Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Második akku leválasztása
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Sziasztok!Szeretnék betenni a kocsimba egy második akksit, amit úgy szeretnék hogy csak akkor legyen összeköttetésben a gyárival ha be van indítva a kocsi.2 erősítő van benne és nagyon szívja az akksit , jó lenne ha 2 lenne benne de nem szeretném ha állandóan össze lenne kötve mert ha az egyik elkezd sz**akodni akkor így könnyen tudom melyik.Meg ha állóhelyben hallgatom és leszívja a másodikat akkor beindítom és kész, de ha össze van kötve akkor cink ha már nem megy a zene mert akkor indulni sem fog.Nekem azt az ötletet adták hogy egy relével, de ha valaki tud hasonló egyszerű megoldást annak nagyon örülnék!!!!!!!Meg olyan 40 amperrel kellene számolni amikor átfolyik az áram.Mert ha leszívja az egyiket és beindítom akkor nagyon húzza majd a második akku a gyárit és nem akarom hogy meghaljon ez a cucc ami beépítésre kerül!
Válaszotokat előre is köszönöm!Egyszerű és nagyon pontos leírást kérnék mert nem vagyok valami nagy guru az elektronikában, de ha tudom a pontos alkatrész meghatározást akkor úgy azért össztudom rakni.
Csak relé jöhet szóba. Ajánlani tudom a dizel kocsik izzítás reléjét, pl 89es ford orioné 70Amper van ráírva. A relé behózó tekercsére meg ráteszed a remote szálat.Ha bekapcsolod az erősítőt bekapcsol a relé is és a 2. akku is. Csak tölteni is kell ám a 2. akkut arra is figyelj. A másik dolog amire figyelj, ez csak egy vázlat volt. Ha kézi kapcsolós a rem szálad akkor működik a helyzet, ha a magnó vezérli akkor már más a helyzet.A magnó nagyon kis teljesítménnyel terhelhető a kapcsoló kimenete, ezért kell egy kis relé pár mA fogyasztású, és a kis relé kapcsolja majd a nagyobb áramot a nagy relének, majd a nagyrelé meg a mégnagyobb áram folyást tud létrehozni a kapcsolóján.
Egészen egyszerű, biztonságos és üzembiztos megoldást fogok javasolni, egészen pontos leírással, úgy ahogy azt a "nagyok" szokták csinálni.
Veszel a második akkumulátorodhoz egy második generátort és egy géplakatossal készíttetsz hozzá konzolt, amivel fel tudod szerelni a blokkra. Természetesen hosszabb ékszíjra lesz szükség, vagy kétpályás tárcsát kell a főtengelyre rakni és egy külön ékszíjjal meghajtani a második generátort. Az áramkörét teljesen függetlenül szereled a második akkuval. Az autó eredeti akkuja visz mindent, ami az autóhoz kell, a második rendszer meg csak a hangrendszert.
Szerintem egy elektronikai fórumon a gépész megoldások megijesztik a népet, de én is így csinálnám. Képzel el mit szólna ehhez egy szoftveres.
Az egyedüli megoldás az, amit az utóbbi hozzászólók is megemlítettek.
Az alapkérdés, mégis az hogy minek? Gondolom, azért merül le az aksi mert nagyobb a fogyasztás, mint a töltés. Na mármost. Ezen, sem a két generátor, sem a két aksi nem fog segíteni. Legfeljebb, két lemerült aksi lesz és nem egy. Idézet: „Veszel a második akkumulátorodhoz egy második generátort és egy géplakatossal készíttetsz hozzá konzolt, amivel fel tudod szerelni a blokkra.” Ehelyett inkább lecserélném a generátort, amennyiben valóban nem elég nagy a terhelhetősége.
A legegyszerűbb megoldás a járó motornál történő összekapcsolásra, hogy a generátor segéddiódahídjára kössük a relé behúzótekercsét. Álló motornál itt a feszültség csak kb. 1,5V, ettől a relé biztosan nem húz be. Ha a generátor jár, akkor pedig kb. 14V van rajta, tehát behúzza a relét. Ettől egyszerűbb megoldást nem lehet kitalálni.
Idézet: „Ennek két megoldása lehet.Vagy teszel bele nagyobb generátort,ami elbírja a két akksit” Önmagában a nagyobb (vagy több) akku nem jelenti azt, hogy nagyobb generátorra is szükség van...
nagyobb teljesitményü generátor illettve nagyobb teljesitményü aksi :yes:
Ez nekem egy konkrét elképzelés volt, mivel ha rövid távon járkálok kb. 10 perces út akkor nem tölt vissza eleget csak hosszabb úton. Rokonomnak is pont ez volt a gondja és neki megoldotta a két akksis megoldás, mert akkor rövid távon is már eleget szedett fel a 2 akksi.Én azért szeretném szétválasztani ha nem jár a motor hogy állóhelybe ne szívja le mindkettőt mert nem akarok aztán szívni Szóval én ezt szeretném megvalósítani mert ilyen teljesítményű hangcuccnál másnak is bejött ez a megoldás csak ők direktbe összekötötték a két akksit.nem hiszem hogy kell 2 generátor ha még hosszabb távon fel tudja tölteni az akksit.Ifa párhuzamkapcsolót nem szeretnék mert az azért nem túl elegáns megoldás....... az izzítórelé meg csak 10 vagy 15 másodpercig tart behúzva mert másképp kiégne az izzítógyertya:S ez sem jó
Ha lehervad a verda, miért nem kéred meg a környékben lakókat, hogy tolják meg?
Megmondom a frankót, én elvből nem segítek, bár tudnék.
köszi kissanyi hogy ilyen kedves vagy........ másoknak bevált ez a módszer csak én egy picit szeretném máskép....... tudom hogy a többi megoldás nagyon jó 2 generátor stb de nincs rá pénzem mint ahogy ismerőseimnek sem volt és ez működött nekik.Viszont van pluszba egy akkum..............
ez előbbi címen nem találtam semmit.....
Ne haragudjatok,hogy belemagyarázok,de én a következöképpen oldanám meg:
betennék egy relét(ami 50 ampert is kapcsolhat),amit aztán a gyujtásvezetékre kötnék rá(egyszerü találni bárhol,magno stekkerén,v a gyujt.kapcsolonál).A relé záróérintkezőit használnám,h a két akkumulátor pozitiv sarkait összekössem(persze a fö akkunál egy min 60 amperes lengöbiztivel).a negativ a második akkunál is testre megy. De akár kondenzátort (1Farad) is tehetsz bele. plusz egy akku fesz őrt(led sorosat),akár akksinként is.
Amit írsz, az pont olyan mint az én elképzelésem!Kérlek írd le hogy milyen relé-t használjak (a típusa kellene) meg hogy hol tudom megvenni a neten és tied az 50 pont!Mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat, de ha valaki még hozzá tud tenni ehhez az elképzelésemhez annak nagyon örülnék!
Szia!
Bemész egy jobb autósboltba, ahol autóvillamossági cuccokat is árulnak, és veszel egy 12V-os 50A-es autórelét!
én egy ehhezhasonló relére gondoltam : itt ni ,de lehet,h 100 Amperes lengőbiztivel jobban járnál,mert inditáskor leoldhatja a 60 asat,ha véletlenül mégis a föakku merülne jobban le
bocs,ez lemaradt: elérhetöség a lap tetején : arwill
Sziasztok!
Nem nyitnék új témát, mert nagyon hasonló a gondom. A feladvány: Egyik akksiról menjen az autó (indítás, világítás, stb), másik akksiról, -főként álló helyzetben- a 220V, a hűtő, egyéb camping komfort, amíg bírja. Ha nem bírja, sebaj. De az autó ettől még induljon! És amikor lehet, töltődjön vissza, külön beavatkozásom nélkül. A Conrádnál lehetett kapni egy gyufás skatulánál alig nagyobb négy lábú ketyerét, amivel a töltést lehetett a generátor felől szétosztani a két akksihoz, amik ezáltal egymástól függetlenek voltak. A készülék tulajdonképpen kiválóan működött, bár fogalmam sincs hogyan, mert a kimenetein nem érzékeltem a zsebműszerrel a bemenethez képest feszültség esést. (Úgyhogy szerintem a két dióda ötlet kilőve.) De végül mégsem lett tartós a megoldás, kb. fél év alatt leégett, (kétszer is). Utóbb megfejtettem, a használati útmutató leírása 8 A-n maximalizálta a megengedhető töltőáramot. Gondolom a lemerített (camping)-akkum többet szeretett volna. Szerintem másnak is lehetett ilyen gondja, mert azóta már a Conrádnál sem találok ilyen holmit. Kérdés tehát, hogy hogyan köthetném be úgy a második akksit, hogy automatikusan töltődjön, DE semmiképp se zavarja az indítást és az első akksi üzemét, ha esetleg álló helyzetben lemerítem? Előre is köszönöm a tippeket!
Kerülnöd kellene a mélykisülést. (Persze, könnyű mondani. Erre is kellene egy ketyere.)
Jót tennél vele az aksinak és a Conrádos ketyerének, de főleg magadnak. Persze, az sem mindegy, hogy hány amperórás aksit használsz a lakókocsiban. Gondolom, negyven-ötven amperórásnál nagyobbat.
A témával kapcsolatban beugrott egy eszement ötlet.
Olyan cuccnál lehetne megpróbálni, ahol nincsen beépítve a szabályzó a generátorba. A generátor kimenetére kötözgetni annyi diódát, ahány irányba akarja az ember evini a töltést. Szóval, ahány aksi, annyi dióda. Kiválasztani egy aksit. Mondjuk, azt, amelyikről indítózunk. Erre az aksira kötni a szabályzó azon pontját, amelyik a generátor kimenetére került volna. A generátor, éppen annyival menne magasabb feszültségen, amennyi a diódán esik. Mondom, most ugrott be. Le sem rajzoltam. Úgyhogy, lehet hatalmas sületlenség is.
a generátort nem bontanám meg.ez általában 3 fázisu tekercselésü.A szabályzó a forgórész gerjesztőáramát szabályozza,ugy,hogy közben figyeli a kimenő(töltö) feszt,ami ugye magasabb kell,h legyen,mint az akkufesz.Ha eléri a 13.8....14.2 voltot,csökkenti a gerjesztöáramot.
Ezt a témát ugy oldanám meg,hogy kapásbol egy 100 amperes generátor a kocsiba,IFA-akksi hátra a csomagtartóba,és esetleg valami MOS-FETes áramkapcsolo,ami minimum 100-150 ampert elbir.No és persze ezt a kis kapcsolot is lehetne akár gyujtásrol vezérelni,de az inverter egy kapcsoloval csatlakozna a második akkuhoz. De szigoruan szigetelj le mindent,a vezetékméretezésre külön ügyelj,a melegedö alkatrészeket tartsd távol a benzintanktól,és amiben kárt tehet.Könnyen fel lehet gyujtani egy kocsit,ha az ember nem ért hozzá...
Az öltet elvileg működőképes, viszont ott bukik meg, hogy egy diódán nagyjából 1V tud esni, amikor 50A-t kergetsz át rajta. Ez 50W disszipációt jelent, amit ugye a generátor belső diódái elviselnek, mert van ott egy ventilátor, ami biztosítja a hűtésüket. Illetve kis fordulatszámnál (alapjáratnál) az armatúravisszahatás miatt a generátor árama amúgy sem túl nagy, így amikor gyengébb a hűtés, akkor az áram is eleve kisebb. Viszont a külső diódát valahogy hűteni kell. Összehasonlításként: egy PC processzor is nagyságrendileg 50W-ot disszipál, és mindenki látott már hűtőbordát. Tehát nem túl praktikus az utólagos beépítése.
--------------------------------- Amúgy már előbb leírtam, hogy mi a megoldás, de mintha senki se olvasta volna el. A generátoron a segéddiódahíd kimenete szinte mindig elérhető, mert oda van bekötve a töltésjelző lámpa és a hátsóablak fűtés reléje is oda szokott lenni kötve. Ha egy relét ide kötsz, akkor az a két akkut összeköti, ha jár a generátor. Ha nem jár, akkor meg szét vannak választva. Ettől egyszerűbb és üzembiztosabb megoldás nincs.
Hogy ne vágja ki a diodákat a gyári 40-75 amperes generátorban,ha mondjuk egy üres IFA akksit akarsz vele tölteni
szerintem nem ártana bele
A generátort rövidre is zárhatod, a diódáknak nem lesz bajuk, mert az armatúravisszahatás úgyis lekorlátozza az áramot a névleges fölé kb. 10%-al. A generátor maximális árama is abból fakad, hogy az armatúravisszahatás mekkora áramot enged meg az adott konstrukciónál.
Akinél a diódák tönkrementek, az vagy fordított polaritással kötötte be az akkut, vagy berakodott kosszal a generátor és elégtelen volt a hűtése, vagy túlfeszültség érte valahonnan.
Azt hiszem értem.
A segéddiódahíd kimenetét hogyan azonosítom? Álló motornál 0, járó motornál több, mint 14 V? |
Bejelentkezés
Hirdetés |