Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Wand Clock
 
Témaindító: zoly15, idő: Okt 29, 2008
Lapozás: OK   43 / 67
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 8, 2009 /
 
Szia!

Nagyon szép munkát végeztél, átnézem...

Szia
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Átnéztem! Javítottam a huzalozáson kicsit forrszemeket megnöveltem a lehető legjobb méretre,R40 ellenállás kimaradt azt pótoltam,Q10-Q11 collector-bázisra menő szálak felcserélve mert fordítva volt! A relé led is belekerült.
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia!

A rezgető árammérő ellenállásánál néztem meg tüzetesebben. Mivel a mérendő jel 30-100mV, nagyon lényeges a hozzávezetés. Azokról a vezetékekről, amiken a jel megy az erősítőhöz, ne ágazzon el más vezeték. Az elágazások az áramfigyelő ellenállás forrpontjain legyenek. (Még az erősítő saját földje is ide menjen, a szürőkondenzátor, stb. földje is...)

A rezgető tápjánál maradt egy kis felesleges vezetékdarab.

Tovább nézegetem...

Szia
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia Patexati!
Komoly tömörítéssel van a panel kidolgozva. Nagyon tetszik ez a helykihasználás. Ha sikerül majd beültetni, látványosan szép lesz az áramkör. Gratulálok, szia.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Sziasztok! Ezt nézzétek ez már én is átnéztem javítottam talán vasalható is!
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia!

Csak este tudom majd megnézni...

Szia
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Ok! Most még erőltettem 3db 5mm-es (3-as csavarhoz jó lesz) furat is bele talán megfogja 3 hisz elég kicsi!
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Egy gif ki nem akar vagy nem tud lay file-t nézni!

Wand 886.GIF
    
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Még egy hiba a TSOP makroja nem volt jó a nagyobbik nem volt jól pont tükörképe lenne. Javítottam!
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Légyszíves a hőmérő kapcsolást nézd át mert úgy belekeveredtem,hogy nem tudom melyik a jó! Azt hiszem az mi a rotoron van de ott felcseréltönk valamit még amikor én élesztettem Ezt kéne már csak letisztázni most néztem át még egyszer az U11 hidegítő el volt kötve de javítottam! Nézd át ha ráérsz te is nem akarok szívni a rosszul gyártott nyák miatt! Köszi! LM334Z
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Az LM334Z nem jól van bekötve 1 láb V+ ,2 láb R , 3 láb - a kiosztás de azt nem tudom miért úgy van a rotoron,hogy az RA1 bemenet az nem úgy van,hogy a rajzon hanem úgy mint ha az R56 másik fele (tehát az LM334Z R kimenete lenne rákötve az RA1-re a többi ugyanaz a kapcsolásban és szerintem az én rotorom is így van) Sajnos a bázison sem jól van ott meg más van rosszul! Most a helyes kiosztással javítottam ahogy a rajzon van! A bázisod ezért nem jól mér! mert az U4 2-es lába az U3 2-es lábával van összekötve nem pedig a 3-as lábbal!
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia!

Bocsánat, hogy későn válaszolok, de eddig programom volt...

Nagyon szép terv , jól összenyomtad...

Hőmérő: A mellékletben az adatlap ajánlása és a javított nyák részlete. Remélem jó lesz. A rotoron átkötöttem, jól mér. A bázison is javítottam, de ott magasabbat mér. Megnézem még egyszer...
TSOP1736: valóban tükrözve kellene.
U11 hidegítője: jobban elfér függőlegesen, a 4. és a 3. lába között.

Jó ötlet volt a többféle elemtartó és buzzer beültetési lehetősége.

A többit eddig még nem tudtam megnézni...

Szia
(#) zolee1209 válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia!
Idézet:
„A rotoron átkötöttem, jól mér. A bázison is javítottam, de ott magasabbat mér”

Nem ez lenne a természetes? A rotoron a légáramlat hűti a szenzort, így alacsonyabb értéket mutat.
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Sziasztok! Holnap nem érek rá de igyekszem a rendelésemet megfelelően alakítani így lehet,hogy péntekre meg lesznek az alkatrészek és indulhat a projekt! A mechanikához kell egy panelt még terveznem szerintem az holnap este lesz folyamatban és hétvégén vasalok,maratok,faragok amíg meg nem unom lesz kb 5 szabad napom és ezt az órát az idén fogom elindítani még karácsony elött! Remélem sikerül ezt is elsőre "berúgni" persze a fokozatokra bontott élesztésekkel! Hp41C-t még megkérném,hogy a küldött kapcsolási rajzokat nézze át még egyszer nincs e valami fordítva.A nyák szerintem már 99%-ban jó (rajz szerint) mert ma 3X néztem át! Apropó! Most úgy nézem át,hogy kinyomtatom a rajzot és fokozatosan ellenőrzöm és tollal kihúzom mi rendben van! A mai nap dolgoztam de a szabad idő (mi volt rendesen) erre ment! Szerintem csak fizikai akadály lehet a panel működésében (esetleg nem fér be valami) Azért a hőmérséklet mérő áramkört ha lehet tárgyaljuk ki ez az egy gyenge láncszem van szerintem! Ha komolyan gondoljátok kaptok egy panelt tőlem de ezért kéne nagyon alaposan megnézni ne legyen semmi a véletlenre bízva ( fele rajzot fejből tudom már de lehet olyan is mit átsiklik az ember ) Szóval véglegesítsük a panelt és csinálok egy próbavasalást (ha nem lesz vele komolyabb gond lehet holnap délután lesz egy órám az pont elég lenne egy próbavasalásra) és kiderül mi lesz az eredmény! Holnap megyek vásárolni veszek is a 6,5-7 cm-es panelből még egy 2-3 métert azt lehet gyártani ilyen egyedi cuccokat mi ráfér így szinte ingyen van a nyák csak az eszmei értéke ami számomra nagy és bevallom néha büszkeséggel tölt el (főleg a rotor) mikor valakinek megmutatom és ért is hozzá! Persze ez nagymértékben nektek is köszönhető hiszen én csak "végrehajtok" de igyekszem felzárkózni az elméleti tudásban is! Nekem ez a panel tervezés olyan mint egy jó "jövősmenős" játék ,szinte nem tudom abbahagyni ha elkezdem de itt fizikailag tapintható az eredmény ha az ember meg is csinálja! Valószínű ha lesz időm fogok még panelokat tervezni sőt kész panelokat saját ízlés szerint áttervezni és minél kisebb ,olcsóbb kivitelben! Kezdek azonban hajlani az smd technológia felé mert azzal tényleg nagyon kicsi panelokat lehetne tervezni és a kétoldalas nyák sem áll távol! Ezeken a panelokon direkt nem alkalmaztam smd alkatrészeket ,hogy így nektek jobban passzoljon mivel úgy vettem észre nektek ez jött be de ha az ember tud frankó panelt gyártani akkor az igények emelkednek Minden szándékom az általam felfedezett új vasalási eljárás tökéletesítése és publikálása" főleg felétek" de bárkinek kit érdekel. Engemet nem az anyagi haszon motivál így nem is érdekel ki használja,én azt szeretném sok ember tudjon magának fillérekből profi nyákot készíteni (mi persze nem kevés gyakorlást igényel de a benzin gyorsan leviszi a rossz vasalatot )
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Szia! Így vagyon a javított tervemben is ha ez jó! Ami befér befér de ilyen kicsiben ne lehet mindent univerzálisra tervezni! A Buzzer,elemtartó,TSOP az még belefért!
(#) zolee1209 válasza zolee1209 hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Uhh, bocsi, azt hittem a propeller topic az...
(#) Hp41C válasza zolee1209 hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
Szia!

Több példányban megépítettem a kérdéses hőmérőt (LM334 ü LM335), jól együtt futnak (Wand, két példány propeller rotor, propeller bázis), kivéve a bázisban (áll) levőt., ami 6 fokkal többet mér. A rotor forgása nem okoz nagyobb hőmérséklet csökkenést.

Szia
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
Szia Patexati!
Igazán profi tervezet lett ez a nyák is, élvezet lesz beültetni. Az alkatrészek felhasználásánál, valóban a hagyományosakból raktuk össze az eddigi órákat, azzal elég "nyűgös" volt a pontrácsos nyák felépítése. Az írányzat nagyon jó, hogy SMD alaktrészekkel sokkal kisebb és jobb áramköröket lehet építeni, így valóban megvalósulhat az áramkör optimális mérete a mechanikához is.
Mégegyszer gratula, és így tovább. Szia.
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
Szia!

Egy átkötést el lehet hagyni: A soros port 10 kivezetésére nem megy kábel, a 4. kivezetés vezetéke nyugodtan átmehet a 10. forrpontján.

Szia
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
Szia! A 4-10 össze van kötve a rajzon! A 7-es forrszemre gondoltál,hogy ott mehetne át? Én is gondolkodtam rajt de végül átkötés lett! Kaptam olcsón nyákot ez már 9cm széles (vettem is kb 5 métert) tudok normálisabb panelt is tervezni majd nem kell a 6cm-est tartanom legközelebb
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Csináltam egy excel dokumentumot az alkatrészekről így könnyebb lesz a beültetés! Át kellett számozni néhány tranzisztort meg ellenállást mert volt miből több is volt a rezgető beleolvasztás miatt! Most minden rendesen sorban van javítva a nyák beűltetési rajzon és a kapcsolási rajzokban is! Ha minden tuti lesz akkor felrakom egy rar-ba a három módosított rajzot és a végleges layt! Pár órát szuttyogtam vele mire minden frankó lett
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Sziasztok! Meg kellett gyúrni a panelt mert a táp puffer nem férne el másképp! Sajna a ledet ki kellett vennem belőle! Most akarok egy próbavasalást csinálni 13x6 cm lett ez akkor ugye elfér?
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Szia!

Pont ez a méret kell bele...

Szia
(#) patexati válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Levasaltam tökéletes lett csak ki kell maratni de nem állok neki mert úgyis csak kedden lesz cucc mert nem tudtam elküldeni a rendelést (vannak egyéb javítások mibe kell alkatrész csak nem tudtam megnézni mert páran tegnap hozták) Nekiállok összedobom a mechanikát meg a dobozt méreteit is megkeresem azt gyalulok deszkát és úgy ragasztom össze majd lecsiszolom és matt feketére lenyomom ez tetszik nekem! Egy dolgon gondolkoztam Miért ragaszkodunk hozzá,hogy táp egyenirányítását és pufferét a panelon tartsuk amúgy is kevés a hely
(#) patexati válasza patexati hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
A vasalási technikán is változtattam kicsit nem papírzsepivel "dörgölöm" hanem egy galacsinra hajtogatott A4-es lappal így nem kell olyan erősen rányomni hogy kitörjön az ember úja és szerintem elég lesz 10 perc is rá! Olyan erősen rajt van a festék,hogy fogkefével nem lehet megsérteni még kíméletlen kefélgetéssel sem ha kitapasztalom akkor lesz pár kép csinálva a folyamatról és ti is tudtok gyakorolni! Szinte nem lehet elrontani csak a hőmérséklet legyen nagyon pontos! Fotózással sokkal tovább tart,drága,körülményes 30 perc alatt kész egy panel vasalása maratása ez szerintem jó időeredmény! Az áztatás veszi le az időt még így is ha többet csinálok akkor még az első ázik a másodikat vasalom és így sorba lehetne elég nagy mennyiséget is gyártani Off vége.
(#) patexati hozzászólása Dec 12, 2009 /
 
Ma ismételeten (negyedszer) is átnézetem a véglegesnek szánt verziót és kapcsolásilag nem találtam semmi hibát! A vasalással elkészített nyákon is szépen vannak az áramkörök mindenhol megvan a megfelelő távolság! A rajzban voltak olyan alkatrészek amelyek száma duplán volt így át kellett számozni! Felteszem akkor a véglegesnek szánt dokumentációt,tervet és akkor ez szerint kell elkészíteni! Van bent egy alkatrészlista is!

Wand 886.rar
    
(#) patexati hozzászólása Dec 13, 2009 /
 
Sziasztok!ILYEN méretű led jó lesz a karba meg ez a szuperzöld is jónak néz ki
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Szia Patexati!
Eza méret, (0603), a legjobb választás a kijelzőhöz. Ezzel nagyon könnyü kart lehet készíteni, csak arra kell ügyelni, legyen még fizikai tartása a lengéskor., Ha 1mm-es , vagy vékonyabb nyáklemezböl készited, legalább 4-5mm szélesre hagyd a kart a tekercsektől a kijelzőig. Egy rasztertöl lehet közelebb is rakni egymáshoz, ezzel még jobb minőségű lehet a kijelzés.
Szia.
(#) patexati válasza janocsi hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Szia! Most tervezem a nyákját 1mm van a ledek közt a két szélső meg 2mm így jó 5mm szélesre hagyom a kart vagy lehetne esetleg 6 is
(#) janocsi válasza patexati hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Szia!
Az 1mm vastag nyákból készült karnál böven elég az 5mm szélesség. Ennek akkor van jelentősége, amikor legalább 20Hz, vagy nagyobb frekvencián rezeg. Itt már számít az is, hogy síkban van-e rezgetve, különben a szélek felé elhajlás, torzulás valószinű, vagy elipszis lesz a mozgása. Ezt a "szélességet" majd szépen tudni kell a síkhoz állítani, behangolni. A legjobb az lenne, ha a tekercsek geometriai középvonalán, azzal párhuzamosan törénne a kar mozgatása.
A szélső, (külső burkoló ívek), lehetnek egy raszterre is a kijelző ledjeitöl, nem szép, ha túl közel vannak a karakterekhez.
Szia.
Következő: »»   43 / 67
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem