Fórum témák
» Több friss téma |
Csak vigyázz a kondi AC-s legyen , mert különben felrobban. Általában kapcsolóüzemű tápok elején vannak ilyenek, vagy villanyszerelők használják kültéri mozgásérzékelő lámpakapcsoló. Én is ilyenből szedtem ki.
Ez például jó lehet, igaz hogy nem 400V -os, csak 275Vac?
Bővebben: Link
Úgy tudom, hogy az Y kondik spec. mivoltukból kifolyólag nem lehetnek zárlatosak.
Bocs még egy kérdés, elég kapcsolásokként egy, vagy minden egyes fényforráshoz kell egy kondi?
Remélem nem a bojlerrel van baj előfordult már valkinél hogy egy zsír új Hajdú boiler bekrepáljon? A hűtőnk viszont már kb 8 éves más berendezés ami hajnal 3 kor is működött nincs. A hűtő körét kiiktatva továbbra is lekapcsol a fi-relé (ma eddig 5x) a nulla -föld találkozásakor is leold firelé lehetséges az hogy a fázis megszakítása nem elég a biztos kizáráshoz?
Idézet: „A hűtő körét kiiktatva” Ez mit jelent? Kihúztad a konnektorból?
A hűtő másik körről megy hosszabítóval.
Leírom, én eddig milyen hibákat találtam, ami fi relét oldott.
keringtető szivattyú - (fűtés, melegvíz hálózat...) vízszivattyú - kút hűtőszekrény - kiömlött rajta egy kancsó víz, és befolyt a motorra hátul. Kiszáradás után magától gyógyult. bojler - fűtőszál elrohadt Ha még eszembe jut valami, leírom.
Tudnék kölcsönadni szigetelés vizsgálót, de az irányítószámodból ítélve nem a szomszédban laksz. Nézz körül, hátha akad valakinek!
Ha megtalálod a bűnöst, akkor közöld velünk! Még egy eszembe jutott: nyomtatóba belefolyt a víz, - ez is a száradástól gyógyult.
Minden sor végére tegyél és 400v-osat mert a kondikat csúcsfeszültségre kell méretezni.
..és ha a nulla föld össze van cserélve, akkor földeletlen fogyasztónál is lehet hiba.
A fő kérdés, hogy milyen típusú a FI relé. Lehet alapból, gyárilag hibás. Olcsónál több hibás lehet, de találtam már neves, minőséghit is mely gyári hibás volt.
Ha a 0 és a föld fel van cserélve, akkor azonnal leveri a fi relét, és nem több évi hibátlan működés után old le.
olvasd el. Nem rég épített ház. Lehet benne egy nulla - föld zárlat mondjuk egy dugaljnál, aminek hatására csak a nagyobb terhelésekre megy le, a kisebb fogyasztók gond nélkül működnek. Én már jártam így. A dugalj fedél fogató csavarja hosszú volt és belepréselődött a nulla vezetőbe, ami a szerelvény mögött volt a dobozba. Az egész lakásban működött minden kisebb fogyasztó, viszont bárhol be lett kapcsolva egy nagyobb teljesítmény, azonnal lement.
Szia!
Milyen az érintésvédelem, TN- re gondolok. A relé 30mA-es. Itt a PEN vezető a fogyasztásmérőbe bejövő "nulla" vezető ez a vezető van ezután Nullára és Nullázóra osztva. A kislakás elosztóban meg kellene nézni nincs-e felcserélve a fent említett két vezető. A védőrelét ellenőrizni lehet ha az elmenő vezetékeket lekötöd és egy hosszabbítót bekötsz erre egy Pl.jó vasalót dugsz, nem kapcsolhat le, ha jó a relé. de lekell oldania, ha a védővezető és a fázis közé egy 15W-os izzót kötsz és ezt az ellenőrzést az összes védővezetős dug-aljon és készüléken át kell nézni. A fázis és a nulla közé terhelést (pl. egy 100W-os izzót) kapcsolva a dugaljakon nem szabad leoldani a relének. Az áramvédő relé bekötését is érdemes lenne megnézni a védővezetőnek meg kell kerülnie csak fázis(ok) és nulla lehet bekötve. A bojler, ha rá van kötve szintén okozhat kioldást, gyakori a rossz szigetelésű fűtőbetét. A szig ellenállásának 0,2 Mohm-nak kell lenni. Ha a felsoroltak jók, minden áramkörön szigetelési ellenállást kell mérni 500V- on nem lehet kisebb az ellenállás 220K-nál a vezeték ellenállása.
Szia! A "kinti" dugalj hol van és milyen kivitelű? Egyik kuncsaftomnál hónapokig "szívatás" tárgya volt a kültéren elhelyezett 2+f-es dugalj. Sima "süllyessztett "kivitelű volt. Miután csapfedelesre kicseréltem a leoldások is megszüntek. Magyarázat: Éjszakai páralecsapódás a duglaljban akkora szivárgó áramot okozott,ami a leoldáshoz elég volt.
Én most barátnőméknél csináltam kerti világítást, de őszintén szólva már majdnem anyáztam a végére, bár szakember csiálta anno a rendszert, irdatlanul hanyag, lusta trehongya ember volt az illető! Bár rá volt írva az udvaron a kötődobozban a vezetékekre hogy mi micsoda, volt ott pár szál drót amit nem tudtam be azonosítani, főleg hogy én hülye multimétert nem vittem magammal! De még jó hogy a ,, teszt égőm" nálam volt! FÉL NAPOM ment rá, hogy ki silabizáljam a közel 20! ér közül hogy nekem melyik kell, melyik amit kapcsol a két kapcsoló(alternatív kapcsolós a rendszer) Egyébként bár kültéri kapcsoló volt kintre téve, mégis jobbnak láttam új , kimondottan vizes helyiségbe való kapcsoló felszerelését!(ez meg is történt) De voltak ilyen szarvas hibák, hogy pl az alumínium(MBAL talán?-ugyanolyan kialakítású kábel mint az MBCU) vezeték közvetlenül össze volt szigszalagozva a réz drótokkal, meg egyek! Volt olyan lámpa, hogy tekertem volna le a vezetékéről a szigetelő szalagot, és szó szerint el porladt az alumínium vezeték maradvány a kezemben! Képek hamarosan! Egyébként sajnos kb ásó nyomnyira lett csak letéve a kábelezés, mivel olyasmivel találkoztam hogy kb 1m széles beton alap van még a kocsi beállónak csinálva, meg néhol ,, csupán" pár éve tömörödő sitt fogadott, amivel sajnos sehogy nem tudtam megbírkózni! Működik a rendszer rendesen, az első komolyabb esőnél derül ki hogy valahol be ázik-e netán a rendszer(elvileg nem szabadna neki,mivel ip54 kötődobozokban vannak a csatlakozások, és kb 5 centire vannak a talajtól a dobozok a lámpatest talprészében elhelyezve! Földelést természetesen bekötöttem, bár a lámpákban nincs bekötve a földelés kábele, csak a sorkapocsba, ha fém lámpatest lesz, akkor pedig a lámpatest lesz hozzákötve! Még jelentkezem képekkel hamarosan! Egyébként a szaki lustaságát mutatja az is, hogy FELE AKKORA dobozban elfért volna minden vezeték, csatlakozással, mindennel együtt! Legalábbis énnekem sikerült ezt megoldani! Elnézést ha hosszúra sikeredett a mondókám! :hide:
Szerintem a bojlert nézd meg, mert a fűtőszál szokott ilyen gondot okozni.
Sziasztok!
Garázsomba kivezettem a hálózati feszültséget. SZRMKVM-J 5*1,5mm2 vezetékkel. A vezeték hossza kb. 50 méter. Többek között egy Bojler (1,5 kW) is működik majd róla. Úgy tudom a védő vezetőt nem illik toldani de mire odaér már egy kötés van benne. Ez szerintetek megállja így a helyét vagy tegyek a garázshoz is egy föld szondát és kössek inkább oda?
Akkor nem is használtad a kábel jelölő szalagot amik küldtem???
Szia!
"Úgy tudom a védő vezetőt nem illik toldani de mire odaér már egy kötés van benne. Ez szerintetek megállja így a helyét vagy tegyek a garázshoz is egy föld szondát és kössek inkább oda?"A védővezető sem esik más elbírálás alá kötési szempontból, mint a többi vezető. Tehát szabványos kötőelemmel ugyanúgy toldható mint pl. a fázisvezető. De egy ilyen hosszú és ilyen kis keresztmetszetű kábel garázs oldali végén mindenképpen indokolt a védővezetőt összekötni egy potenciálrögzítő földeléssel. Azaz a földelést nem önálló érintésvédelmi módként kellene alkalmaznod, hanem a kábelban levő védővezető hatásosságának a fokozására. Jelentősen javulni fog tőle a garázsod érintésvédelmének a minősége.
Nem akarlak elkeseríteni, de nagyon alulméretezted a keresztmetszetet. Ebben az esetben a 5 x 4-es kábel lett volna a minimum, amit be kellett volna építeni. Majd meglátod, ha a bojler bekapcsol, az izzók fénye jelentősen le fog esni. Ebben az esetben már nem kell mondjuk egy fúrógépet sem üzemeltetni. Csak a bojler lenne fogyasztó ilyen távon, akkor is kevés lenne a vezeték mérete.
Látom van elektromos ismereted. Azért ilyen kábellal dolgoztál mert ilyen volt, vagy méretezted is.Szerintem egy kicsit alá méretezted.Igaz hogy a 1,5 mm Cu vezető terhelhetősége ha jól emlékszem 14 A,de mivel kábelszerű vezető, ezért alapból van egy 0,9-es szorzó amivel csökken a terhelhetőség. A kábel is elég hosszú. Ez indokolja a feszültségesésre való méretezést is. Ha rákapcsolod a boylert, lehet hogy a kábel végén elég kevés lesz a feszültség.Ilyen előírásról nem hallottam hogy nem lehet toldani a védővezetőt. A kötésnek olyannak kell lenni,hogy keresztmetszete ne csökkenjen, és átmeneti ellenállása se legyen. Az nem baj ha teszel egy földelőszondát a garázshoz,de ne az legyen a védelem,hanem kösd össze a védővezetővel.Egyébként ha a helyedbe lennék, mindenképpen áramvédő kapcsolót használnék a magam és mások biztonsága érdekében.És nem utolsó sorban mérnék egy hurokellenállást a garázsban.
Mondjuk én eleve olyan helyre nem húzok 1,5-ös kábelt, ahol világítástól erősebb fogyasztót is rá lehet kötni. Ezeknél a 2,5-ös a minimum nálam...
Nem használtam, mivel a ,,lyuk" amit ástam az épp hogy nagyobb volt mint a kábel!(szélességre) mivel az eredeti nyomvonalat használtam, azért, mert az még valamelyest ásható volt a többi résszel ellentétben!
Egy jelölő szalag azért nem foglal olyan sok helyet. :no:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |