Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Idézet: „Utánanéztem a dolognak, még egy szakival is beszéltem. Más szerint az "virtuális nulla"tehát nullára kell kötni stb. ” Jófajta szakikkal beszéltél... Az ilyeneket inkább kerüld!
Az első lehet a csillag-delta kapcsoló, a második meg motorvédő lehet.
15 és 40W az nem szélsőséges eset? A motor tekercsek között 2-3%-tól nagyobb eltérés nincs.
Idézet: „Erőművekben azért van a csillagpont földelve, mert ez az üzemi nulla, ott pedig valóban annak kell lenni, különben otthon rázna minden derekasan.” Nulla nincs az erőműben... Ott csak három fázis van, nulla csak a 400/230V-os hálózatban létezik. Meg jól néznénk ki, ha min. 3 trafón keresztül rázna otthon minden, ha az erőművi csillagpont nincs földelve.
Az a motor sima delta Csillagban mint említettem nem is biztos,hogy elindul!Egy kompresszornál amúgy is nehéz lenne csillagdelta indítást alkalmazni!Ehhez kellene egy csillagdelta kapcsolás három mágneskapcsolóval,kellene egy időzítő és ezt még össze kell szerkeszteni,hogy a nyomáskapcsoló is működjön!Szerintem nem lehet olyan húzós ha lecserélik 25A-ra!
Szia !
Idézet: „Nulla nincs az erőműben... Ott csak három fázis van, nulla csak a 400/230V-os hálózatban létezik” Pontossan ezt irtam. Idézet: „Erőművekben azért van a csillagpont földelve, mert ez az üzemi nulla” Otthon, a háznál ez a nulla. Idézet: „az erőművi csillagpont nincs földelve.” Ott bizony le van földelve :yes: Üdv!
Olvasd már el még egyszer, mert baromira nem azt jelenti amit írtál, mint amit akartál.
Idézet: „Ott bizony le van földelve” Levan hát, de nem azért mert ellenkező esetben otthon rázna minden. Azért van földelve, hogy egy esetleges szigetelésmeghibásodást a fázisvezetékek valamelyikén fel lehessen ismerni, illetve ne tudjon statikus töltés felhalmozódni a rendszerben.
Tisztázzuk, hol? Pl az oroszoknál tényleg nincs földelve
Magyarországon földelve van. Azt nem tudom, hogy a távvezetékeknél a különböző feszültségű állomásokon hogyan oldják meg. Arra gyanakszom, hogy ott is van földelés, különben nem csapna agyon az oszlopra mászva a delej
1 fázisú motor közül melyik az ami elbírna 1 kéthengeres kompresszort? Olyanra gondolok ami kapásból izomból indul nem ilyen indítókondis vacak. Valaki legyen oly kedves és ossza meg velem mert nagyon fontos lenne és hogy hol tudnék olyan mocit beszerezni! előre is köszi a választ
Szia !
Idézet: „Azért van földelve, hogy egy esetleges szigetelésmeghibásodást a fázisvezetékek valamelyikén fel lehessen ismerni,” Ezt kicsit bővebben elmondanád, hogy miért és hogyan ? Idézet: „illetve ne tudjon statikus töltés felhalmozódni a rendszerben.” Mi történik ha felhalmozódik ? ------ Ha a csillagpont nem a nulla vezető miatt van leföldelve és tegyük fel a statikus feltöltődést....stb kizárjuk akkor a csillagpont földelése nélkül nálad otthon a nullavezetőn hány volt feszültség lenne ? 0 ? Üdv!
Szia
Nekem is van egy ilyen kompresszorom. Az eredeti gyári bekötés szerint deltában indul, de lassú kioldású 40 A-es kis megszakítóról is csak akkor, ha a tartályban a nyomás 4 bar alatt van. A 16A de még a 25A is kevés lesz neki. A megoldás kicsit macerás, de utána C16 A-es kismegszakítóról is kényelmesen elindul, bármekkora (max 8 bar de ez nem az indulás miatt) tartálynyomás mellett. A kompresszor és a tartály közé be kell építeni egy visszacsapószelepet. A visszacsapószelep és a kompresszor közé pedig egy T-leágazást ahová a tehermentesítőszelep csatlakozik. Az indítás a következő: 1. tehermentesítőszelep nyit 2. Kb 1 s múlva motor csillagban indul 3. kb 5 s múlva motor deltába kapcsol 4. kb 1 s múlva a tehermentesítőszelep zár A leállás: 1. minden kikapcs. Célszerű beépíteni motorvédőt + fázisfigyelőt Az átépítés során körültekintően kell eljárni a próbálgatás roppant veszélyes. A tartály 200L-es, robbanása esetén lebontja a házat. üdv petike
Azért egy gyári komresszor nem tud házat bontani ha csak nem egy csavar van a biztonsági lefúvószelep helyén
Új fejlemények vannak a dologban.
Most cserélték ki a 10ampereset 16 c-s re megpróbáltam a kompresszort persze megint lecsapta DE a lomha biztosíték fennmaradt.(a motornak az egyik tekercse búgott) Szerintetek ha a másik két b-s 16ost kicseréltetem c-s re akkor jó lehet? Mennyiért cserélnek biztosítékfajtát elműék Nemtudja valaki?
Persze hogy fennmaradt, mert a másik kettő lecsapott, és akkor a lassúbb biztosítón leesett az áram, és annak már nem volt miért lekapcsolni...
de miért maradt fenn a lassú? (tudom, hogy azért mert lomha ) ha lecsapódik 2 akkor nem vesz fel a fennmaradt áramkőr sokat?
Vehetem úgy hogyha mind a 3 biztosíték lomha lessz menni fog a ketyere? Idézet: „de miért maradt fenn a lassú? (tudom, hogy azért mert lomha ) ha lecsapódik 2 akkor nem vesz fel a fennmaradt áramkőr sokat?” Gondold végig, mi alkotja azt a megmaradt áramkört, és akkor magad is rájössz. Idézet: Lehet, de az is lehet, hogy mindhárom biztosíték egyszerre fog leugrani. „Vehetem úgy hogyha mind a 3 biztosíték lomha lessz menni fog a ketyere?”
Annyira jólenne ha működne, de akkor sajnos ahogy nézem nem valami rózsás a helyzetem.
A kismegszakitóknak mindenképpen célszerű "C" jelűt használni, de ezt az áramszolgáltató nem fogja lecserélni neked. Ekkora motornál célszerű csillag-delta indítást használni, ami azt jelenti, hogy indítás időtartamára (amíg fel nem pörög a motor) csillag kapcsolásban kell indítani a motort, majd ezután átkapcsolni deltába (a bekötésnél a fázis sorrendre nagyon figyelni kell). A motort illetve a kompresszort mindenképpen terhelés nélkül kell elindítani, visszacsapó szelepnek lennie kell a tartály és a kompresszor között, és a csőben sem szabad nyomásnak lennie. Delta kapcsolásban még terhelés nélkül sem fog a motor elindulni 16 amperos kismegszakitókról (hacsak nem "C" jelű vagyis lomha kioldású).
Összegezve : - a motort terhelés nélkül indítani - csillag-delta indítást alkalmazni - lehetőleg minél nagyobb és "C" jelű kismegszakítőkra cseréltetni a fogyasztásmérőnál levő kismegszakítókat (erre az esély nagyon kicsi) - motorvédő kapcsoló hőkioldó (beállítva a motor-áram értékére) és mágneskapcsoló alkalmazása a motor előtt - lehetőleg csillag-delta Ha ezeket megvalósítod, akkor biztosan fog működni a kompresszor. Sok sikert!
hello fiúk van egy 380-as motorom az vele a problémám hogy át szeretném kötni 220-ra a mellékletben van egy rajz lécci nézze meg vki hogy jó e ha nem akkor írja vagy rajzolja le h mi a rosz vagy ezt a motort lehetséges e átkötni?
A rajz teljesen jó. 500 W-hoz elég 12 mikron. Gondolom, nagyobb teljesítményhez arányosan nagyobb kapacitás. A kondinak el kell bírnia legalább 400 V-ot, de egy 450 V-os példány sem fog megsértődni, ha beszereled.
A rajzból egy delta motort látok bekötve 230v-ról A rajz az jó ha így is kötöd elindul egyik irányba A forgásirányt a kondi fázisra ill nullára kötött kivezetése felcseélésével lehet változtatni
Köszi a gyors választ csak azért kérdeztem mert ojan motort már kötöttem be ezzel a módszerrel aminek 6 kivezetése volt de ennek csak 3 van ezért nem voltam benne biztos h át lehet kötni.
Ha csak három kivezetése van az szinte biztos,hogy csillag motor a csillagpont a motoron belül van összekötve
Persze a rajz jó csak úgy értelmeztem mint ha hat kivezetéses motor lenne deltába kötve de mégsem az én értettem rosszul!Kösd be a rajz jó
Sziasztok!
Egy 400Vos kompresszor-t alakitok át 230V osra. 800W os a motor. a csillag kapcsolás működött de nagyon nagyon nehezen indult el, 40mikros kondival, és 30mp belül a kondit alig lehetett megfogni olyan meleg volt kérdéseim: azt irtátok hogy elméletileg KW-onként 70Mikros kondi kell, de ez most a 400V 800Wra kell számolni a kondit vagy a 230V 800W 2/3 ára??? Valamint mivel nehezen indult igy kötök be egy indito kondit is, az mekkora legyen kb? Előre is köszi!
Üdv én úgy szoktam csinálni hogy indítonak egy jó nagy kondit az állandó üzemüt pedig lakatfogóval mérem és addig cserélgetem amíg szimetrikus nem lessz a fő fázissal ha a főfázison 3 A mérsz a kondit is adig cserélgetni amíg a segédfázison nem lessz annyi
be szokott válni persze nem biztos hogy van lakatfogód de be lehet szerezni én vettem 3000 ft volt igaz hogy kicsit durung de a cél szentesíti az eszközt. A motor áramot az adattábláról leolvasni.
Hello
Mitöl melegedhetett meg a kondi forróra? Mértél rajt feszültséget? |
Bejelentkezés
Hirdetés |