Fórum témák
» Több friss téma |
Jobb lenne 12V-ról használni a stabkockát és akkor nincs dropout probléma. Nem figyeltem, hogy 9V-os az áramforrásod.
Heló!
Nem az áramforrás a 9-os hanem a stabilizátor ad le 9v-ot,az áramforrás az 18v.És a 9vot kénem még 8.5-re csökkenteni,vennem kell egy 7808-at és egy diódával megbolondítani hogy meglegyen a 8.5v-t.Csak már megvettem a 7809-et(majd csak jó lesz valamire).
Bolondítsd meg soros diódával . De ha mindegyik fix feszültségű stabilizátor helyett 317-et vettél volna, akkor finoman be tudnád állítani a töltési végfeszültséget. Persze ahhoz ellenállás és potméter is kell.
Heló!
Na akkor most mi legyen Idézet: „Na, ha rám hallgatsz, akkor az áramforrásra kötöd ezt a feszültségbeállító kapcsolást, és utána (az akksi elé) az áramgenerátort (100mA). Így biztosan jó lesz.” Csak LM 317 kell vagy LM317 meg még egy stab?
Leírtam már, hogy két IC kell. Egyikkel beállítod a feszültséget, ezt kötöd az áramforrás után. Ez után kötöd (akku elé) a töltési áram beállító (áramgenerátor) IC-t. Mindkettő helyre rakhatsz TO220-as tokozású LM317-et.
Értem!!!
Szerbusz!
Átnéztem amit írtál, de sajnos most nem igazán tudom eldönteni, hogy melyik megoldást csináljam meg. Amit írtál egészítsem ki egy TL431-el, vagy ezt az ötletjavaslatod folytassam? Melyiket tartod jobb megoldásnak? Esetleg egy kiegészített kapcsolási rajzot tudnál adni? Sajnos csak lelkes utánépítő vagyok, és nem sokat értek a kapcsolások működéséhez. Esetleg tudnál egy jelképes csatlakozót is rakni a kapcs, rajza, hogy hová is kell kötni az égőt? hová a bejövő feszültséget, valamint a GND-t? Nagyon szépen köszönök minden segítséget! Előzmény itt...
Hello!
Közben összedugdostam a kapcsolást, de az a gyanúm, hogy a magas körerősítés miatt gerjedni fog. Viszont kiagyaltam egy viszonylag egyszerű és vélhetően működő áramkört. De minden esetre, arra buzdítanálak, hogy tákold össze, és próbáld ki, mielőtt bármi konkrét dolgot tennél. Kipróbálni ugyan is eszköz hiányában ekkora terhelőáram mellett nem tudom. Ahhoz fel kellene cipelnek egy aksit a 3.-ra.. - De ha kis maradék feszültséget szeretnénk tartani, akkor olyan Fet kell, aminek kicsi az RDSon ellenállása. A Pcsatornás Fetek között nem sok ilyen van. Gondolj bele, hogy ha a nyitott fet ellenállása 0.1ohm, akkor 5A mellett, már 0,5V a maradék feszültsége (ami mindenképpen esik rajta). Plusz, 5A-hoz elég szép GS feszültség tartozik. Tehát olyan Fet kell, aminek a GS küszöbfeszültsége alacsony. Szóval, az IRF9540 RDSon ellenállása, 0.117ohm. Legalább 5..6V GS feszültségre van szüksége 5A áramhoz. De maradék feszültsége ekkor kb. 600mV. Tehát 12V aksifeszültség esetén, a maximális feszültség ami az izzóra jut, 11,4V lehet. Lehet hogy ez még megteszi, de nem túl jó. Egy DRFG60P03 RDSon ellenállása, csak 0,027ohm. 5..6V GS feszültség esetén, már 20A is lehet a Drain áram. De hogy hol kapható, azt ki kell keresni, ha mégsem lenne jó az IRF9540. Az elég érthető, hogy át lett a téma helyezve, mert ez valójában egy Low-Dropout feszültségszabályzó. Tehát megváltoztattam a kapcsolást, szerintem próbáld ki. Elég egyszerű. A zéner dióda 3,6V-ra stabilizálja a BC bázisát. Az emittere, pedig egy feszültségosztón keresztül csatlakozik az izzóra. Ha az izzó feszültsége már nagy, akkor a tranzisztor lezár, és ezzel lezárja a Fet-et is. Így az izzó feszültsége csökken, és beáll az egyensúlyi helyzet. Mivel a BC bázisfeszültsége kb. 600mV, az emitter akkor zár le, mikor a 330ohm-on Zéner-UBE feszültség van. Tehát 3,6V-0,6V=3V. Az izzón ilyenkor az 2kohm/330ohm-os osztó által meghatározott feszültség lesz. 1+(1000/330)*3V=12V. Tehát a szabályzó, 11,5..12V felett fogja valahol leszabályozni a feszültséget. Az elkó biztosítja, hogy bekapcsoláskor a szabályzó még ne működjön. Ezalatt az idő alatt, az 1ohm-on keresztül felmelegszik az izzó, majd a szabályzó beállítja a 12V feszültséget. Így nem lesz bekapcsoláskor, a 20..60A-es áramlökés, míg az izzó felmelegszik. Ez az idő, 01,..0,2sec lesz, ha a zénerrel párhuzamosan kötünk egy 100µF-os kondit. Ha ez az idő túl gyors lenne, akkor nygyobb kondi kell, vagy egy emitterkövető tranyó, amivel a kondi értékét lehet csökkenteni is. Lerajzolom akkor, hogy egyértelmű legyen. üdv! proli007
Nos, csináltam ehhez is egy nyákrajzot.
Azért csináltam az ellenállás kivezetését forrpontosra, mert ha nem 20W os, hanem 25W os ellenállást veszek, az nagyságrendekkel olcsóbb. ráadásul nem is to 220 as tokozású, hanem olyan, amin már van alapból hűtőborda. Sajnos nem találtam azt a FET et, amit írtál, bár jó kis keresgélés után rájöttem, hogy valószínűleg véletlen írtál elé egy plusz D betűt, így RFG60P03 néven kerestem, amire már volt találat, de nem elektronikai boltban ahol vásárolni szoktam. Szóval megkérdem, hogy ugye nem gond, ha 20 helyett 25W os ellenálást teszek be, valamint hogy kipróbálom az IRF9540 et.
Heló!
Megépítettem a stab-ot és az a gond hogy a kimeneten nincs csak 0.5-0.6v. Mi lehet a baja?
Az IC lábait nem cserélted fel? Csinálj egy jó képet az összeállításodról és mutasd meg.
Egy kis szenvedés után meglett a hiba oka.Az ic volt fordítva bekötve.
Igen, a tanulópénzt meg kell fizetni. Nem ment tönkre az IC?
Nem!(hála az istennek)
Bár egy kis módosításra szorult,de jó lett a végén. Elég sokat vacakoltam vele ahoz képest hogy egyszerű. A legdrágáb dolog az univerzális nyák volt ami kb. 25x10 cm-es és 1300Ft.
Sziasztok!
Nekem egy 8.5V 5.65A tápfeszültség kellene 18V-ról. Tudna valaki segíteni, hogy milyen IC-t és kapcsolási rajzot használjak? Az baj, ha 5.65A helyett 5A-t kapcsolok a fogyasztóra? Előre is köszönöm! geq
Szia!
A fogyasztóra feszültséget kapcsolsz. Ezek után a fogyasztó dönti el, hogy mennyi áramot szeretne átfolyatni magán. Mit szeretnél táplálni erről a 8,5V-ról?
Egy előerősitőhöz akarnék egy feszültség stabilizátort, ami 15-45V-ig mindig 15V-ot ad le, az áramerősség nagyon kicsi.
BZXC15 van megadva diódának, de ilyet nem láttam a Hestoren, szóval a kérdés az, hogy bármilyen 15V-os zener dióda megfelel akkor? Bővebben: Link Mondjuk ez?
A 7815 öt nézted már? Nézd meg az adatlapját.
De minimum kell neki 17-18V hogy rendesen működhessen szerintem. No de a szakik majd biztos kiegíszítenek. Azt nem tudom, hogy a 45V ot viszi e... Lehet kell hozzá majd egy kis kiegészítés.
Mint utána néztem, max 23V és min 17,5V
Szóval kiesik..
Szia!
A Play Station-t szeretném táplálni. A trafóján azt írja, hogy 5,65A kell neki, de a legtöbb (vagy az összes) feszültség stabilizátor IC csak 5A-t ad le. Amúgy bocs, hogy későn írtam.
Hali!
Nekem haverom EZT a kapcsolást használja PSP-hez. Csak ő nem potit tett be hanem egy fix ellenállást.
Itt egy 10A-es stabilizátor. a stabilizátor IC 7808-as legyen. Van sok más hasonló kapcsolás is. Bővebben: Link
Stabkockák kimeneti áramának növelése
Heló!
Az ilyen stabokba mint amit én is csináltam kerámia vagy fólia kondi való?Mert mondtak olyat (magukat szakembernek valló emberek) hogy csak kerámia csak fólia.Ezért inkább megkérdezem tőled.Én kerámiát használta. Üdv.: Peti
Az LM317-esnek más a "bekötése" mint a 78xx-nek.
Heló!
Ja vágom hogy más a bekötése de már csináltam ilyennel stabot ami tökéletesen működik.Gondoltam csinálok még egyet,majd hasznát veszem valaminél,és meg is csináltam mindent úgy mint az előzőnél és mégsem jó.Lehet hogy az LM317 a rossz.(pedig vadi új) Vagy valami más.Vannak itthon pótalkatrészek kivéve az L317-et,mindent kicserélgetek és ha nem lesz jobb akkor csere.
A kerámiakondi tökéletes. A bekötéseket nézd át alaposan, mert annak az IC-nek jónak kellene lenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |