Fórum témák
» Több friss téma |
Nem szép dolog magamnak válaszolni, de gondoltam megosztom itt mindenkivel amit megtudtam...
Szóval a büfékocsiknál a betáplálást szabványos ipari csatlakozóval szokták megoldani, az előírás csak annyit mond hogy kék fedelű legyen. pl ez : Csatlakozó A másik fontos dolog hogy itt ugye, értelem szerűen, a fali részen kell lenni a tűs végnek (apának). Azt ajánlották hogy választhatom ugyan a 3 fázisú bekötést is de az nem biztos hogy ahhoz mindenhol tudják biztosítani a betápot, így inkább a hagyományos 3 pólusú változat mellett döntöttünk ami ugyan kissebb terhelhetősígű de akár egy konektorról is üzemeltethető. A villanyszerelésnél pedig az általános dolgokat kell szem előtt tartani....pl vizesblokk köröl 60cm távolságban lehet a legközelebbi dugaj stb. Illetve ajánlatos olyan konektorokat szerezni amin visszacsapó fedél van, hogy a olajos gőz ne rakódjon le benne. És hát persze...bár mondanom sem kell....fí relé mindenképpen ajánlott hiszen egy fém kalitka az egész büfékocsi... Hátha valaki másnak is hasznos volt ![]()
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a FI relé nem ajánlott, hanem kötelező. Ez ugyan olyan szituáció, mint az ideiglenes mérőhely. Mindig máshonnan van táplálva ( illetve a lehetősége adott ) és változó lehet a földelés hatékonysága!!
sziasztok
azt szeretném megtudni ha van piros vezetékem meg barna akkor melyikre kössem a fázist
Bátor válasz. Főleg annak tudatában, hogy nem tudunk semmit arról, hol van ez a vezeték. Lehet, hogy lakásban egy régi vezetékelés.
Annak tudatosulnia kell mindenkiben, hogy a villanyszerelés az veszélyes szakma!! Nem illik felelősségteljes választ adni alapinformációk hiányában. :eek2:
A barnára, vagy a pirosra! De az biztos!
![]() Egyetértek ego2-vel. Ilyen kérdésnél nincs jó válasz. ![]() ![]()
Szia!
Igen a fázist ki tudom mérni, de azt honnan tudom megállapítani, hogy a másik 2-ő küzül melyik a nulla, és melyik a védőföld? Sajnos nincs semmi támpontom, hogy mi hova van kötve, mert elég régi a ház vezetékezése. Még aluminium vezetékes. Előre is köszönöm a segítséged.
Áramtalanítás után a bekötésnél (villanyóraszekrény) megbontod a nullbontót, és "kicsengetéssel" beazonosítod a nulla vezetéket.
Igen. De van olyan gyártmány is, ahol fekete és fehér, fekete és barna, fekete és piros stb variációk vannak mozgásérzékelőknél.. De a lényeg, hogy vannak régi vezetékelésű épületek, ahol a barnának látszó és a piros vezetéket használták. A probléma ezzel, hogy mindkét színt használták fázis és nullaként is. Házanként változott. Ha ilyen helyről van szó és mondjuk valahol a dugalj szabálytalanul helyileg van nullázva, akkor fordított bekötésnél azonnal fázis kerül a védőérintkezőre!
![]()
Sziasztok!
Villanyszerelőként néha belefutok olyan problémába, hogy egy hagyományos halégén izzót ki kell cserélnem ledesre, de a ledes izzó kikapcsolt állapotban is világít fél fényerővel. Főleg váltó kapcsolóknál fordul ellő, hogy az egymás mellett futó váltószálakon feszültség indukálódik, és ez a feszültség éppen elég ahhoz hogy a led fél fényerőn világítson. Mit lehet ez ellen tenni, van valakinek ötlete? Üdv!
Esetleg a foglalatba párhuzamosan kötött 100k ohm ?
Az ellenállás melegszik.
Jobb megoldás 470nF 400V AC kondi. Tutira működik én is ezt használom. ![]() ![]()
A tápot is cserélni kell, mert a ledeknek magas lesz a feszültség és hamar tönkre mennek.
Ezt kifejthetnéd bővebben! Mitől lesz magasabb a feszültség?
A normál halogén trafók üresen 14-16V-ot is leadnak.
(Az elektronikusak egy része kis terhelésre meg sem indul) A terhelés után lesz kb 12v. A ledes lámpák nem terhelik meg kellően és így magas marad a feszültség ami a lámpák élettartalmát jelentősen csökkenti. ![]() ![]()
Na de hol volt itt szó törpefeszültségről? 230 VAC -ról beszélünk, nem?
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni villanyszereléssel kapcsoltban. a probléma a következő lenne: a nemrég épített házamban a fi relé szabáltalan időközönként leold néha akkor amikor felkapcsolom a lámpát kb 6db energiatakarékos spot) de van olyan hogy csak a hűtő megy meg a bojler éjszaka és arra ébredtünk hogy már megint nincs áram
![]() ![]()
Nagy valószínűséggel szivárgó áram van valahol. Könnyű meggyanúsítani a relét, de tapasztalatom szerint mindig más a hiba.
A hibát mindenképpen ott keresd, ahol földelt készülékek vannak. Azok a fogyasztók, melyek csak két kapoccsal csatlakoznak (fázis + 0) földelés nélkül, nem tudnak fi relé lekapcsolást okozni. Rosszab a hibakeresés, ha nem állandóan jelentkezik, csak néha. A leggyoesabban egy szigetelés vizsgálóval lehet célt érni, mert az nagyfeszültséggel hamar megtalálja a hibás szigetelést. A melegedés nem jellemző tünet, ne keress ilyesmit!
Jelenleg azt az áramkört amin a hűtő van megszakítottam a kismegszakitóval és hosszabítóról üzemeltetjük a hűtőt ha pár napig bírja kiszedem a konnektorokat meg a kötődobozt átnézm. Ki lehet ezt igy szűrni vajon?
Első körben próbálj meg minden földelt dugaljba csatlakozó berendezést kihúzni mindig amikor nem használod (zavarszűrő kondi szeret átvezetni) .Ha ilyenkor előfordul,akkor a potenciális gyanúsítottak száma csökken.Ha a lecsapást tetten éred,azonnal rohanj a biztikhez kapcsold le mindet FI relé fel majd a biztik egyesével fel ,ha szerencséd van megtalálod melyik ágon van a hiba.Minden kültéri berendezés gyanús (volt a hangyák teli túrták földdel a kötést,ami csak párás időben jelentett hibát)
Kiszűrve az eddigi gyanus dolgok 1. Hűtő köre
2. Műhold beltéri 3. Van egy kinti dugalj 4. Bojler bár az közvetlenül csatlakozik a kismegszakítóhoz sehol egy kötés.
Hello!
Sorba, vagy párhuzamosan kössem a kondit? Üdv!
Mi köze a zavarszűrő kondinak a fi reléhez? Akár zárlatos is lehet, nincs kapcsolata a földdel.
A bojler bőven lehet, mert földelt berendezés, akkor is, ha nincs dugalj!
A beltérid nem hiszem, hogy földelt berendezés lenne, így annak semmi köze a fi relé leoldásához. Arra tessék figyelni, hogy minden olyan berendezés lehet gyanús, ahol fázis vagy a nulla föld felé átvezethet.
Kivéve ha 3/5 lábú. Bővebben: Link Y1 ,y2 ill y3 kondenzátorok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |