Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdv Mindenkinek!
Akadt egy kis problémám egy villanymotorral kapcsolatban. Bekötési infót szeretnék valakitől, hátha tudja, mert sajnos én még ilyen kialakítással nem találkoztam. Mellékelek képeket, hogy milyen motor és a kivezetések közti mért ellenállás értékeket is. Köszönöm előre is aki tud segíteni! Jelenleg 1 fázisra van kötve, de nekem 3 Y-ra kellene átkötni.
3 egyforma tekercs van. Jelenleg deltába kötve, egyik tekerccsel párhuzamosan a kondi. Csak ezt kell kimérni. Tekercsvégeket összekötni, másik végükre R-S-T, és máris csillagban van.
Úgy is lesz!
Ezt a 4 db vékony kivezetést nem értem, a maguk 0,7R-jával. Nemsoká bekötöm és meglátjuk. Köszönöm a segítséget!
Lehet, hogy van benne valami Tacho-méter, vagy fékező tekercs.
Tisztelt mindenki!
Abban tud nekem valaki segíteni, illetve tanácsot adni, ha 3F L1, L2, L3 van a műhelyben és a neoncsöveket 8 db-ot 4X2 armatúra csak az egyik fázisra kötöm be, az milyen hatással lesz a villanymotorra, ez a körfűrész miatt érdekes kérdés, mivel ott van egyedül olyan forgó alkatrész amely veszélyes a fűrészlapra gondolok. A motor persze a 3 F ra van kötve egyéb biztosításon keresztül. Esetleg el kellene osztani a világítást is? És ha el kell mivel minden armatúra 2 foglalatos milyen sorrendben, elnézést ha nem épp ideillő a téma, de itt sok mindent olvastam már a villanymotorokról, és szerintem nem rossz ezt is megemlíteni.
Semmi köze a a villanymotorodnak a világításhoz. Amire te gondolsz az a villogó lámpa okozta stroboszkóp hatás, ami abban nyilvánul meg, hogy bizonyos forgási sebességnél a forgó szerszám (fűrésztárcsa, esztergatokmány...) állni látszik. De ez otthoni műhelyben nem okoz gondot, ott egyszerre úgyis csak egy géppel dolgozol, hallod ha működik. A baleset ott lehetséges, ahol sok gép dolgozik egyszerre, és nem lehet eldönteni, hogy melyik működik melyik nem.
De ha mindenképp szét akarod osztani akkor pl. úgy teheted meg a négy lámpa között: L1, L2, L3, L1. Ez otthonra bőven elég. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Nem a fűrész és és a fűrészlap a gond, hanem az, hogy állónak láthatod a forgó fűrészlapot.
Ezért illik elosztani a három fázist, három fénycsőre, forgógépek közelében... Olyasmi, mint a sapka használata kötelező (ha ragaszkodsz a hosszú lobonchoz)
Dehogy őszinte legyek, én még soha nem láttam körfűrészlapot látszólag állni fénycsővilágítás mellett. Ott fix fordulatú a szerszám ami vagy forogni látszik, vagy állni. Olyat viszont láttam már, hogy kikapcsolás után, ahogy lassul a fordulat vannak pontok ahol visszafelé forogni látszik, ami nagyobb gond lehet. Esztergánál, marógépnél szintén, mert a kezelő nem tudja eldönteni, hogy merre forog a gép. Ez utóbbiaknál ráadásul a fordulatszám változtatható így fokozottan jelentkezhet a probléma.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Szerintem itt ne azon agyalj, hogy a világítást szét kell -e osztani külön fázisokra vagy nem.
Igenis szét KELL, és ez nem csak választható opció, hanem kötelező. Ismét csak kérdezz egy villanyszerelőt. Tegyük fel este körfűrészelsz, és elmegy egy fázis, legrosszabb esetben épp az, amin a világítás van. Persze a három fázisú motor attól még tovább forog, ha nincs túlságosan leterhelve. Na akkor te meg meg vagy főve, mert vakon nem tudod hirtelen eldönteni, hogy tovább told az anyagot, esetleg visszafelé húzd, vagy gyorsan engedd el, és esetleg a munkadarab meg szépen orcán vagy hason vág -e azt majd a szerencse dönti el. Mint ahogy azt is, hányszor esel orra mialatt kibotorkálsz a biztosítéktáblához...
Sajnos a neoncsőnél is van stroboszkóp hatás, hiába megy nagyfeszültségről.
Amúgy követendő, ahogy a többiek írták.
Szia! Közben töröltem a hsz-emet, mert ugyan azt írtam le. Nem figyelmesen olvastál: írtam, hogy 3 fázisnál 50 Hz helyett 150 Hz a villogás, tehát nem annyira zavaró (de van).
Ügyes vagy! Most már kitörölted Te is! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
A villogás 100 vagy 300 Hz-es.
Igaz! Jó töröljük ki mert előzmények nélkül értelmetlen lesz.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Csak az ujjaim féltem sose voltam a hosszú haj híve
Bekötöttem ahogy gondoltuk, működik is hibátlanul! Bár a négy vékony kivezetést nem tudom mire való még mindig, de nem is érdekel, mert azt csinálja amit kel, a többi nem számít. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok, nagyon nagy szükségem lenne a segítségetekre egy motor bekötésével kapcsolatosan.
Van egy régi motorom (nem tudom jó-e) a mellékelt képek szerint van bekötve, van egy kapcsoló a kék-fekete vezetéken és egy nyomógomb a fehér-kék vezetéken. Ha bedugom a konnektorba búg de nem indul el, ha megnyomom a nyomógombot leveri a biztosítékot. (így volt bekötve nem nyúltam hozzá -lehet rosszul, meg kondija sem volt, nem tudom kell-e az és ha igen akkor milyen...) Mértem ellenállás értékeket a vezetékek között: fekete-kék: 4,5 Ohm fehér-kék: 5 Ohm fehér-fekete: 0,5 Ohm Előre is köszönöm segítségeteket.
Szia!
Itt az a baj, hogy a 0,5 ohmot rákapcsolod a hálózatra a gomb nyomásakor.
Rendben, zárlat lesz ezt tapasztaltam, de mi a megoldás?
...de egy ilyen motorhoz nem kell indító kondenzátor? én minden nem szénkefés motoron látok kondit, ehhez is kellene nem? -nem az hiányzik róla véletlenül?
Igen, kellene hozzá indítókondi, de nem feltétlen. Típus alapján aki ismeri, meg tudja mondani, kell vagy nem kell. Az adatlapon is jelölni szokták az értékét.
Két vég között az a 0,5 Ohm túl kevés. Zárlatra utal. VE04-2/2 Itt sincs rajta kondi. Régi terménydaráló motorja. Akkoriban szokás volt, hogy kondi helyett ellenállásos fázistolással indították a motort. A nyomógomb kapcsolta a segédfázist, a tekercs ellenállása 14 Ohm körüli lehetett. Ha szerencséd van, ki lehet cserélni a segédfázis tekercseit és a főfázis marad. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2018
Helló!Menetzárlatos a motor! Tekercselni kell.
Szia! Nem tudom mennyire vagy jártas ebben a dologban, hogy a tekercsfejet szétbontsd, mert szerintem ott van összemelegedve a segédfázis kivezetése. Ez az ellenállás érték amit mértél az lehet, hogy a műszerzsinór és a motorban a zárlati pont összege. Jelöld össze a pajzsokat rajztűvel vagy pontozóval, szedd szét a motort és a fehér vezetéket bontsd vissza a tekercsfejen addig a pontig ahol a tekercshuzalhoz van forrasztva. Közben ellenőrizd az ellenállás értékét ezen a szálon. Lehet, hogy már előbb találni fogsz zárlatra utaló jelet a tekercsfejben mint hogy a forrpontig eljutnál.
Rendben, köszönöm szépen a segítségeket, megpróbálom szétbontani, rosszabb már nem lehet, tekercseltetni nem érdemes mert többe kerülne mint egy jobb motor használtan.
Legalább tudom, hogy rossz. Ez máris haladás, köszönöm mindenki hozzászólását. Üdv.
Szeretnék érdeklődni , létezik e elérhető áron 8-9 ezer fordulatú 230V-os villanymotor olyan 6-900 W-os kivitelben.
Minden fajta motor jó , csak szénkefés nem.
Olyan nem igen lesz. Ilyen fordulatszámhoz a kefés motor a kézenfekvö megoldás ( porszivo, marogép stb). A bonyolultabb megoldás a többfázisu kefenélküli elektronikus meghajtásu motor.
Frekvenciaváltó segítségével megoldható a rövidre zárt forgórészű motor, megfelelő csapágyazása is legyen a motornak.
Csak 5000 ford/min. lehet utána belibeg. Általános villanymotorokra vonatkozik.
Először is, milyen célra kellene? Hátha van más megoldás is.
Említették a kollégák a frekvenciaváltós megoldást. Hirdetési oldalakon néha látni 190-200 V-os 3fázisú motorokat. Nem kell senkinek, mert nálunk ez "Nem menő.". Ezek a motorok frekvenciaváltós rendszerekben működtek, bontás után idekerült. Harci járművekben, hajókon, repülőgépeken is működnek 400 Hz-es motorok speciális célokra. Olyan is előkerülhet innen-onnan. Még a motor elfogadható áron jön, de a frekvenciaváltó ~30 e.-. Jobb használtak is 20 fölött. Ehhez képest egy mosógépmotor, ami bontás után is még néhány évtizedet elmehet, jó esetben kis figyelmet igényel lomtalanítás idején. |
Bejelentkezés
Hirdetés |