Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   88 / 345
(#) gotcha79 hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy miben különbözik az indító és az üzemi kondenzátor? Felépítés, kialakítás, szigetelés? Miben mások?
(#) kadarist válasza gotcha79 hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
Az indítókondenzátor elektrolitkondenzátor, az állandóüzemű pedig fémezett papírkondenzátor. Az indítót nem szabad huzamosabb ideig áram alatt tartani, mert kidurran.
(#) gotcha79 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Köszönöm az infót! A feszültségnagyság nem különbözik a két fajta között?
(#) pucuka válasza gotcha79 hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
A kondik feszültségének egy fázis esetén 400 V nál nagyobbnak kell lennie, mert az indítás pillanatában, mikor még éppen nem forog a motor, rákerül a teljes hálózati feszültség, ami 230 V esetén 345 V csúcsban, amit el kell viselnie, igaz rövid ideig. De gondolni kell a kondenzátor névleges feszültségének tűrésére (negatív tűrés), és a hálózat névleges feszültségének tűrésére (pozitív tűrés) is.
Véleményem szerint kifejezetten motorindító kondenzátorokkal (MP) próbálkozzál, elektrolit kondenzátorokkal meglepetések érhetnek.
(#) pucuka válasza pucuka hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Helyesbítek. 350 V~, vagy 400 V_ -nél legyen nagyobb.
(#) erbe válasza gotcha79 hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Az üzemi kondenzátort magasabb feszültségre célszerű választani, mert az üzemállapottól függően (üres-terhelt) rezonanciaközeli állapot is kialakulhat. Rezonancia nem, mert az nagyon gyors leégéshez vezetne. Vigyázni is kell, mert a 230 V-ról üzemelő motor kapcsain és a kondin akár 500 V fölötti feszültség is megjelenhet. A motor adattábláján is jelölni szokták a kapacitáson kívül az üzemi kondenzátor feszültségét is.
(#) kadarist válasza pucuka hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
A nagykapacitású, kifejezetten csak az indítás idejére a motorra kötött kondenzátorok mind elektrolitkondenzátorok. Tehát ezt a technológiát eléggé nehéz megkerülni, ha kis méretekben gondolkodunk. Elektrolit indítókondi

Ismertető
(#) loosloos hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Sziasztok,segítségeteket kérem ,hátha valaki találkozott már ehhez hasonlóval. Ez állítólag 220v-os motor,egy mini csiszolóhoz kellene nekem. A gondom,hogy dunsztom sincs a bekötéséről.A képen látszik az egyik próbálkozás.
evvel a bekötéssel megy de melegszik. Ha van ötlet azt megköszönném.. Ja kimértem a tekercseket hogy a kivezetések hogy vannak...üdv
(#) karaszbandi válasza loosloos hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Ezt a bekötést ugyan honnan ötlötted ki?

A 3 kivezetésésnél a a fehér és a vkék közt mekkora az ohm?
(#) loosloos válasza karaszbandi hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Köszi, hogy próbálsz segíteni.Amúgy 340 ohm a műszer szerint.A bekötést csak próbálgattam.Arra rájöttem,hogy nem sima üzemi kondis hiszen akkor a tekercseknek azonos ellenállásuk lenne.
(#) Hutty válasza loosloos hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Engem egy kommutátoros motorra emlékeztet, két gerjesztő tekerccsel egy forgórésszel. Nem lehet belekukucskálni?
(#) erbe válasza Hutty hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Nem kommutátoros, hanem rövidrezárt forgórészű aszinkron motor. Régi műszerekben, nagy nyomtatókban, ősi magnókban, lemezjátszókban voltak hasonlók. Ventillátornak vagy laposszíjas hajtással. Nem ártana, ha látszana valami adatlapja. Gyanítom, hogy egykor 110/220 V-ra készítették. A két 135 Ohm-os tekercset sorba kellene kötni a kondit meg a 204-esre. 4 µF-ot sokallom, 1,5-2 µF-ossal kellene próbálkozni.
(#) loosloos válasza Hutty hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Valóban aszinkron motor.Én arra gondoltam,hogy lehet még egy tekercs a fehér és a sötétkék között,ami szintén 205 ohm, csak esetleg szakadt.Úgy sztem lenne értelme.
Holnap megbontom a bandázsolást rajta, hátha látok valami szakadást.. Üdv
(#) karaszbandi válasza loosloos hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Én inkább azt mondom, hogy kétféle feszre készülhetett, vagy a tekercs hosszával éllít be kétféle fordulatot, mint a keringető szivattyúknál. Az egyedül álló tekercs a segédfázis lehet. DE KONDIT NE KÖSS PÁRHUZAMOSAN TEKERCCSEL!
(#) loosloos válasza karaszbandi hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Állatságot rajzoltam,természetesen nem kötöttem párhuzamosan a kondit a tekerccsel,köszi a figyelmeztetést. Javítottam a rajzot is.

Bekötés.JPG
    
(#) erbe válasza loosloos hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Általában az a szokás, hogy a főfázis a kisebb, a segédfázis a nagyobb ellenállású. Ezen az alapon máris rosszul kötötted be. Ilyen kis motoroknál az egyszerűség kedvéért csak az egyik tekercset duplázzák a 110/220 átkötéshez, a segédfázis áramát a kondi méretével módosítják. Ekkor állna be a nagyobb fő- kisebb segédfázis ellenállás, de ehhez a másik kisebb tekercset is be kellene kötnöd. Az indítókondi mindkét esetben a 205 Ohm-os tekercsre kerül.
Valószínű, hogy 110 V-os üzemben a két 135 Ohm-os tekercset párhuzamosan kellene kötni, ezért van kettébontva a tekercselés.
(#) nagypuma hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék a mellékelt motor bekötéséhez. A jelenlegi kötésben működik, csak indításkor segíteni kell, ezért gondolom vagy kondenzátor, vagy nyomógomb bekötése is szükséges.
Ebben kérem segítségeteket.

Köszönettel Nagypuma

DSC_0180.jpg
    
(#) pucuka válasza nagypuma hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
És hol van a segédfázis 10 µF os kondija? A bekötés az adattáblán látható, a fényképen pedig nem úgy néz ki.
Ha az adattábla szerint kötöd, akkor jónak kell lenni (hacsak nincs áttekerve). Úgy tűnik, a segédfázis tekercse is a főfázist kapja.
(#) nagypuma válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Köszi!

Akkor ebben az esetben a kondi állandó üzemű?
(#) pucuka válasza nagypuma hozzászólására (») Okt 11, 2011 / 1
 
Úgy van az adattáblán, akkor úgy is kell használni. Segédfázisos motoron mindíg kell kondenzátor a segédfázisra, mert igaz, hogy csak indításkor van szerepe, de ha nincs rajta, akkor ha üzem közben a terhelés hatására átesik a billenő nyomatékon, akkor leáll, és rögtön le is ég. Ha rajta van, akkor újra indul.
(#) nagypuma válasza pucuka hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Köszönöm!
(#) karaszbandi válasza pucuka hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Én csak azt nem értem, ha van egy bekötési rajz, akkor miért nem úgy köti? És csodálkozik, hogy nem megy!
(#) nagypuma válasza karaszbandi hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Mert ez valami lomizott cucc. Gondoltam hátha áttekerés esetén van valami trükk, stb.Szakértő szemeitek elé tártam, mielőtt füstölök.
(#) kopaszagár hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Sziasztok.
Daráló 220-as motorja kapcsoló + nyomógombbal indul. Nincs rajta kondi. Kérdés az hogy az indítást segítő gomb helyére rakhatok-e egy üzemi kondit?
(#) erbe válasza kopaszagár hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Nem.
Ez a fajta motor ellenállásos fázistolású. A
segédfázis ellenállása olyan értékű kis belső induktivitás mellett, hogy ez biztosítja a főfázis és a segédfázis közötti fázisszöget. Úgy működtesd, amire készült!
(#) loosloos válasza erbe hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
KÖSZI az ötletet.jót mondtál a bekötéssel kapcsolatban. Tutin működik 2 mikrós kondival.
Üdv:loosloos
(#) vgyula válasza kopaszagár hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Szia!
Kondi nem rakható be. Esetleg indítórelével komfortosíthatod a gépet.
Üdv.: Gyula
(#) kopaszagár hozzászólása Okt 12, 2011 /
 
Oké!Köszi!Akkor így marad.
(#) torzon válasza Mirones hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
*** a motor, vagy deltában indul

Kicsit finomabban, ha kérhetem. Action2K
(#) torzon válasza Mirones hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Kissé végig olvasván a lelveleket megjegyezném, hogy amatőrök vagytok, és és megállapítottam, hogy aki kérdez az szeretne tudni valamit aki válaszol az néha hülyeséget mond.
A vilany-motor, ha jól van bekötve egyből indul, ha a betáp biztosítékok a várható indításkori teljesítménynek megfelelőek. Ezért találták ki a Y-D kapcsolás! Meg jegyzem, hogy ez motortipustól is függ, és az adatttáblán szerepel, hogy hogyan kell bekötni!
Következő: »»   88 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem