Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Linak LA30
 
Témaindító: sato20, idő: Feb 5, 2011
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sato20 hozzászólása Feb 5, 2011 /
 
Sziasztok!

Egy ismerősömnek van egy Linak LA30-as típusú szerkezete, ami tulajdonképpen egy két irányba forgó 12V-os villanymotorból áll, ami egy egy szárat mozgat le és fel. Sajnos az eredeti vezérlő nincs meg hozzá, ezért szeretnék segítséget kérni. A motorra megy egy zöld-fehér és egy piros-sárga színű vezeték, ezeken megy mindkét irányba a motor,de van még egy fekete, és egy kék-barna vezeték is,ami gondolom én valami végállás kapcsoláshoz szolgál.Ha jól tudom ablakemelő kapcsolóval irányítható lenne mindkét irányba, de szeretnénk, ha időben meg is állna, hogy ne menjen szét a motor az erőlködéstől.
Ehhez szeretnék segítséget kérni!

Előre is köszönöm mindenkinek!
(#) tsanyesz válasza sato20 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
A Gugli talán segít!
A motor adatlapja:
http://www.linak.com/corporate/pdf/ENGLISH/DATA%20SHEET/Linear%20Ac...ng.pdf
A végén valami bekötésféle is van.
Egyébként keresd maria1982 fórumtársunkat, hátha tud segíteni. Azt hiszem látott már Linak motorokat.
(#) sato20 válasza tsanyesz hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Ezt láttam én is, de nem jöttem rá,hogy mi micsoda a motoron,meg annak irányításán kívül.
Tudom, hogy a Google a barátom,de nem találok semmi érdemlegeset
(#) tsanyesz válasza sato20 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
A bekötésekből nekem úgy tűnik, hogy a te motorod a potméteres verzió. Mérni kellene a kék/barna és a fekete vezetékek között. Ha jól értelmezem, a rúd helyzetétől függően változik a köztük lévő ellenállás. Rámérni, egy kicsivel odébb mozgatni a motort, aztán ismét mérni. Így valószínűleg kiderül a turpiszság.
Persze a végállásokra vigyázni kell, oda ne süljön a motor.
(#) sato20 válasza tsanyesz hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Holnap megmérem ha nem felejtem el!
Ha változik az ellenállás akkor utána már lehet tudni mit kell kezdeni vele?
(#) tsanyesz válasza sato20 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Ha változik, akkor az ellenállásértékeket lehet feldogozni. Elsősorban az eleje, vége értékeket. Nem igazán értek ezekhez a motorokhoz, kicsit érdekes is ez a potméteres megoldás, de ezek szerint ilyen is van. Az előnye az lehet, hogy az ellenállás értékéből pontosan tudod, hogy hol jár a motor.
(#) sato20 válasza tsanyesz hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Ezeket a bonyolultabb dolgokat én nem értem sajnos,mert nem fejeztem be a sulit. Ha jól értem az ellenállás értékekből meglehet állapítani mikor álljon meg a motor,h ne károsodjon?
(#) maria1982 válasza sato20 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Sziasztok!

Ezzel a típussal még nem találkoztam,(mint még oly sok mindennel) de ez tényleg a potis verziónak tűnik és akkor valóban a poti ellenállás értékéből megtudható ( a vezérlés számára ) a motor pontos helyzete. Végül is a végállásra is fel lehet használni ( ne károsodjon a motor). Nem rossz megoldás! Egy procis vezérléssel nagyon jól használható! Esetleg komparátorossal. Ha ez bonyolult és szétszedhető a motor akkor bele rakni két reed csövet+1 mágnest végálláskapcsolónak. Persze ezeken nem szabad a motor áramát átvezetned. Ha nem szedhető szét vagy nem járható ez az út, akkor külső végállás kapcsoló, vagy a motor áramának figyelése jöhet szóba.
Üdv:Józsi
(#) konam válasza sato20 hozzászólására (») Feb 13, 2011 / 4
 
Szia autó bontóban tudsz venni ablakemelő elektronikát oda-vissza/ ami fel-le / mozgatja a motort.Szerintem azzal simán tudnád tesztelni.Üdv. Ambrus
(#) sato20 válasza konam hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Szerintem ezt a megoldást fogom kipróbálni,vagy csak simán bekötök 2 ledet végállás jelzönek.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem