Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lézerdióda

Témaindító: source2, idő: Júl 15, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 27
(#) Collector válasza Stewe hozzászólására (») Júl 11, 2010 /

Az teljesen mindegy, hogy milyen hullámhosszú, mindegyikhez nagyjából azonos meghajtás kell. Hő hatására nő a hullámhossz.
(#) _JANI_ válasza Stewe hozzászólására (») Júl 11, 2010 /

Az infravörös tartománnyal az a baj, hogy nem látod a fényt és hamarabb sikerülhet belepillantani. Akinek következménye már visszavonhatatlan! :buck:
(#) Stewe válasza _JANI_ hozzászólására (») Júl 11, 2010 /

Egy pantográf alá ritkán kukucskálnak be az emberek...
(#) rOzzy hozzászólása Okt 19, 2010 /

Sziasztok!

Amatőr vagyok elektronikából, ezért kérdezlek titeket.
Van egy USB-s vezérlőm, ami egy darlington tömbön keresztül vezérel sokmindent (izzót, léptetőmotort, stb.), viszont most egy lézerpointert kellene kapcsolgatnom vele, csak nem tudom, hogyan "szabad".

A vezérlő egy 13,5V-os trafót kapcsolgat, elvileg max. 1A.
A lézerpointer egy 5mW-os zöld lézer, 3V-ról megy (2db AAA), 300mA körüli fogyasztással.

Tud valaki segíteni mondjuk egy kapcsrajzzal? A lényeg a ceruzaelemek kiiktatása lenne.

Köszi
(#) telectro válasza rOzzy hozzászólására (») Nov 18, 2010 /

Szia

Tegyél rá egy 7805-öt meg egy soros diódát és hűtést a pointerre.
(#) Balli hozzászólása Dec 14, 2010 /

Sziasztok!
Pár számokra megválaszolhatatlan kérdésem lenne.

Egy beltéri fekete gömbbe zárt nagyfelbontású biztonsági kamera ,,látja"-e a 905 nm es infra fényt. Illetve ha látja akkor melyik infra fényt nem látja ami még visszaverődik a felületekről(kb 1 m ról)

Erős villanyégős megvilágításnál elnyomja-e az infrát az égő fénye annyira hogy azt már a kamera ne lássa?? És elnyomja-e annyira hogy ne verődjön vissza??

milyen színekről verődik vissza ill átmegy e a plexin, üvegen az infra fény?