Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Üdv Ricsi89
Gondolj bele van 1, 2 ezredes drót a világon (CuZ) 0.001(CuZ) ,de másik probléma is adódik a tekercs súlya ,lomha lenne a membrán . Van olyan hangszóróm amin elektromágnes van ott is kell kimenőtrafó .a membrán 4,8,16 Ohm a mágnes K Ohm nagyságú (megmérem és lefotózóm majd ) ezt a tekercset vagy fojtó(trafó)ként 50 + 50 U Farád közé vagy a kimenő trafó primerjével párhuzamosan kötötték . Üdv
Elsőcsövesnek javaslom a legeggyszerűbbet, és a legbiztosabban sikert hozó, semmire sem kényes, nem macerás 6E5P SE-t.
Egy cső rács földre 220k val, katód alatt egy ellenállás 120Ohm (75-220) anódba egy sima rádiós kimenő és szól egycsöves erősítőként, csak anódfeszt (250-300DCV)és fűtőfeszt(6,3 ACV) kell neki adni. Nem hajtja teljesen ki egy cd kimenet de félhangerővel szól! Nekem egyszem e88cc fele hajtja ott is semmi cicoma 3(4) ellenállás csőfelenként és kész, visszacsatolással is elég ennyi meghajtás, bármennyire szűkre is van húzva, és a mélyek rögvest megjönnek ezen a kis vason is, ráadásul kottázhatóak. Amikor meghallottam NVCS nélkül mélyhiányos volt, de annyira részletgazdag, hogy nem zavart , csak 6p3s se összevetés után döntöttem a NVCS mellett, ami kompenzálatlan maradt mert nem zavaró a túllövése. A füloszkopnak eddig ez a legjobb hang, pedig azt hittem triangle hiba a mélyek mosása, pedig tud tisztán is szólni a bőgő végre. Nem is lett csúnya...egy összkép tripod nélküli lassuzáridő miatt van szekrénynek döntve ![]()
Na, ennyire bevált a kicsike?
![]()
Igen ez a cső a kedvencem, az eddigi 1959 es 6P3S mániám is alábbhagyott. Ráadásul mivel tömör Éger az asszonynak is tetszik.
A hangfalaim is Égerizálni kellene, és nem utálná (tölgy). Belülről....
Jópofa
![]()
Márhogy triodának kötve katodinként megy előtte? Vagy legelöl fesz erősítőnek?
Esetleg mindkét helyen 1-1? Az ECC83 (6N2P) SRPP nekem jobban bevált valami iszonyat kis árammal 0,6mA hatalmasat erősít, igaz nem egy kőszikla de egy 6sz19p SE meghajtásához jobban bejött mint az EF86(el is fogom adni a 6db tungi nos ef86 om) vagy a 6E5P. A 6E5P tetrodásan "semmire" nem jó (1.szerintem 2.fül számára) triódásan talán egy picivel többet tudott erősíteni mint az ecc és tuti kimeneti impedancia is kisseb, de torzult a jelalak szemel láthatóan. (NVCS nélkül) ecc vel gyönyörű a sinus minden "hangerőn". Pedig az ECC83 a borzalmas nagy belsőellenállása miatt nem ajánlott srpp nek (NEM SZERINTEM) Már majdnem nem tetszőnek nyilvánítottam (mert meghajtónak terveztem) amikor megpróbáltam végcsőnek (egycsövesként) és leültetett mint oszcillo- mind fülo- szkópra nézve-hallva.
Hello Józsi!
Megosztanád velünk a 6E5P-s kapcsolásodat, megszemlélném a jelenlegi formában! Az erősítőd viszont nagyon szép lett!
Ha nem titok, engem is érdekelne!
![]()
Sziasztok!
Csöves erősítőn dolgozok (ECL86 SE, ECC85 előfok, EM84 varázsszem, EZ80 egyencső). Egy kis segítséget szeretnék kérni a fűtésekkel kapcsolatban. A végfokcső fűtésére egyszerű váltóáramot használjak, vagy ezt a kapcsolást alkalmazzam? Az ECC85 előfokcsövet egyenfeszültséggel fűtsem? Az EZ80 egyencső fűtése külön tekercsről menjen? Az EM84 varázsszem fűtése szerintem nem annyira lényeges hang szempontjából. De ha szép kijelzést szeretnék, hogyan érdemes fűtenem?
Egyenirányító csöveknél szoktak csak külön fűtést alkalmazni. Egyébként ECL86 csőhöz miért akarsz még egy triódás előfokot? Nem kötekedésből kérdezem, csak nem igazán értelek, mert az ECL86-ban van trióda előerősítőnek!
Ezt az erősítőt hangszerhez szeretném használni. Az ECL86 triódája nem elég érzékeny, hogy eléggé meghajtsa egy gitár hangszedője.
Látom vizuális tipus vagy. 6E5P SE rajzom:
Sziasztok!
Egy bassgitár előfokot nyáktervezgetek, aminek eredetileg olyan a bemenete, hogy az ECC 83-nak csak az egyik fele van használva. (Trace Elliot GP12SM) Mi lenne ha a két triódát párhuzamosítanám? Kéne változtatni az anód és katód ellenállásokon?
ex hasra minden R az eddigi fele..., azaz köss rá párhuzamosan ugyanolyanokat
![]() miért nem srpp be kötöd a két féltriódát az nagyobbat erősít és kissebb az impedancia is. ECC83 at én javaslom srpp nek (a szakkönyv nem!)
Énis javaslom az ECC83-at SRPP-nek (6n2p-t). Nincs rosszabb hangja talán mint pl. az ECC82-nek csak jobbat erősít.
Próbálkoztam már bassgitárhoz 6N2P-EV srpp-vel, de nem jött be a hangja és valamiért brummos is volt ugyan azzal a táppal és fűtésbekötéssel, mint a "sima" kapcsolás, de lehet hogy még egyszer kipróbálom, hátha most jobb lesz.
A brumm szerintem kiküszöbölhető, Gábor és az én GU50SE-met is SRPP hajtja (az övét ugye 12AX7 vagy ECC83, éppen nálam van hallgatáson), az enyémet az ominózus 6N2P hajtotta, csak most megint darabokban van. Sikerült olyan állapotra hoznom, hogy ne legyen brummos, Gáboré is csendben van.
Tényleg, próbálta már valaki ECL82-vel hajtani a GU50SE-t? Mielőtt véglegesítem, ki fogom próbálni.
srpp nél a fűtésközepet 1/4 tápra kell emelni.
Én DC-ről próbáltam, de nem volt valami jó :no:
Vannak ECC 82 csőim is, majd azzal kipróbálom, végül is nem nagy kunszt összeforrasztgatni egy ilyet.
Tehát akkor milyen fűtéseket alkalmazzak?
Sima AC fűtés mehet a csöveknek, az EZ80-nak lehetőleg külön fűtőtekercs.
Nem kell túlspilázni.
A fűtést célszerű az említett tápra kötni valami osztón keresztül.
Kössz szépen, egy anódtáp értéket tudnál esetleg mondani? Azt nem látom a rajzon.
Müszi
Hát amire fejből emlékszem a 2x4700 Ohm után 174V on van az e88cc tápkondija (90 en az anód)...ebből vissza lehet számolni...
sacc 86V a 15k - n amiből tudsz áramot (x2 mert két cső megy innét) ez az áram szorozva a(2x4700 al) na ez a kapott feszültség esik az előző kondihoz képest... azaz ennyiven több a 174V nál az anódtáp a 6e5p-n.
megmértem...340V a graetz utáni első 200mikrón, aztán az 510 Ohmos 10W utáni 6E5P anódtápkondin: 286V...aztán (jól emlékeztem-e) a két 4k7 utáni e88cc tápkondin: 175V
5,34V a 120 Ohmos katodellenálláson...de a többi már magától max disszipáció alá beáll ![]()
Dénes Péter Quad II feliratú dualmoinoblokkjával vetettük ma össze idegenben Philips 304 es csövesített konzervzenével, sonidó kistölcsérrel.
szerintem nagyon elverte DP igendrága vasát. És a tulaj is belátta meglepően jó ez a "kis" olcsóság. a dualmonora 30W van gravirozva réztáblán az én 6e5p se-m 2,5W ot karcolt a szkóp ernyőjén...érzékeny hangfalon volt, semmi hiánya nem volt a teljesítménynek. SE hez képest meglepő dinamikával bír. A Quad II pedig csak a táblafelirat lehet mert csőgarn: 2db 2p3s-e 1db 6n1p 1db ef86 1db 6p6s monoblokkonként. Nekem a 304 es által nyújtott hang sem jött be igazán de ez már más kérdés, kicsit túl sok 6n2p szorult bele.
Hali
Jó tudni a mért értékeket.Főleg,hogy hónapokon keresztül nem jöttem rá miért brummos a GU50 SE erősítőm.Azt a végén kiderült,hogy én néztem be az egész erősítő tápját.
Ma már szólni fog a GM70 SE! Egyelőre még fűtögetem az egyenirányítókat, mert legalább 50 éve állnak
![]() ![]()
Hamarosan belekezdek a pcl86 SE építésébe. Első csöves erősítőm, szóval ha lehetne írjatok pár dolgot mire kell figyelni az építésnél és a beüzemelésnél. A berepülő darab még graetz hidas lesz, utána belekerülne egy AZ21. Annyit tudok hogy nem szabad terheletlenül hagyni a kimenőt, ilyen jellegű tanácsok kellenének. Még annyi, hogy egy 2x600ohm-os fejhallgatót hogy érdemesebb meghajtani? Kimenő nélkül, a kimenő 4-8 ohmos részéről vagy csinálni egyet kifejezetten 600ra?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |