Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hát én nézem a leírást, de nem lettem okosabb. Az én értelmezésem szerint a relé egy áram kapcsoló lehet, mert 1A jelölésű az a pólusa, ami a motorból jön ki. A motorja öt kivezetéses, ebből kettő a kondenzátor, kettő a betáp és egy ami a relére van vissza vezetve. De hogy lesz ebből áram kapcsoló? Ha valami a motorban nem jó, akkor mit mérjek? Mert van egy gyanúm hogy hiába veszek új kapcsolót, nem fog működni, mivel valamiért nem marad bent a relé. A relét kimértem, elvileg jó.
Ha megtennéd, hogy még egyszer elolvasod figyelmesen a pdf legelső oldalán az első sorokat ott bal felül.
Szia! Ebben nem áramkapcsoló van szerintem. Inkább a motorban lehet egy hőbiztosíték, ami túlmelegedésre kiold. Ez lehet a harmadik szál. ( nem szereltem ilyet, csak ez tűnik logikusnak !!!)
Először motor nélkül próbáld ki a kapcsolót! A kimenetén a relé tekercsének vezetékét kösd össze valamelyik másikkal a kettő közül, amelyikkel benn marad a be-gomb. ( vigyázz, ne a két kimenetet, mert zárlat lesz!!) Ha így jó a kapcsoló, akkor a két kimenő vezetékre kösd rá a motor betápját, a harmadik szálat szigeteld le. Így mennie kell, bár túlterhelésvédelem nincs.
Szia!
Köszönöm a segítséget. Ma lesz időm és méregetek tovább és tesztelek. Erős a gyanúm hogy neked lesz igazad és hőbiztosítékos a motorja. Bár az én fejemben is megfordult, de nem mertem ráfogni. minden esetre ha hőbiztosítékos, akkor a relére menő vezeték és valamelyik motorvezeték között kapcsolatot kell mérnem. Ha nincs, akkor biztos hogy a hőbiztosíték szállt el. Ami valószínűleg a tekercselés között lehet, mert kívül nem látom, úgyhogy szívás, és nem lesz motorvédelem. Még szerencse hogy egyébként sima kapcsolóval megy a keverő. . Agyon nem csaphat, mert a motorja teljesen izolált, műanyag házra szerelt, max leég.
Szia! Igazad volt, bár látni nem lehet, de valószínűleg hőbiztosíték van a motorban, és szerencsére semmi baja, nulla ohm körül mértem az egyik motor vezetékkel. Tulajdonképpen a megolvadt műanyag részeken kívül nem volt nagy baja. Hajlítással beállítottam a relé horgony lemezét úgy hogy képes legyen megtartani a tekercs, meg helyrepofoztam a műanyag részeket és azóta korrekten működik.
Köszönöm a segítségedet!
Sziasztok!
Lehet nagyon kezdő a kérdésem de nem igazán tudok elmenni ezen a motoron (Isel)... Mutatom az adattábláját. A motor külön tápellátású hűtéssel rendelkezik. Én ezt egy cnc marón szeretném használni ahol meg szeretném pörgetni a ráírt maximális 15.000-es fordulattal is. (Csapágyazása elvileg bírná) De az is rá van írva hogy 75Hz... Az lenne a kérdésem hogy lehet tartósan ilyen fordulaton üzemeltetni? Ha igen akkor hogyan? Mert gondolom a frekiváltón akkor nem 75Hz-et kell beállítani... Ha lehet akkor a teljesítménye hogy alakulna ilyen fordulaton? Előre is köszönök minden segítséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
75 Hz-re méretezték, akkor tudja leadni a névleges 2,2 kW-ot. De nem tartósan. Ott van az adattáblán, "S6, 40%". Azaz a bekapcsolási idő 40%-ában lehet ennyire terhelni. Ha ettől eltérsz, akár le, akár föl, nem biztos, hogy le tudja adni. Ahhoz, hogy magasabb frekvencián a nagyobb fordulattal arányos nagyobb teljesítményt adjon le, a feszültséget is növelni kellene, amit nem tudsz. Sokszoros frekvencián meg inkább csökken, mint nő a kivehető teljesítmény. Elvileg a 15000 fordulatot tartósan is el kell viselnie. Az ahhoz szükséges frekvencia 250 Hz. A frekvenciaváltón be kell programozni, hogy ezt az értéket semmiképpen ne léphesse túl.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Köszönöm szépen!! Akkor ha egy 2,2kwos frekvenciaváltóval hajtom meg akkor nyugodtan pörgethetem 250Hz-ig, nem fog ártani a tekercselésnek sem (nagy fordulaton nem akarok közel se kivenni belőle 2,2kw-ot) ?
Csak azért nem tudtam/tudom hova tenni mert egyéb marómotornál ha pl. az adattábláján feltüntetett 300Hz-en pörgetve (fordul 18.000-et) akkor 150Hz-en a névleges teljesítmény kb. felét tudná leadni. Vagy nem jól tudom?
Ha az alap fordulatszáma a 18000 és mindent ahhoz méreteztek, akkor igen. Nem pontosan, de közelítően.
Üdvözlök mindenkit. Segítséget szeretnék kérni egy 380-as villanymotor 220-ra való bekötése ügyében. Az már világos, hogy egy kondenzátor kell bekötni hozzá, de tanács kellene milyen méretű ,esetleg típusú kell hozzá. Egy baromfi kopasztó gépnek lesz, ideiglenesen ezzel oldanám meg, amíg nem szerzek egy 220V-osat hozzá. A motor adattáblája csatolva. Deltába van kötve. Várok bárminemű építő hozzászólást. Köszönöm.
Ennek a topicnak az első oldalát olvasd el
Szia! Itt olvass bele a topikba a megoldásig.
Heló!
A mellékletben csatoltam egy rajzot, hogy hogyan teszteltem egy motort. Működik szépen, fel is pörög gyorsan. Viszont azt vettem észre, hogy olyan morgó 50Hz-es hangja van. A 12µF kondi az előírt értékű ennél a motornál. Most nem tudom, hogy ez a mechanikai rezonancia, vagy valami nem stimmel a kondenzátor értékkel. A kondi 12µF 300VAC üzemi kondenzátor.
Szia! Azt nem írtad, hogy hány wattos a motor amihez ezt a kapcsolási megoldást választottad. Ha a kondenzátor értéke kevés akkor nem lehet terhelni a motort, ha sok akkor pedig melegszik terhelés nélkül is. Addig válogasd az értékeket amíg a kapcsokon azonos feszültség értékeket nem mérsz vagy az áram felvétel azonos az adattáblán feltüntetett 220V-ra megadott értékkel.
Szia.
A motor adat táblán 230V és 0,55A szerepel, valamint 12uF. Sajnos a motor típusra - több órás kérés után sem találtam adatot. Így hagyatkoztam az adattáblára. Köszönöm a választ, mérek és megírom az eredményt.
A kondenzátoron 265V-ot mérek, a 3 tekercs kivezetésein pedig közel azonos, 230, 250, 265v értékek vannak. A lemez, amire a motort felfogattam, az remeg lehet. Kézzel érezhető ez a remegés.
Hello! Az teljesen egyértelmű, hogy egy 230V-ra áttett motor sosem fogy egyenletesen járni, lévén a fázisok szöge nem az eredeti 3*120 fok. Nem véletlenül csökken a teljesítménye, az indító nyomatékáról nem is beszélve. Olyan, mintha a három hengeres motornál egy henger működne, a másik kettő meg csak sumákolna mellette. Az sem járna egyenletesen..
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
A motorra 230v van írva. Ez egy monstrum írógép motorja ebm-M4R068 a típusa.
Még annyit hozzátennék, hogy valószínűleg deltába van kötve a motor. A tekercsek egyik kivezetési a motorban fixen össze vannak kötve, a tekercsek másik három vezetékei vannak csak kivezetve. Ezért nem tudom csillagba átkötni.Mert gondolom egy 1/3F frekiváltóval történő meghajtáshoz az kellene.
Köszönöm.
Ha a tekercsek egyik vége a motorban közösítve van, akkor az csak csillag kötésű lehet. Mivel 230V van ráírva így semmi akadálya a frekiváltóval történő működtetésnek. Feltéve hogy tényleg háromfázisú a motor tekercselése.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni az alábbi kis aszinkronmotor hálózatba és kondenzátor bekötéséhez. Jelenleg, ha feketére fázist és a sárgára nullát kötök hálózatból, kis lökésre szépen elindul, de szeretném kondenzátorral kiegészíteni.
Köszönöm előre is a segítségeteket!
A feketére a fázist, a kékre a nullát . A sárgára és a pirosra a kondenzátort.
A kondenzátor értéke rá van írva a motorra. 1,6µF 380V A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2019
Köszönöm a gyors segítséget, illetve még annyit kérdeznék, hogy a kondenzátornak mindegy melyik végét hova kötöm ebben az esetben?
Azt hozzátenném, hogy a képen ami kék az valójában zöld. Az lenne a fő és segéd tekercs fázisa?
Igen, de mivel 1 fázisú motor, ha fel van cserélne a fázis és a nulla, a lényegen nem változtat.
Azért célszerű lenne, ha meg is mérnéd a tekercsek ellenállását, hogy a fekete-sárga-e a főfázis ( kisebb az ellenállása, mint a "zöld" -pirosé ).
A két tekercsnek valószínűleg nincs belül közös pontja. Utána ha közösíted a két tekercset, ott legyen a nulla és a főfázis szabad végéről kösd át a kondit a segédfázis szabad végére. Akkor lesz egyértelmű, nemcsak a színekre hagyatkozol. A szisztéma: A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Sziasztok. A kompresszor témakörből áttérek ide mert egy kicsit komplexebben szeretnék foglalkozni a témával. Vásároltam egy egyfázisú villanymotort amivel kéthengeres kompresszort szeretnék hajtani. Hajtja is szépen de az indulás csak nullárol indul hiába van tehermentesítő szelep. Sürítőt tartályról lekötve is lassanpörög fel. Amúgy ha felpörög 10bát simán tudja. Köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |