Fórum témák
» Több friss téma |
köszi a válaszod! akkor most már bemerem dugni a kütyüt mondjuk ott leszünk mellette, tehát ha valamit esetleg elkötöttem vagy valami gáz van akkor majd kikapcsoljuk...
Ha rossz szagó, füstöl, stb., akkor már késő...
Ha nem a fűtőtest, hanem a vezeték, akkor még rosszabb!
De nem valószínű!
ne hozd rám a frászt! majd kézzel gyakran nézegetem, mennyire melegszik a kábel....
amúgy volt egy gyári ipari áramos hősugárzó rákötve, ami mind három fázisból 16 ampert vett fel 9000 valamennyi wattos volt, csak ez kölcsön volt és ennél ha kézzel megfogtam a kábelét akkor nagyon enyhény már meleg volt...ha csak enyire fog melegedni szerintem az még nem nagy gáz... Idézet: Bocsi! „ne hozd rám a frászt” Ha csak annyira melegszik, akkor még nincs baj.
no ma be lett vetve az átalakító(380 => 3*220) és nem melegedett sehol semmi örülök, megy rendesen!
Kiváncsi lennék arra, hogy hogyan lehet a vektorokat rajzolgatni, kiszerkeszteni, hogy megnézzem mekkora amperek szaladgálnak, valaki nem tenne fel valami szkennelt rajzot, hogy megnézhessek egy ilyet?
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy honnan lehetne leszedni a "gyengeáramú példatár" című könyvet? Már néztem a gugliban, de csak könyvlistákat találtam. Légyszi ha valaki tudna segíteni, akkor ne tartsa vissza, mert az OMTV írásbeli feladatai állítólag ebből lesznek, és pénteken írjuk.
nem csak állítólag hanem tuti abból lesz...
hogyhogy nincs példatárad?? én most gyakorolok tanár felít nekem 3 rakás példát amit meg csinálok vagy nem amúgy sztem nemigen letölthető mivel még pézéé adják a boltba esetleg feketén.. csá remélem találkozunk döntőbe sok siket
hoopsz
majdnem sikerült . oda se neki, apróságokkal nem foglakouzunk lol
Sziasztok ! olyan kérdésre szeretnék segítséget találni, hogy a biztosíték táblától(amin egy 20 amperes megszakító van) kb 50 méterre van a ház. a föld alatt szeretnénk elvinni a vezetéket a házig. a kérdés az, hogy ilyen távolságba, ilyen áramerősséghez megfelel a 2.5ös duplán szigetelt rézkábel ? vagy esetleg jobb lenne a 4es ? a mási kérdés az hogy egy házon belül, melyik vezeték fajtát érdemesebb használni, sodrott, vagy tömör ? köszönöm előre a válaszokat !!
Vastagabb drót kisebb veszteség.Én inkább a 4 vagy vastagabbat javaslom.(100 méter 2.5mm2 vezetéken már elég sok feszültség esik 20 A nál. (14v talán)
nagyon szépen köszönöm a segítséget. hát akkor eszerint fogok eljárni a földkábelt mindenképpen védőcsőbe fogjuk elvinni. a falakba pedig akkor sodrott kábel lesz.
Ha szabad javasolnom: A földkábelt legalább 80 cm mélyen fektessétek le, és tegyetek rá egy sor cserepet! (Nem virágcserepet, hanem tetőcserepet, természetesen...) Lehetőség szerint átfedéssel, így kisebb az esély, hogy valaki ásás közben megrázó élményben, valamint vilanásokkal kísért parajelenségekben részesül!
Üdv mindenkinek...
Egy-két villanyszerelési tanácsot szeretnék kérni. Na az első gondom. A villanyóra mellé felszereltek egy 32A-es kismegszakítót. Én a házban bekötöttem egy 20A-est. Ebből a 20A-esből adtam a fázist tovább a többi, szintén 20A-es kismegszakítónak. Külön tettem a konnektorokat, lámpákat, stb... Az első 20A-es azért kellett, hogy azzal le tudjam kapcsolni az egész ház áramát (a 32-es nehezen hozzáférhető helyen van, főleg esőben)! Na, gondoltam ha pl zárlatot csinálok, akkor a hozzá tartozó kismegszakítót levágja, és a többi meg vígan működik tovább. De nem!! Levágja a hozzá tartozót, a Főkapcsolót (20A-est), meg még a 32-est is!! Miért??? Hogy csináljam meg???
Szervusz!
"Ebből a 20A-esből adtam a fázist tovább a többi, szintén 20A-es kismegszakítónak." A kutya itt van elásva! "szintén 20A-es kismegszakítónak" E helyett ne 20A-eset tegyél be! Hanem pl 16A-eset! Így minden oké lesz, csak a 16A-eset fogja levágni! De jobban járnál ha kiszámolnád hogy hova mekkorát kell tenni, mert biztos van olyan hely ahová elég pl 6-8 A-es is! Üdv. Remélem segítettem!
Nem lehetséges, hogy az egyik gyors, és a másik lassú kioldású? Ekkor tud ilyet csinálni. Én pont így jártam a napokban, véletlenül csináltam egy zárlatot és az összes kismegszakítot sorba lenyomta.
Ezzel több bajom is van:
- konnektor max. 16A-ig terhelhető, így a 20A sok, nem ajánlom. - A belső 20A-s felesleges, ha utána jönnek az áramkörök bizosítói, nyugodtan kiveheted. - A rövidzárlatnál fellépő áramot a hurokellenállás korlátozza, ha meghaladja a 32A-s kioldási áramát az előírt időig (megszokta...) akkor kiold az is, mindegy hogy utánna 10A-s vagy 20A-s biztosító van. Itt max a kioldási karakterisztikával tudsz játszani egy keveset. (B ill C , de lakásban C-set szoktak használni) - Kismértékű túlterhelés esetén viszont a kinti nem fog lemenni. - A megszakító a hálózatot védi ( vezetékek, kapcsolók) nem feladatuk a készülékvédelem. - Építs be FI relét és túlfeszültségvédelmet. - Gondoskodj a megfelelő vezetékkeresztmetszetről! Az órától 6-os vezetékkel gyere a főelosztóig onnan 1,5-össel a 16A-s és 1 -essel a 10A-s áramkörökhöz. - Figyelj a nulla vezető keresztmetszetére, ha nem szeparáltan szereled, mert több áramkörhöz is ugyanazt a nullavezetőt használod!
Így van a 20A-es nagy, de a buta testvérem nem tud olvasni... Vissza meg nm akarták cserélni.
A 20-ast a többi elől kiveszem, így tényleg felesleges. Avezetékek úgy vannak ahogy mondtad, azzal a különbséggel, hogy 1-est nem használtam, mindenhova 1.5-es ment. A nullát is mindenhova külön elvezettem, a védőfölddel együtt. Tehát mindegy egyes helyre 3 vezetéket húztam be. A megszakítótáblán vannak egybekötve 2 rézsínen (külön külön természetesen). Onnan van rákötve a 6-os vezeték az óráig.. Van még egy furcsaság. Néha, de teljesen véletlenszerűen (nem tudtam direkt előidézni) ha a fürdőben felkapcsolom az egyik lámpát, majd a másikat (csillárkapcsolóval van megoldva) , akkor néha levágja a biztosítékokat. Ez mitől lehet?
Zárlattól.....végig kell nézni a kötéseket a kábeleket és a világítótesteket.
De hogy hogy nem mindig csinálja?? Volt, hogy egy hétig semmi gond. Próbáltam kapcsolgatni véletlenszerűen minden lámpát, de semmi, oszt egyszercsak lecsapja...
Valami hőtágulásos problémára tippelnék. Valahol sérült esetleg a szigetelés, és az izzó hőjétől pl. ha van fém burkolata, akkor testzárlatot okozhat. Nagy teljesítményű készülék (mikró, mosógép, szárító, bojler, hajszárító, stb.) nem megy olyankor? Ha van FI relé az is csinálhat érdekes mutatványokat.
Semmi nem megy, csak a lámpák. Melegedés? Nem tudom. Álltalában akkor csapja le, ha felkapcsolom. Elötte meg nem volt felkapcsolva, tehát elvileg nem lehet meleg. Próbáltam égve hagyni, nem történt semmi. FI relém pedig nincs. Elég érdekes dolgok ezek...
Nem lehet, hogy a kötéseknél hibáztam el alamit (pl szűk lett a keresztmetszet egy hibásan megcsinált kötés miatt), és azoknál nagy a terhelés? Bár mondjuk akkor nem csak ritkán történne ez.. Nem tudom... Nem lehet, hogy elfúrtam valahol egy vezetéket? De mondjuk akkor is miért ritkán csinálja?
Ha a 32A-es kismegszakító leold, akkor ott zárlat van abban a pillanatban. (vagyis 32A-t meghaladó terhelés, de itt ez szinte biztos, hogy zárlat)
Lenne pár kérdésem: Ugye a nullákat és a földet nem kötötted össze? Miért nem bízod az ilyen munkát inkább szakemberre? Ha már úgy döntesz, hogy te csinálod, miért nem kérsz ELŐTTE tanácsot? A kismegszakítókkal szakaszokra szokták osztani a hálózatot, általában helyiségenként, vagy inkább (ha van rá lehetőség) még azon belül külön a fali aljzatok, világítás. Persze a nagyobb fogyasztóknak (sütő, mikró, bojler, klíma, stb...) ettől függetlenül külön. És ezekhez a terhelés függvényében kell a kismegszakítót méretezni. A te rendszered elég sok helyen el van baltázva... csodákra ne számíts.... Pl. az izzós szerelvényeknél (csillár, lámpa) ügyeltél arra, hogy a fázis kerüljön a foglalat közepébe és a nulla a "hernyós"-ra? Üdv Inhouse
A nullát meg a földet nem kapcsoltam össze. Írtam is hogy külön-külön. A kismegszakítókkal külön osztottam a konnektorokat, és a világítást. Sütőt, hűtőt, keringetőt, stb.. külön kötöttem mindentől. Itt annyi nekem akkor a hioba, hogy nem méreteztem külön hozzájuk a megszakítókat. Egyébként elötte egy szerelő mondta, hogy mit, hogyan (nem minta az én szakmám alapján ne tudnám, csak nincs még gyakorlatom..) Ha ez a néha lecsapós dolog nem lenne, akkor nem lenne itt semmi gikszer. A megszíkítós téma meg már meg van oldva (elvileg). Ott tényleg nem gondoltam bele, hogy van-e értelme a kölün megszakítónak. Mint kiderült nincs, ki is fogom kötni. Az, hogy a 32-es miért megy le, már tudom, és nem is teszek ellene. Ha zárlat van, akkor megy le az is, ennyi.
Ja, és minden lámpatesten meg van jelölve mit hova kell kötni, és én aszerint kötöttem. De ellenőrizni fogm mindet, nehogy aztán igazad legyen Egyéb ötlet, hogy hogy ellenőrizhetném, hogy hol van a zárlat? Ja kötésre mit használjak? CSOKI-t kábelvéggel, forrasszam le a kábelvégeket? Spéci gyorskötő (ahoz is kell kábelvég, vagy forrasztás) (Gondolom a csavarásos megoldás halálos vétek lenne.) Na szerinted melyik a legjobb megoldás, azzal átkötöm az egészet!? Most a kábelek be vanak vonva ónnal, és úgy mennek a csoki-ba.
Ezek szerint sodrott vezetéket használtál?
Üdv Inhouse
Kötésre csokin kívül minden jó.
Esetleges alumínium vezetéket nem szabad a rézzel közvetlenül összekötni! Az összetekert, leforrasztott, leszigetelt sodrott vezeték szerintem jó lehet. A lámpatesteknél jelölve van a bekötés, én az izzófoglalatokra írtam... Idézet: „Az, hogy a 32-es miért megy le, már tudom, és nem is teszek ellene. Ha zárlat van, akkor megy le az is, ennyi. .......... Egyéb ötlet, hogy hogy ellenőrizhetném, hogy hol van a zárlat?” Most akkor tudod, hogy miért megy le, vagy nem tudod? Zárlatkeresés: végigköveted az óráig a vezetékeket, kötéseket és a szerelvényeket... Üdv Inhouse
Ha már villanyszerelés, én is feltennék egy kérdést. Az tiszta sor, hogy az alumínium vezetéket nem lehet közvetlenül rézzel összekötni. De ha egy régi, alu vezetékkel szerelt hálózatra kell csatlakozni, persze mostmár csak rézzel, azt hogyan lehet problémamentesen megoldani? Van erre speciális összekötő?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |