Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az Re értéke mitől függ a regeneráló áramkörben vagy mekkora az értéke? A töltő áramot tudom azzal beállítani?
Hello!
A töltőáramot tudod beállítani vele a kívánt értékre. De hogy mennyi, azt nem lehet megmondani, mert függ a töltőáram beállítandó értékétől, a trafó feszültségétől, és a töltőkör belső ellenállásától. (Hiszen az ezzel az ellenállással van sorban) üdv! proli007
Hi!
Most megzavarodtam. Olvasgattam kicsit az akku ügyben, és azt hallom sok helyen, hogy a savas-zselés akkukat nem szabad mélykisütni; meg ha merül valamennyit, akkor mielőbb töltsük tele. Nem értem! Mi van a memória-kisülés dologgal? (vagy valami hasonló volt a neve). Azt jelentette, hogy ha az akksit csak félig merítem és úgy "rátöltök" akkor rövid idő alatt az akku már nem is tud CSAK félig lemerülni, vagyis csökkent az áramfelvétele (pl a régi mobiltelefonoknál: mindig azt mondták, hogy a telót TELJESEN merítsük le és csak akkor tegyük töltőre). Meg az új akksik formázása? (lemeríteni teljesen majd feltölteni teljesen 3-4szer egymás után) Határozottan emlékszem rá, hogy a régi autó akksikkal csinálták azt, hogy ha már gyorsan feltöltött és gyorsan lemerült (kevés áramot raktározott), akkor 4-5ször egymás után feltöltik és gyorsan lemerítik fullra (2-3 erős izzót rákötöttek, 1-2 óra alatt leszívta). Ezek után az akksi "megjavult". Normális idő alatt töltött fel és le is tudta adni (egy darabig! Persze nem lett olyan mint ha új lenne, de segített rajta) Valamit összekeverek?
Memória-effektus egyáltalán nincs a savas akkuknál, tehát bármilyen töltöttségi állapotnál rátehető a töltőre, és ha más baja nincs, akkor a teljes kapacitását le tudja adni.
Ha az akkut "fullra leszívod" ráadásul többször akkor hamarosan tönkremegy. Igen, régen formázták az akkut. De az akkumulátor 12 volt alatt le van merítve. Tehát ki van sütve, lehet újra tölteni.
A régi telefonoknál tanácsolták a kisütést ami azt jelentette hogy hagyjuk a telefon hogy annyira lemerüljön mig magától kikapcsol , és akkor kezdjük újra tölteni. De ekkor az akku csak háromnegyedig volt lemerítve nem FULL-ig.
Értem, köszönöm.
Akkro nincs mitt tenni, vagy javítani az akksikon. Ennyit tudnak és kész. Köszönöm mindenkinek.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy van egy LandPort: ytx5l-bs motor akkumulátorom 12V 4Ah. Sajnos nem én helyeztem üzembe hanem a motorral vettük amikor elhoztuk még indult vele a motor de másnap már nem, vissza vittem a boltba mert garancia van rá de a boltba azt mondták a srác aki beszemelte valami fóliát hagyott benne ott ahol van (egy szerintem) gumi dugó Do not open felirattal amikor haza hoztam a boltból mert vissza adták 2szer tudtam beindítani. Elvileg ólom-savas az aksi 12.56V van amikor nincs fogyasztó de ha indítok 11V-ig néha alá esik a feszültség (a motoron töltés van 14.44) felraktuk automata töltőre is de már el se indítja a motort. Amikor vissza vittem a boltba folyadék volt az aksi alatt mintha folyt volna. Megtudnám valahogy nézni a sav szintet vagy akkor nem lenne ennyi a feszültsége?
Az akkumulátorod egyértelműen hibás. A folyadék az aksi alatt valószínűleg sav ami zárlatos cella miatt forrt ki. A 14.4V töltés normális. Ha netán nem állna le a töltés és azért forrna ki attól még egy jó darabig indítania kell mielőtt esetleg e miatt tönkre menne. Persze a folyadék akkor is lehet ha esetleg kilyukadt az akkumulátorod háza. Akkor a hiányzó sav miatt is működés képtelen.
Köszönöm a választ. Savat nem hallom lötyögni mint az autó aksiban. Esetleg segíthet az újra töltés? Vagy inkább másikat venni mert már nem lesz 100%-os?
Ez egy zárt vagy nyitott akku? Nyitott ha a dugókat erőszak nélkül lelehet venni.
Zárt akkuból nem folyhat ki a sav. Ha kifolyt főleg a töltés alatt akkor az nagy valószínűséggel rossz. Magyarul az eladó átvert. Kár vele kinlódni.
Hát állítólag kifolyhatott a gumi dugónál mert ott maradt valami az útba. Én azt ragasztónak néztem mikor vissza kaptam nem volt ott. Azt mondták bevizsgálták tartotta a feszültséget de nem töltötték után savval pedig mondtam hogy kifolyt.
Helló Proli.
Mindenekelőtt szeretném megköszönni az eddigi segítséged.A hozzászólásaid nélkül azthiszem feladtam volna ezt a projektet.Most úgy néz ki végre összeállt a töltőmMár csak egy bagatell kérdésem lenne.Hogy tudnám kipróbálni,hogy jó e a töltőm.Kisérlet képpen rátettem az aksira ami a kocsiban van.(nincs lemerülve,nincs vele semmi gond)Negyed óra alatt a feszültség felkúszott egy jó tized voltot.Viszont az aksiban abszolút nem pezseg a sav,ha pedig átváltottam a műszert amper mérésre akkor 0.05-ot mutatott.Megmértem multiméterrel is az áramot.Ha rátettem az aksira a töltő érintkezőket akkor -0.03 ampert mutatott,ha bekapcsoltam a töltőt akkor a multiméter leesett 0-ra a töltő műszere pedig a 0.05-öt mutatja.Az áramszabályzó potira abszolút nem reagál semmi.Akkor ez így most jó vagy nem.És ha nem szerinted merre kéne keresgélnem.De hangsúlyozom az aksim nincs lemerülve. üdv
Ha az akku jó akkor örülünk. De ha ez egy zárt akku akkor nem folyhat ki.
Hello!
- Az aksiban akkor "pezseg a sav" intenzíven, ha a kapocsfeszültsége meghaladta a 14,2V-ot, van töltőáram (és persze nem rossz az aksi, mert akkor előbb kezd el bugyogni). - De hát A töltőnél, minden ott van a kezedben. Láthatod, hogy a Led-ek mit mutatnak, a relé húzva van-e, a Shunt ellenálláson feszültséget mérve pedig megállapítható, hogy van-e töltőáram. - Ezeket kell ellenőrizni, akkor megtudod mi a helyzet. Ha a töltés a feszültség szabályzó már letiltotta, akkor nincs töltés. Ha meg nem, akkor az áramszabályzó potin beállított feszültséggel azonos feszültséget kell mérni a Shunt ellenálláson.. üdv! proli007
Sokaknak probléma hogy pezseg, nem pezseg, fel van e töltve az akkuja. Elfeledkeznek a legegyszerűbb és legpontosabb eszközről a sav mérőről. Ha a savmérő a zöldben emel az akku hibátlan és fel van töltve.
Helló
Hát azt hiszem túl nagy fába vágtam a fejszém.De nem adom felEsetleg téged kergetlek az őrületbe az értetlenségemmel.Nos a 741 működik szerintem.Beállítottam,hogy 14.3 volt körül kapcsoljon ki a töltés.A zöld led át is vált sárgára.Ha csökkentem a feszt visszavált zöldre.Próbáltam a 741 lábait is rövidre zárni ahogy tanácsoltad akkor is minden oké.Viszont a relét nem húzza meg.Ha a 220 ohmos ellenállást áthidalom akkor a relé is működik.Viszont az aksimat továbbra sem hajlandó tölteni.Megmértem az aksi 12.5 volt körül van,tehát szerintem töltenie kéne.A zöld led is világít,viszont megmértem a töltőáramot egy multiméterrel is és pár század ampert mutat.Az árambeállító potira nem reagál abszolút semmit.Nem igazán tudom,hogy most merre induljak el.A sönt elvileg 0.01 ohm,de van ahol 0.1 ohmot említenek a leírásban.Én 10 darab 0.1 ohmosat kötöttem párhuzamosan.Nem tudom ez így megfelelő-e,vagy valami más gabesz van.Az áramgenerátor működését hogy tudnám ellenőrizni?Jó lenne pár tanács. üdv
Helló
Nekem nem igazán az aksimmal van problémám.Minden nap pöcre indítja a kocsit nekem ez elég infó az állapotárólÉpítettem egy töltőt és azt akarnám kipróbálni.Elvileg 12.5 voltnál már töltenie kéne.A ledek is ezt mutatják,mégsem folyik számottevő áram a töltővezetéken. üdv
Hello!
- Ha a 220ohm nélkül behúz a relé, akkor zárd nyugodtan rövidre. Mert az tulajdonképen nem szükséges, csak akkor, ha a relé nem 12V-os lenne. (Valószínűleg azért került az ellenállás az áramkörbe, mert a töltés végfeszültsége magasabb mint 12V. De értéke nagyban függne a relé áramfelvételétől.) - Ezek szerint a töltőáram szabályozása nem működik. De ezt lehet külön is ellenőrizni. Aksi nem kell hozzá, csak egy gépkocsi izzó. Lehet az egy 12V/21W-os féklámpa izzó vagy egy 20..50W-os halogén izzó is. - Zárd rövidre a relé kontaktusának két pontját. Az izzót, kösd be az AKKU helyére. - A P1 potiti szabályozd le minimumra, majd kapcsold be a töltőt. Az izzó ekkor nem éghet. - A feszültségeket a pufferkondi negatív feléhez képest kell mérni. - Először ellenőrizd a pufferkondi feszültségét. Ez trafó feszültségétől függően, kb. 20V körül lesz. - Ez után ellenőrizd az AKKU csatlakozó plusz, majd mínusz pontjának feszültségét. Itt mind két helyen ugyan az a feszültség lesz mint a pufferkondinál. - Mérd meg, hogy ugyan ez a feszültség megérkezik-e a Fet-ek Drain lábára is. (Ez azonos a Fet-ek fém hűtőfelületével.) - Mérd meg a stabilizátor előtt (1-es láb) a feszültséget. Ez is közel lesz a pufferkondi feszültségéhez. Majd a kimenetét (3-as láb). Itt már 9V lesz mérhető. - Mérd meg a poti tetején a feszültséget, itt a helyes a 108mV körüli érték. - Majd finoman tekerd a potit felfelé. A feszültség az IC 3-as lábán szépen megy fel 0..108mV-ig. Miközben a lámpának folyamatosan nő a fényereje. A Shunt ellenállásokon (0,01ohm) ugyan az a feszültség mérhető, mint a potin. (Persze csak egy bizonyos áramig, hiszen a szabályzó 0..10A-ig lenne szabályozható, de az izzó teljesítményétől függően nem folyhat nagyobb áram, mint pld. 20W/12V=1,66A) - Amíg az áramszabályozás működik, addig az IC 6os lábán kb.4..6V mérhető (Fet típustól függően). Ha kilép a szabályozásból, akkor a feszültség itt felugrik, 8..9V értékre. Ha ez működik, akkor működik az áramszabályozás. Szüntesd meg a rövidzárat a relénél. Remélem így már el tudsz igazodni. üdv! proli007
Helló
Köszönöm a részletes és kimerítő választ.Ez már az én szintemen is érthető. üdv
Heló Proli
Csak szeretném mégegyszer megköszönni a segÍtségedet.Ma nekiugrottam mégegyszer a dolognak.Végigméregettem mindent és kiderült a 100 ohmos poti a rossz,pedig vadonat új volt.:s.Próbaképp betettem egy 100 kilósat mert ez volt itthon a 8,2 kilós ellenállás helyére pedig egy 8.2 megásat.Így már 0-0.9 amperig szépen szabályozható volt a töltőáram.Beszerzem a szükséges alkatrészeket és megint forrasztgatok üdv
Hello!
Örülök, hogy működik már valami. De a legfontosabb a működés megértése. A 100kohm-al párhuzamosan köthettél volna egy 100ohm-os ellenállást, és maradhatott volna a 8,2kohm. üdv! proli007
Helló
A 25 kilósat így váltottam ki.Csak 33 kilósat kötöttem a 100 kilós potival párhuzamosan.Valamikor az őskorban tanultam egy kevés elektronikát.Az ellenállásokkal viszonylag jó viszonyban vagyokMa vettem új potikat ,kicseréltem őket és minden működik falyánA két buz 11-est kicsit melegnek találtam 5 amper körül.A kezem állta még a bordát de biztos ami biztos kapott egy kis ventit.Rátettem az aksimra is ami viszont nincs lemerülve.12.9 volt volt a kapocsfesz ami kb fél perc alatt elérte a 14.3-et és lekapcsolt a töltés.Ez így rendes dolog?Minden esetre most nagyon büszke vagyok magamra üdv
Hello!
Gratula! Igen ez így már jól működik. Tekintve, hogy ez egy analóg disszipatív szabályozás, a tápfeszültség és az aksi közötti feszültség különbséget a beállított árammal, a Fet-eknek kell elfűteniük. Tehát jó melegek lesznek. üdv! proli007
Üdv!
12volt 6amperes hagyományos akkuhoz van valakinek belállt kapcsolása? Egy egyszerű áramkör elég lenne nekem, lényegében egy kis mobil zenedobozban van, egy SAL voxbox menne róla. Trafó van hozzá, 2x12volt 80VA toroid. Azt szeretném, hogy ha rádugom a hálózatra magától töltse az akksit, hogy ha esetleg kiviszem a kertbe akkor pár órát menjen róla. Előre is köszönöm! Üdv! G
Én csak egy egyszerű töltőt szeretnék csinálni.
A primer oldali megcsapolásokkal oldanám meg a feszültség változtatást. Tudna erre valamilyen tippet, hogy hol találok rá kapcsolást? Köszi.
Hello!
"hol találok rá kapcsolást" A zsebszámológépedbe. Megtekered a primert rendesen, majd 10-20 voltonként tovább tekered. üdv! proli007
OK!
Köszi! Azt nem tudtam, hogy mekkora lépésekben kell a megcsapolásokat csinálni. Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |