Fórum témák
» Több friss téma |
Angolul azért "N" a fázis, mert "Never touch it"...
Attól, hogy Te a fázist nem az "L" vezetékre kötötted nem lett az "N" a fázis. Ezért kértem képet a bekötésedről. A saját hibádért ne hibáztassad a gyártót!
Ne írj neki ilyeneket, mert még komolyan veszi, hogy az N a fázis.
Ahogy egy autó villamosság szerelő ismerősöm mondta: piros a kék,plusz a mínusz..
Az autóknál sem egységesek a színek. Az akkunál is általában a fekete a test(negatív), piros a pozitív. Hát nem mindenhol! Úgy két éve történt. Nem indult a VW Crafterünk. Hát bikázzuk be, de mivel? Kéznél volt a régi elektromos targoncánk, még ólomakkus, cellánkénti áthidalókkal. (48V-os - 24db cella) Munkatársam rátette a Crafterre a bikakábelt, én meg a targoncára, ráadásul 7 cellát kötöttem rá, hogy fürgébben hajtsa. Mikor rátettem a kábelt, hatalmas szikra és ennyi, hamar lekaptam. Én jól tettem rá, negatívra a feketét, pozitívra a pirosat. munkatársam csak a színeket nézte... és valóban, a Crafterben a testkábel a negatívtól a vázig piros színű volt. De minden túlélte!!! Az volt a szerencsénk, hogy gyári volt a bikázó kábel, a csipeszek műanyag bevonattal. A targonca akkun az ólom áthidaló elolvadt, ahová rácsiptettem, de csak a műanyagig és megszakadt az ív. Utána a kábelt megfordítva indult a Crafter.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
Angolul: Live = fázis, Netural = nulla. Nem?
Körülbelül. A Neutral a nulla.
Mivel a mozgásérzékelő a N szálat adagolja a kapcsolt szálra a L szál helyett, így az a (gyári!) bekötési ábra nem jó, mert a fogyasztó két lába közt lesz csak feszültségmentes rövidzár N és N között.
Értem.
A mozgásérzékelő az L vezetéket kapcsolja az A pontra! Ne magyarézzad meg, hogy a gyártó rosszul tudja!
Nem a rajzzal van a gond, hanem a trollkodással.
Elvi hibát követtem el, és valahogyan az eredmény az lett, hogy a mozgásérzékelő kapcsoló kontaktusa csak rövidre zárta a kapcsolt fogyasztó két lábát egymással. Tehát a kapcsolt fogyasztó egyik lábára megy a kapcsolt szál, a másikat pedig nullára közösítettem, pedig helyesen a fázisra kellett volna közösíteni. Beismerem, én voltam "bénabéla".
Úgyhogy a "Takony electric" mozgásérzékelőm valójában sértetlen. (Tehát feleslegesen vettem az újat.)
Elektronikus fénycsőelőtét hiba.
Kérdésem a következő. Javítható-e a 3x18w/4x18W-os quicktronic (Osram) előtét. Az armatúrám 4x18W-os, 10éves, most új csöveket kapott mert leállt(nem világított egy sem).Az új csövekkel felvillan és 2-3 sec. múlva kialszik és nem világít. Lehet, hogy jobban járok, ha visszaalakítom hagyományos előtétekkel? Persze újra kell huzalozni,de talán a régi megbízhatóbb?
Vagy tegyél bele led csövet, annak csak 230v-ot kell adni.
Ha nincs kiöntve, nézz bele, hátha találsz púpos kondit, repedt forrasztást, stb.
Köszi a válaszokat. Nincs benne púpos kondi, vagy repedés még égett szag sincs.
A LED fcső ötletet köszönöm.
Attól hogy nem púpos, ESR-re kapacitásra végignézheted. Gondolkodás nélkül csere drága, meg sokszor az újak rosszabbak mint a régiek. ( jelen esetben nem is biztos hogy célra vezető) A másik kérdés, ugyan akkora teljesítményű csöveket vettél bele? Nem az áramfelvételre panaszkodik ilyen látványosan?
T.Proba!
Természetesen ugyanolyan 18W-os csöveket vettem bele. Új LED panelt vettem.A gond a hálózati feszültség ingadozásokkal lehet. Mértem már 252V-ot is. De az Áramszolgáltató is KÜZD a PV rendszerek(HMKE) üzemeltetőivel. A PV inverterektől is sok függhet, mert mértem már a trf. közelében kisebb feszültséget -jó napos időben-, mint a hálózat végén. A hálózat rendszer irányítói is sokat panaszkodnak. Az "Elektrotechnika "7-8-ik száma közöl egy aktuális cikket: "Túl gyors a napelem-boom?" "Jelenleg a rendszer mintegy 3000MW napelemes kapacitást tud kezelni!Ha ez a csatlakoztatott kapacitás jelentősen megnő,az soron kivüli hálózat- és szabályozóképesség-fejlesztést tesz szükségessé."
A napelemes rendszereket nem kell bemutatnod. Nálunk felraktak egyet, azóta a hálózatot folyamatosan monitorozom, a bojlert (1,5kW), és egy hősugárzót (1kW) vezérelve a hálózati feszültség függvényében, de még így is előfordul hogy az inverter túlfeszültséggel (25XV) leáll teljesen 5-6 percre. Vezérelt terhelés nélkül napsütéses tavaszi, nyári napon 4-5 órát szinte csak ki be kapcsolgatna ( 1 perc üzem 5 perc szünet) Nem tudom az inverteren van e lehetőség a leadott teljesítmény csökkentésére, ha a hálózat nem képes fogadni, nem pedig leállni, mindenesetre a telepítőknek ezt a problémát nem sikerült megoldani.
Szia!
Ekkor szoktak egy" autotrafót" bekötni ,feszültség csökkentő üzemmódban. van is rá példa bőven;
Ebben az a jó, hogy a hálózatra attól még a megengedettnél magasabb feszültség kerülhet ki.
Meg is érteném, ha a szolgáltató egyből levágná és jól megbüntetné a használóját.
Hirtelen beugrott, az biztos jó. De aztán hiába gondolkodom rajta mire. Ha a nagyobb feszültségű ágra kötöm, a hálózat a kisebb ág, akkor magas hálózati feszültség miatt még hamarabb leáll az inverter, ha az invertert kötöm az alacsonyabb ágra, a hálózatot a magasabbra, akkor a hálózatra kötött dolgaimat vihetem a kukába. Így is 256V környékén kapcsol le, ezt hova emeljem még? ( a log szerint volt már pillanatnyi 259V is. ) ahhoz hogy az autotrafó érjen is valamit, a hálózati feszültséget fel kellene küldenem 265-270V ra. Legtöbb berendezés tápja 275V os soros ,vagy 400V-os (280V egyenirányítva ) elektrolit kondenzátort tartalmaz. Mint tudjuk a mai világban a névleg az szinte a maximum érték. Így inkább maradok a terhelésvezérlésnél. A legtöbb berendezés tápjára is úgy rémlik a 252V maximum van írva.
A másik alternatíva lenne a szolgáltató csesztetése. Miattunk nem fog vezetéket cserélni az utcán végig az tuti, a feszültség csökkentés ellen meg az szól, télen este 210V alá esne a hálózat, az miatt meg más reklamálna. ( bár ez saccolt érték, téli estét még nem logoltam. Ami késik nem múlik)
Szia!
Szerintem nem ,de ha leirod miért ? Én a feszültség csökkentést látom.
Kifelé akarja nyomni az áramot. 253 V-nál lekapcsol az inverter. Hogy ne kapcsoljon le az inverter, alacsonyabb feszültségen dolgozzon, a hálózat felé kell emelnie a feszültséget. Ehhez jó a bekötés. Ha a trafón belül van a belső fogyasztás, annak is jó. A szomszéd meg kap 260 V-ot.
A szomszédba is kell egy ilyen trafó csak fordítva bekötve
Van ilyen, csak 750kV van az oszlopokon..
Az a kérdésem,hogy az inverter által küldött 253V-os feszültség(amely négyszögjel),csak toroiddal transzformálható-e? Vagy jó az E-I lemezelt vasmag? Van egy 70cm2-es vasam és gondolkodom, hogy autótrafóként megtekerve tudnám-e használni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |