Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LM 358-cal töltő
 
Témaindító: DRoland, idő: Ápr 3, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) DRoland hozzászólása Ápr 3, 2007 /
 
Hellosztok, lenne egy-két kérdésem (kezdő vagyok még)!

Szóval találtam egy kapcsolást Novák Gábor honlapján:

Idézet:
„A töltő feszültségét a 47 kohmos trimmerrel lehet beállítani, a tölteni kívánt cellák számától függően. A töltőáram a megadott értékekkel kb. 120 mA. Ezen a 12 Ohmos ellenállás cseréjével lehet módosítani, szükség esetén. Ha a töltő kimenetére csatlakoztatott akkuk feszültsége eléri a beállított értéket, akkor az áramkör automatikusan átvált csepptöltésre (kis áramú, rövid impulzusok). A töltés folyamatát a LED jelzi. Mindaddig amíg az akkuk fel nem töltődtek, folyamatosan világít. Ha a töltés befejeződött a LED elkezd villogni. Nagyobb töltőáramnál a BC557-et érdemes lehet kicserélni egy olyan típusra, ami nagyobb áramokat is elvisel. Az LM358 is tetszés szerint helyettesíthető egy hasonló műveleti erősítővel.”


Szóval van benne ez az lm358, meg tudnátok mondani, hogy melyik lábára mit kell kötni?
Na meg ha nagyobb töltő áramot akarok, akkor BC557 helyett jó a BD140? Mindkettő PNP-s akkor gondolom jó. A BD140 bír 1.5A-t azért lenne jó.
És még egy kérdés: erről a kapcsolásról más oldalon olvastam, hogy zselés akksikhoz jó, jó lenne kis savas akksikhoz is (motorba való)?
Válaszaitokat előre is köszi!
(#) tomi9 hozzászólása Ápr 3, 2007 /
 
(#) 925 válasza DRoland hozzászólására (») Ápr 3, 2007 /
 
Nem rég csináltam meg ezt a kapcssolást némi módosítással a 2 db tarnzisztort kihagytam és egy BUT11-es fet-et raktam bele ami max 30 Ampert bír maximum. Az IC helyett bármilyen erösítő IC jó Pl:741-es is. A töltő áramot az ellenállás értékével tudod változtatni.
(#) DRoland válasza tomi9 hozzászólására (») Ápr 3, 2007 /