Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12V/48V 350W konverter
Témaindító: tothtechnika, idő: Ápr 26, 2009
Elnézést kérek ha már volt ilyen kérdés a fórumban, de igazából nem találtam megoldást a problémámra.
Elektromos kerékpárt szeretnék építeni. Mivel sajnos a zselés 12v-12ah aksik elég drágák, és kellene belőle 4 db (48V), inkább egy autóaksit tennék bele, amire tennék egy dc dc konvertert. Nem tudom mennyire lehetne megoldani, 12V 48ah-s akkut vennék, és erre tenném a konvertert. Szükség lenne 48V / 5-6A, ha jók számolom. Igazából ami nagy problémát okoz az az, hogy nem tudom hol lehetne szerezni vasmagot a trafóhoz. Amire szükségem lenne: Kapcsolásra, és trafóvasmag beszerzési forrására. Segítséget előre is köszönöm!
Mennyibe kerül egy olyan aksi? Mert a 12V 12Ah-nak 6000ft darabja, és azzal igen csak jobban járnál, mivel ide már komolyab konverter kéne, ami akár milyen szuper csodagép azért fogyaszt eleget...., és ha menni is szeretnél vele picit nagyobb távot, akkor minden fogyasztás számít.
Én 9 alatt nemigen találtam pl: http://www.hqelektronik.hu/info/hu/accu-12_0_12s.html
Meg a másik gondom, hogy nekem sajnos nagyon rossz tapasztalataim vannak a zselés aksikkal. Kevésszer lehet feltölteni, és hamar elveszti kapacitását. Ha sikerülne olyan 90% feletti hatásfokú tápot készíteni akkor bőven jó lenne. Ez nem olyan nagyon nagy teljesítmény (250-300W)
Mivel 250W-os motor van benne nem értem hogy fogyaszthat 15-20 A-t 48V-ról. 15 A is 750W Annyival többet nem vehet fel. És mivel szabályzókkal vannak elkészítve ezek a cuccok, meg ugye 3 fázisú motornál a fordulatot lenet szabályozni, nem fog felvenni 30A-t egy indulásnál szerintem. PErsze lehet tévedek.
Mert nem jó helyen kerested: Bővebben: Link
én is a google-ban kerestem és a 30 valahanyadik találati oldalán bukkantam erre az oldalra, de megérte keresni. Ha normálisan bánik az ember az aksival (értsd: használat után feltöltöd, raksz be mélykisülés védelmet, megfelelő feszültséggel és áramerőséggel töltöd, leburkolod valamivel a bringán hogy ne "forrjon" fel a fekete színük miatt.... ) ólom-zselés akkumulátorok kb. 500-600 feltöltés- teljes lemerülés (a még nem káros határig) ciklusra képesek, eddig még nem csökken jelentős mértékben a kapacitásuk. Míg a normál autó akkumulátorok közel sem.
Rendkívül szimpatikus oldal, holnap felhívom őket!
Elméletileg bírja az 50km-t, de csak sík terepen max 90%-os sebeséggel és ha saját erőmből indulok el Ismerősöm mesélte mert apjának is van bár igaz az gyári, de..
Szevasz!
Nézz utána, de ismereteim szerint az autóakkumulátorok kifejezetten nem szeretik /értsd. hamar tönkremennek/ a ciklikus lemerítem-feltöltöm üzemmódot. Más akkukat használnak a napelemes üzemre is, mert ott is napközben töltöm, reggelig kisütöm a menetrend. Üdv: Stmiklos
Ezt gondolom nem nekem akartad írni mivel én is ezt mondom
Szia!
Ha szézbontassz egy régi PC tápot, abban találsz olyan ferrit magot, ami megfelel a célnak. Szükséged lesz még egy 50 kHz körüli frekvencián működő vezérlésre (a PC táp 494-es IC-je tökéletes erre), két megfelelő teljesítményű FET-re, valamint egy kimeneti egyenirányítóra. Az egész áramkört érdemes legalább ötszörösen túlméretezni, ugyanis indításkor egy ilyen motor elképesztő áramokat képes felvenni. Arra készülj fel, hogy szinte minden alkatrész erőteljesen melegedni fog, szóval ne várj 90% körüli hatásfokot.
Ma, vagy holnap megmérem egy ilyen bicó motorjának az áramfelvételét 36V-os akkuról. Kiváncsi leszek. Amúgy én már mentem ilyennel 2*13km-et (oda vissza) és még utána majdnem teljes töltöttségű volt az akku (36V - 12Ah)
Kiindulási pontunk a 250W teljesítmény, ami 48V-on 5,2A.
12V-on ugyanez a teljesítmény közel 21A! Építesz egy step-up konvertert, ami - ha nagyon jól sikerül - 80..85% hatásfokkal fog dolgozni, tehát további 4..5A áramfelvétel a 12V-ból.(Ráadásul meg kell oldani azt is, hogy csak akkor járjon, amikor szükséges, mert üresben is felvesz pár A-t) Ha 100Ah-ás akkut veszel - mely érték általában 20órás kisütéssel adódik, rövidebb idő alatt kevesebb - akkor sem fogja szeretni a 25A-es kisütőáramot folyamatosan. A kisebb feszről való járatás MINDIG növeli a veszteségeket, nem véletlenül 48V-os a motor: a vezetékek, félvezetők veszteségei 5A-nél egészen elfogadhatóak. Ezért tervezik a járműveknél is a 12V-ról 42V-ra való áttérést... Szóval csk azt tudom ajánlani, hogy 4db 12V-os zárt akkut használj, egy jó szabályzóval ezzel lehet a legjobb eredményt elérni.
Köszi! Lehet hogy igazad van!
Valaki mondja már meg hogy milyen az a motor ami három fázisú és egyenáramról működik.Úgy hogy nincs benne olyan elektronika ami esetleg elő tudna állítani ilyet vagy van egyáltalán ilyen elektronika, szerintem itt egy kicsit hiányosak az ismereteim.
Meg szerintem azt alapból pwm el szabályozzák nem pedig frekvenciával.Mert nem aszinkron motor és kommutátorai vannak nem pegig rövidrezárt kalicka vagy csúszógyűrűs szinkron része. Meg amúgy 250w mit akar valaki az meg sem nyikkan szerintem vagy ha meg is nyikkan akkor olyan áttétellel hogy megy vagy 2 vel. Valaki oldja meg a dilemmámat. A step up converter ekkora áramhoz akkora lenne mint a motor 20 amperhez kéne vagy 2.5 vezeték azt egy pc tápos ferritre tekerve háát nem tudom érdekes ez az elgondolás.
Ha én építenék át kerékpárt elektromosra, meghagynám rajta a pedált is, és csak akkor kapcsolnék át elektromos hajtásra, ha pihenni akarnék. Így kb 5-szörösére nőne a hatótáv.
Ha sikerülne megoldanod, hogy lejtmenetben a motor dinamóként működjön, és töltse az aksit, azzal is lényegesen megnőne a hatótáv, és a fékbetét is tovább tartana.
Ne becsüld le a "kicsit", elég keményen kell tekerni, hogy 250W-ot termelj. Szerintem sík úton akár 30-cal is menne. Másrészt ha 300W-nál erősebb motort raknál egy kerékpárra, az már segédmotorkerékpárnak minősülne, amihez Magyarország területén jogosítvány, sisak és biztosítás kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |