Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Sziasztok!
Ki ismeri a Marlin FW lelkivilágát?? Erős a gyanúm hogy kinyírtam a servo pint! Nem kapcsolja be a Bl-Touch-ot. Alaplapom MKS V1.0, e szerint a szervo vezérlő pin most a D11, én átdugnám a csatlakozót a következőbe aminek a D6 a kimenete, De ezt be is kellene állítani valahogy! Ennek mi a módja? Hozzá lehet férni a beállításokhoz valahogy, vagy újra kell fordítani az egész fw-t ehhez?? A válaszokat köszönöm!
Szia
Nekem ramps1,4 van és ha jól gondolom, akkor a pins_RAMPS.h kellene állítani a #define Z_MIN_PROBE_PIN 32-t. Neked a pins_ kezdetű h filekba kellene szétnézni, szerintem
Heló!
Amit eddig megtudtam, hogy ez még véletlenül sincs az eeprom tartalomban, tehát ha variálni akarom, akkor forrásfile-k kellenek, és magamnak kell lefordítani a projektet. Apró gond, hogy DIGANT fw-t használok, biztos ennek is megvan a forrása valahol, nekem most csak a lefordított bináris van meg! Ez csomag tartalmazza a TFT, és MB fw-t is. Nem tudom, hogyha csak a MB fw-t cserélem a legújabb Marlinra, (2.1.2) az tud e teljes mértékben együtt működni DIGANT moddal?!? Másrészt jó lenne egy atombiztos configuration.h a BL-Touch-ra átalakított Sidewinder X1 gépemre, ha a 2.1.2-es Marlin forrását kell használnom! Most nincs kedvem oppódni ezzel túl sokat! De a letölthető conf..h példatárban is két félét hoz a X1-hez, hogy mi a különbség...???
Talán megtaláltam a forrást:
https://github.com/digant73/Artillery-Sidewinder-X1_releases_main_board ezen belül: https://github.com/digant73/Artillery-Sidewinder-X1_releases_main_b...r_mod_(z_max_used)/source/Marlin-2.0.x Elviekben nekem Waggster Mod, a BL-T. bekötése, (nem én követtem el, így vettem) A config könyvtár itt is üres...Hurrá
Mi lehet a különbség a kettő közt (Configuration.h)?
-Sidewinder X1 -Sidewinder X1_0.9_degree_BMG_E3D_V6 ...azon kívül hogy az E3D_V6 egy másik hotend.. A csatolmányban az alap config.
Jól gondolom, hogy "BLTouch Waggster Mod" azért született, hogy a BLTouch-nak ne keljen kábelt behúzni a meglévő szalagkábelek mellé??
Cserébe bukta a LED vezérlés... Idézet: „Marlin FW variants are available: Standard: standard version (no BLTouch, no bed leveling support) MBL: standard version + MBL suppport (Manual Mesh Bed Leveling) BLTouch Waggster Mod: it supports BLTouch connected to LED cable (Waggster method). LED on printer is no more available BLTouch Standard: it supports BLTouch connected to Marlin mainboard. LED on printer is still available and usable. See pictures in the zip file for cabling and connection guide. I used an FDD cable and crimped the connectors by myself. However, it is suggested (it requires less time) to use the 2 meters (1.5 meters is too short) optional cable sold for BLTouch” Idézet: „If you use the LED connector (Waggster) you need to also change RAMPS.h: // #ifndef SERVO0_PIN #ifdef IS_RAMPS_13 #define SERVO0_PIN 11 #else #define SERVO0_PIN 11 #endif @ -102,10 +102,10 @@ #endif #ifndef Z_STOP_PIN #ifndef Z_MIN_PIN #define Z_MIN_PIN 19 #endif #ifndef Z_MAX_PIN #define Z_MAX_PIN 18 #endif #endif” A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2023
Egy sovol 06 tipusu 3d nyomtatom van, aminek ez a kabel adja az aramot a targyasztal futesere. Valoszinuleg megtort benne egy vezetek, mert nem futi fel. Lehet rendelni ujat, de lehet ki tudnam cserelni. Szilikonos sodort 1mm2 piros fekete sarga vezetek jo lehet? Elotte mernem hogy hol van a hiba, de ha megvan, akkor siman vagjam fel a kabelt, forrasszam le a vezeteket, ha sarga akkor dugasszal a vegen csereljem ki? A vegen meg szigeteloszallaggal tekerjem at? Mindenkepp fel kell vagni teljesen a kabelt vagy van valami trukk amivel egyszerubben is megoldhato?
Én nem toldozgatnám, hanem forrasztási pont-tól cserélném és az összeset, nem csak a hibásat.
Én úgy szoktam, hogy erősen elkezdem húzni az ereket egyesével, amelyik kiszakad, vagy kicsúszik, az volt a hibás. De az ilyen kábelt én dobom is a kukába, mert csak a baj lesz vele idővel.
Én ezt a kábelt nem nevezném a szó szoros értelmében "kábel" -nek. Ez négy vezeték, befűzve egy csőbe. És gyanítom a piros fekete vastagabb az a tápfeszültség, a két sárga meg csak az NTC -hez megy (oda is van írva). Magad is megcsinálhatod, a tápfesz a vastagabb mondjuk 1.5mm², a sárga hőmérséklet érzékelő lehet véknyabb is pl 0.5mm².
Ha lehúzod az alaplapról meg tudod mérni az ellenállás értékeket a forrpontoknál az asztalon. A fűtőelem kis ellenállású lesz, az NTC meg kΩ nagyságrendű.
Sziasztok!
A hét végén megtörtént a Tevoup Tarantula Pro gépem komoly tesztje - egy akkora alkatrészt kellett kinyomtatnia, ami a munkaterületre csak megfelelően beforgatva fért el. A modellt fotógrammetria segítségével készítettem el (3DF Zephyr programmal az alapot, majd azt finomítottam Sketchupban). Mivel gyakorlatilag egy síkot nem találtam rajta, így feladtam a harcot, hogy freecadben újraalkossam. Gyorsabb és jóval egyszerűbb volt a kézi javítgatás és kiegészítés, mint újraalkotni az íveket. Mindezt persze a tükörképéből kellett meglépni, mivel egy ripityára tört darabot kell helyettesíteni (nem, nem lett volna gazdaságosabb megvenni az újat, párban 278000 lenne, nem elírás ezért a két darab fröccsöntött műanyagért kettőszázhetvennyolc darab ezrest van képük elkérni). PETG anyagból a Repetier host szerint 21 óra kellett volna az elkészüléshez. No ez a becslés kicsit alálőtt, végül 41 óra 33 perc alatt készült el a darab! 80°C asztalhőmérséklet, 237°C fejhőfok. Ekkor ugyan szálasodik a nyomat, viszont rendben van a rétegek közti és az asztalhoz való tapadás is. Az eredménnyel én meg vagyok elégedve, a funkcióját el fogja látni. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2023
Lakókocsi oldaljelzője körüli díszműanyag, vagy hívhatjuk lámpatartónak is. Egy csavar fogja hozzá a lakókocsi oldalához, s ebbe két csavarral van betekerve az oldaljelző lámpa. Maga a lakókocsi 1986-os, de ezt a típust még 2001-ben is ugyan ilyen formában gyártották. A gyártónál lehet kapni hozzá alkatrészt, de ilyen horror áron mindent - bontóban meg vagy nem kapsz, vagy az eredeti árához mérik, s persze mindegyik valamilyen szinten törött már...
Felejtsd el a repetiert host-ot, kalap semmi az a szoftver, a prusa slicert próbáld ki.
Szia!
El tudod mondani mivel tud többet, mennyivel jobb a Pruse Slicer a Repetier Host programhoz képest? A generált g-kód kisebb? A generált útpálya optimálisabb (s így rövidebb a nyomtatási idő)? Vagy a támasztékokat tudja jobban elhelyezni, esetleg kézzel is lehet azokat pozícionálni? A felhasználói felület csicsássága nekem nem szempont, de az olyan funkciók, amik a kimenetet jobbá tudják tenni, azok igen. Például ha csak egy automata forgatást tudott volna csinálni a program, hogy ne nekem kelljen bejátszani a nyomtató terébe a modellt, az is spórolt volna kis időt. De ha egy jobb útpályát tud készíteni, esetleg kevesebb támaszt használva, s ezzel nyer nekem időt, az lenne igazán hasznos.
A felsoroltak közül mindenben jobb. Úgy kezdődött nálam a történet, hjogy a repetierrel nekem nem sikerült értelmesen nyomtatnom órákig tartó állítgatás után sem. Pár napig még kínlódtam, már majdnem szétvertem a nyomtatót, amikor kipróbáltam a prusla slicert és ugyanazokkal a beállításokkal tökéletes lett a nyomat. A felfűtési időt leszámítva a nyomtatási időt hajszál pontosan számolja. a tárgy forgatása gyerekjáték. Jóval több a beállítási lehetőség van benne a problémás nyomtatásokhoz, de vannak auto lehetőségek is amikkel nagyon jól nyomtat. Próbáld ki mindenképpen.
Ki fogom próbálni. A nyomtató kézikönyve ajánlotta a Repetier host programot, s abban készült képernyőképeken volt hozzá minden nyomtatóspecifikus beállítás, így nem sokat gondolkoztam másik program kipróbálásán. Itt a PETG-hez a beállítások voltak izgalmasak, mert azt a különböző ajánlásokból kellett összeszedni, majd most igazgatni még egy kicsit (a hőmérsékleten emeltem az előző nyomathoz képest, meg hogy melyik rétegnél kezdhet el fújni a ventilátorral).
A Repetier Host-nak be tudod állítani hogy mi legyen a szeletelôje. Ez most a Slic3r nagy eséllyel, mivel tudtommal a Repetier magában nem tud szeletelni.
A Prusa Slicer pedig a Slic3r továbbírása (fork-ja), a menüpontok legalább 80%-a ugyanaz, nagyon könnyen át tudod írni az eddigi slicer paramétereit a Prusa Slicer-be. Továbbra is a Repetier Host tudja irányítani a nyomtatód, amennyiben az rá van dugva PC-re is (bár manapság ez nem szokás).
Nekem a repetierbe csak az nem teszik, hogy semmi beavatkozást nem enged a supportoknál, be lehet állítani a sűrűséget és ennyi, vagy jó lesz vagy nem, ezt leszámítva nekem sokkal kézre áll mint a többi, ráadásul cura engint használ, tehát nem értem, mivel kellene szebben nyomtatnia mint a cura, vagy a slicer?
Próbáld ki és megérted. A G kódos megoldásban az a poén, hogy maga a gép, csak a végrehajtó és a szeletelésen múlik a minőség leginkább (most tételezzük fel, hogy maga a nyomtató műszakilag rendben van). A slic3r-nél valószínűleg nem különbözik a nyomtatása, mivel a prusa slicer annak az okosított változata, de a cura péluál nagy lófüttyöt nyomtatott nekem.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2023
Így van, a szeletelője nekem most a Slic3r. A Pruse Slicer programot ki fogom próbálni, ha egyszer eljutok odáig. Annak örülök, hogy a paramétereket könnyen át lehet írni, de amúgy se okozott nagy gondot a beállítás, szépen le volt írva minden a kézikönyvben.
Én meg se próbáltam a PC-ről USB-n nyomtatást, nem láttam értelmét. Azt tudtam, hogy lassú művészet ez, s nincs kedvem azzal bajlódni, hogy jajj elfelejtettem kikapcsolni az alvó módot, vagy éppen lefagyott, vagy éppen csak elfelejtettem kikapcsolni a frissítéseket és emiatt indult újra, vagy csak túl lassú a gép, amit hozzárakok, ... Sokkal egyszerűbb SD kártyára kirakni a g-kódot és rábízni a többit a nyomtatóra.
Ezek a félelmek mind alaptalanok, amikor én kezdtem nyomtatni tizenéve, még nem nyomtaott magában a nyomtatóm, csak USB-n át, Repetier-el.
Tehát, ha felteszed a Prusa Slicert, és ugyanúgy futhat a Repetier, ott szeletelés fülön kiválsztod szeletelônek a frissen felrakott Prusa Slicert, ott a Konfigurálás gomb, és mindent be lehet állítani. Ja igen, átállítás elôtt a Slic3r-re is nyomj ugyanígy Konfigurálást, és utána állítsd át a szeletelôt Prusa Slicer-re. Így a két szeletelôt egyszerre fogod látni, és össze tudod hasonlítani, be tudod állítani a paramétereket egyikrôl a másikba.
Az USB nyomtatásnak akkor sincs semmi értelme.
Kinek a pap kinek a papne
En mondjuk eleg regota Octoprint-et hasznalok egy RPI-vel, igy csak atkuldom WIFI-n a nyomtatando file-t, az RPI es a nyomtato pedig teszi a dolgat (mellesleg szunetmentesen vannak esetleges rovidebb aramszunet esetere...). Feldolgozashoz en PrusaSclicer-t hasznalok jo ideje, de annak ismereteben, hogy Prusa printerem van ez talan logikus valasztas
Próbáltam és semmi különbséget nem tapasztaltam. Bár az is lehet, hogy nem tud a gépem 1/32-es mikrolépéseket, így pl egy ív bejárását eleve nem is tudja júl sok lépésre bontani a szeletelő.
A szeletelő megcsinálja, csak be kell állítani, hogy mekkora legyen a legkissebb hossz, bár nincs értelme túl kicsire állítani.
Egy érdekes jelenség okozott ma komoly fejfájást. Egy 3 részböl állo dobozt ( kb 80x100x26 mm ) akartam ma ugy nyomtatni, hogy egyszerre lett kirakva mind a 3 elem a munkalapra. ( a doboz alja, teteje meg egy rekesz benne).
3szor is nekifutottam, de egy elemet mindig elrontott a gép ( bizonyos részeit nem nyomtatta ki). Semilyen hibát nem jelzett, de az alkatrész mindig rossz lett. Szétszedve egyenként mindent elemet hibátlanul kinyomtatott. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Mintha nem lenne elég memoria vagy valami hasonlonak tünik a gond. (Már tegnap is megfigyeltem egy más projektnél. Ott hat alkatrész volt egyszerre a lapon és egyet ( egy sima kb 1 mm vastag kis téglalap belseje nem volt teljesen hibátlan, de az annál a munkadarabnál ez nem okozott különösebb gondot.)
Nem tudjuk a "hiba/bizonyos részeit nem nyomtatta ki" mit jelent...
Nem tudjuk honnan nyomtatsz usb/sdcard Nem tudjuk mivel szeletelsz... ez legalább 3 ismeretlenes egyenlet, kéne a megoldókulcs hozzá --- 1. A curaban pl lehet előnézetet kérni, megvizitálható minden réteg, esetleg látszik hogy ott még jó vagy nem... 2. valami (másik) 3d szerkesztőbe/editorba betöltöd az elkészült gcode-ot, és megnézed az jó-e én így indulnék neki... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2023
Nem a hiba kiderítésének a módjára volt kíváncsi, hanem sorstársakat keres
Már évek ota ugyanazzal Ultimaker + Cura es SD kártyárol nyomtatok.
A szeletelöben semmi gond nincs az ugy mutat mindent, ahogy kell, és ahogy irtam ha a 3 alkatrészt egyenként nyomtatom akkor semmi gond nincs. A code is jo, mert a gep végig megy a nyomtatando területetn csak nem nyomtat, minta nem lenne anyag, de az természetsen van. Itt van két alkatrész a 3 bol. Ha egyszerre nyomtatom, akkor a jobboldali doboznak az alja csak kb 70%-ban készül el a többi üres illetve a szunyoghálo szerü egy része. Ha külön nyomtatom akkor tökéletes, mint a képen. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |