Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Ezeket az értékeket úgy mértem. Csak azért tettem vissza a csavart, hogy ne vesszen el
Ha a trafóról nem jön le a feszültség, akkor mindegy milyen diódát teszek utána.
Nem azt írtad,hogy a váltót leadja? Jobban átolvasom,csak nagy a nyüzsi!
Akkor sajnos az a tekercs amin 8,3V-ot mértél zárlatos. Ha lehet tekerd le, nem sok menet és csinálj újat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
Nézd meg a 110-220 bemenetet,de szerintem is zárlatos az egyik tekercs.
Én is csak zárlatra tudok gondolni, csak érdekes, hogy egy dekát nem meleg a cucc.
A 8,3 nagyon karcsú, de a másik sem oké, ez a töltő 14/28volt körül dolgozott eddig. Még trafót nem tekertem, de ha szét tudom szedni a vasmagot, akkor gondolom nem fog ki rajtam.
Sziasztok. Látom, itt nagyobb a pörgés, talán itt a helye a kérdésemnek: 24 voltos akkut szeretnék tölteni 56 volt/1,8 amperes solarpanelről. Hogyan lehetne megoldani, hogy ne menjen 27,6 V. fölé a töltés és elkerüljem a soros ellenállások veszteségét? A szokásos fesz.stab. megoldások kiesnek a 40 V. feletti fesz. miatt. Jó lenne valamilyen step down (pl: LM5088-2 ha lehetne kapni) kapcsolás, hogy kihasználható legyen a leadott teljesítménye a panelnek.
Szerintem semmi baja nincs a töltődnek,ha a kimeneten is megjelennek a feszültségek.Az általad mért feszültségek is rendben vannak.Ne keress 2x14 Volt feszültséget,az már 28V lenne s azzal a jelenlegi töltővel nem lehetne 24V akkut tölteni,nagyon nagy áramot hajtana át,ugyan ez vonatkozik a 12V részre is.A szelént ki ne dobd (!!!!),ha jól végzi a munkáját és nem sérült,a visszárama miatt még akku regenerálást is végez,én többre becsülöm mint a diódás gréc egyenirányítót.Ezekben a töltőkben inkább az a bizonyos hőkioldós biztosíték szokott galibát okozni,néha kontakt hibássá tud válni.
Mikor mérted ezeket a feszültségeket,amikor rajt volt az akku és töltötte?
Igen. Mikor még jól működött. Ha megnézed van egy normál, és egy gyors töltése. Előbbi 14volt körül állt be, gyors töltésnél felment 14,5ig.
Most max 12,2, illetve 19 volt a kijövő fesz. Ezzel ugye semmit sem tölt. Dehogy dobom. 2-3száz amperrel segít rá indításkor. Kellenek neki ezek a diódák.
LM2592HV is elmenne, 63 volt a max input... pár soros diódát még beáldozol, aztán már elég biztos az üzem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
Akkor a primernél is vmi gond lehet,ha mindkét secund csökkent!
mod: valami! A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
Ez is jól hangzik mint megoldás. csak megint a gond, hogy hol lehetne beszerezni? *
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
Én arra gondolok, hogy a szekunder belsejében sültek össze szálak, az egyik tekercset nagyobb, a másikat kisebb mértékeb érintve. Mivel nem sok menet zárlatos, így nem melegszik. Az is eszembe jutott már, hogy egyszerűen tekerek még rá meneteket, van még hely rajta.
Bízok benne, hogy a primer nem pusztult el.
Ha nem melegszik, és van feszültség a szekunderen, akkor biztos nem menetzárlatos, és nem is szakadt. Mérési probléma van, akku nélkül multiméterrel egyenfeszültség állásban nem tudni milyen értékét méri a lüktető egyenáramnak, de váltó állásban sem különb a helyzet. Mérd meg váltófeszültség állásban a szekunder feszültséget, és tegyál egy 100 µF kondit a kimenetre, (vagy egy akkut), és úgy mérj egyenfeszültséget.
Idézet: „2-3száz amperrel segít rá indításkor.” Szelénnél erre nem sok esély van. Ahhoz túl nagy a belső ellenállása. Ha többször rásegítettél vele, arra van esélyed, hogy a cellák láthatatlanul eldurrogtak. A sárgaréz csillag alatt elfröccsent az ón és valamit még átad, mérni tudsz, de nem tölt.
A trafó után közvetlen a kivezetésen mérek váltó feszültséget, nem a diódahíd után. Ha a 220as primert rendesen megméri, akkor ez is jó kell legyen.
Diódák le vannak kötve, semmi zavaró tényező sincs. Én menetzárlaton kívül nem tudok mást elképzelni.
Sziasztok.
Ezzel a töltővel mit tölthetek? Milyen akkut? Van kettő db. sorba kötött 6V 4ah.zárt akkum azokat tettem fel, de világít mindkét led. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Azokat úgy elvileg töltheted vele. Persze csak ha valami hiba nincs. Vagy az akkukban, vagy a töltőben.
Üdv!
Biztos, hogy hiba? A felső LED nem csak a bekapcsolt állapotot jelzi?
Szerintem is. A középső akkor világít ha tölt, az alsó pedig akkor, ha készen van.
Nem tudom hogyan működik más akku most nincs kéznél. Van egy másik inteligens töltőm azon az a led ami ezen a felső azt jelzi ha valami hiba van. Amúgy nyomja az akkukat 14,30V-ot mutat a multiméter, de azt meg majdnem sokallom.
Ahány töltő, annyi kijelzés. Ólom savas akkunak nem sok a 14,3 V, illetve itt a kettőnek. Nincs ráírva az akkukra, mennyi lehet a max. kapocsfeszültség? Ha jól emlékszem, akkor a 2-3 Ah -s akkuimra 14,9 V van írva.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Ez egy jó kis töltő! A felső világít ha feszültség alatt van,a középső ha tölt,az alsó ha kész. A 14,5 volt egyáltalán nem sok töltőáram!
A feszültség (V) és az áram (A) összefügg egymással és az ellenállással (Ohm), de a kettő nem összekeverendő, teljesen más dolgok. Egy ellenálláson a rákapcsolt feszültség hatására alakul ki az átfolyó áram.
Bocsesz! Töltőfeszültséget akartam írni!
Köszönöm a válaszokat.
Sajnos azt se tudom milyen akkuk, hoztam egy képet az egyikről. Mennyit mutathat a multiméter max. mikor töltöm? A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
Savas akku és a 6V-osnak 7V körül van a feltöltött feszültsége.
Ott az akku oldalán az adat. Ciklikus töltésnél (Cycle) 2,35Vpc (cellánként) = 7,05 V csúcs.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |