Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Egyáltalán nem áll le, vagy hosszú idő után azért leáll..
Sajnos egyáltalán nem áll le. Már a második fűtési szezonban üzemel így, félek, hogy nem tesz
jót a szivattyúnak.
A szivattyúnak nem árt. Van benne 1 optotriac a szivattyú kapcsolásához, az rossz valószínű.
Hello,
Nekem is hasonló problémám van... Én kihúztam a konnektorból vártam kicsit aztán visszadugtam, most meg az a baj hogy alig keringet a termosztát lekapcsolása után..... (Bizonyítani nem tudom de szerintem nálam hálózat: el-vissza, el-vissza után lett ilyen....) Egy honeywell vezérlő van benne? Mint az 1kép.jpg-n? Kezelésid van? Ez estleg? Ha ilyen akkor nézd át a 62 oldaltól a P8-as menüt. Nekem se javult meg de 19-re állítva olyan 2 percet keringet, bár ha stopperrel mérem kétszer nem egyforma az idő... Ha meg tudsz valamit engem is érdekel... A kombinált szeleped ha olyan mint nálunk, akkor arról is van egy kevés, bár ez a javításhoz nemigen elég. Feltettem még pár képet a vezérlőről is, hátha valakinek beugrik valami... Üdv:L
Sziasztok!
A FÉG zc-18.3-as kazánomban a panelon elfüstölt egy ellenállás. Akinek van ilyen, az le tudná fotózni nekem, vagy értéket tudna mondani? A tirisztor melletti ellenállásról van szó. Köszönöm!
82 Ohm, nekem az volt benne. Szerintem te tegyél fel képet, hogy biztosan be tudjuk azonosítani.
A Tirisztor melletti égett részen volt. Sorba van kötve egy 0.01/400V-os kondival.
A Tirisztor ki és bemeneti lábai vannak összekötve a kondival és a kiégett ellenállással, szóval nem a vezérlő lábán van. Most tettem bele egy 47K Ohm-ost. Azzal működik, bár 90celsius fok köré emelkedik az ellenállás hőfoka. Tettem bele egy 22K Ohm-osat is, akkor egyből füstölt az ellenállás.
Az triak szerintem és 100k körüli értékkel próbáld. 47k val 1.9W az ellenállason a teljesítmény, még jó hogy 90 fokosra melegszik.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2015
A triakkal párhuzamosan kapcsolt RC tag zavarvédő céllal van beépítve. A leírtak alapján a 10n/400V-os kondi ment el rövidzárba. Vegyél a meglevővel azonos méretű és kapacitású, "X2" típusú fóliakondit, az ellenállás 82-100R/2W-os legyen. Beépítés előtt az égett részt nézd át, nem vezet-e át a megégett szigetelő.
A triac védelmét szolgálja az RC tag ( kikapcsolás miatt, kommutáció ), ami általában 47....100 ohm közötti ellenállás és 10...22 nF 630 voltos kondi.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
Ma zárva van az elektronikai bolt a városban, holnap nyit és veszek kondit- ha lesz. Az ellenállás biztos hogy csak 82-100Ohm-os legyen, és 2W-os? Olyan volt a helyén mint egy 0,5W-os.
Az ellenállás a kondin tranziensek idején átfolyó áramot korlátozza. Állandósult állapotban csak kis áram folyik rajta, de ettől függetlenül legalább 1W-os legyen. Kondi mindenféleképpen "X2" szabványú, minimum 275VAC vagy 400VDC legyen.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
Sziasztok!
Édesanyám ZC18-as cirkója feladta a harcot. Még a 80-as évek beli, nem kijelzős, sima puritán ZC18. A nyűgje az, hogy kialszik az őrláng, de üzem közben is. Vagyis begyújtom, van rendes, nagy őrláng. Cirkó elindul, fűt. Majd pár perc műúva meg is áll, szivattyú megy tovább, őrláng is kialszik. Nem a kazántermosztát tilt, mert őrláng sem marad. Az őrláng fúvókáját, égésbiztosítót, és az egész kazán belét kitakarítottam, de semmi rendellenes nem látszik. Rozsda nem ette meg, tavaly kapott teljesen új kazántestet. Szerintetek, merre induljak el? Köszönöm!
Termoelem, stemco, termomágnes.
Szia!
Köszönöm, holnap nekiesek. Jól sejtem, hogy ütögetésre elő kell jönnie a hibának, ugye?
Nem feltétlen ha a termoelem rossz akkor az ütögetés nem befolyásolja. Mindhárom alkatrész csere.
Ahol a gázarmatúrába hátul becsatlakozik a termoelem/égésbiztosító, azt ugye "finoman" meghúztad?
Szia!
Nem, hozzá sem nyúltam még. Nem lakom ott, csak mentem Anyámhoz, mondta, nem jó a fűtés. Tiszta retek volt, és nem égett az őrláng. Sokszor volt a fúvoka eldugulva, ezért kiretkeltem, összeraktam, ment. Eljöttem. És szólt, hogy megint nem megy.. Nincs őrláng. Mondtam hogy gyújtsa be, ment, megint kialudt. Itt állt meg a távgyógyításom. Miért kellene megcibálni? Oxidos, és nem vezet át? Nem szedtem ki a kazánból, csak a végéről takarítottam le az égéstérben a mocskot.
Szia!
Köszi! Holnap veszek mindhármat, és kicserélem.
Sziasztok!Következő lenne a kérdésem.Van egy zc 18 as parapetes gázkazánom.A termosztát mikor kikapcsol ,ha lecsökkent a hőmérséklet újra nem kapcsolja be a fűtő lángot csak az őrláng ég viszont a termosztát kattan ,tehát bekapcsolna .mi lehet a probléma?
A mellékelt képen ahova a kérdőjeleket írtam az a doboz micsoda? A segítségeteket előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
Szia!
Abban van a szivattyúvezérléséhez az áramkör. Oda megy be a termosztát vezetéke.
Annak lehet gondja ,hogy a leírt hibákat okozza?Konkrétan az alsó potméterrel mit állítok be?
Az alsó "potméterrel" az "előremenő vízhőmérsékletet" állítod (leánykori nevén "kazántermosztát"). Első körben nem baj ha lekapcsol. De ahogyan jönnek a hidegek, egyre inkább ezt fogja csinálni. Jó lenne beállítani rendszert (aggódni viszont nem kell, hiba nincs).
Viszont csinál olyat,hogy ha a termosztátba belefújok párszor kikapcsol.Kb hat perc múlva újra bekapcsol viszont nem kapcsol ki magától a termosztát.Abban a helységben ahol a termosztát van 20 fok van .A termosztát is erre van beállítva.
Sokkal többet én ehhez már nem tudok hozzátenni, bocsánat.
A kazán termosztát potija mint Gafly írta a kimenő víz hőmérsékletét figyeli. Általában középállásra szokták állítani, ilyenkor a kazán hőmérője kb 60 fokot mutat. Na most ha a kimenő víz eléri a 60 fokot a kazánt leállítja az elektronika. Ilyenkor nem a szobatermosztát kapcsolja le, ezért ha a kazánba lejjebb megy a víz hőfoka a kazán termosztát újra bekapcsolja a kazánt. Ezt addig csinálja, amíg a szoba hőmérséklet nem éri el a beállított hőmérsékletet. Ekkor a szobatermosztát kapcsol le, meleg vaaan!
Itt jöhet a kérdés, miért csinálja ezt a kazán? Egyik ok lehet a rossz kazán választás, szegény küszködik, nem bírja a nagy légteret bemelegíteni. Ha azonban valamikor ez jó volt, akkor nem ez a válasz. Valószínűbb, hogy a meleg víz nem tud kellő sebességgel mozogni a rendszerben, sokáig marad a kazánban, túlmelegszik a hőcserélő, ezt védendő a kazán termosztát lekapcsol. Ebben az esetben vagy a szivattyúval van baj, vagy a rendszer csövei szűkültek el. Bocsi, kicsit hosszú, de talán érthető. Idézet: „Ebben az esetben vagy a szivattyúval van baj, vagy a rendszer csövei szűkültek el.” Vagy csak "és nélkül tekergették a radiátor szelepeket", mint "szűkülési ok"
Persze, csak arra gondoltam, ha bekapcsolják a kazánt, akkor fűteni akarnak, és nem zárják le a radiátorokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |