Fórum témák
» Több friss téma |
Igen LM340T5 van az IC-n. Akkor tudsz egy rajzot?
Változtatás nélkül rákötheted ezt az IC-t 12Volt-ra is. Nem muszáj 30V-ról járatni.
340-hez egy példaoldal a 3641-ből: Bővebben: Link De az adatlap miért nem jó: Bővebben: Link
Melyik rajz van sok és nincsenek értékek? milyen értékű alkatrészekkel?
Ez a Fixed output regulator az jó?
Drága Adrián! A Fixed verzió kell Neked. Két kerámiakondi kell még hozzá (100nF), aszt kész. Arra ügyelj, hogy nehogy fordítva kösd rá az akksit, mert akkor vége az IC-nek.
Még 1 dolog: Kell rá hűtőborda? Ha igen, mekkora?
Attól függ, hogy mennyi áramot szeretnél átengedni rajta. Szerintem próbáld ki. Ameddig csak kellemesen meleg, addig nem kell borda. Ha érezhetően forróvá válik, akkor már hűtést igényel.
Üdv!
Adott egy L7805 5V-os stab IC és az adatlapjában a kondik értékei hát ... Az lenne a kérdésem hogy nem használhatnék-e a 0,47µF-es kondi helyett valami nagyobb értékűt mert nem találok ilyet.
Szia!
A stabilizátor be- és kimenetére mindenféleképp kell egy-egy 100nF-470nF-es nem elektrolit kondenzátor, minél közelebb a lábakhoz. Persze vele párhuzamosan rakhasz egy nagyobb értékű elkót, szerintem 1-10µF-ig elég.
sziasztok!
Azt nem tudjatok, hogy a szivargyujtos 5V atalakitoknak sima akksirol is mennie kellene? A problema: Amig megy a kocsi addig szep es jo minden. A kocsi leallitasa utan olyan 1-1.5 oraval kifagy a mikrokontroller (atmega), van amikor a programot is elfelejti (ujra kell programozni). Szerintem ez a tul alacsony feszultseg miatt van. Mindenkeppen valami gyari megoldas erdekelne ehelyett. Ilyesmi a mostani (de nem pont ez): http://hqelektronik.hu/info/hu/p_sup_usb-pa002.html Szoval jaro motorral semmi problema nincs. Szerintem a kocsi generatora megemeli a feszultseget 13V kornyekere, es ezert nem jelentkezik a problema. Legalabb 0.5A kellene nekem.
Hali! 24voltból hogy lehet 12voltott csinálni? köszi a választ.
Nem lenne szabad ilyennek történnie. A tápfeszültség jelen van továbbra is, miután a kontroller lefagyott? Én előbb gondolnék valamilyen firmware vagy kontroller körüli hardverhibára, mint erre az átalakítóra. Legjobb lenne csinálni egy próbát, bepakolni a cuccot az autóba, csak épp tápot valahonnan máshonnan adni neki és megvárni, hogy így is előjön-e a probléma.
Talán meg kellene nézni azt a szivargyújtót olyankor, hogy van-e benne 12V... Az újabb autóknál van olyan, hogy a rádiót (gyakran együtt van a szivargyújtóval) áramtalanítja kb. 1 órával a leállítás után.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy napelemes rendszer építgetése kapcsán merült fel egy problémám.A befolyó áramot, és a rendszer feszültségét szeretném mérni 2 db 7107-Ic-alapú panelméterrel, és ezeknek az 5V-os tápfeszültségét szeretném előállítani a mérendő 12V-os rendszerből. Galvanikusan elválasztott földfüggetlen megoldás kellene, ha valakinek van már ilyen irányú tapasztalata, kérem hogy jelezze. Üdv! kila
Időközben megoldódott, a helyzet, megjöttek a műszerek, szétszedtem őket és kettős a tápellátásuk.Így nem kell variálnom a külön táppal, simán 5V-os stabilizátor-kocka után bekötve mérik a saját tápkörüket.
Üdv.
Sziasztok.
Vissza néztem a topicot és talán lenne is megoldás, csak már a linkek nagy része nem elérhető, így ha valakinek megvan, vagy tud megoldást kérem segítsen. 12-14V ból kellene nekem 5V, viszont 5-6 A. A sima 7805 S még párhuzamosan kötve(plusz potival "szinkronizálva") is csak 3A tud. Hűtés van rendesen de egy teljes dobozt átmelegít, a 3A kevés áteresztő képesség. Autóba lévő eszköz tápjának kell.
Olyan kell Neked,mint a mellékletben.Ez kész panel, amin 7-36 V lehet a bemenő, a kimenő feszt az"Rset"-el lehet beállítani(5 V-hoz 21kohm), + két kerámia kondit kell még bekötni a be és kimeneten kívül. Van is nekem valahol, ha minden igaz. Ha érdekel, keress meg emailban.
Ja, és 6 Ampert tud! A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2013
Üdv Emberek! Volna egy olyan idióta kérdésem, hogy...
Csináltam egy 5V-os tápot 7805-el. 12V-os akksiról húzza le nekem az 5V-ot és hajt meg egy 14LED-es Zseblámpa belét. Az egész LED kupac 440-470mA-t vesz fel. A stab IC nagyon melegedik, de én nem emlékszem erre, hogy ez ilyen forró lenne ennnyi áramtól. :/ Borda nélkül 5-6mp után letilt az IC. Szerintetek normális, hogy ennyire forrósodik, vagy csak nekem van üldözési mániám, vagy csak egyszerűen nem emlékszek rá, hogy ezek mindig is ilyen melegek voltak. Jópárat megcsináltam már pedig, dde nem tudom most eldönteni, hogy ez normális-e vagy nem. Lehet hülye kérdés, sőt ilyet kérdezni elég gáz is, de ha ez kell hogy megnyugodjak, akkor nincs mese.
Hello! Nem üldözési mániád van, hanem tudáshiányod..
A 7805 analóg disszipatív szabályzó, vagy is a különbségi teljesítményt ELFŰTI! Nem csaoda a borda nélkül megüti a guta, 12V-5V=7V 7V*0,47A=3,3W. Ahhoz bizony hűtőborda kell. Vagy ami ésszerűbb kapcsolóüzemű stabit alkalmazni. üdv!
Szia!
Igen, normális ez a melegedés. De miért nem használsz egy egyszerű ellenállást az áram beállítására?
Na jóvan akkor megnyugodtam. Hát igen az szép és jó is csak annyi a bibi, hogy a led panelján van egy fekete pötty(sárga teechnika) valami áramgenerátor vagy ilyesmi lehet és mivel ez 4,5V-ról ment, emiatt csináltam neki ezt a tápot. Az 5Vra ráakasztottam még egy diódát és így patika, csak a melegedés csípte a szemem. Köszi a segítséget!
Sziasztok!
Szükségem lenne egy 5v-os tápegységre. A bemenő feszűltség 10-30 v Dc, a kimenő feszültség pedig stabil 5v kellene hogy legyen, legalább 5A-es terhelhetőséggel. Persze a lehető legkisebb disszipációval ha megoldható. Ismer valaki egy jól bevált kapcsolást?
Szerintem ilyen DC-DC konverter modul 1-2000 Ft-ért kapható készen. Ilyesmire gondolok. Ez nem jó neked?
Igazad lehet,köszi. Ilyenre speciel nem gondoltam. Egy kamionos ismerősömnek kell, van pár elektronikája amik 5v-al mennek. Most már csak azt kell megoldanom hogy a kimenetére csináljak egy több USB-s csatlakozó modult.
Hát a legegyszerűbb (és legkevésbé profi) lengőaljzattal megoldani:
Bővebben: Link 1 ill. Bővebben: Link 2. |
Bejelentkezés
Hirdetés |