Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hello!
"a második szerinti szerint nagy valószínűséggel mindkét esetben ugyan arra menne a motor." Ez nem így van, csak könnyű beugrani a rajznak. A feszültséget mind két alakalommal az U-V-re teszi, csak a kondit váltogatja a U-V között. Vagy is a fázistolás megfordul. Avagy nem ugyan abban az irányba fog forogni.. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
Szia!
Fázis-szimmetrikus tekercselésnél a megoldásod huszárosan egyszerű! Valódi egyfázisú motornál ezt már tényleg nem lehetne alkalmazni. Ilyenkor egy ilyesféle "túlkomplikált", de helyesen működő megoldás kellene. A kondi csereberénél ragadt le a gondolatmenetem. Hülye fejjel a tehermentesítés kérdésénél sem vettem figyelembe, hogy a teljes terhelésnek ugyan úgy át kell haladnia a kapunyitó elektronikán. Tényleg hülyeség. Nem tudom mi volt velem tegnap. Remélem, csak pillanatnyi rövidzár miatt tettem ilyen átgondolatlan kijelentést! Elgurult a kavinton! Bocsánat! Ha nem is vigasztal, és nem is mentség a tévedésemre, de átgondolatlanul hozzászólni másnak is sikerült. Így kerek a világ.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni van egy 3 fázisú motorom 1 fázisról szeretném használni. Hogy kell be kötnöm illetve mekkora kondi kell rá? Előre is köszönöm.
Szia! Ezek után mit szeretnél hajtani ezzel a motorral? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2014
Én meg azt, hogy mit akarsz majd hajtani 316,5W-al ha egy fázisról akarod majd működtetni ezt a motort. Ráadásul az indító nyomtéka gyenge, amin esetleg plusz kondenzátorral lehet még javítani. Mellékeltem a kondenzátor számítási táblázatot is ha mégis szükséged volna rá.
Szia. Én is kb 300 W-ra saccoltam. Elég lenne nekem ez. Az a gondom találtam itthon egy 50 - es kondit nem indul vele csak remeg. Találtam egy másikat semmilyen adat nincs rajta azzal el indul csak melegszik a motor is és a kondi is. Csak üzemi kondit szeretnék rá rakni.
Látom nem sokan vannak az oldalon.
Olvastam valahol, hogy 1KW-ra kell 70 mikrós kondi. Ha jól számoltam nekem a motorra elég lenne az 50-es. Vagy én nem tudom jól? Valaki segíthetne sürgős lenne. KÖSZI
Ez igaz lehet, mert nekem van egy 2 - 2,2 kw os motorom amiről le esett a kondi. Sajnos az adat már nem olvasható a kondin. Ezért elvittem egy szak műhelybe, ahol megmérték a régi (még működő ) kondit. 140mf - et mértek, és azt mondták, 120mf - 160mf között tökéletes a 2,2kw motorra.
Üzemi kondenzátornak 16-20 µF-nek jónak kellene lennie. 50 µF indítónak kellene. Vagy a kondi nem jó, vagy a motor.
Az indítót felpörgés után le kell venni!
Köszi.
Sikerült elindítanom úgy, hogy rá tettem két kondit egy 20-ast meg egy 50-est. Az a gondom csak üzemi kondit akarok használni nincs módom rá, hogy le válasszam az indítót felpörgés után. Igazából csak 5-10 ms menne a motor majd állna 1-2 percig. Ez egy adagoló motor lenne. Nem tudom csak üzemi kondival meg lehet oldani? Ha rajta hagyom mind a két kondit tönkre teszem a motort?
Hello! 10ms alatt, nem megy tönkre semmi. De várhatóan a motor sem fog forogni. mert az 50Hz félperiódusának ideje a 10ms.. Vagy "időzavar van".
Hello! Én írtam rosszul 10s akartam írni.
Hogyan lehet a terménydaráló motoron megcsinálni a nyomogombos megoldást?
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2014
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Van egy gyári gépem 1 kw os motorral, az adattáblája szerint 220/400 as gyárilag van 220 ra kötve 34 mikro-s üzemikondival. Na most ahol használnám ott van 380 kérdésem az lenne hogy erősebb volna a motor 380 ról, mint 220 ról. Vagy csak az indulási nyomatékban van a különbség? Köszönettel! T.
Szia!
Igen, erősebb lenne. Kösd át csillagba és használd háromfázisról.
Köszi a segítséget! Még egy olyan problémám volna hogy a gyári bekötésben kontaktor van aminek a működtető tekercse 220-230 as, nekem viszont csak három fázisom van meg a föld, nulla nincs. Meg lehet oldani valahogy vagy cserés a kontaktor is ?
Használj trafót a 230V előállításához vagy ha úgy egyszerűbb, akkor szerezz be egy 400V-os behúzótekerccsel ellátott mágneskapcsolót.
Egy kis autotrafó is megteszi, de a motoron ott a 0, 230V-hoz.
Nem csak bekapcsolt állapotban van ott a nulla, hogy kapcsoljon a mágneskapcsoló...?
A 'kontaktor' nálam 'nem tudom mi', és mit csinál, mikor. A mágneskapcsoló, ami a motort kapcsolja be, az egy másik dolog. Persze, hogy csak akkor van 0.
Üdv!
Van egy körfőrészem, amelyben a motor becsatlakozásánál kiégett a vezeték így el sem indult. Ebben már volt cserélve motor, mert a gyári állítólag lefüstölt. A jelenlegi motorja valamilyen orosz gyártmány, a táblája már megkopott, de amit le tudok róla olvasni az 220V 5A 1100W 2840r/min Cp 120uF. A megégést kijavítottam, alapból csillagban volt bekötve. Azt vettem észre, ha folyamatosan rajta van a kondi, akkor felpörgés után búgó hangot ad ki, de pörög rendesen. Ha üzem közben leveszem a 120u-t, akkor megszűnik a búgás és ugyan úgy forog. A kérdésem az lenne, hogy ez a kondi legyen rajta folyamatosan, vagy üzem közben már leválasztható. Viszont fennáll a veszélye, ha talán megállna vágás közben, akkor nem tud újra elindulni. Kondi bankok vannak rajta 4db 30uF. Esetleg válasszam szét úgy, hogy 120µF indításra és 60µF üzemire?
Szia, Sok oroz barkácsgépben 3 fázisú motor van 220V-ra felkondizva. Ha búg az már nem jó, túl nagy a kapacitás. Igen jól írod, szét kellene választani őket, az olcsóbb megoldás, az indítót egy nyomógombbal ráadni, de létezik áram figyelő relé ami meghúz, ha a főfázison nagy az áramfelvétel, s autómatikusan kapcsolja az indító kondit. Ez annyival jobb, hogy nem kell rá favágás közben figyelni, Éppen elég az ember kezeire ujjára, gyakorlatból mondom! hogy mikor kell a gombot nyomni.
Szia, A 0, mindenhol nulla, tehát bárhonnan odaviheted.
Üdv!
Rendben, köszi! A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Szevasz!
Ha szétválasztod és használod üzeminek is egy részét, azért nézd meg, hogy maga a kondi üzemi vagy indító. Az indító, ha rajta marad, pár perc után eldurran.. Az üzemi kondik ugyanakkora kapacitásnál jóval nagyobb méretűek. Üdv: StMiklos
Üdv!
Nincs rajta semmi felirat, de lefényképeztem a kondikat. Nem a legjobb, de látható. Mindegyik 30uF, gondolom 250V vagy 400V-os. Időközben méregettem egy kicsit. Ha folyamatosan rajta van a 120u, akkor 3.15A-t vesz fel a hálózatból, picit morog, 60µF-al ugyan ennyi. Indítás után ha elveszem a kondit, akkor az adattábla szerinti 5A-t veszi fel és nem zúg. Csak ilyenkor az van, hogy mekkora erő van benne ugyan. Maga a motor több perces üzem után sem melegszik 120µF-al. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
A segédfázis kondenzátorra "csak" az indító nyomaték miatt van szükség. Ha már felpörgött a névleges fordulatszámra, elvileg a kondenzátorra sincs szükség (és a segédfázisra sem). A névleges nyomatékát le fogja adni, és a névleges teljesítményét fogja felvenni.
A gyakorlatban azért van szükség üzemi kondenzátorra, hogy a motornak mindig legyen indító nyomatéka, ha véletlenül átmenetileg túlterhelődik, ne álljon le. Mert ha átesik a billenő nyomatékon, már nem tud újra felpörögni az üzemi kondenzátor nélkül.
Köszönöm a segítséget! Sajnos nem jártam sikerrel. A motorm adattábláján 230/400 volt meg 50 hz 3+n fázis és három fázison melegszik nagyon és égett szaga lett.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |