Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A legutolsot azt én átalakitottam mert nem olyan táp került bele.Csak a bemeneti pontok vannak rajta.
Szia!
Akkor te azt mondod, hogy ezzel a 30VA-os trafoval és a kissebb söntöddel neked max. 4A folyik? Csak kérdezem és nem kötekedni akarok, mert én is ezt veszem ki a leírásból (már amennyire csehül értek!) Érdekelne,hogy tényleg megy-e ilyen értékekkel, nert akkor én is belevágok! Köszi a mielőbbi válaszodat! Ha tudsz néhány képet tegyél föl róla. Hali!
Sziasztok!
Én is szintén építettem egy LM317-es töltőt de nekem az a gond vele,hogy iszonyuan melegszik.Áramfelvétele 1,2 Amper.....úgy tudom,hogy 1,5-ig birnia kellene.Tettem rá hűtőbordát...kb 5cm*10cmest....de eléggé forró még igy is. Lehet a tranyónak baja?én éjjel nappal szinte töltök vele.....eddig még nem jelentkezett probléma. Valaki tud ebben segíteni,hogy ilyen áramerősségné ez normális vagy hagyjam inkább a fenébe és építsek egy komolyabbat (nehogy kigyujtson valamit amikor őrizetlen)! Köszi előre is! Üdv!
Ha rendszeresen töltesz, akkor valami komolyabb kellene.
Az 1,2A úgy magában nem jelent semmit. Ha nagy a különbség a bemeneti és a kimeneti feszültség között, akkor nagyon melegszik. Az LM317 tönkremenni nem fog, van belső védelme, és ha túlmelegszik, akkor visszaveszi az áramot. Idézet: „Lehet a tranyónak baja?” Tranyó is van benne, nem csak LM317? Adj neki kicsit kisebb bemeneti feszültséget, akkor nem fog annyira melegedni! (Uki+3V azért kell neki!)
Nah szépen lemértem most a dolgokat.....
Én erröl a kis szerkezetröl töltök és szürkületben meg ledes világításnak használom (az akksi meg ha nincs áram akkor onnan táplálja a ledeket) az lm317 csak akkor melegszik nagyon amikor a 20 db fehér ledre kapcsolom...ha az akksit töltöm akkor kézmeleg a hűtőborda...lehet markolászni. De akkor a 20 db lednél miért melegszik ennyire ezt nem értem....pedig a ledek 15-16 ma-t vesznek fel egyenként....és még van előtte lőtét ellenálllás is.
Hát ha ez így lenne, akkor az öreg Joule forogna a sírjában.
Az mindig úgy melegszik, amennyi teljesítmény jut rá. Gondolom az aksitöltő üzemben, mint áramgenerátor megy. (vagy nem) A puffer-aksi feszültség különbsége jut rá. Lehet, hogy Led-es üzemben a ledeken kisebb a feszültség, és akkor több jut az LM-re. De mindent mérni kell és úgy meghatározni! (mennyi fesz van az LM-en, mennyi áram folyik rajta, és mindjárt "okosabb" leszel.) üdv! proli007
üdv mindenkinek
az alábbi kapcsolást megépitette már valaki?mi a müködési elve?a potival lehet e a töltöáramit szabályozni?v mire való.aki tud az kérem segitsen köszönöm
Nem építettem meg, de ismerem a kapcsolást.
A potival, csak a töltés végfeszültségét lehet beállítani. A töltőáramot elsősorban a trafó fogja meghatározni. (De mint a nevében is benne van "gyorstöltő" nyilván a maximumot jelenti ami kivehető) Valahol olvastam róla, nem túl kedvező véleményeket, bár elviekben működőképesnek néz ki a kapcsolás és elég ötletes is. üdv! proli007
Hali!
Én megépitettem ezt a tirisztoros töltöt.Nem ajánlom mert én is szivtam vele.Nemlehetett a max töltö feszt beállitani.14,7-nél még mindig 5A tőltőtt. Akármit csináltam nem lett jó.
Én nem ezzel a trafoval csináltam.És másfajta került bele.De sajna a tranzisztor is ugy melegszik mint állat.Igy 4A az még nekem jo és annyira nem is melegszik.Pedig van benne ventilátor is.De az oldalon irják hogy 0,04 ohmosnál 5,5 A.De ehez a megfelelö trafo kell ami birja a xA-t.Ez a 30VA trafó nem igazán birná a 4-5 A.
Szia!
Tehát a lényeg, hogy megfelelő teljesítményű trafó, a megfelelő sönt és nagyon jó hűtés köll hozzája! Oké így már értem! Köszi! Egyébként meg vagy vele elégedve? Te honnan szerezted be az IC-t? Hali.
Én a TI röl szereztem.Tudöd mint termék minta.Ingyen Ha kell segitetség akkor szolj.
Üdv mindenkinek!
Bár nem aksi töltős téma, de: van 1 230v/84v-os 2000VA-os trafóm amit esetleg átépítenék bikázásra. A trafót szerintetek hány voltra kellene letekernem ehhez,és vajon alkalmas lenne-e a célra? /idáig ahány embert kérdeztem annyi féle volt a válasz / Van úgy hogy néha szükség lenne ilyesmire :yes:
Szia!
Természetesen érdekel a megrendelés menete! Nem kevés pénz az IC, ahogy néztem! Köszi előre is!
Szia!
ez természetes --mert mit bikáznál vele ? piaggió robogót vagy 28 literes hk motort ?NEM MINDEGY ILLETVE MILYEN FESZÜLTSÉGEN 6,12,21 v-ON az inditó motor áramfelvétele 60A és 500A közé esik. de melyiket akarod ? A 12 v-os öninditó 8v-nál behal 16V felett meg füstöl. ekkora teljesitményt nem szokás stabilizálni, inkább a trafót kapcsolgatni a primeren...
Sziasztok !
Ez 1 nagyszerű töltő ---gyorstöltésre - a trük abban áll ,hogy mindig max. ármml tölt "áramgenerátoros" ezt lezabályozni primer fesz csökkentéssel lehet / soros ellenállás- feszültség átkapcolás / nem mindegy a trafó dropja sem 9% feletti legyen ezenkivül érzékeny a tirisztor parmétereire ---cserélgetni kell.- ez bevett szokás ha a türés -50/+100 % márpedig ez van. amúgy csak gépkoci akku 1/2 óra alatti " felpumpálásársa"használnám
Szia!
igen semmi gond ha a fesz t nem viszed 13,8--14,00 fölé . ha KÖZTERÜLETEN ÁLL akkor nem célszerű törpefesznél nagyobbat levinned+ ! ! ! ! inkább 24v dc ..ebből is vign működik,,a 15V ac-ból 18,20V lessz az elkó után ha nem túl hosszú a vezeték /30m fölött / nem lessz gond.
Szia!
a 7912 es IC ről beszéltek ? mert az bármelyik boltban 50,,100 Ft közé esik.....!
Szia!
Nem a 7912-esről beszéltünk, hanem az UC3906-os speckó töltésvezérlő ic-ről, ami úgy 2500 Ft-ba van!
Hello mindenkinek.Az lenne a kerdesem,hogy hogyan lehetne hazilag epiteni egy 12V-os es min 15A-os trafos aku toltot A transzformator 1 regi lampas tv tapja volt.Megoldhato???
Szia !
A régi tv trafóból biztos hogy nem. Kell hozzá egy trafó,230V/ 14V/15A AC szekunderrel,(minimum) egy 25-30 A-es graetz híd, megfelelő méretű hűtőbordával.Utána sorosan egy bika autóizzó. Ez a legegyszerűbb. Persze vannak bonyolultabbak is , de minek. Üdv ! Luki
Szia,
Igen megoldható, lehet házilag akkutöltőrt építeni. Kell hozzá egy (nagyobbacska) trafó, és egy egyenirányító (kb: 25-35A),.. (meg egy pár dolog, attól függően hogy gépkocsi akkumlátort vagy milyen akksit akarsz töltögetni vele, elvégre nagyon-sok fajta van) Ha gépkocsi akkuról van szó, akkor elég a trafó meg a Graetz, és egy 12v -os izzó,.. (a trafódról beszúrhatnál egy képet, és pár adatot rólla) üdv, Imre,..
Ok.Keszitek 1par kepet es felteszem.Elore is koszi.
Akkor autóakkuról van szó; tehát a trafóra rákötöd az egyenirányítót és azután rákötöd az egyenirányítóra az akkut,.. Kb 12-22 -orát töltöm az akkut, anyi bőven elég neki, ja és töltés közben,
ki kell csavarni a dugokat ha netán elvan tömődve a szellőző lyuk akkor nehogy szétvesse magát,.. Ui; nemszabad kondit tenni szűrésnek csak szimplán trafó-egyenirányító-akku. (egyenirányítás után műszerrel akku nélkul legalabb 13.5-14v -ot kell mérj)
Elég pongyolán kezelitek a témát...
Ha 15 amperrel akarsz tölteni, akkor minimum 250 VA-es trafó kell. Izzós áramkorláttal, -stabilizálással meredek, mert ide min. 2 db bilux kellene párhuzamosan, olyan 75...stb. wattos/ szál, de akkor számolj még rá legalább 3-4 voltot. Összesen 18 voltos egyen kellene ebben az esetben, terhelve.... akkor még 14 voltnál is töltődhetne az akku ( mert kell ...) és 4 volt maradna az "előtétre". Régen volt sok 6 voltos bilux is, azokkal könnyebb lenne. Itt már meggondolandó a megcsapolásos primer vagy szekunder átkapcsolgatás, ha az elektronikát ki akarod kerülni.
Még mindig nem tudjuk, milyen fajta akksit akarsz tölteni...
Nevetségesnek tűnik, de minnél "huplisabb" a töltőfesz annál jobb az akkunak. Egyenirányítóból is régi szelélap-graetz a legjobb, lassan zár, és nullátmenet környékén van egy pillnatnyi "kisütési fázis". lásd: reflex töltési elv
|
Bejelentkezés
Hirdetés |