Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Természetesen olyan, hogy van Nc érintkezője, azzal van bekötve. Úgy csinál, mintha nem lenne időzítő, egy másodpercen belül átvált.
Mennyi időre van állítva? Esetleg egy képet róla? A kapcsolás úgy működik, hogy nyomógombra behúz m3, az időrelé NC miatt behúz m1 és indul az időzítő. m1 13-14 és m3 13-14 en keresztül öntartásba megy m3 és m1. ha az idő letelik az időrelé meghúz bontja m3 öntartását és így a saját táplálását, ezért utána az visszamegy NC-be és rajta keresztül (és m1 13-14-en) kap m2 táplálást.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2015
Értem a kapcsolásnak a működését, csak nem jövök rá mitől lehet ez. Az időzítőt teljesen mindegy mire állítom, akkor is bekapcsolom és egy másodperc után átvált kb. Az időzítő csak addig kap feszültséget, amíg Y-ban van. Ha kikötöm az időzítőt akkor Y-ban marad.
Másik Elko CRM93 időzítővel is ugyanezt csinálja, teljesen mindegy hova állítom. Köszi!
Szia!
Az időrelé funkcióbeállítása jó?
A Schneider-en nincs állítási lehetőség. Az elkonál elvileg jóra raktam.
Mert ugye van a három mágneskapcsoló. Indulásnál húz a főkapcsoló meg a csillagba kapcsoló, majd az idő eltelte után enged a csillagba kapcsoló és húz a deltába kapcsoló. A főkapcsoló folyamatosan húzva van.
Az Elkoval jó lett, csak én kikapcsolás késleltetésre tettem, pedig bekapcsolás késleltetésre kellett volna. Most így jó.
Ezek szerint a Schneider is pont fordítva működik, pedig NC-re kötöttem. A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2015
Gratula! (Az ember saját hibáját megkeresni a legnehezebb) Talán már kérdezték, de a motor az ugye 440/690v-os? És kíváncsiságból milyen szerkezetre lesz?
Jelenleg is csillag delta kapcsolás van rajta, csak csúnya a doboz, meg 100 éves alkatrészekből van és a mostaninak a 2x-ese méretre. Homogenizáló berendezés.
Közben előkerestem egy schneider-es Y/D vezérlést.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy muzeális imi motor beindításához. Jelenleg 380-as hálózatra van bekötve, persze én 230-ról szeretném járatni. Milyen indítórelét és kondit kell beszerezzek, illetve hogy kössem be? Ugyanebben a felállásban, szivattyúként fog szolgálni egy kisméretű zárt aknában, hűtést tervezzek-e neki a tartós üzemre? Köszönöm!
Bekötése: Bővebben: Link. Látom neked sorkapocsra van kihozva nem kapocsdeknire, a lényeg, hogy deltába legyen bekötve. Indítórelé típus és kapacitás érték ajánlást a kollégákra bíznám. (Ha van néhány másodpercre beállítható meghúzás késleltető időreléd az is megteszi szerintem indítónak.)
Egy fázisról lehet, hogy karcsú lesz a teljesítménye, bár nem tudom milyen szivattyút hajtana.
Szia! Ezt a dolgot figyelembe véve gondolod, hogy az a 105.5W elegendő lesz a centrifugál szivattyút működtetni? Kondenzátorból 10-16µF /400V kell de ellenőrizni kell az áramfelvételt, hogy ne lépje túl a megadott 1.26A-t.
Időközben én is ezen gondolkodtam mert az eredeti 3 fázisra számolt 250W sem túl acélos teljesítmény. Ettől függetlenül a puding próbája az evés, ki kell próbálni, hogy valós körülmények közt mit produkál. Köszönöm a tanácsokat! Megpróbálom beröffenteni és kiderül, hogy elég lesz-e mert alapvetően nem kell hatalmas teljesítmény.
Tisztelt uraim!
Segítségre volna szükségem! Van egy kompresszorom amin az alábbi képen látható villanymotor van, s ezen bedöglött az indítórelé! Sajnos a motoron semmilyen adattábla nincs és ilyen régi indítórelét sem lehet már kapni, miha relével lehet e helyettesíteni, ha igen, milyen tipusú lehet hozzá jó?
Szia!
Eléggé MIHÁ-s az a relé, nem lehet, hogy jó hozzá az újabb?
Ilyenre gondoltam csak nem tudom milyen tipusú lehet jó hozzá...
1100W-os lehet az a motor, ahhoz való relét vegyél. Az indítórelék adatlapján meg van ez az adat vagy a kereskedő is tud segíteni ebben.
a tengely az 24-es viszont csak három kötési pont van ezért nemnagyon értem hányvoltos is lehet valójában vagy birná e a 400v-t
Üdv mindenkinek tudna valaki segíteni az alábbi képeken látható motor bekötésében?
230V ról kéne üzemeltetni,és esetleg egy forgás irány váltás sem lenne rossz.
Köszönöm a segítséget,sikerült.
Sziasztok!
Nem motor bekötés, hanem tekercselés témakörben lenne két kérdésem. Aluhuzallal tekercselt motornál mekkora a keresztmetszet átszámításához használatos arányszám rézhuzalra? Kötelező-e tartani a keresztmetszet-ellenállás arányt? Magyarul egy 0,90-es alu huzal helyett megtekercselhetem pl. 0,80-as, vagy 0,85-ös réz huzallal, ha éppen csak ilyen van készleten? Úgy gondolom a tekercs induktivitása a lényeges, nem az ellenállása. Valaki erősítse meg, vagy cáfolja a (tév)hitemet! Köszi!
Nyugodtan tekercseld meg, jobban el is férsz a horonyban. (Elég a 0.8-as is.)
egy Textima varrógép 3 fázisu motorját szeretném 1 fázisura kötni.hogyan tudom ezt megvalósítani.ha valakinek van róla képe azt megköszönném. rajz is jó.láttam már egy képet de azon 2x6 kivezetés volt,és egy kicsit megzavart mert az iskolában ilyet nem tanultunk.ha valaki tud segíteni nagyon megköszönném.
attis Én még a 70-es évek vill.szer. lönyveiből tanultam abban nem volt ilyen.
Bocsi de elmagyaráznád kedves prolioo7 a két képnek a bekötését egy fázisra.
Köszönöm Ja a 194 oldalon van. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2015
Hello! Sok magyarázat nem kell hozzá, a motortáblán van ez a rajz. Egy motorban három tekercs van és annak hat kivezetése lehet. Láthatóan a jobboldali rajzon a tekercs kivezetések csillagba vannak kötve, így 380V-os háromfázisú feszültségre köthető. A kép baloldalán ugyanezek a kivezetések deltában vannak kötve. Így 220V--os háromfázisú feszültségre lehet kötni. Mivel nincs csak egy fázis, így az van bekötve a delta kapcsolásra, és a segédfázis egy kondival van eltolva, hogy el is tudjon indulni..
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2015
köszi a gyors választ,most már értem,csak megzavart,hogy a két oldal nem kettő csak egy.
Akkor a fényképen lévő vezetékeket párosítani kell a megfelelő szín párral és úgy rákötni a kapocs táblára.Nem tudom ismered-e ezt a varrógépet? A pedálban gondolom szintén átalakítást kell végezni. A gép lámpáját is át kell kötni 230-ra.Azt hiszem csak ennyi.Ugye?
Én a varrógépet még csak nem is láttam, csak értelmeztem a képet amit a kolléga feltett. De egy háromfázisú motor fordulatát elég nehéz szabályozni, leginkább frekvenciaváltóval lehetséges. Azt meg nem gondolnám, hogy a pedálban az lenne. De ugyan ez vonatkozik az egyfázisú üzemre is. Az izzó biztos, hogy 380V-os? Mert én még olyant nem láttam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |