Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   180 / 299
(#) szalaman válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Ezeket az értékeket úgy mértem. Csak azért tettem vissza a csavart, hogy ne vesszen el
(#) szalaman válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Ha a trafóról nem jön le a feszültség, akkor mindegy milyen diódát teszek utána.
(#) yulo5310 válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Nem azt írtad,hogy a váltót leadja? Jobban átolvasom,csak nagy a nyüzsi!
(#) zolika60 válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Akkor sajnos az a tekercs amin 8,3V-ot mértél zárlatos. Ha lehet tekerd le, nem sok menet és csinálj újat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
(#) yulo5310 válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Nézd meg a 110-220 bemenetet,de szerintem is zárlatos az egyik tekercs.
(#) szalaman hozzászólása Ápr 14, 2015 /
 
Én is csak zárlatra tudok gondolni, csak érdekes, hogy egy dekát nem meleg a cucc.
A 8,3 nagyon karcsú, de a másik sem oké, ez a töltő 14/28volt körül dolgozott eddig.
Még trafót nem tekertem, de ha szét tudom szedni a vasmagot, akkor gondolom nem fog ki rajtam.
(#) sunside hozzászólása Ápr 14, 2015 /
 
Sziasztok. Látom, itt nagyobb a pörgés, talán itt a helye a kérdésemnek: 24 voltos akkut szeretnék tölteni 56 volt/1,8 amperes solarpanelről. Hogyan lehetne megoldani, hogy ne menjen 27,6 V. fölé a töltés és elkerüljem a soros ellenállások veszteségét? A szokásos fesz.stab. megoldások kiesnek a 40 V. feletti fesz. miatt. Jó lenne valamilyen step down (pl: LM5088-2 ha lehetne kapni) kapcsolás, hogy kihasználható legyen a leadott teljesítménye a panelnek.
(#) erdgab válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Szerintem semmi baja nincs a töltődnek,ha a kimeneten is megjelennek a feszültségek.Az általad mért feszültségek is rendben vannak.Ne keress 2x14 Volt feszültséget,az már 28V lenne s azzal a jelenlegi töltővel nem lehetne 24V akkut tölteni,nagyon nagy áramot hajtana át,ugyan ez vonatkozik a 12V részre is.A szelént ki ne dobd (!!!!),ha jól végzi a munkáját és nem sérült,a visszárama miatt még akku regenerálást is végez,én többre becsülöm mint a diódás gréc egyenirányítót.Ezekben a töltőkben inkább az a bizonyos hőkioldós biztosíték szokott galibát okozni,néha kontakt hibássá tud válni.
(#) erdgab válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Mikor mérted ezeket a feszültségeket,amikor rajt volt az akku és töltötte?
(#) szalaman válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Igen. Mikor még jól működött. Ha megnézed van egy normál, és egy gyors töltése. Előbbi 14volt körül állt be, gyors töltésnél felment 14,5ig.
Most max 12,2, illetve 19 volt a kijövő fesz. Ezzel ugye semmit sem tölt.
Dehogy dobom. 2-3száz amperrel segít rá indításkor. Kellenek neki ezek a diódák.
(#) ferci válasza sunside hozzászólására (») Ápr 14, 2015 / 1
 
LM2592HV is elmenne, 63 volt a max input... pár soros diódát még beáldozol, aztán már elég biztos az üzem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
(#) yulo5310 válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Akkor a primernél is vmi gond lehet,ha mindkét secund csökkent!

mod: valami!
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
(#) sunside válasza ferci hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Ez is jól hangzik mint megoldás. csak megint a gond, hogy hol lehetne beszerezni? *
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2015
(#) szalaman válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Én arra gondolok, hogy a szekunder belsejében sültek össze szálak, az egyik tekercset nagyobb, a másikat kisebb mértékeb érintve. Mivel nem sok menet zárlatos, így nem melegszik. Az is eszembe jutott már, hogy egyszerűen tekerek még rá meneteket, van még hely rajta.
Bízok benne, hogy a primer nem pusztult el.
(#) pucuka válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Ha nem melegszik, és van feszültség a szekunderen, akkor biztos nem menetzárlatos, és nem is szakadt. Mérési probléma van, akku nélkül multiméterrel egyenfeszültség állásban nem tudni milyen értékét méri a lüktető egyenáramnak, de váltó állásban sem különb a helyzet. Mérd meg váltófeszültség állásban a szekunder feszültséget, és tegyál egy 100 µF kondit a kimenetre, (vagy egy akkut), és úgy mérj egyenfeszültséget.
(#) erbe válasza szalaman hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
Idézet:
„2-3száz amperrel segít rá indításkor.”

Szelénnél erre nem sok esély van. Ahhoz túl nagy a belső ellenállása. Ha többször rásegítettél vele, arra van esélyed, hogy a cellák láthatatlanul eldurrogtak. A sárgaréz csillag alatt elfröccsent az ón és valamit még átad, mérni tudsz, de nem tölt.
(#) szalaman válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 14, 2015 /
 
A trafó után közvetlen a kivezetésen mérek váltó feszültséget, nem a diódahíd után. Ha a 220as primert rendesen megméri, akkor ez is jó kell legyen.
Diódák le vannak kötve, semmi zavaró tényező sincs. Én menetzárlaton kívül nem tudok mást elképzelni.
(#) Kolti0 hozzászólása Ápr 20, 2015 /
 
Sziasztok.
Ezzel a töltővel mit tölthetek? Milyen akkut?
Van kettő db. sorba kötött 6V 4ah.zárt akkum azokat tettem fel, de világít mindkét led.

Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
(#) zolika60 válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Azokat úgy elvileg töltheted vele. Persze csak ha valami hiba nincs. Vagy az akkukban, vagy a töltőben.
(#) Tomi111 válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Üdv!
Biztos, hogy hiba? A felső LED nem csak a bekapcsolt állapotot jelzi?
(#) Bakman válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Szerintem is. A középső akkor világít ha tölt, az alsó pedig akkor, ha készen van.
(#) Kolti0 hozzászólása Ápr 20, 2015 /
 
Nem tudom hogyan működik más akku most nincs kéznél. Van egy másik inteligens töltőm azon az a led ami ezen a felső azt jelzi ha valami hiba van. Amúgy nyomja az akkukat 14,30V-ot mutat a multiméter, de azt meg majdnem sokallom.
(#) Bakman válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Ahány töltő, annyi kijelzés. Ólom savas akkunak nem sok a 14,3 V, illetve itt a kettőnek. Nincs ráírva az akkukra, mennyi lehet a max. kapocsfeszültség? Ha jól emlékszem, akkor a 2-3 Ah -s akkuimra 14,9 V van írva.
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
(#) yulo5310 válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Ez egy jó kis töltő! A felső világít ha feszültség alatt van,a középső ha tölt,az alsó ha kész. A 14,5 volt egyáltalán nem sok töltőáram!
(#) Bakman válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
A feszültség (V) és az áram (A) összefügg egymással és az ellenállással (Ohm), de a kettő nem összekeverendő, teljesen más dolgok. Egy ellenálláson a rákapcsolt feszültség hatására alakul ki az átfolyó áram.
(#) yulo5310 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Bocsesz! Töltőfeszültséget akartam írni!
(#) Kolti0 hozzászólása Ápr 20, 2015 /
 
Köszönöm a válaszokat.
Sajnos azt se tudom milyen akkuk, hoztam egy képet az egyikről.
Mennyit mutathat a multiméter max. mikor töltöm?
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2015
(#) kadarist válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Savas akku és a 6V-osnak 7V körül van a feltöltött feszültsége.
(#) erbe válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 20, 2015 /
 
Ott az akku oldalán az adat. Ciklikus töltésnél (Cycle) 2,35Vpc (cellánként) = 7,05 V csúcs.
(#) Papi4805 válasza Ryder007 hozzászólására (») Máj 26, 2015 /
 
Ha jól számoltam akkor 5,2 kohm
Következő: »»   180 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem