Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia!
Én nem láttam semmi visszavezetést, ezért fényképeztem csak ezt az oldalt. Ez egy 36/42V-os bringaakkutöltő, most vettem, teljesen új. 2A-esnek hazudott 1A-es kínai vacak. LiIonhoz, ezért nem akarom 42-nél többel tölteni. Bár, most, hogy említed még meg sem néztem, hogy zöldledkor elveszi-ee a töltést. Ha nem akkor megy is a kukába egyből.
Annyit megtehetsz esetleg, hogy pozíciószámokkal visszarajzolod a szekunder áramkört nagyjából..
Mivel egyoldalas, nem nehéz dió és kiderül, melyik nagyobb kohmos ellenállás jön ( általában ) az akku + kivezetés felől, mint egy feszültségosztó felső tagja és azt kell átmenetileg söntölni pl. 50x akkora ellenállással, közben mérni, mennyivel csökken a jelzési feszültség ( ha éppen ott vagy a 42-43 volt környékén ). Utána lehet számolgatni, mit tehetsz. Persze ez nagyon tapogatós meló, mert itt pár % nagyságrendről van szó és biztos nem találsz helyettesítő smd-t. Potméterrel is csak úgy tudnád célszerűen megoldani, hogy bekötnél az eredeti smd helyére egy eredeti smd-2-3 % kohm ellenállás + 5 %-nyi potméter soros tagot, így már kényelmesen beállíthatnád a feszültséget. Nagyon nem érdemes ezzel játszani, mert a leded úgyis csak jelzést ad a nyák alapján ( még egy centi beférhetett volna a képbe ) és oda kell figyelni.
Szia, A sejtettem, hogy 10 cellás LiIon töltő, de ez biztosan nem veszi le, csak szint váltana a led egy bizonyos fesz elérése után. 10 cellához már igencsak kellene a ballancer, / az akupakkon/meg töltésfigyelő, ha van, akkor viszont nem gond, hogyykicsit magasabb a fesz. Én is jártam már úgy, hogy az 1A -esenek kinevezett töltő 350mA -nél elakadt. Szétszedve a berajzolt hiperszil magnak, csak a fele volt beépítve....
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019
Köszönöm a HSZeket. Még az akku is új, természetesen lesz rajta BMS csak még nem érkezett meg, de már be van vezetékelve, csak rá kell dugni. Azonban az is csak 42,5-nél old le (elvileg, +- a tévedés)
Én viszont hagynék neki még tartalékot, mert fél-1V-al alacsonyabb teljes töltés drasztikusan meg tudja növelni az élettartamát. 41,5-42V között pont jó lennék.
Ha BMS 42.5-nél old le, akkor azt kell majd bántani.
Az gyakorlatilag szétszedhetetlen, rá van ragasztva egy hűtőlemez teljes egészében, ráadásul icipici SMD-kből áll.
Akkor kénytelen leszel egy külön áramkörrel megszakítanod a töltést 41.5 voltnál.. - ha nem akarod nézegetni a multimétert és ragaszkodsz az elképzelésedhez.
Úgy tűnik lassan sikerült a segítségetekkel de főleg Alkotó és proli007 segítségével az Accu-Mat mod2
Megépíteni és beüzemelni. Köszönöm a segítségeteket!
Mi volt a gond vele a panelon kívül? Ha elárulod,hogy tanuljunk belőle.
Mi volt a gond? 20Ω
Nem lehetett rákapcsolni a töltést mert nem váltott át A kapcsolási rajz szerint az előlapi panel 3 tranzisztor 3 LED és néhány ellenállás van kapcsolási rajzon R38 2,2KΩ. Annak megfelelően be is forrasztottam egy 2,2KΩ ellenállást az itthon lévő készletből. Megmértem mielőtt beforrasztottam 2221Ω-ot mértem. proli007 tanácsait követve jöttem rá hogy 20Ω eltérés miatt nem vált. Kiforrasztottam és kerestem egy pontosan 2200Ω ellenállást (mérés szerint 2201Ω) beforrasztottam és minden rendesen működött és működik.
Nem semmi! Ilyen kicsi eltéréssel ekkora galiba! Na ebből is tanultam. Én is otthoni készletből építkezek ezért is kérdeztem.Nekem idáig mind első rugásra indult amit én raktam össze.Volt egy amit nem én csináltam,na azzal tisztességesen megszenvedtem mire elindult /pl.ic.-k fordítva a foglalatban, és ráadva a fesz./
Abból gondoltam hogy prolli007 tanácsolta mérjem meg a T4 kollektorát és nyomjam a startot És ha rajta volt a műszer akkor váltott. Ha elvettem a műszert nem váltott. 11MΩ a műszer belső
ellenállása Bármilyen ellenállással párhozamosan kötök egy 11MΩ-ot a változás elhanyagolható szinte 0 Élesben is teszteltem ma délután persze figyeltem rá A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Nem hagyott nyugodni, ma ránéztem rendesen és zöldledkor szépen elvesz mindent. Lekapcsol, kikapcsol leáll. Tök jó, maradhat.
Csináltam még képet jobbat az egész panelről.
Van rajta valami csc7132 is.
EZt a "link megnyitása új lapon" dolgot nemis tudtam eddig itt, hogy enélkül nem lehet nagyképben megnézni. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Ha a képre kattintasz, a közepes méretet(a kicsire volt a kattintás), ha a kép alatti szövegre akkor a nagy méretet nézheted.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Találtam itthon diódákat és belekötöttem -az itt kapott tanácsok alapján 2db 2A feliratút sorosan.
Sajnos csak shottky volt, itthon. Most így 42,3 töltésközbeni és 42,1 nyugalmi fezsültségnél old. Be csak valahol 40,6 körül kapcsol. Egyelőre ezzel megelégszem. Kell keresnem majd valami normális diódát, ezek kb 1/4 akkora méretűek, mint ami volt benne eredetileg (ez is maradt, ezzel kötöttem sorba) és elég melegnek ítélem. Kezemet már süti, kb 50'-os biztos van. Köszönöm mindenkinek a segítséget. Persze a legjobb megoldás az lenne ha megtalálnám a feszért felelős részt és oda tehetnék egy potit.
Persze süti, ha csak akkora - a normál dióda még jobban sütne.
Hétfő, 11:51..- aki keres, talál biztos.
Mérjél rá a ZD1-re üzem közben, mégis hány volt esik rajta..
Talán közelebb visz a megoldáshoz.
Úgy nézem egyelőre így hagyom. Forrasztottam a lábakra kis darab kiforrasztóharisnyát, kvázi hűtőbordának. A kis házában simán elfér. Aztán majd szerzek nagyobb diódát.
Akkor néhány jelenség.
Terheletlen kimenetkor enyhe zümmőgés valahonnan. ZD1-en zöld ledkor 0V kimeneten, terheletlenül 24V ZD1-en pirosled terhelve ott 36,8V-ot mérve (gyenge akku) 23,9V
1., Ha tehetném, válogatnék 24 voltos zenerek között, melyik "silányabb" ( 23,.. V ) és menet közben rátenném paralel, lejjebb megy-e a különbséggel a kimeneti fesz;
2., vagy az R10-re 22k-15k-10k-6k8-as ellenállásokat tennék paralel menet közben és mint az előbb.. Ha egyik se jön be, akkor a zener alatti nagy kohmos ellenállással szintén eljátszanám a söntölést ( ha van..), az esetleges osztó "tetején".. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2019
Arra a pici 6 lábú pókra gondolsz? Az végzi a tép irányítását, hajtja mega FET-et. Az újabb tápokban már mindben ilyen van. Sokkal egyszerűbb volt a javítás a DIP8 -asokkal, igaz abból is volt millió féle. Ezeknek még az adatlapját sem találom, nemhogy IC-t hozzá, ha elszáll.
A ZD1-R10 téma vissza az egész.. az a 358 tápja...
Valaki lejjebb már említette, hogy az az oldala a nyáknak talán csak az LEDet vezérli.
Maga a tápolás a másik oldal lehet, az amelyiket először nem is fotóztam.
Igen arra a picire. Google semmit nem tud róla, max kereskedőket.
Ezek szerint bonyolultabb is lenne belenyúlni. Most jól működik azt hiszem a két extra diódával. Veszek még úgy is egy ugyanilyet és kell majd egy 5-6A-es is. Így, hogy segítettek megoldani a túltöltést már bátrabban vásárolok drágább tápot is. Jók ezek.
Azért még felderítheted.. -persze ha nem izgat túlzottan, maradj a 2 diódánál.
Valaki meg tudja mondani, hogy ez a
balancer board hogyan működik? a 3s változatnak 15V környéki betápot kell neki adni, a maradékot meg elfűti? Milyen alkatrészekből lehet összerakva? |
Bejelentkezés
Hirdetés |