Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Egy faházba szeretnék áramot vezetni vagy vezettetni. Valószínű 1,5mm2 es vezetéket fogunk használni. 4 db fénycső armatúra és néhány konnektor lesz. Merev vagy sodrott vezetéket használják?
Ha meg akarod könnyíteni a bekötéseket sodrottat, de megfelel az MBCu vezeték is. Sőt faházba az egyszerűbb szerelés miatt általában MBCut szoktunk használni. mondjuk bilinccsel. Ez ugyanis sprőd - merevebb, könnyebben megáll a bilincsekben. Kötni az MTK vagy HO5 vvf jobb. Ha nagyobb a faház vagy sok a konnektor, akkor 3x2,5mm2 MTK a jobb. Ha lehet YSLY kábelt ne használj, mert az jelzőkábel, nem erőátviteli. A Színeit még össz lehet hozni a szabványosra, ha a JZ végűt vásárolod, de a szigetelése vékonyabb. Világítási áramkörökhöz még megfelel, konnektornak semmiképpen ne rakd. Én falon kívüli szerelvényekkel, Acidax dobozzal és MBCU + kábelbilincs verzióval szereltem faházakat például a Szent Orbán fogadónál. Akár meg is nézheted. Konnektorokhoz jobb a 3x2,5-es változat, mert akár fűtés is mehet onnan, mint a faházak java részében, ahová hősugárzókat rak az ember. De használhatsz kábelcsatornát, vagy csövet és csőbilincset is egyaránt. Sok helyen újabban divat, hogy hornyot vájnak a fába is és egy illesztett léccel fedik el. Így a fa szépségét is meg lehet őrízni.
Értem Köszi A sodrott vezeték a konnektorok bekötésére is alkalmas?
Igen, csak más technológiát kell használni. Míg a merev vezeték könnyedén beköthető, a sodrottal küzdeni kellene - ezért érdemes érvéghüvelyeket használni hozzá. Én szinte már mindent azzal csinálok mostanság. Gyors, stabil és megbízható. Csak kell hozzá présszerszám. Igaz egy sima fogóval is megnyomható annyira, hogy a kötésig ne essen le, utána már a szerelvény is szorít rajta. Régebben a forrasztás is megoldás volt, de sok macera és a szigetelést is tönkreteszi a közölt hő.
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni áramváltós mérésben ? A működése kellene, illetve az áramváltó működése.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2015
AZ áramváltó gyakorlatilag egy transzformátor. Úg yis tudod megkapni, hogy pld 1:10 arányú. Azaz ami például 80A azt 8A-ként fogja mérni a mérőd. Mekkora áramra lenne szükséged? Mert most már elég nagy áramokra is lehet direktmérőt kapni.
Tudni kell a terhelést. Nem lehet nagyobb, mint Pnévl/(Isecnévl)négyzet
dzsolt96! Kérdésem az lenne, hogy a faház milyen távolságra van a bekötési ponttól? Üdv.: Joe
Kismazsika! Többek közt vigyázzon arra, ha az áramváltó be van kötve a mérendő áramkörben és nincsen rákötve semmi, akkor a "k" és "l" pontokat rövidre kell zárni. Üdv.: Joe
De nem szabad elfelejteni az l pont földelését!
maszek0005! Igaza van, köszönöm a kiegészítést.
A szabvány előírja a szekunder oldal földelését.
Csak érdekesség képpen: Sajnos jó pár olyan 3f digitális mérővel találkoztam már ami viszont ha földelem a szekunder oldalt az áramváltónál (csillagpont) nem hogy pontatlan hanem egyenesen teljesen hibás mérési eredményt adott!! Ez biztosan nem elkötésből adódott. Valószínűleg amiatt, hogy a 3 fázisban lévő feszültség érzékelő szál nem galvanikusan volt elválasztva az áramérzékeléstől (az áramváltó áramát sönttel figyelte). Nekem régebbi, jellemzően 2005-2010 előtti Socomec, ABB stb.. műszerekkel volt ilyen tapasztalatom. Ezt csak megjegyzem. Senkit nem bátorítok a földelés elhagyására, mert az újabb műszereknél ilyet nem tapasztaltam!! Mondjuk a pontos magyarázatra kíváncsi lennék.
Ennek mi a célja? Mármint a szekunder oldal földelésének? Én azt gondolnám, hogy megfelelő az elválasztás, van fizikai távolság az átdugott primer és a szekunder között, életvédelmi célja nem lehet.
"Az áramváltó szekunder tekercsét egyik végén érintésvédelmi okból le kell földelni."
Még nem láttam földelt áramváltót. Az áramváltó galvanikusan elválasztott két tekercs. Elég sokat látok nap mint nap, de sosem látom földelve, pedig olyan 300 A körüli terheléssel megy az áramváltó.
Ha az áramváltó egyik oldalát érintésvédelmi okból (?) le kell földelni akkor a másik vége simán rázhat is.... Elméletileg.... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
A primer oldalról történő, meghibásodás okból előfordulható feszültségáthatolás elleni védekezésként.
Szabvány írja elő az áramváltó szekunder oldali csillagkapcsolású pontjának földelését.
Hivatalosan primer oldalon a "K" felől érkezik a betáplálás, és "L" végén távozik fogyasztó felé. Szekunder oldalon "k" -val jelölt pontok csillagba kötendők és földelendők, ezek adják majd a mérés vagy védelem nulla pontját, a "l" jelölésű végek haladnak a mérés vagy védelem fázistekercséhez.
Sziasztok. Kérdésem lenne mozgásérzékelő kapcsolóval ! A feladat egy előszobába 3 db mozgásérzékelőt kellene elhelyeznem. Ledes lámpákat (trafón keresztül alacsony fogyasztás! ) kellene működtetni. No milyen falba süllyeszthető mozgásérzékelő lenne jó ? Olyan kellene aminek relés a kimenete mert akkor teljesen mindegy,hogy melyik kapcsol be a trafónak,lednek adna feszültséget és nem zavarná be a másik 2 kapcsolót.No kutakodtam : Merge JQ-L lenne talán a jó .3 bekötési pont ( fázis,nulla, lámpaszál,ami azt sugallja ,hogy relés a kimenet. KANLUX termék . A forgalmazónak lövése sincs,hogy mi van benne. ( triak vagy relé ) No ebben kérném a segítséget! Köszönöm László.
Szia! Nem is olyan egyszerű a válasz. A relés megoldás egyszerű lenne, DE sajnos hangos. Ha lakásba lesz - nem javaslom a relés megoldást. A szilárdtestrelés szerencsésebb. Egyik forgalmazó sem tudja mi lehet benne. Én vennék 24V-os relés változatot, amiben könnyűszerrel ki lehet cserélni a relét SSR-re Igaz a garancia akkor ugrik..... Én emiatt vettem egyenesen Kínából ilyeneket. 10db-ot 4000 Ft-ért... Ezt legalább nem sajnáltam szétberhelni.
Végső megoldásként szóba jöhet az a megoldás is, hogy a mozgásérzékelőkkel 230 V-os reléket kapcsoltatsz és azok kapcsolják a trafót. Ez persze extra kiadás, a reléket el kell helyezni valahova és azok is kattognak. Cserébe viszont (elvileg) mindegy, milyen mozgásérzékelőt veszel. A szilártest relék általában már 5 V-os kapcsolófeszültséggel is működnek, nem feltétlen kell a 24 V-os relés változat (reagálva kicsit kameleon2, egyébként jó ötletére).
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2015
Nekem 24V-os Finder verziók vannak a polcon - ezért ugrott be ez a változat. Valamint elég standard a 12V és a 24V tápfeszként.
Sziasztok!
Valóban előirja csak közép és nagyfeszültségre. tehát semmi akadálya kis feszültségen vagy lejjebb földeletlenül használni. Ezenkivül vannak esetek amikor kifejezetten tilos .---mert működésképtelenséget okoz --lásd ARON kapcsolású mérőkör.
Sziasztok!
Kaptam egy nagyon jó lámpa búrát, viszont a hozzá tartozó E27 foglalatra rá van írva hogy 11W. A kérdésem az lenne, hogy egy másik hagyományos E27 foglalatban lévő elektronikával ki lehetne cserélni a belsejét, így ezt is tudnám használni nagyobb égőkkel? Vagy valami hasonló megoldás lenne-e rá? Úgy van kialakítva hogy csak a saját foglalatával illeszkedik rendesen a búra, arra kell rápattintani, úgyhogy szimplán rárakni a régi foglalatra nem tudom. Köszi a válaszokat!
Kicsit zavaros a kérdés, ugyanis a foglalatokban nem nagyon van elektronika csak érintkezők.
Nem lehet, hogy a búra annyira zárt, hogy nagyobb hőterhelést nem viselne el? Nagyobb a valószínűsége annak, hogy amiatt van ez ráírva, nem a foglalat miatt. Megoldás lehet az energiatakarékos vagy LED-es "izzó" használata.
Helló! Biztos vagy benne, hogy a 11W az azt jelöli, hogy mekkora teljesítményű égő mehet bele?
Mert 11W esetleg kompakt fénycsővel lehet. Izzót nem is gyártanak olyan méretben. Mellesleg, milyen elektronika van a foglalatban?
Ha valóban e27 es foglalatról beszélünk akkor elektronika alatt gondolom a vezetékeket érted, de sajnos inkább a hő miatt nem lehet beletenni nagyobbat mert megolvad a búra. Egy E27 es izzó ami 11 wattos ha ledes akkor 1000 lumen környéki fényárammal bír ami kb egy 100 wattos izzónak megfelel. Kb 2000 forintért lehet kapni garanciával. Ha nagyobb fényt szeretnél akkor venned kell egy másik búrát
Sziasztok! Mutatnék néhány képet érdekességképpen egy 2fn kábelzárlatról, annak hibahelyéről és az áram dinamikai hatásáról, gúlázott xlpe kábelen.
Elnézést az "elektronikával" tényleg hülyén fogalmaztam.
A 11 W biztos hogy az égőre vonatkozik, mert rajzzal is szemléltetve van. Igazatok lehet, biztos a hő miatt írták rá. Veszek egy megfelelő teljesítményű LED-es égőt hozzá. Köszönöm a válaszokat!
Néhány hete egy üzletben lett vásárolva ez az izzó. A felhasználási területe érdekelne, mire gondolnak pontosan. Lakásban nem használható ( ! ? ) Ez fel is van tüntetve a dobozán.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |