Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Második akku leválasztása
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Gépjárműben külső áramforrás? Mi ez troli? Na majd csak elárulja...
Itt már beszéltünk hasonló témáról:
Bővebben: Link
Üdvözlet Szakik!
Látom, régóta „döglött” a topic, de nem találtam hasonlót… Adott egy benzines autó, hibátlan elektromos rendszerrel, nem mai, de korrektül teljesítő akkuval. Ebbe az autóba a gyári helyre került beépítésre egy androidos fejegység, ami hibátlanul működik. Egyetlen problémám, hogy indítózáskor (tehát amikor forog az önindító motor) olyan mértékű feszültségesés következik be a gyári kábelköteg ISO csatiján, hogy az „tápreseteli” a fejegységet, elhallgat, elsötétedik a kijelző, néha még a beállításokat is elfelejti. Tudtok ennek a jelenség kiküszöbölésére valami megoldást javasolni? Kondenzátor, esetleg egy zselés akku pufferként? Köszönettel: István
Idézet: „„döglött” a topic” Ennél jobban szerintem nehéz elmondani a lényeget. Problémán szerintem is a dióda és a kondenzátor segíthet.
Szerintem normál üzemben nem kellene ennyire leesnie a feszültségnek...
- Első körben a kábeleket, leginkább azok csatlakozásait nézném meg. (Pl. az akkutól az "alvázhoz" menő csatlakozást.) - Ha ránézésre minden rendben van, akkor megmérném, hogy indítózáskor mennyire esik le a feszültség közvetlenül az akkun és a fejegységen. Ha ez a két érték jelentősen eltér, akkor még mindig a kábelezéssel van a gond. - Ha már az akkun is leesik a feszültség, de az benne van a specifikációjában (vagyis jogosan esik annyit), akkor a következő megoldást próbálnám ki. - Ha az akkun annyira leesik a feszültség, ami az adatlapja szerint sok, akkor az akku megérett a cserére. Vagy nem megfelelő kapacitású és előbb-utóbb a túlzott igénybevétel úgyis tönkre teszi... Végig kell gondolni (vagy próbálgatni), hogy az indítózás ideje alatt mekkora kondenzátor tartja meg a feszültséget a fejegység szokásos fogyasztása mellett. Egy soros dióda és egy kellően nagy kondenzátor megoldhatja a problémát. Ha mázlid van, akkor előfordulhat, hogy a fejegységnek van külön "teljesítmény tápfesz" bemenete és külön "vezérlés tápfesz" bemenete (ezt szokás "stand by"-ként is jelölni). Ekkor csak ez utóbbira kell a dióda + kondenzátor, és a kondenzátor sokkal kisebb értékű lehet. Ha van ilyen "stand by" tápfesze a fejegységnek, akkor azt egy külön vezetékkel, közvetlenül az akkutól is lehet (szokás) vezetni. Ez arra is jó megoldás, ha a mért feszültség az akkun nem esik akkorát, mint a fejegységen.
Szia!
Egyes autóriasztók a lopás folyamán kiiktatott akku ellen igy védekeznek. A fő akkuról 1db dióda + egy segéd akku (pl; 12v 1,2--4 Ah ) Erről megy az érzékeny ketyervel több tizeezer darabon bevált..........
Inditózáskor ha elhallgat, elsötétedik a kijelző, az normális mint az a képen is látszik. A 75. pont inditózáskor le van választva, viszont a standby folyamatosan feszültség alatt van.
Ha a beállításokat is elfelejti akkor tényleg haldokló akkuval van dolgod. Rámértem az én 2DIN-es rádiómra, a standby 7.6 voltnál még tartotta memóriát.
Egy kérdés: nincs felcserélve az ACC( gyújtás) és s BAT ( akku - direkt +12V ) vezeték? A sárga és a piros szál? Ezek bekötése nem szabványos az ISO csatiban! Autója válogatja, hogy melyik az ACC és melyik a BAT.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |