Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LCD probléma, hőfokjelző
 
Témaindító: csmm, idő: Feb 7, 2011
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) csmm hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Sziasztok,

Van egy szobai termosztátba épített lcd-s hőmérő. A panel működik, kapcsolgatja a relét, de a kijelzőn nem látszik a hőmérséklet. Amikor áramot kap, akkor beindul, és jól működik, de kb. fél percen belül elhalványodik és teljesen eltűnik. Kell neki 5-6 perc pihenés, és megint látszik fél percig. Meg szeretném úszni az új digitális termosztát vásárlását. Nem tűnik túl bonyolult szerkezetnek. Sajna teljesen kezdő vagyok a témában, bár forrasztóm van, de nem sokat értek a dologhoz. A lelkesedésem nagy...Tud nekem valaki segíteni, hogy hol kezdjem a javítást?

Előre is köszi.
(#) idlob válasza csmm hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Mindig elhalványul, vagy csak akkor amikor a relé be van kapcsolva?
Milyen táplálású, elemes/hálózati?
Viselkedett már normálisan, vagy amióta megvan ilyen?
(#) mugab válasza csmm hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Ha nem a táplálás gyenge akkor lcd hozzávezetés a gyanús.
Ha jól látom középen van az átvezetés az lcd-ről.
Lágyan nyomd meg azt a részt, ha jó lesz akkor az átvezetéssel van a gond. Vagy a tartórész deformálódott el vagy az átvezető nem vezet át (valszeg gumi). Ha az átvezető gumi a hibás akkor érdemes gsm szervízben megmutatni és venni másikat.
Esetleg a leszorítást megnövelni valami okos kitalálással.
(#) szakáll válasza idlob hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Én is arra gondolok, hogy elemes táplálású, és a behúzás-benntartás energiaigénye miatt csökken a feszültség.
(#) konam válasza csmm hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia ha bekapcsoláskor tökéletes akkor táp hibád van nagy valószínűséggel. Ha elemes akkor elem csere, de ha nem akkor kondenzátor kapacitás szegény /puffer gyenge/Üdv. Ambrus
(#) konam válasza csmm hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia nekem is LCD-s termosztátom van. Az enyém a cirkótól kapja a tápellátást is. A tied?