Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   10 / 25
(#) oimuka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Aha,erdelyi vagyok.Persze nagyon sokat nem szeretnek raforditani,mert nemi tulzassal toobet er a kozponti zar,mint az auto.Forintban szamolva3-4000 forintra gondoltam.Nalunk 50 lejert mar lehet kapni,a minosege persze kerdeses.Peldaul ez.Ha a szoveget nem is erted,a kep magaert beszel.
(#) akos70 válasza oimuka hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Igen, ilyen van nálunk is hasonló áron. Ez a gyengébb kivitel. Azt már látatlanban nem tudom megmondani, hogy a tiedbe elég lenne-e.
(#) Inhouse válasza oimuka hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Ezekkel a mostani olcsó szettekkel van pár gond...az egyik a motorok minősége, gyakrabban hibásodnak, a másik a szerelvények minősége és mérete... A régi szettekben még egy fémtömb volt acél, hegyezett hernyócsavarokkal a pálcák rögzítéséhez, azt ha meghúztad, nem lazult le. A legnagyobb gond pedig a felszereléshez adott lemez hossza, alig hosszabb a motornál, a régiek 2-3 ovális furattal hosszabbak voltak. Ezt szinte biztos, hogy meg kell toldani. Nekem nem gond, mert van pár plusz, de aki magának vesz egyet majd vakarózhat.
A legnagyobb problémád nem az lesz, hogy azt a 2 vezetéket hogyan kösd össze, hanem a beszerelésnek vannak buktatói elsőre. Ez is egy szakma, de segítünk!
Például kezdésnek nézd meg, hogy van-e kábelátvezetésnek lehetőség az ajtóknál, vagy legalább furat gumidugókkal.
Vedd le az ajtóborítást (ez is egy próbatétel) és nézd meg, hogy az ajtónyitó által mozgatott pálca hogyan mozog, ezt kell majd a motornak húznia/tolnia.
A kárpit levételénél a következőkre vigyázz: a könyöklő és a belső nyitó szinte biztos, hogy csavarozva van. Ezután az ablaktekerőt kell leszedni, ehhez csinálj egy 1,5mm acélos drótból egy kis szerszámot. A legvégére kell egy 2mm-nyi éles, derékszögű hajlítás, majd feljebb kb 6-8cm-re egy nagy sugarú, hogy kézre álljon. Egy csavarhúzóval kicsit elfeszíted a kárpitot mögötte és egy omega alakú rugót kell a dróttal kibányászni. Az is előfordulhat, hogy csavaros rögzítésű, akkor egyszerűbb dolgod van. Ha mind lent vannak, akkor a széleken óvatosan megfogva elkezded lepattintani, patentek szokták fogni. Ezekből nem árt, ha van tartalék, szoktak törni, főleg öregebb autóknál. Ha lent van, akkor nézd meg a rudazatot és keress egy olyan helyet, ahol a működtetni kívánt pálcával párhuzamosan, attól tengelyirányban 5cm-nél nem messzebb van annyi hely, hogy a motor odaférjen, tudjon mozogni, és a kárpit ne akadályozza és azt ne is érintse inkább.

Egyelőre ennyi, a többit majd ezután...Ja a riasztó gondolom távirányítós , a tetején van egy D/Lock felirat, valószínű az lesz, ami a kp zárhoz kell. Esetleg ha meglenne a leírása, rajza, vagy csinálnál egy olyan képet, ahol ez is látszik...

Üdv
Inhouse
(#) oimuka válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Szia! Hat igen megvannak az elso buktatok AZ ajtoban valoban nincsenek furatok ,gumidugok meg ugy sem.Vagyis az elso ket ajtoban vannnak,de azok mar foglaltak a Cd-radio huzalja reszere,oda meg egy huzalt betenni szerintem nem lehet,mert ugyebar a kabelnek a mozogni is kell ajtonyitaskor.Ma harom autos uzletben is kerestem a gumi(muanyag) dugokat,de sehol sem talaltam.Esetleg elektromos szakuzleteben probaljam meg?Esetleg mivel lehetne helyettesiteni?AZ ajtoboritas levetele es visszatetele nem jelent gondot,nem eloszor csinalom.
Itt a kep a taviranyitorol,amit kertel.
(#) akos70 válasza oimuka hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Jé, pont ilyen van az enyémben is, csak fekete.
Gumi dugó helyett inkább gumiharmonikát keress. Van olyan szett, ami azt is tartalmazza.
(Inhouse arra gondolt, hogy talán ki van fúrva és ledugózva a vezetékek helye, akkor a fúrást megspórolhatod.)
(#) oimuka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Hat igen,mert amikben a Cd-radio kabelei vannak,bizony eleg nagy furatok,kb 12-14 mm.,nem konnyu ekkora lyukat femlemezbe furni.
(#) akos70 válasza oimuka hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Abba elfér a többi is, nehogy másikat fúrjál.
(#) oimuka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Igazad van,csak a muanyag dugot kell megnagyobbitsam A hatso ajtokban viszont semmilyen sincs,oda viszont kell.
(#) Inhouse válasza oimuka hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Csinálj már egy képet az első ajtó átvezetéséről!

A hátsó ajtó fúrását esetleg elkerülheted, ha veszel olyan ajtócsatlakozót, ami a tolós oldalajtóknál van. Lehet külön kapni, 2 rugós érintkező és egy ellendarab. Ha van hely, csak a lemezcsavaroknak és a vezetékeknek kell luk, na akkor ezzel sokat segítettem... Ajtólevétel nélkül nem fog menni...

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Háát, azzal szerintem kicsit bonyolultabb. Meg még plusz pénzbe is kerül.
(#) Inhouse válasza akos70 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Egy rossz pillanatom lehetett...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Jut eszembe, ezzel az olcsó kp zárral lesz még egy gond. A vezetékköteg hossza... Annyira spórolnak, hogy odafigyelve a legrövidebb úton vezetésre, egy Suzuki Swift-be épp elér mindenhova. Ennél nagyobb autóknál valószínű, hogy pár centi toldást kell majd eszközölni...zsugorcsövet vegyél!

Üdv
Inhouse
(#) Prepuk hozzászólása Okt 19, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy Opel Vectra A típusú autóm. Gyári központi zár van benne. De én szerettem volna bele egy távirányítósat így hát vettem is. Én kis naiv azt hittem, hogy valami hasonló lesz mint azok az univerzális motoros rendszerek. De nem ...
A gyári központi zár vezérlőnél megtaláltam a test kábelt, a plusz kábelt, illetve megtaláltam a motorok vezérlő kábeleit. De van még nekem még egy test kábelem, illetve még 4 kábelem vezérlő motorokként ami nekem feladja a leckét. Ebből a 4 kábelből 1-re rájöttem, hogy ha nyitva van az ajtó akkor arra testet ad. De eddig jutottam. Remélem tud és akar is valaki nekem segíteni.
Előre is köszi!
(#) sucuka hozzászólása Nov 6, 2010 /
 
Üdv!

Adott egy Suzuki Swift 3 ajtós, rádiós központi zárral felszerelve.
A központi zár perfektül működik, minden ajtó nyit-zár, de csak kulcsal.
Ha távvezérlőről próbáljuk, akkor halott. A vezérlőben elemcsere megvolt, a jelet adja is, ezt szkóppal lemértem.

Elsősorban két kérdésem van:
Hol a nyavalyában van ezekben az autónak nevezett "valamikben"

1. a központi zár vezérlője
2. a rádiós vevőegység?

Köszi!
(#) Banca hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, van egy 2005-ös Suzuki Swiftem melyben meghalt a jobb első központi zár.
A motort már kicseréltük de valószínű, hogy az elektromos vezeték sérült. Szeretnék egy kapcsolási rajzot hozzá kérni. Remélem tud valaki segíteni.
Előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza Banca hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Ha a motor már jó és mechanikusan mozdítható a rudazat, és a többi motor megy, akkor biztos, hogy a vezérlő és a motor között van a bibi. Ez pedig a vezeték, vagy annak csatlakozási pontja lehet, mivel az összes motor párhuzamosan van kötve.
Minek ehhez a rajz? Milyen rajzot adjunk, mikor nem tudjuk, hogy milyen van az autódban?

Üdv
Inhouse
(#) Banca válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Szia!

Igazából gyári benne a központi zár, aki nekem csinálja
az autót ő kérte tőlem a központi zár kapcsolási rajzát, hogy ne keljen neki az egész burkolatot leszednie.
Az ő bevallása szerint ha lenne rajza akkor látná a vezetékek végén, hogy melyiket kell cserélnie.
Remélem így érthető voltam.
Köszönöm
(#) Inhouse válasza Banca hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
2 szerencsétlen szál megy a motortól a kaszniba. Nagy valószínűséggel az ajtó csuklópontjánál tört el az átvezetésben. Ott kezdjen. Ezt csak le lehet követni?
Esetleg, ha van csatlakozója (az ajtó átvezetőjénél, vagy a motornál az ajtóban) az lehet kontaktos, vagy szétcsúszott...

Ezek szerint az előző motor lehet, hogy nem is volt rossz?

Üdv
Inhouse
(#) bignath hozzászólása Márc 17, 2011 /
 
Ötletet kérnék! A központi záram /Asztrában, utólag szerelt / jól működik mechanikusan, csak a vezetőoldali irányjelzők többszöri ki- bezárás után kapcsolnak ki. A működtető motoron van véhgelyzet kapcsoló?
Üdv: bignath
(#) Inhouse válasza bignath hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
A motorok adott hosszúságú impulzust kapnak, 0,7-1s...
Az index, ha gyárilag van villogtatva, akkor valószínű, hogy külön relé és esetleg összeégett az érintkezője...
Ha utólagos, akkor meg kell nézni mi lehet...
Ha együtt mennének a motorok az index-el, akkor már leégtek volna a motorok.

Üdv
Inhouse
(#) bignath válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Egy 96-os Astra F-ről van szó, kérhetek egy rajzot a relé elhelyezéséről?
Kössz: bignath
(#) Inhouse válasza bignath hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Idézet:
„A központi záram /Asztrában, utólag szerelt /”

Idézet:
„kérhetek egy rajzot a relé elhelyezéséről?”


Szerinted?

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Hát nem te szerelted be?
(#) Inhouse válasza akos70 hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Akkor pont nem voltam ott!

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
De azért ha nagyon akarnád, megtalálnád...

Meghallanád, hol kattanik nyitáskor-záráskor..
(#) szabo.eduard hozzászólása Jún 12, 2011 /
 
Helló mindenkinek lenne egy kis gondom van 1 adott k.zár 3 motor tökéletesen müködik a negyedik pedig csak rángat nem nyit senem zárr mi lehet a gond szorulni nem szorul mert kiszereltem és ugy is kiprobáltam legyetek szívesek segitsetek sos!!
(#) szucs_g hozzászólása Jún 24, 2011 /
 
Tisztelt Urak!

Alfa 146-osomban van ugye központi zár, de távvezérlő nincs hozzá. Vettem egy Caesar TXcent-u távvezérlőt, ami tökéletes lenne, de nem tudom hogyan kell beszerelni. A hozzá adott adatlap eléggé elnagyolt. Tud valaki segíteni?
(#) szucs_g válasza szucs_g hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Mit hova kössek? Egy kis segítség.
(#) szucs_g válasza szucs_g hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
No és ez...

txcent.pdf
    
(#) szucs_g válasza szucs_g hozzászólására (») Jún 26, 2011 /
 
Megvan!

Igaza volt a korábbi hozzászólóknak. Olvasni kell. Az Alfa 146-osban az N11 logikai vezérlő 2-es, 3-as lábait kell 0-ra tenni. Az egyik nyit, a másik zár.

Következő: »»   10 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem