Fórum témák
» Több friss téma |
SW-18020P rezgésérzékelő , mint jeladó.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2016
Áramérzékelő felügyeleti relé. Átbújtatod rajta a fázisvezetőt. Amikor áram indul meg rajta - ad egy kontaktust - ez a dolga. Mondjuk ilyen.. Nyilván saját elektronikával is készíthetsz ilyet. Ugyanúgy egy tekercsen keresztül kell vezetned a fázisvezetőt. Bekapcsoláskor a tekercsben áram indukálódik, amivel meghajthatsz egy komparátort, ami bekapcsol egy kontaktust.
Első körben ez jutott eszembe.
És ha a modern mosógépnek van nyugalmi áramfelvétele? Ezek nyomógombbal indulnak. A kapcsolás zárt áramkör esetén aktiválódik, nem pedig áramfogyasztás függvényében. Akkor már jobb lenne egy söntöt beépíteni, amit egy mérőegyenirányító és komparátor követ. Így mondjuk az 1A alatti terhelésre érzéketlenné tehető. Ajánlom az ACS712 es Hall szenzoros IC-t. Megkapod 1000Ft alatt. Az egész kihozható 2000Ft-ból. Ha az egyenirányítót berakod, akkor annaka DC ágára akaszthatod. A kimenetét egy pici kondival integrálni lehet és azt komparálod, ami egy relét meghúz. A kapcsolásod lüktető egyent ad. Szerintem rángatná a relét szűrőtag nélkül.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2016
Ez minden tekintetben egyszerűbb, de drágább. Én is ilyesmit javasolnék, az elektronikai része nem teljesen kezdő szintű.
Amit javasoltam az hasonló, ennél az áramkörbe sem kell belenyúlni, rezgésre, mozgásra aktív. Bővebben: Link
Köszi. Akkor föld alatt fogom toldani. Erre nem is gondoltam....
Az 1K ellenállás pontosan a gép nyugalmi áramát hivatott kisöntölni úgy, hogy a diódahídon ne tudjon akkora feszültség esni, amely az optocsatolókat indíthatná. Értékét egy adott géphez mérés után valószínűleg pontosítani kell.
A relé megkapja mind a pozitív mind pedig a negatív félhullámot - írtam is hogy AC jelfogóra van szükség - így semmiféle rángatás nincs.
Az AC-t nem olvastam el, igazad van.
Ilyen távolságon illik a melléképületnél esetleg helyi földelést is kialakítani egy földelőszondával. Én tennék.
Helló!
Életvédelmi relé ügyben kérnék tanácsot. Hallottam hogy nem mind megbízható. Tudnátok tanácsot adni hogy milyet érdemes venni?
Merlin Gerin.
Eaton (lánykori nevén Möller/Moeller) kb. az etalon. Az utóbbi két évben kb. 300 db.-ot építettem be de még ebben is volt gyári hibás. Igazábol mindegy is, hogy milyet raksz be ha le is tudod/tudja a beépítő tesztelni. Persze nem a teszt gombal, hanem műszerrel.
Olyat is tehetsz, felnyomod mellette a behúzószalagat, érzed látod nagyjából merre megy, az első akadályig a távolságok felbecsülhetők. A kedvencem ötletem, ha a behúzó végén mágnes lenne, akkor egy iránytűvel végig nyomon követhető lenne.Ha nagyon muszáj volna, nyomvonal keresővel így is felderíthető.
Azért az gáz volt, amikor a hugoméknál szétesett a 4-5 éve üzemelő FI relé. Szerencsére csak 1 fázist nem zárt. Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha ez a nullával történik.
Talán mindkettőt kipróbálom...
Nyomvonal keresőhöz nem jutok hozzá az biztos...
Sajna az egyik leggyakoribb hibát nem lehet letesztelni, ez pedig az ellenállás meghibásodása. A kontaktushibákat pedig már írták.
Jó tudni, köszi!
szamóca neked is!
Kétszárnyú kapunyitó elektronika felől érdeklődnék.
A kapu 2 szárnya közt egy gége csövet le kell tenni, hogy a másik szárny is kapjon áramot. A két szárny között gondolom logikai jelek is mennek (fotocella, elakadás, ...). Az a kérdés, hogy a két szárny között ha riasztókábelt is lerakok, hány ereset rakjak be? Minél kisebb (4-6-8 eres), annál jobb, mert nem kell őrült méretű gégecsövet letenni hozzá. A földkábel így is elég nagy. Ha valaki szerelt már kétszárnyú kaput és van tapasztalata benne, jó lenne, ha elmondaná.
Ha szeretnél magadnak a jövőben újabb munkát adni, tegyél le gégecsövet és minél kisebb méretút.
Én ilyen helyre Symalen csövet tennék legalább 20-as méretút, abból is inkább duplán, ha később bővíteni kell, a kibontás és a visszadolgozás sokkal nagyobb költség, mint maga a cső.
Sziasztok!
Újonan épülő műhelyemben szeretnék belső 230- az hállózatot kiépíteni, vagyis kismegszakító, fi- relé... Hogy ne az egész házat verjem le. Keressek hozzá villanyszerelől, vagy nekimehetek én is? Valamit konyítok az egészhet, három éve elektronikát tanulok. Ti hogy csináltátok? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
Ha már a kérdés felvetődött benned, akkor keress egy szakit.
Hát figyelj, itt arról van szó, hogy ha valami történik és ne történjen én leszek előszedve otthon. A fi reléknél mindenütt azt találom hogy csak szakember. Az óra után B16- osok vannak, tervem, hogy egy B2 lesz a világításra, és egy B13 a gépekre, ez utóbbi után kerül egy A típusú 16A- s életvédelmi. Két helyen lenne vészkapcsoló, amivel a 13- az után szakítanám meg, ezt azonban még nem tudom hogy oldjam meg. Azt szeretném, hogy bármelyikkel le tudjam kapcsolni az egészet.
Na ez utóbbihoz kéne segítség.
Olvass vissza a hozzászólásokban. Ha nem tudod, hogy hogyan oldjad meg, akkor neki se fogj!!!
Irtad: "Azt szeretném, hogy bármelyikkel le tudjam kapcsolni az egészet." - szóval a kismegszakítóknak nem "kapcsoló" szerepük van, áramtalanítani ha muszáj, akkor már a villanyóránál, legvégső esetben a FI relé kontroll gombjával ...
Beiktatsz egy mágneskapcsolót, s azt akárhány helyről lekapcsolhatod, csak sorba fűzöd a ki-gombokat.
B2 illetve B13? Érdekes ötleteid vannak. Én még ilyen furcsa kismegszakítókkal nem találkoztam.
Ha azt gondolod, hogy zárlatnál a "B13" fog lekapcsolni és nem a fő B16 akkor tévedsz! Zárlat esetén a zárlati áram több száz sőt több ezer amper is lehet! Ez függ attól, hogy milyen messze van a 22kV/400V-os trafó, és a huzalok anyagától, keresztmetszetétől, a kötések milyenségétől stb. De hidd el, a zárlat verni fog mindent! Nálunk volt már, hogy zárlatot okoztunk, lement az adott kör B16-a, a főkapcsoló 25A-es J7K de még a fogyasztásmérő előtti B25-ös is lement, de ha ez nem volna elég még az az előtti 63A-es olvadóbetétet is kiégette!
Köszi! A sorba fűzésig én is eljutottam, de a mágneskapcsoló eszembe sem jutot.
FitterFly: szerintem félreértetted. Itt arról van szó, hogy szükség esetén az összes gépemet áramtalanítsam. Azért csinálom ezt, hogy ha gond van, a lakásban megmaradjon az áram. És a műhely a kert végében van, csak nem megyek előre szekrényt nyitni, lenyomni... Az a probléma merült fel, hogy kéne fázisjelző lámpa. Van erre céllámpa, vagy hogy lehet megcsinálni?
Igaz, a rövidzár tarol... Én a túlzott áramfelvétel miatt gondoltam, de ha én beterhelem azt 13A- ral... Ezek szerint felejtős. Mondjuk csak egy udvari lámpa és egy konnektorral vagyok egy körben. Viszont az életvédelmi kéne, mert nincs a szekrényben, pedig új épitésű.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
És ha a világításnak teszel egy B6-osat, a konnektoroknak meg egy B10-et (ezek beszerezhető értékek)? A túlterhelés kérdése már meg is oldódott. Hidd el, az a B10 is sok mindenre elég, nekem is ennyi van. AVK-ból is sok féle van, van ami össze van kombinálva kismegszakítóval, van ami nincs.
Viszont mindenképp egyeztess egy villanyszerelővel. Az, hogy három éve elektrót tanulsz még nem biztos, hogy elég. Hihetetlen sok szabványnak kell megfelelni, és ha baleset történik akkor te kerülsz bajba. Idézet: „Viszont az életvédelmi kéne, mert nincs a szekrényben, pedig új épitésű.” És földelés legalább van kialakítva? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
Na, ezzel minden kérdésemet húzóra megválaszoltad! Köszi! Igen, a villanyszerelő kéne, én mégiscsak gyengeáramú vagyok. Föld a házban van, a konnektorokba kinnt be van kötve, este megkérdem fatert, ő hozta át anno föld alatt. Ami sürgős, az egy jó 2m toldás, ez nem várhat. 1.5mm2 kábelt számoltan, elég az hozzá?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |