Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos igazán jó ötletem nincs. Valami bolygókerekes áttétel talán jó lehet, de nem tudom, hogy miben találsz megfelelőt. Talán önindító?
Önindítóban bolygókerekes áttétel? Ilyenről még nem hallottam. Diffiben van bolygókerekes áttétel, vagy esetleg régi Ikarusban az automataváltóban. De ezek szerintem nem elég nagy áttételek és méretük is nagy egy biciklihez képest.
Hát igen mégis egy bringárol van szó
Nos jövőhét szerdán beviszem én ezt a motort a munkahelyre aztán megpróbálom beméretni a villamosságiakkal mennyit is pörög, mert szerintem 3000-et biztos nem, de még az 1500-at is megkérdőjelezném:S (bár lehet csak az akksi volt gyenge) Na mindegy nem az a lényeg, szoval ha esetleg nem pörögne sokat, lehet tényleg elég lenne a flex negyedelő áttétele rá plussz még valami láncos megoldás .
Halló!
Én ám nem mondtam egy szóval sem hogy ablaktörlő motorban utazom Habár azt azért megnézném, ahogy a 24 V-os IFA ablaktörlőt lefogod a 8 -as kulccsal Nekem egy roller motorom van 350 W 36 V, PWM gyári szabályzóval, és felemelt 48 V -os feszültséggel. Így lett 570 W teljesítménye, amit a PWM is, és a motor is melegedés nélkül bír. Eredetileg egy kis kerekű e-roller volt, de nem tetszett a kis kereke(utak miatt), és ezek után kezdtem bele a nagyobb kerekűbe. A 350 W annyit jelent, hogy a 95 kg-ot nagyon dinamikusan gyorsította a kis roller 28-ra.(GPS-el mérve) A 48 V-osan 35 km/h volt, jelentősen nem több, de sokkal erőteljesebben gyorsított, és kipörgött a motor teljesen. ezek után gondoltam a nagyobb áttételre, ami egy 22 zollos kerék lesz. üdv R.
Üdv!
Azt meg tudná nekem mondani hogy miért van mindenhol 6.2 volt a vezérlésemben ahol 5 voltnak kéne legyen?Ennyi megy a gázkarhoz is,és innen alapból megy ki a zöldön 1.5 volt.De a kerék nem forog.Viszont kihúztam a vékony sárga vezetéket a kerékhez menő csatlakozóból(hall)és ekkor kézzel forgatva a kereket,kattogott a motorja.A kerékhez a hallok tápja nekem 10.8 volt,amit egy 220ohmos ellenálláson keresztül kap a 15voltos táptól.A halloknál a visszajövő vékony vezetékeken is 6.2 volt van 5 helyett.A gázkarhoz és a hallok vékony vezetékeihez a leghosszabb ic-től megy a vezeték,ez úgy tudom pic.Lehet hogy ez halt meg,és ezért van magasabb feszültség?Ráadásul ezt a 6,2 voltot kapja meg az mc33039p is,ami a szinkronért lenne felelős ha jól néztem,és lehet ezért rezonál be a motor,meg ezért erőtlen? Mit tegyek,vegyek másik vezérlőt?
Attól, hogy nem hallottál valamiről, azért még lehet, hogy létezik? Bővebben: Link A bolygóművek és alkatrészeik feliratra viszed a nyilacskát és láthatod is a képét.
Az biztos, hogy nem hallottam róla, tehát valami új találmány lehet ez. Milyen autóba raknak ilyeneket? Meg ha jól látom, akkor műanyag fogaskerék is van ebben.
A 80-as évek eleji Opel Kadettben már volt ilyen. Japán autókban is elég általános jó régen. Van ahol műanyag fogaskerekes, de van ahol fém. A Neten láttam, hogy az MTZ traktor önindítója is ilyen, az biztos elég erős és talán nem is nehéz beszerezni.
Ez érdekes. Kadettben 80-as évek elején? Szedtem már szét kadett önindítót, de az sima egyszerű fapados indítómotor volt. Bár lehet azt csak dízelbe rakták? Oda kicsit nagyobb erő kell, mint a benzines motorhoz.
Először az 16 benzinesben láttam ilyet. Nem ma volt. Viszont a múlt hónapban javítottam egy öreg Hondát, az is 80-as évekbeli darab. Szét volt esve a forgórésze. Ami fent volt rajta áttételes volt, amit a barátom hozott hozzá a bontodából az meg nem. A fene sem tudja milyen alapon szerel a gyár ilyet vagy olyat.
Nem találtam rá adatot. Otthon majd előtúrok egyet és megnézem.
Bocsáss meg Reuter egyáltalán nem értettem rád az ablaktörlős dolgot...sőt senkire. Csak ugye ha uj hozzászólást nyomtam volna nem választ, akkor gondolom az lett volna a baj......Egyébként én az ikarusz ablaktörlőjére lennék kiváncsi.
A leírtak alapján a gázkarodban lévő hall ic hallt meg.Ellenpróbaképp gyújtáson zárd össze a gázkar csatinál a pirosat a zöldel.A motornak max. fordulaton kell ilyenkor pörörgni.Az 5V is inkább 4.2V ennél én még többet egészséges gázkaron nem mértem.Az elem nincs lemerülve a multiméteredben esetleg?
Köszönöm válaszodat. Megoldódott a probléma igen az volt amit TE is írtál. Egy korábbi esésnél eltörött a fék kar így a kapcsoló nem állt vissza alapra.
Üdv!
Amikor utoljára találkoztam Ikarus ablaktörlőmotorral, engem is meglepett. Bakony művek gyártmány, zsiguli méret, (24V-os persze), és karonként 1 db.
Én kérdeztem,tehát nem kötekedni akarok,de akkor a keréknél is halottak a hall ic-k?Ott is 6.2 voltot mértem.A műszer jó.A kerék most is kipörög max fordulatra,csak erőtlen a szekér,meg ha lemerül az akkupakk 35,5-36 voltig,akkor gyorsításnál remeg az egész.Viszont ha a másikból kiveszem a vezérlést és átrakom ebbe,akkor semmi baja.Tökéletesen üzemel,erősebb is,meg nem is remeg.
Nos közben megtaláltam hogy nem pic az a nagy ic,csak az állítólagos kerékpár szerelő(állítólag elektronikákat javít)megvezetett vele.Ezért nem is szedtem le róla a papírt ami rá volt ragasztva eddig.Nos ezen azt írják hogy a 8-as lábon,ahonnan a gázkar kapja a tápot (ref out)6,24 volt a középérték.
Ez az erőtlen vezérlő volt gyárilag is a gépedben?Mert létezik 60,és 120 fok fázistolásos motor-vezérlő.Fel nem lehet cserélni őket.Amit belinkeltél az viszont tudja mindkét tipust kezelni.
Ez amiről beszélünk egy tornádo 09,használtan és halottan került hozzám.Van egy velox minim,ami szintén így került hozzám.Abba vettem új vezérlést,és az jó is lett.Ennek a tornádónak is rossz volt a vezérlése,ezért a velox régijéből kivettem egy ir 2103-at,az mc33039p-t,meg a másik kicsi ic-t,nem jut eszembe mi a tipusa.Ekkor még nem reagált a gázkarra.Utána átraktam a 33035-öt is,és elindult,de a fennt említett hibákkal.A két vezérlés ugyanolyannak tűnik.Ugyanazok az alkatrészek vannak benne,a panel is egyforma mind a kettőben.Kondikat kicseréltem,2 fetet is cseréltem.A gázkarba új hall ic-t vettem.Ha a velox vezérlőjét ráteszem a tornádóra akkor frankón megy.Ha a tornádójét átrakom a veloxra,akkor az hiába van feltöltve az akksija,úgy remeg mintha rossz lenne valamelyik hall a kerékben.Visszarakom a sajátját,akkor semmi baja.Ebből gondolom hogy a vezérlésben van a tornádónál a hiba.A tornádó motorját még nem szedtem szét,de ránézésre van különbség a 60 és a 120 fokos motor közt?mindkét masinának 5 vékony és 3 vastag vezeték megy a kerékbe.
A tekercselésben van különbség a 60,ill.120 fokos motorok között.A remegést a hiányzó,vagy nem jó időpontban aktiválódó fázis okozza.Nézd meg a vezérlőn lévő adattáblán hány fokos.Van vezérlő és motor teszterem,azzal 1 perc alatt kiderülne a hiba
Utánna nézek a Trd-09-es hány fokos gyárilag
Kivűlről igy néz ki a gyári Trd 09-es vezérlője.
Bővebben: Link
Heló
A 6 voltos tápfesz az 1 hiba!! vagy zeneres táp van benne és az a rossz , vagy valami stab kocka7805, stb.. A gázkarnál az az 1v körüli minimum fesz az jó! 1v-3,6v körülig működik, de változhat. Ha pozitívot simán rákötöd akkor a program tiltani fog(persze ha pic) és nem csinál semmit. (aszem 4,5v felett tilt) Szerintem simán felcseréltél 1 fázist. Van hogy nem szabad hinni a gyári kínai színeknek. Nem 1 gyári hibással találkoztam, hogy pl a zöld- sárgát felcserélték. Vagy rossz még 1 fet, vagy a meghajtása.De aztán biztosra csak szkópos méréssel lehetne menni. Ha nem húzol gázt, akkor is akadozva lehet tekerni a kereket?Mert az tuti fet gond.
Ugyan már Kedves Laaac!
Nem kell bocsánatot kérned, értem a szokásokat, én is alkalmazom. Hát, Ikarus ablaktörlőt még nem láttam, de ez az IFA motor egy nagyon erős valami, mert kb 300 kg súlyú kaput mozgat könnyedén. Egyik műszerész kollégám gyártotta. Hosszában felvágott merevített 20x20 as zártszelvényben van egy hosszú motorlánc, hozzá meg egy 13 fogas kerék, és ez van a motor tengelyén. Gyorsan húzza tolja a kaput, akár télen is. Biztos, hogy az IFA motor elbírná a kerékpárt, ráadásul bronzkerekek vannak benne áttételként. Akkoriban nem sajnálták az anyagot belerakni, mikor ez készült. Üdv R.
Üdv!7815-ös stabkocka adja a tápot.Innen kapják a kerék halljai egy 220ohmos ellenálláson keresztül a 10.8 voltot.
A gázkar a 33035 től kapja a tápot pont ahogy a pdf-ben is van.A 33035 telibe kapja a 15 voltot.Ha bármelyik színt felcserélem a fázisnál,nem megy a kerék.Megpörgetem gázt adok megakad,mert visszafelé hajtaná a felcserélt fázis.Gáz nélkül forgatva nem kattog a kerék,csak ha az egyik hall(sárgát próbáltam) vezetékét széthúzom,a vékonyat.Ha az akksit feltöltöm,akkor alig érzékelhető a hiba.Ha az akkupakk lemerül 36 volt körüli értékig,akkor jelentkezik igazán.Ilyenkor is gyorsításnál.Olyankor elkezd remegni,majd be is rezonál zörög a motor.A15 voltos táp ic-t is cseréltem.A söntöt is cseréltem.
Nos megtaláltam a fényképet.Tehát a vezérlés így néz ki belülről.Középre még képzeljetek oda 2 fetet,mert ezen a képen nem volt beletéve.És ilyen a másik,amiből ha átrakom a vezérlést,azzal jó,de ez meg nagyon remeg kattog a másik vezérlésével.
Sziasztok.
Van egy tornádó tdr 033 elektromos kerékpárom. A motorjában található hallgenerátorok bekötését nem tudom melyik vezetéket hová kell kötni. Pontosan 5 kábelből piros kék fekete sárga zöld melyiket hová kell kötni. Vagy ha van egy kép róla az is sokat segítene. A segítséget előre is köszönöm.
Helló
ha az írással szemből nézed a hall érzékelőket: 1.+Vcc, (piros) 2.Gnd, (fekete) 3.Out (k-s-z) Általában a zöld vagy a sárga vezeték meg a középső hall-hoz. Fontos! A középsőt fordíva kell beépíteni, különben nem lesz jó a kódolás (írással lefelé). Ha így csinálod meg, és nem működne a bicaj, addig cserélgesd a vékony vezetékeket, mire jó lesz a kódolás. Bővebben: Link üdv. pintyu
Üdv!
Nem csoda hogy felrobbant, mert azért egy jó vezérlő nem ilyen egyszerű. Néhány hiba: 1. A fet vezérlése nem megoldott, rákerülhet a gate-re 36V, ami túl sok. 2. Nincs benne áramkorlátozás, ami azért kellene, mert a fet, a motor és az akkumulátor sem szereti a túlzott igénybevételt. Ha van elegendő ismereted, eszközöd (oszcilloszkópod) és kedved, lehet ilyet fejleszteni hobbiból, de egyébként lehet hogy racionálisabb, ha veszel egyet.
Üdv Edima
Pár napja kaptam szét egy Velox motort mivel meghúzta a kerék ,3 kerekű .Ha a motor hall ic felőled van (közel) akkor a sorrend a következő IC lábak (9 db ), 1=kék, 2=fekete, 3=-----, 4=-----, 5=------ 6=sárga, 7=zöld, 8=-----, 9=piros , csak a hall lábait figyelni .majd szedek szét másikat és készítek fotót .A fő vezetékek zöld, kék, sárga,A vezérlő csati párba pedig szín azonos legyen (dugaszolni).
Üdv Peter65
Szeretnélek megvigasztalni a Velox-ban van áramérzékelő csak lusta mivel a motor induláskor nagy áramot vesz fel.R sönt után 220 Ohm utána 10nF kondi utána megy az MC33035 IC 9 lábára (R C késleltetés) ,de ha huzamosan nagy árammal megy letilt az IC . Feszültség figyelés is van Akku védés .A motor nem követi a gázkar állását letilt . Első fék meghúzásnál motorfék is van mid a 3 fázis (+ 36/48V-on) hátsó fék sima mechanikus fékezés .A FET vezérlése IoR 2103 IC 8 láb .Hátramenet is van a 33035 IC-ben . Még abban nem vagyok biztos ,hogy nagyobb sebességre bírható-e? ,én csak próbálom ,magamnak bizonyítom a nagyobb fordulatot (teszt).Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |