Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Második akku leválasztása
 
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 9
(#) Csabi626 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
Én is értetlenül állok a dolog előtt, a diódák a kéziműszer diódavizsgálójával mérve jónak tűnnek, egyik irányvan ugye szakadás, a másikban meg nem...
Úgy van beközve, hogy a nagy akksi pozitívja felé néz a "segge", a nyíl hegye pedig a kis akksi pozitívja felé.
A két akksi között nyugalmi állapotban szépen létre is jön a 0.8V feszültségkülönbség.
(#) SzT3 hozzászólása Okt 17, 2010 /
 
Sziasztok

Remélem nem olyan témával nyitottam ami már valahol van, bár 2 napja bújom a fórumot és nem találok hasonlót.
Ami a kérdésem lenne, hogy valósíthatom meg azt hogy autóba meglévő akksi mellé betegyek még egy vagy két akksit hogy az autóba lévő elektromos dolgok kapjanak megfelelő ellátást, viszont a plusz 2 akkumulátorból adódó plusz nafta ne tegye gajra az autó eredeti elektromos rendszerét
alap helyzetben az autóban 2 akkumulátor van szeretném ha a pluszban betett 2 akksi-t töltené a generátor (a generátor elbírja ezt már leellenőriztem).
HA ebbe tudtok segíteni akkor szivesen venném,
gondolkoztam hogy a plussz 2 aksit vissza lehet e táplálni az eredeti hálózatra vagy külön vezetéken hozzam és tegyek le egy két szivargyujtó csatlakozót?
Várnám a javaslatokat, előre is köszi.
(#) SzervízMacska válasza SzT3 hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Szia.
Idézet:
„hogy az autóba lévő elektromos dolgok kapjanak megfelelő ellátást”

Én itt máris elakadtam...
Miről is beszélgetünk? A gyárilag beépített "elektromos dolgok" biztosan kapnak megfelelő ellátást. Ha nem --->>> javítandó.
Idézet:
„a plusz 2 akkumulátorból adódó plusz nafta ne tegye gajra az autó eredeti elektromos rendszerét”

Ezt meg hogy érted? Miért tenné gallyra?
Idézet:
„gondolkoztam hogy a plussz 2 aksit vissza lehet e táplálni az eredeti hálózatra vagy külön vezetéken hozzam és tegyek le egy két szivargyujtó csatlakozót?”

Nem fájt? Amihez elég egy-két szivargyújtó, ahhoz minek több akkumulátor? Elég értelmetlen így az egész... Érdekelne a kérdést megelőző generátor teszt is. Ha lennél oly kedves, és bővebben kifejtenéd.
(#) ledesgyerek válasza SzT3 hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Hello Nekem is furcsa a kérdés de de talán arra gondoltál hogy van gyárilag egy akkumulátor az autóban és mondjuk szeretnél berakni egy nagyobb fogyasztót az autóba például egy nagyobb hifit vagy hűtőládát. Ilyenkor szoktak berakni még egy akkut az autóba (már ha elfér). Arra kell figyelni hogy az akkuk kapacitása megegyezzen talán jó ha a márkája is stimmel.
Az akkumulátorokat simán párhuzamosan kell összekötni és nagyon odafigyelni arra hogy megegyezzen az összekötő kábel keresztmetszete az indítókábeléval.
Ebben az esetben így dupla akkora lesz a kapacitásuk kérdés az hogy ha sikerül mind a kettőt lemeríteni akkor a generátor képes lesz-e visszatölteni őket.
Amúgy ez milyen autó, és mekkora az akku benne?
(#) potyo válasza ledesgyerek hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Idézet:
„Arra kell figyelni hogy az akkuk kapacitása megegyezzen talán jó ha a márkája is stimmel.”

Igazából mindkettő lényegtelen, mert ha nem egyidős akkuk és nem kezdettől fogva együtt vannak használva, akkor eleve van eltérés közöttük. Innen pedig inkább más módon kell gondoskodni róluk, pl. álló motornál a párhuzamos kapcsolatot meg kell szüntetni közöttük.

Idézet:
„Az akkumulátorokat simán párhuzamosan kell összekötni és nagyon odafigyelni arra hogy megegyezzen az összekötő kábel keresztmetszete az indítókábeléval.”

Ez igazából felesleges. Vagy ha már nagyon párhuzamos üzemet akar, akkor nem csak a keresztmetszet a lényeg, hanem a vezetékhosszúságok is, mind pozitív, mind negatív oldalon.

Idézet:
„Ebben az esetben így dupla akkora lesz a kapacitásuk kérdés az hogy ha sikerül mind a kettőt lemeríteni akkor a generátor képes lesz-e visszatölteni őket.”

Hát igen, amikor valaki nem érti az autó generátor működését, akkor felmerül a kérdés. Mert valójában akár 20 akkut is bele lehet pakolni az autóba, azokat is feltölti a generátor. Ami változik, az a töltés ideje. Két párhuzamosan kapcsolt, indításképtelenre merült akku töltési ideje nem lesz plusz 10-20%-tól hosszabb, mint külön az egyik akku töltési ideje, mert csak a töltés elején vesznek fel az akkuk akkora áramot, ami miatt a generátor áramgenerátoros üzemben fog működni. Amint az összesített töltőáram és a többi fogyasztó terhelése a generátor névleges árama alá csökken, onnan már tökmindegy hány akku van, ugyanúgy töltődik mindegyik, mintha csak egyedül lenne.
(#) SzT3 válasza potyo hozzászólására (») Dec 15, 2010 /
 
Olvasgattam, de egy kicsit suta vagyok én ehez, akkor az elmondásod szerint a csatolt kép szerint tudom hozzákötni a meglévő két aksihoz /gyárilag igy alakítva/ az én plussz két tartalék aksit.
elvileg ha igy rakom marad a 12 volt csak. . .
nem lessz gond a kocsiba lévő rendszerekkel hogy nagyobb teljesítményt kapnak? nem fog semmi kiégni kisülni? vagy elvileg nem lehet hisz szinte mindent biztosíték véd. a generátor meg ugyanugy tölti mind a 4 aksit csak mondjuk ha eddig 20 perc üzem alatt töltötte fel most 40 perc alatt fogja. . /csak viszonyítás/

aksi.jpg
    
(#) potyo válasza SzT3 hozzászólására (») Dec 15, 2010 / 1
 
Igen, pontosan így kell bekötni, és semmi mást nem fogsz észrevenni azon kívül, hogy nagy hidegben kicsit jobban pörget majd az indítómotor - feltéve, hogy nem akarsz leválasztást, hogy álló motornál ne legyenek az akkuk összekötve. Ha a vezetékek elhelyezésére figyelsz (nehogy kidörzsölődjenek, szigetelés nehogy megolvadjon rajtuk), illetve megfelelő keresztmetszetet használsz (én 16mm2-t javaslok), akkor semmi egyéb problémára nem kell számítani. A feszültség 12V marad, vagyis semmi sem kap nagyobb teljesítményt, így semminek sem lesz baja. Kérdés, hogy állandóra össze lesznek kötve, vagy álló motornál le lesz a plusz két akku választva?
(#) euroset2 hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Kedves Társak !

Végignéztem ezt a fórumrészt, de nem találtam választ a kérdésemre, pedig hasonló.

Adott kettő darab akkumulátor (74Ah), amik NINCSENEK párhuzamba kötve. Szeretném, ha egy generátor töltené mind a kettőt. A két akku párhuzamba kötése és mindenféle leválasztó kapcsolás nélkül szeretném DIÓDÁSAN megoldani, hogy a két akku két külön áramkört tápláljon, egymással semmilyen kapcsolatban ne legyenek, csak a generátorral mindketten.
MIlyen diódát kell használni ilyen nagy áramnál ?

Elsősorban konkrét válaszokat keresnék a kérdésre, csak másodsorban várok olyan hozzászólást, hogy "minek az nekem" stb...
Köszönettel:
(#) potyo válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Idézet:
„MIlyen diódát kell használni ilyen nagy áramnál ?”


Valami combosabb schottky kellene, pl. egy-egy MBR60100CT jónak tűnik, összes anódot párhuzamosan kötni, hűtőzászlóról meg lehet elvezetni az áramot az akkuk felé. Na persze valami rendes hűtés nem árt nekik.

Egy mondatban írd már le, hogy miért nem jó az, hogy töltés idejére párhuzamosan legyenek kötve?
(#) euroset2 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Azért, mert

1. a két akku nem egyforma kapacitású
2. véleményem szerint ha az egyik már csont le van merülve a másik meg fullon van, akkor valamilyen kölcsönhatásba lép egymással a kettő, az tuti. Pld. a töltött áramát lefojtja a csontra lemerült stb.

Szeretem a tiszta átlátható dolgokat.
A duna közepén egy indíthatatlan hajóval elég kellemetlen azon gondolkozni, hogy miért is voltak párhuzamban az akksik...
(#) euroset2 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
MBR60100CT alkatrészt nem találtam magyarországi weblapon...
Valami beszerezhetőbb kivitel ?
(#) euroset2 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
(#) potyo válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ez is jónak tűnik, terhelhetőség szempontjából mindenképpen jobb. Hőveszteség nagyobb lesz rajta, viszont jobban is hűthető, szóval jó lesz egy-egy ilyen is.

A többihez:
1. az nem feltétel két akku párhuzamos töltésénél, hogy nem egyforma kapacitásúak. Épp ez a párhuzamos üzem lényege, hogy ha a feszültség azonos, akkor párhuzamosan kapcsolhatóak.

2. Lényegtelen, hogy mit csinálna egy teli és egy lemerült akku összekötéskor töltés nélkül, mert úgyis csak töltéskor lennének összekapcsolva, akkor meg a töltő kényszeríti a töltőfeszültséget rájuk, semmilyen kölcsönhatásba nem lépnének egymással.

Mindezt azért írom, mert nem elég csak a két diódát bekötni, hanem a töltőfeszültségbe is bele kell nyúlni, a diódán eső feszültséggel magasabbra kell állítani azt.
(#) euroset2 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
köszönöm a választ !
mennyi feszültség esik egy ilyen diódán ?
(#) potyo válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A HQVideo-ból linkelt diódán lehet számolni 1V-al.
(#) euroset2 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
És ez már életveszélyes csökkenés egy generátor töltőfeszültségénél ?
(#) potyo válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Az akkukra rövid időn belül biztos halál vár.
(#) hgy válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Bocsánat, hogy ide pofátlankodtam, de egyrészt pont a napokban gondolkodtam ezen a kérdésen, mert érint, másrészt a kedvenc topicomat egy önjelölt diktátor lezárta egy darabig.
A schotkin a valós/várható üzemi paramétereknél max 0,4 V esik, nem fog a töltő mindig több 10 amperrel tölteni. Vagy még kevesebb, ha erősebb diódát választunk. Ami bizonytalanná teszi adolgot, hogy a "főaksi" is kicsit mindig alul van töltve, én 13,6-13-9 V feletti feszültséget még nem mértem. Üdv
(#) euroset2 válasza hgy hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Nem értettem a hozzászólásod, ne haragudj.
Tehát a felvetésemet ellenzed, vagy támogatod ?
El vagyok bizonytalanodva a gondolatmenetemben...
(#) mugab válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ha jól értem az egyik akku csak indít, a másikról meg megy a fények, discó, tv, hűtő, stb.

Izmosabb pc tápból javasolnám az 5 voltos ág diódáját, úgy hogy mindegyik ághoz külön-külön vinném a generátortól a vezetéket... (tehát négyet)

(Meg azt nem tudom mekkora hajó, de ha nem kicsi akkor érdemes egy kis agregátor + töltő beszerzése, különösen ha keveset megy sokat áll. Mert ha mindíg fél óra alatt kell töltenie a 10-20 órás fogyasztást azt nem hálálja meg egy akku sem...)
(#) hgy válasza euroset2 hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
A felvetés jó, jó diódaválasztás esetén kis feszültség esik, csak a töltőfesz gépenként változik, és általában alacsonyabb egy kicsivel a kívántnál. Támogatom a felvetést, de nincs rá garancia, hogy MINDEN esetben jó lesz.
(#) paci hozzászólása Ápr 4, 2012 /
 
Sziasztok !

Az autómban van egy elektronika amelynek az állandó tápellátását szeretném megoldani (az akkumulátor levétel esetére ). Erre a célra, az egyik biztonságtechnikai üzletben azt mondták, hogy egy zselés akkumulátort (1,3AH) szoktak beépíteni egy diódával. Az gépkocsi tápfeszültség 12,8 V a diódán esik ~0,6V =12,2 V, ez az állandó töltő feszültség. Ez így jó megoldás szerintetek? Esetleg van olyan dióda amin kevesebb mint 0,6 V feszültség esik ( talán a schottky diódán )?

Köszönöm

Sanyi
(#) Zoli_bácsi válasza paci hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
A zselés akksira 14,4V-al töltőfesz kellene, és ami nagyon fontos, hogy a kapacitás maximum 1/10-ével lehet tölteni. Tehát ha 1,3Ah az akksi, akkor 130mA-el lehet tölteni.
(#) Cavalier válasza paci hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Az autóban 14,4V a töltőfesz, ebből lejön a 0,6V az 13,8, a zselés akksikra ennyit ajánlanak csepptöltésnél, tehát ez még rendben is van. De a töltőáramot tényleg maximálni kell 1/10C-nél, erre akár egy multifuse is jó lehet.
(#) gkari válasza Cavalier hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Szerintem egy 200 ohm ellenállás ugyanúgy megfelel.
(#) pucuka válasza paci hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Én inkább a dióda mellé az ellenállás helyett egy 12 V / 2 - 5 W izzót javasolnék, és ezzel minden rendben is van.
(#) ekkold válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Az izzó, és a multifuse is teljesen jó megoldás. Azonban a multifuse sokkal kisebb, és pontosabban korlátozza a töltőáramot.
(#) paci válasza ekkold hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat, kipróbálom amit írtatok.

Sanyi
(#) pucuka válasza ekkold hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Mondjuk az áram korlátozásának pontossága nem igazán lényeges, az izzó meg többnyire kéznél van. Műszerfal világító, belsővilágítás izzó van a tartalékkészletben, már ha ezek nem LED -esek.
(#) wedds hozzászólása Jún 13, 2012 /
 
Sziasztok!
Pont ebben a problémában szeretnék segítséget kérni. Kis fogyasztású elektronika az autóba beszerelve igényelné a tápellátást áramtalanított állapotban is, tettem egy diódát elé a mellékelt rajz szerint, de egy idő után a szintén 1,3Ah akku lemerült, a jeladó megszűnt jelet adni... Ha tudnátok rajzot mellékelni, nagyon megköszönném, és még valami fontos: mi az a multifuse? Köszönöm: István

kisakksi.JPG
    
Következő: »»   3 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem