Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   3 / 156
(#) erobi82 hozzászólása Ápr 17, 2007 /
 
Bratyóm Ladáján van egy jelenség néha.Mégpedig, hogy a töltésjelző lámpa menetközben néha felvillan, vagy világít .Ekkor a világítást felkapcsolja majd le, és megszünik.És nem is jön elő rendszeresen, valamint általába csak akkor ha lassan megy pl.:földúton.
Igazából nem zavar senkit, nem is akarunk belefolyni a javításba csak esetleg rákérdezek hallot e már valamelyikőtök ilyenről, vagy hogy mi okozza?????
(#) nonem hozzászólása Ápr 25, 2007 /
 
Helló Mindenki!
A segítségeteket kérném generátor ügyben.

A 100ah-s generátor feladata egy akksi mező töltése lenne. 6 db 12v-os 210ah-s 24v-ra kötve.
Tudna valaki nekem egy szabványos bekötést adni?
A probléma ott kezdődött, hogy a meghajtó motor egy egyhengeres sf diesel motor. Le kellett választani az akksi telepről a generátort, mert indításkor az öngerjesztés miatt akkora áramot vett fel az akksi telep, hogy leállt a motor, pontosabban be sem indult. Sokáig így működött. Indítás után rákapcsolva a telepre. Mivel nem az első generátor meghibásodás, gondolom valami gáz lehet a rendszerrel.
Most mértem meg a töltőfeszt 2,6V. ?
Mi lehet a gáz?
(#) huhuu válasza nonem hozzászólására (») Ápr 25, 2007 /
 
húú ez valami nagyon nagy cumó!!!

Mi ez? mit csinálsz azzal a sok aksival??
Ilyet még nem hallottam, hogy 100ah-s generátor.
Ugy tudom, hogy generátoroknál voltot és ampert adnak meg. Vagy ah-t is meglehet adni?
mennyi amper van a generátorra írva? Lehet, hogy az aksik, ha le vannak merülve nagyon nagy áramot vesznek fel és ezért elszáll a generátor(6db 12 voltos 210Ah-s akku = 3db 24voltos 210 azaz 1db 24voltos 630ah-as akku , batárnagy!!!). Valami áramkorlát kellen, illetve nem biztos, hogy ez a gond, nem értek hozzá!
(#) nonem válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 26, 2007 /
 
Bocs elírtam a generátor 100a 28v. Hajón használjuk ezeket általában világításra télen inverterrel fűtésre.
Ez egyébként egy busz generátor.
(#) JZoli válasza nonem hozzászólására (») Ápr 26, 2007 /
 
Szia! Szerintem úgy kell bekötni az akkukat, hogy kettőt-kettőt-kettőt sorba kapcsolni, utána ezt a három "párost" pedig párhuzamosan.Ezekre kell kötni a generátort.A generátornak nem szabadna indításkor tölteni, mivel alacsony fordulaton még a bent lévő mágnesesség nem elég, de ez minden generátornál így van. Mivel van megoldva a töltésszabályzás? Valószínüleg ott van valamilyen hiba.
(#) nonem válasza JZoli hozzászólására (») Ápr 26, 2007 /
 
Nem az akksik bekötése a kérdéses, azok be vannak kötve. Direkt töltésszabályzó nincs, csak a generátor fesz szabályzója. Ha jól értem kellene egy áramkorlátozó kapcsolás?
(#) potyo hozzászólása Ápr 26, 2007 /
 
Mivel van megoldva a generátor előgerjesztése? Izzót szokás erre a célra használni, oda ki kellene próbálni egy kisebbet.
(#) nonem válasza potyo hozzászólására (») Ápr 27, 2007 /
 
Előgerjesztés ezidáig nem volt, felgerjedt magától.
(#) huhuu válasza nonem hozzászólására (») Ápr 27, 2007 1 /
 
Nincs a bekötésről pontos rajzod vagy fotód? csak simán összevan kötve a gerjesztő tekercs?
csak kiváncsi vagyok rá!
(#) nonem válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 28, 2007 /
 
Sajnos nincs, eléggé zárt az egész szét kellene szednem.
(#) nonem válasza nonem hozzászólására (») Ápr 28, 2007 1 /
 
Ő lenne az.
Link
(#) huhuu válasza nonem hozzászólására (») Ápr 28, 2007 /
 
csini jószág!

Ahogy néztem az árakat alatta, az egyenirányító szerelvénynél elég vaskos árat találtam 24ezer
(#) nonem válasza nonem hozzászólására (») Ápr 28, 2007 /
 
Igen ezért bosszantó ha tönkremegy.
A tirisztornak mi a szerepe?
(#) nonem válasza nonem hozzászólására (») Ápr 30, 2007 /
 
Szétszedtem.
Semmi extra, 3 állórész tekercs 6+3 dióda meg egy bigyó (ez lehet a tirisztor).
Ha jól értelmezem a hozzászólásokat, akkor az üzemvitellel van gond, mivel ezek szerint nem megengedett az akksi leválasztása. Csak az a bökkenő, hogy a motor teljesítménye kicsi ahhoz, hogy terhelés alatt beinduljon, illetve a 6x210ah-s akku induló áramfelvétele nagy (mennyi?).
Megmértem a diódákat 3-4db ment ki.
Tudja Valaki, hogy szokták ezeket ki-be sajtolni?
(#) Feri válasza nonem hozzászólására (») Ápr 30, 2007 /
 
Alátámasztod egy megfelelő rövid csődarabbal és utánna egy csavarral aminek az átméője kicsit kissebb mint a dióda satuba fogva egyszerűen ki préseled. Berakáskor ugyan ez fordítva.
(#) nonem válasza Feri hozzászólására (») Ápr 30, 2007 /
 
Kösz.
Ezt a fapados módszert ismerem, azt hittem ez érzékenyebb fajta alkatrész.
(#) elektrorudi hozzászólása Máj 10, 2007 /
 
Az eredeti Mitsubishi kérdéshez nincs feltétlen köze, de mert ötletet merítettem az ezen topic-ban leírtakból, ezért közzétenném saját, friss tapasztalatomat is, hátha segít valakinek.
Jelenség:
Már egy éve nem aludt ki a töltésjelző normálisan. Fel-fel villant, vagy kis fordulaton világított folyamatosan.
De mert látszólag elég volt az akkuban az energia, nem foglalkoztam vele.
A zöldkártyás vizsgálatnál a szerelő felhívta a figyelmemet, hogy nincs töltés. Legyintettem egyet...
Másnap Salgótarjánba kellett mennünk ballagásra. Országúton mentem, fényszóróval. A töltésjelző persze világított... Gödöllőnél leállítottam a motort a fénysorompónál. Indításnál annyit sem mondott az önindító, hogy "katt".
Az autót sikerült betolni. Minden fogyasztót kikapcsoltam. Az első benzinkútnál vettem egy "feltöltött, induláskész" akkut, biztos ami biztos.
Végülis, az eredeti, már eleve lemerült akksival éppen beértem Salgótarjánba, kb. 500 méterrel a végcél előtt a motor végleg leállt.
Első tanulság: ilyen körülmények között, lemerült akksival, még az indexet sem használva, közel 85km-t tudtam megtenni !
Második tanulság: a benzinkútnál vásárolt, szerintük kb.1-1,5 hónapos "feltöltött, induláskész" akku már 11 hónapja porosodott náluk, csak szemüveg nélkül nem láttam a gyártási dátumot...
A javítás:
Ez egy Magnetti Marelli generátor egy Fiat Temprában (Tipo-ban is ilyen van). "Kilenc diódás", ami azt jelenti, hogy 6 dióda egyenirányítja a töltőfeszültséget, 3 pedig a gerjesztéshez biztosítja a feszültséget, ha a generátor már felgerjedt. A felgerjedéshez szükséges áram, a töltésjelző izzón keresztül jut a gerjesztőtekercsre.
Szétszedés után kiderült, hogy a csúszógyűrűk kb. 1mm mélyen kopottak. A szénkefe a 10mm-es új állapotához képest kb. 4mm. Ennek ellenére a helyére téve, még kb. 2mm-t "rugózott" a szénkefe, tehát az áramot átvezette. Először is meg akartam állapítani, hogy a feszültségszabályzó jó-e?
Álló motornál, a gyújtást ráadva, a D+ ponton 1,8V feszültséget mértem. Figyelembe véve a gerjesztőtekercs kb. 3 Ohm-os ellenállását, ez elfogadható érték volt. Tehát előgerjesztésem van...
Ezután egy külső tápegységet kapcsoltam a test és a D+ pont közé. A motort elindítottam. 0-ról 15V-ig emeltem a feszültséget. Vigyázat ! Csak olyan tápegységet lehet használni, ami túlfeszültség ellen védve van !!! Különben, ha felgerjed a generátor, akkor a tápegység tönkremegy !
Kb. 3-4 Voltnál, a generátor felgerjedt, és utána szépen tartotta a 14,3-14,5V feszültséget. Tehát a feszültség szabályzó is jó...
Szakemberhez már csak nem fordulok , ezért szétszedtem a generátort. Végigmértem a diódákat is... A töltődiódák rendben voltak. A gerjesztéshez szükséges 3db dióda, egy közös tokban van.
A multimétert félvezető mérés állásba kapcsolva, az egyik dióda nyitóirányban 430mV-ot, a másik 530mV-ot, a harmadik 840mV-ot mutatott !!! Ez nem jó !
A diódahídat kiforrasztottam, és helyette 3 db CR3-010 típusú diódát forrasztottam be (épp ilyen volt a fiókban...).
Visszaszerelés után, a generátor tökéletesen működött !
Persze a szénkeféket mielőbb ki kell majd cserélni , sőt a csúszógyűrük cseréje is esedékes, de az egy másik ügy...
Bocsánat a nagyon hosszú levélért, de így volt kerek a történet.
üdv:
Rudi
(#) Norberto válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 10, 2007 /
 
Kösz a tanulságos történetet, még sok ilyet kívánunk itt az oldalon!
(#) huhuu válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 11, 2007 /
 
En is köszönöm!
(#) aknesol hozzászólása Máj 14, 2007 /
 
Sziasztok!

Nekem egy92 es mazdám van és a következő a problémám, nincs töltésem ugy gondolom mert nincs meg a 14,4V os töltés és ha ráadom a gyujtást nem gyullad ki a piros töltést jelző lámpa! 230km simán mentem vele minden probléma nélkül indítózáson sem vettem észre semmit.
(#) szabi83 válasza aknesol hozzászólására (») Máj 14, 2007 /
 
Idézet:
„ha ráadom a gyujtást nem gyullad ki a piros töltést jelző lámpa!”


megnézted már, hogy nem éget ki az izzó?

üdv
(#) aknesol válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 15, 2007 /
 
Hello az izzo jó! a test és a generátor között is van 12V!
(#) Tetye válasza Joci77 hozzászólására (») Máj 15, 2007 /
 
ez tényleg kegyetlen marhaság... haverom is azt hitte ez jo ötlet rá is baszott volt az opelben egy kb80 ezer forintos autorádio...a többit sejtheted és nem garis hiba 2 honapos cucc.. levette a sarut a töltése megugrott és csak füstölt a cucc... de nem csak az a baj hogy a feszkó megugorhat ezer más oka is van neki
ezt nem szabad...


DE!
A töltés visszajelzö izzót meg kéne nézni hogy jó-e! a bosch bácsiéknak volt a K1-es seria ami csak akkor töltött ha az 5wattos visszajelzö izzön megkapta a gyujti15-öt. én ezzel kezdeném utánna tekrcsek kimérése diódák méréseaztán feszab csere... de ha az lenne csak szar akkor szokott visszajelezni...hogy néz ki a generátor? hány vezeték van rajta ?milyen átmérő? és hova megy?
(#) aknesol válasza Tetye hozzászólására (») Máj 15, 2007 /
 
Az égő világít nincs baja szétszedtem megnéztem. A generátoron 3 vezeték van 1 vastagabb meg 2 vékony, egy nagyobb gázadársra fel is ugrik a töltés 13-14V ra mot éppen már kigyulladt a töltést jelző lámpa gyujtáson de járó motornál nem, ja meg pulsal az ablak felhúzásnál, gondolom fesszab.
(#) Feri válasza aknesol hozzászólására (») Máj 15, 2007 /
 
Valószinű szénkefe rövid.
A vastag a töltés.
Az egyik vékony a kotrol lámpa.a másik vége a gyujtás kapcsolón keresztűl kapcsolt +kap. Alap esetben a segéddiódákon keresztűl testet kap, ha megindúl a töltés ezen a ponton is pozitív lesz. Így a lámpa lialszik.
A másik a fordulatszámmérő jeladója.
(#) aknesol válasza Feri hozzászólására (») Máj 16, 2007 /
 
Generátor szétjött el volt törve a szénkefe, az egyenirányítót vagy diodákat hogyan lehet kimérni??
(#) aknesol válasza Feri hozzászólására (») Máj 16, 2007 /
 
A didodákbol semmi sem látszik egybe van a szénkefékkel +egy hütöborda de azt le lehet e szedni
(#) hzsolt77 válasza aknesol hozzászólására (») Máj 16, 2007 /
 
szia aknesol!
diodákat csak úgy tudod megmérni ha leforrasztod a tekercsvégeket.El van szigetelve a negatív és a pozitiv híd egymástól,3 - 3 dióda van benne valószinüleg a diódák nem kiszedhetőek. A diódák közös pontja maga a hűtőborda.A negatív híd a testel,a pozitív híd egy csavarral vagy kábelvéggel van összekötve,ez megy az akkura.Én a diódákat egy kb 12V/50-70W-os izzóval próbálom,mert ez meg is terheli a diódát.Sorbakötöm vele aztán forgatom a polaritást.A negatív diódáknak test felől kell szigetelést mutatni,míg a pozitívaknak az akku + sarka felől.Magyarán
nem szabad visszaengedniük az áramot a generátorba.
Van még valószínü 3db gerjesztődióda ezeket is ki lehet ezzel a módszerrel mérni.A dióda lehet szakadt(nem folyik áram rajta egyik irányban sem) lehet zárlatos(mindkét irányban vezet) és ha jó akkor csak egyik irányban vezet.
üdv. hzsolt
(#) aknesol válasza hzsolt77 hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
Köszönöm a segítségeket mára készen lett a generátor szerencsére csak a szénkeféket kellett cserélni mert el volt törve az egyik.
(#) elektrorudi hozzászólása Máj 19, 2007 /
 
Furcsa autó ez a Mazda...
Az első leveled szerint, "ha ráadom a gyujtást nem gyullad ki a piros töltést jelző lámpa!".
Pedig pont akkor kellene világítania, ha nincs töltés...
Azért is piros...
Márpedig, ha a szénkefe el van törve, akkor nyilván nem is lehet töltés... Hmmm...
Ügyes voltál, hogy ilyen hamar megtaláltad ezt a szivatós a hibát!
üdv:
Rudi
Következő: »»   3 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem