Fórum témák
» Több friss téma |
Én is az elosztóban böktem ki...
De láttam olyat is, hogy bejött pár kék meg z-s, meg kábé ugyanannyi fekete, de a tábla mögött(!) wago hegyek... Meg amikor beköt a "mekkelek" egy szál kéket a sínbe, azt meg hozzáwagózza a másik 4-5 kékhez... Mintha nem lenne elég luk a rézdarabon, pedig volt bőven szabad... Mit meg nem tesznek egyesek a tűzveszély előidézéséért...
Biztos, mert a wago-hoz nem kell csavarhúzó ))
Kültéri világítás
Kültéri rakodóteret (kb. 40m2) kell megvilágítanom. Eddig 150W-os halogénizzó (ceruza) töltötte be ezt a szerepet. A legutóbb vásárolt halogénizzó 230V-os volt.2napig tartott! LED lámpát nem szeretnék feltenni. A feszültségérték 226-242V között ingadozik. A trf. 100m-re van! Van-e javaslatotok a megbízható megoldásra? Idézet: „LED lámpát nem szeretnék feltenni” Pedig az tovább tartana és sokkal kevesebbet fogyaszt. Nálunk az van, 3-4 éve tettem fel, azóta megy.
Én megértem tothgyula viszolygását. Régebben szinte lehetetlen volt, ma már azért van esély olyat találni amelyik elketyeg pár évig.
Ma már vannak olyanok amikre alapból 5 év garit adnak. Ha meg magának építi az ember, érdemes valamivel nagyobbra csinálni, és a ledek áramát utána visszavenni. Onnantól örök élet kell hogy legyen.
Igen, az újabb SAMSUNG LED-ekre adnak 5 év garanciát.
Van fejlesztés, Kezd kiforrni a technológia. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
A ledekkel eddig sem volt baj, a baj azzal volt, hogy nem megfelelő volt a körítés, és ha áramban bírták is amit átküldtek rajta, melegben már nem, mert elégtelen volt a hűtésük, és ha túlmelegszenek akkor drasztikusan csökken az élettartamuk. Pl. kínai ledes fényforrások, a hűtésük műanyag hűtőborda (nem vicc), a teljesítmény ledek meg csak oda vannak nyomva, se odacsavarozva, se paszta semmi. Nem csoda ha tönkremegy, az lenne inkább a csoda ha nem menne tönkre.
Nem lehet hogy kifogtál egy "rossz" izzót? Ha mindenképp izzót szeretnél, esetleg egy dimmerrel sorbakötheted, kicsit visszavenni a fényerőből, De így ha alacsonyabb a betáp, akkor ott is haloványabb lesz... A halogén "hivatalosan" az pl nem szereti a gyakori kapcsolgatást (pl ha mozgásérzékelős) pedig időtlen idők óta megy nálam az udvaron... és azt sem ha kis fényerőn megy, mert nem alakul ki a halogénhatás.
Templom kültéri világítás (50Wattos) kb 10 éve lett ledre cserélve azóta tökéletesen megy. A legolcsóbb reflektort vettem, szóval valószínű, hogy kínai db. Másfél éve arduino kapcsolja időre(egyéb védelemmel), elötte mechanikus időkapcsolóval ment. Teljes teljesítményen megy, bemenő feszültség 100tól-250V ig jó. Ledpláza.hu-ról rendeltem.
Idézet: „szóval valószínű, hogy kínai db.” Talán láttál már nem kinait is ?
Köszönöm a Kollégák segítőkészségét. Akkor mégis a LED mellett döntök és dimmelni fogom a Samsung-ot.
Azért némi szerencse kell hozzá, nálunk a két három évesek már becsukták a szemüket. ( szintén templom kültér, így a felhasználási hely nem lehet magyarázat...)
Ha LED-eset akarsz dimmelni, akkor nagyon kell figyelni, olyan led kell ami dimmelhető, olyan dimmer kell ami tudja azt a kis led teljesítményt dimmelni...
A mezei LED világítótestet nem fogod tudni dimmelni, és a mezei dimmer meg 40-60W ohmikus (izzós) terhelés alatt nem megy...
T.pipi!
Köszönöm a választ.Tegnap rendeltem egy OSRAM 20W-os, 4000K-es kültéri lámpát. Ez 100-270V között működik papír szerint, és 5év garancia van rá. Így akkor ez valószínű nem dimmelhető, de nem is lényeges mostmár. Arra leszek kíváncsi, hogy a feszültségingadozásokat hogyan viseli majd.
Szia!
A lassú ingadozásokat --jól, de a gyors tüskéket --nem birja. " S leginkább a hideg, hűvös helyett" szereti"--nyári napfényben megsül.
Én pl. nyári napfényben nem szoktam világítani.
Hogy trollkodjak egy kicsit:
Azért nem ennyire nem lehet egyszerűsíteni a dolgot. Ugyanis hiába nincs áram alatt, a közvetlen napfénytől rendesen fel tud melegedni egy lámpa, abba a hőmérséklettartományba ahol már károsodhat a fénypor, legalábbis rendesen öregedik.
Teszel fölé egy árnyékoló lemezt (azt egyszerű kivitelezni).
Nálunk melóhelyen ezért nem bírják a zseblámpák néhány hónapnál tovább... előfordult, hogy a hőpapírra nyomtatott jegyzet feketére változott a zsebemben
T.Atis57!
Északi oldalon van szerencsére. Még az a kérdésem, hogy a "gyors tüskék" okozója lehet-e a közelben(100-500m)távolságban lévő PV invertereinek ki-bekapcsolása? Mérte-e ezt már valaki, vagy vizsgálta-e szkópon ? Köszönöm.
Szia!
Igen ---de a vezetékezés induktivitása tudja csillapitani. Igen itt,ott láttam ilyen szkóp ábrákat (elég rondák voltak) de nem mentettem le.
Ezeket a "feszültségtüskéket", mint valami szent grált emlegetik, miközben a hibák 99,999 %-át nem ezek okozzák.
Szia!
Ha van egy jó elméleted-megfigyelésed? Mert az enyém; A feszültség csúcsértékére szuperponálódott tüskék átütik -e a kapcsoló eszközt? Az hiába 1000V--800V--600V s ma már a 400V is elég ! persze 310V DC hez 400 V zárófeszültség.
Azt már nagyon sokszor tapasztaltam, hogy szeles, viharos időben sok kapcsolóüzemű adapter tönkremegy. A szél (esetleg esővel kombinálva) ráfújja a villanyvezetékekre a faágakat, pillanatnyi zárlatok alakulnak ki (az áramszolgáltató rendszere a zárlat után azonnal megpróbál visszakapcsolni). Sokszor csak annyi látszik, hogy pl. hagyományos izzó pislog egyet. (Ilyenek után szoktam kapni pár óra alatt sokszor 100 emailt is (8-10 telephelyről), hogy elment-visszajött a hálózat.) Ez azzal is szokott járni, hogy az adott terület több száz kapcsolóüzemű adapteréből 2-3 tönkremegy. Azt nem tudom, hogy ilyenkor az adapterben pontosan mi történik, és miért megy tönkre, de tönkremennek.
Egyébként valamikor régebben olvastam egy cikket a hálózaton előforduló (átkapcsolásokból, motorok indításából adódó stb. ) feszültséglökésekről. Ez még jóval a "napelemes korszak" előtt volt, és meglepett, hogy naponta viszonylag sok, akár 1000V-os impulzus is előfordul.
Az egyszerűbb tápegységek alapproblémája. Villamos hálózat, egyenirányító, kondenzátor. Ha szerencséd van, abban a pillanatban kapcsolod a hálózatra az eszközt amikor a színusz hullám éppen a csúcson van és kialakul az üzemitől akár nagyságrendekkel magasabb áram, szép magyar kifejezéssel Inrush current.
Ennek csillapítására raknak egy soros áramkorlátozó tagot, gyakran NTC-t. Üzem közben az NTC meleg, alig van ellenállása. A szél összecsapja a vezetékeket, kimarad 100 - 500 ms ideig a feszültség, a kondenzátor kisül. Megjelenik újra a feszültség de a hirtelen fellépő nagy áramot az üzemmeleg NTC nem képes korlátozni. Vagy. Gyengélkedő alkatrészek a tápegységben, amelyek hideg állapotban még az elmegy kategóriába tartoznak, a tápegység képes elindulni. Üzem közben kis kimaradás, a tápegység leáll de a bemelegedett alkatrészek már a határon túli értéket képviselnek, a tápegység nem tud elindulni. A bűvös feszültségtüskéket tessék elfelejteni. Vannak, villámcsapáskor, de úgy általánosságban nem lehet rájuk hivatkozni.
Amiket hozzánk hoznak, és áramkimaradás után nem indulnak, azokban legtöbbször a táp ic
segédtáp szűrő kondenzátora felejt el energiát tárolni. Talán jobb is ha nem indul újra, ki tudja mikor jutna át a szűretlen tápfeszültség hatása a szekunderre. Túlfeszültségre utaló nyomokat ritkán látok. ( leginkább nulla szakadás esetén...)
Annyit tennék hozzá, mindent kielégítő válaszodhoz, filléres varisztor, vagy supressor van a bemeneten már többségében.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |