Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Turbó benzines autóba
Lapozás: OK   3 / 3
(#) CsemanAttila válasza sasy hozzászólására (») Máj 20, 2010 / 1
 
Nyomásdobosa lennék kíváncsi, amit a mai modern autókban használnak. Előre köszi
(#) sasy válasza CsemanAttila hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Ha nyomásdobos, akkor nem léptető motoros. De elmondom nagyjából hogy hogy vezérlik. Legyen diesel mert azzal sokat találkozok. Van egy nyomás szenzor a szívócsőben a turbó és a motor között. Ezek három vezetékesek. 5 volt, test, jel. Ebből tudja az ECD, vagy ECU a depressiot, illetve a turbonyomást. Az ECU ad négyszögejelet egy vákumszelepnek amin keresztül a turbo szabályzóját mozgatja. Tehát egy újfajta turbon nem nyomásdob van hanem vákumdob mert geometriásak már. De a vákumdob helyén lehet léptetómotor is, annál az ECU közvetlen vezérli a léptető motort. Tehát ott nincs vákumszelep. Aztán beleszól a dologba még az EGR is, mert azon keresztül is el tudja engedni a fölös nyomást mondjuk. Meg még ezer dolog beleszól...
(#) vargaba válasza sasy hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Üdv!

Idézet:
„Ha nyomod a gázt akkor nem fékezel.”

Ez így van!

Idézet:
„Ha nem dolgozik a turbó, akkor pedig van vákum.”

Biztos vagy Te ebben? Nem nyomod a gázt, de a turbó nem egy digitális kütyü és bizony még tölt egy picit ha nem nyomod a gázt akkor is(alapjáraton is forog ám, szóval csökkenti a vákumot)

Engem is érdekelnek az autók és a turbósítás, de ha nekem kellene hozzá fogni, akkor tuti, hogy bontanék egy elektronikát... Egyszerűbb kicserélni, nem kell átb*ni a rendes elektronikát(csak finomhangolni a programot), nem utolsó sorban az már egy kitalált valami, ami működni fog!

A blokk... Abban igazad van, hogy bírni fogja. Egy darabig! 10-20-30%os többletterhelést elbírnak a gyári motorok egy ideig, többel nem igazán próbálkoznék szívó motornál....
Ami engem illet, azt mondom, először fék, futómű, hajtás, aztán a motor tuning! Nem utolsó sorban ha az előbb említett 10-20%os teljesítménynövekedést akarod kihozni, akkor nem feltétlenül kell turbó.


Elnézést a negatív hozzáállásért, de ez az én magánvéleményem
(#) sasy válasza vargaba hozzászólására (») Okt 2, 2010 /
 
Abszolút nem negatív a hozzáállásod. Látom azért vágod a dolgokat. Tudom hogy forog még a turbó egy ideig gázelvétel után. Biztos hogy csökkenti a vákumot is. Gondolom a gyári szekerekre nagyobb devandert is tesznek ez miatt. Elég régen nekiálltam a dolognak, de idő hiányában még mindig csak a satupadon van a csiga. De már nincs sok hátra... Aztán majd kiderül hogy mit kell még hozzá alakítani. De az a jó hogy ha nem lesz fasza a cucc, akkor fogom és kiveszem. És újra gyári minden. De azért köszönöm a hozzászólást.
(#) kicsiszékely hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Szervusztok

Nekem van egy Peugeot 406 1.8i 16V és turbósítanék.
Mit kell tennem ?
(#) sasy válasza kicsiszékely hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia. Először is nézz utána minden lehetséges helyen a szívó és a turbós autók működésének. És a kettő közötti különbséget próbáld meg áthidalni pl. egy turbóval... Nehéz így elmagyarázni. Kérdezz konkrétabban.
(#) kicsiszékely hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Elnézést a pontatlanságért .

1.Mennyire megy a motor élettartamának a kárára a turbósítás ?

2.Megéri-e egy1.8-as 16v motort turbósítani ?

3. Milyen alkatrészeket illetve milyen átalakításokat kellene végeznem,hogy egy turbós motorom legyen ?
(#) kicsiszékely válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Melyikre gondolsz,mert ott van egy pár oldal,amit belinkeltél ?
(#) CsemanAttila válasza kicsiszékely hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Kezdésnek egy garnitúra csapágy, ami csak létezik a motorban, hajtókar, főtengely tám, nyugvó.... aztán 4db kovácsolt dugó, erősített hajtókarral. Rézből készült hengerfejtömítés, ECU módosítás, nagyobb üzemanyagnyomás. És pesze kenés a turbónak. Ezek után elvisel egy turbót a blokk. Cirka 600-700ezerből ki lehet hozni. Ezek nélkül, nem sokáig bírná a megnövekedett erőt. És kilométertől függően, lehet a blokkot is felkel fúrni. Bár érdemes ezzel kezdeni. Kb ennyi Üdv
(#) kicsiszékely hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Köszi srácok.

Akkor ugrik a dolog. Akkor marad a chip.
(#) msrap4 hozzászólása Feb 13, 2011 /
 
Üdv!
Érdeklődnék, hogy sikerült e megvalósítani a turbós dolgot!!
(#) sasy válasza msrap4 hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Lustaságom miatt még mindig folyamatban van a dolog. Még nem építettem fel.
(#) szocske1985 válasza sasy hozzászólására (») Máj 1, 2011 /
 
Hali tetszik amit csinálsz, én is szeretem az ilyen kihívásokat. Van 1 tippem mindenki beszél dolgokat, sok mindenben igazuk is van , de szerintem a legegyszerűbb, ha a benzin nyomással játszol. (ha jol tudom 1 bar nyomás 10% dusitás). ahogy nől a turbonyomás ugy nől a benzin nyomás, ezáltal dusit.
(#) masterbiker válasza szocske1985 hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Pontosan, FMU-nak hívják a szabályozót, rá kell kötni a turbónyomást egy kis csővel és lehet üresjárati és nyomás alatt jelentkező benzinnyomást állítani, kis nyomású rendszerekben pl itt bőven elég és csak egy nagyobb benzinszivattyú és a szabályzo szükséges, bár lehet a gyári pumpa is elég, ki kell probálni... 5-6 psivel szokták növelni a benzinnyomást 1 psi turbonyomásonként. Másik kérdés, hogy az auto motorja probál zárt hurokban lambda 1es égést létrehozni, ez turbónál nem maradhat így, jóval dúsabb keveréket igényel... Ez mellé én még használok programozható injektorvezérlőt szélessávú lambaszondával és teljes adatrögzítéssel... Csak egy ien vezérlő 200e, itt meg olcsoságrol volt szo...
(#) sasy válasza masterbiker hozzászólására (») Jan 11, 2012 /
 
Na hát üdv újra az olvasóknak. Időközben be került a turbo. Meglepő módon, mindenféle elektronika nélkül működik a cucc. 0,4-es nyomással. Igaz tudna többet is ezzel a nyomással, de mivel nincs plusz üzemanyag, így csak annyi az eredmény hogy jóval nyomatékosabb lett, és talán egy picivel erősebb. Ha lesz türelmem, majd bekötöm az elektronikát is valamikor.
(#) molnarp válasza sasy hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Lambda hiba van?
Azért kíváncsi lennék mennyi az AFR értéked...
(#) sasy válasza molnarp hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Nincs hibakód. Annyira nem precíz ennek a típusnak a programja hogy ilyenekért nyüszögjön. Szerintem eléggé elritkul a keverék, de megy. Fogyasztásom, ahogy számolgattam, ugyanannyi. 8 liter körül.
(#) molnarp válasza sasy hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Nehogy elolvadjanak a dugók
Gyertyákat sem eszi meg?
(#) sasy válasza molnarp hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Csak nem olvad el. Eddig nem tette, meg van dugattyú hűtése. Gyertyákat sem eszi, de lassan cserélni kell mert meglesz a 60000km. Akkor iridiumot teszek majd bele.
(#) molnarp válasza sasy hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Tuti megvan a +0,4 Bar?
Teljes gázadásnál nem torpan meg?
Mivel stabilizáltad a töltőnyomást?
(#) sasy válasza molnarp hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
Megvan a 0,4. Nagy gáznál, 4-5000 fölött persze hogy torpan. Akkor fogy el az üzemanyag. Bár néha ha jól elkapja akkor tovább is bírja kicsit. Erre kellene bekötnöm az ötödik injektort. Ami folyamatban van. Csak valamiért nem akar bekapcsolni, de nem volt időm még utána nézni. Hogy hogy mivel stabilizáltam a nyomást? Westgate, lefújószelep.
(#) molnarp válasza sasy hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
Hozzá kéne hangolni az ECU-t.
(#) nagyati67 válasza sasy hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Ezt komolyan mondod? Mindenféle elektronika becsapás, ECU programozás nélkül megy a gép? Nem szegényedik el nagyon a keverék? Ha szegényedik, miért nem jelez lambda-hibát? Mit értesz azon, hogy megvan a dugattyú hűtése? Olajspricnit építettél be? Mi nem bír több üzemanyagot: az injektor, vagy a benzinpumpa?
(#) sasy válasza nagyati67 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Ez egy toyota carina 1.6 japán gyártmány. Nem légmennyiség mérős, hanem vákuum szenzoros. Egy kevés nyomást is tud mérni, de nem sokat. Egy bizonyos nyomás fölött átbillen a szenzor jele teljes vákuumba. Ekkor kezd el rángatni kegyetlenül. Azt nem tudom miért nem jelez hibát, gondolom nem olyan percíz még az ECU programja hogy minden hülyeségért jelezzen.
A dugattyú hűtés pedig gyári. A hajtókaron van felül furat, ott távozik az olaj a felső csapszegből miközben tele fröcsöli a dugattyú alját.
A injektor nem bír egy bizonyos mennyiségnél többet adni.
(#) janyyy válasza sasy hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Üdv, Csak 1 jó tanács. Turbósításkor sokanmegfeletkezneka féltengelyekről és az eltörhet.
Bár ilyen kisebb nyomást csak kibír. Ez inkább más turbósítóknak szól akik olvassák ezt a fórumot.
(#) Lacaboy hozzászólása Márc 17, 2019 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kerdesem, hogy a wastegate szelep alapbol nyitva vagy csukva van? Tehat a vakuum pumpa zarja es tarja zarva jaro motonal es amikor lekell szabalyozni a vakuum megszintetesevel old a szelep vagy forditva mukodik?
(#) kaqkk válasza Lacaboy hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
(#) Lacaboy válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
Ez nem ad valaszt a kerdesemre. Tudom hogyan mukodik mi a szerepe. De nekem az a kerdesem, hogy alapbol zarva van e es a vakuum zarja be es a solenoid ezt a vakuumot szunteti meg ezert nyit ki ha kell.
Vagy alapbol zarva van es vakuumra nyit ki.
(#) pucuka válasza Lacaboy hozzászólására (») Márc 17, 2019 /
 
Akkkor olvasd el alaposabban. " ha a turbónyomás meghaladja az 1 BAR -t, akkor nyit, és elengedi a kipufogó gázt, hogy a turbó ne pörögje szét magát". A turbó szerintem nem vákumot csinál, hanem túlnyomást, ezt korlátozza végső soron azzal, hogy elveszi a hajtást a turbótól.
Tehát alapból zárva van.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2019
(#) szsrobert válasza sasy hozzászólására (») Márc 18, 2019 /
 
Dehogy fogy el az uzemanyag, a levego lesz sok az uzahoz kepest.
Megoldhato 5 injektorral is.
1500-3000/min kozott nott a nyomatek? En ott hasznalom az autot, engem fogyasztascsokkentes miatt erdekel( ecoboost).
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem