Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Lehet, hogy szétugrott az Y-osztó és most a levegőben lóg az Y-bemenet az osztó után.
Van ötleted, hogy szedjem le a potik és a forgókapcsolók műanyag tekerőjét? Csavar nincs rajtuk és inkáb nem feszegetném
A gombok szürke fedele lepattintható?
Nekem már nagyon rég volt Philipsem és szerencsére nem is volt kontaktos, de ha jól emlékszem a gombok teteje lepattintható, alatta van a csavaranya amihez két tüskés kulcs kell (két horony van az anyán), ez onnan rémlik hogy az enyémről lejárt az egyik kupak, és valami puha ragasztóval volt csak finoman visszatéve. De keress rá Philips szkóp képekre a guglival, biztosan lesz köztük olyan ahol hiányzik valamelyik kupak.
Holnap szétszedem és kitisztítom a kezelőszerveket, nem várok tőle javítást de ez az egyszerű fizikai gond ne zavarjon a későbbiekben.
Holnap megnézem a rajzról a két erősítő körüli tranzisztorokat, majd jelentkezem
Óvatosan a tisztogatással, de ésszel csodát művelhet.
Nekem a féktisztító vált be, egyszerűen ez volt kéznél. Óvatosan kipattintatottam a műanyag burkolatot, és befújva még nedvesen körbetekergettem míg majdnem megszáradt, ekkor újra befújva de rögtön utána sűrített levegővel szárazra fújtam. Megszűnt a kontaktus hiba.
Egy pamutipari szervizműhelyben lakozott évtizedekig tele olajos szösszel az EO213.
Egyébként amikor először kinyitottam akkor enyhe wd40 szaga volt, azt nem tudom hogy ki tudom-e szedni
Nem jó jel. A WD40 jó az autóba, de nem egy műszerbe. Érdemes a kapcsolókat ezután átmosni, patyolat tisztára. (Tuner600, lehet drága, de hatékony. De jó lehet az izopropil alkohol is, bár az az ezüst oxidot nem oldja) Egy műszer (szkóp) kapcsolói nagyimpedanciás (több MΩ -os) áramköröket kapcsolgatnak, egy igen pici átvezetés is galibát okozhat, ami egy autóban nem jellemző. Bár az újabb elektronikus vezérlésű autóban nem szívesen használnám kontaktusok tisztogatására.
Idézet: Tapasztalataim szerint ez végleges baj szokott lenni. Amit beitattak valamivel, sosem tudtam "kimosni" semmivel. „nagyimpedanciás (több MΩ -os) áramköröket kapcsolgatnak, egy igen pici átvezetés is galibát okozhat,”
Nincs ilyen irányú tapasztalatom mert nem szoktam WD40-et fújni a szkópjaimba, de könnyen előfordulhat hogy az ott maradandó károkat is okozott.
Egyszer vettem egy olyan szkópot ahol a volt tulaj úgy gondolta hogy majd ő orvosolja a kontakthibákat, és telefújta kontakt tisztító-kenővel az egészet. Csupa ragacs volt az egész még a nyákra is folyt belőle, az volt a szerencsém hogy a bemeneti osztókat egyszerűen szét lehetett szedni, csak a tengelyt kellett kihúzni belőle meg kivenni a tartó csavarokat, és egyenként ki lehetett szedni minden tárcsát forrasztás nélkül, különben képtelenség lett volna rendesen megtisztítani. Vannak olyan oldószerek amik képesek bevenni magukat még az üvegszálas nyáklap anyagába is. Nem pont úgy néz ki mint amikor megmarja valami, de szemmel látható és maradandó változást okoz a nyák felszínén. A forgókapcsoló nyáklap tárcsáján is.
Olyan hatalmas baja nem volt amikor megkaptam úgyhogy ettől annyira nem aggódom
Régen volt egy csehszlovák gyártmányú spray páros, az egyik kontaktus tisztításhoz, a másik potméter javításhoz. Éktelen büdös volt, és mindkettő erősen hatott a műanyag dolgokra. Néhány használat után ki is hajítottam.
A potméterek kenéséhez használtak olyan trutymákos grafitos spray -t, de ilyesmit a mai választékban nem találok. Az autókhoz használt grafitos spray biztos nem jó, kipróbálva.
A mai potméterek már nem grafitos pályásak, igy azok tisztitása legfeljebb a kosz miatt jöhet szoba (tuner spray). De sajnos továbbra is ugyanaz a gond, mint régen a csehszlovák sprayjel volt. Ha a potiban van müanyag alkatrész abbol az ilyen sprayek hajlamosak kioldani a keményitöt, amitöl azok idövel rigiddé válnak és széttörnek. Szerintem a tisztobenzines vagy a spirituszos kimosás még mindig a legmegbizhatobb.
A mai sprayek csak abban különböznek, hogy más gázt használnak, igy nem annyira büdösek, habár éppen tegnap szivtam két festékes sprayjel, ugyanaz a márka, ugyanakkor vettem, csak más szinü, az egyik égtelenül büdös, az egész házat bebüdösitette, pedig csak alig 10 cm2 festettem.
EO 213 oszcilloszkóp nem akar életre kelni. A forgókapcsolókon látszik már szerelték (befújták) mert a műanyagfedelek lógnak. Nincsenek eltörve, de lóg mindegyik. Már minden kapcsolóját kontaktsprével átfújkáltam, néha mintha beindulna, de nem. Arra gondoltam, hogy berakom mindkét panelt vízbe, amibe valami mosószert rakok, hátha letisztítja a koszt ami az évek során rárakodott a raktárban, ahol volt elfeledve. Érheti valami megrázkódtatás emiatt? Aki ismeri esetleg tud valami olyan alkatrészt benne, aminek árthat a víz? Csak nem akarom feladni a rendbetételét. Meg nem azért vettem, hogy kidobjam. Amikor kiveszem, hajszárító és napfény. Mi baja lehet? Vagy hülye kérdés? Magnórestaurátoroktól hallottam ezt az eljárást.
Nem hülye kérdés egyáltalán. Tektronix szkóp és Fluke asztali multiméter szervizkönyvében is olvastam ezt a megoldást, mosószeres vízben átsikálni, öblíteni, szárítani. Fontos lehet, ha olyan helyen használják, ahol pl. ragacsos port szív be a ventillátora.
A Tektronix esetében a könyv külön kiemeli, hogy a bementi osztókat nem érheti víz (le kell szedni) sőt magára asz osztóra rá van írva, hogy nem mosd vízben. Ez persze egy 400 megás osztó, ami azért érzékenyebb, mint tied, de valóban az osztót kevésbé érdemes összekenni.
Nekem is van egy EO213, legkritikusabb része a bemeneti osztó. Csak akkor lesz jó ha kiveszed szétbontod a forgókapcsolót a tárcsákat egyenként átmosod izopropil alkohollal az érintkezőket alkohollal átitatott puha ruhadarabbal megtisztítod a szennyeződésektől Próbálhatod TUNER 600 spray-vel is de szét kell szedni azt nem lehet kihagyni. Utána összerakod és kalibrálod azzal nem lesz több gondod.
Nagy nehezen kiszedtem a kapcsolós nyákot. A forgókapcsolók nem a régi stílusúak hanem potméter méretűek, és a rajtuk lévő műanyag miatt a belsejük szinte teljesen el van zárva a külvilágtól. Ránézésre nem valami gyakoriak úgyhogy inkább nem húztam velük ujjat.
Kimértem a helyükön az összes bc557 és 547-et, az összes jó. Van még egy jópár bf199 de azokat nem tudtam a helyükön mérni, és csak indokolt esetben húznám ki őket.
Hogyan tovább? A két ic amire utaltak mások 5-ös lábán van egy mérőpont, legalábbis a manual és a nyák szerint. Ez elvileg 1.5 voltos, és -0.2-t mérek. Innen el lehetne indulni?
Na igen, egy olyannak a szakszerű megtisztítása kifejezetten erős idegzetűeknek való, nekem se lenne türelmem hozzá. Erős fényben, nagyítón keresztül...
És akkor jön az, hogy csak az oxid volt-e a ludas a kontakthibában, vagy már szétvakarták egymást az érintkezőfelületek, netán már rugóerő sincs, és veszett fejsze nyele az egész.
Visszavonom, a nyákon a hatos láb van jelölve amin szépen ott is van a másfél volt, biztos elírták a manualban
Sziasztok!
Kérem valakinek a segítségét aki jól ismeri a TR 4654 A típusú osciloszkópot.Használtan vettem egyet kis hibával,azt eltávolítottam de mikor minden jó volt,egy pattanás után kialudt a fény.Rájöttem,hogy a 110 v-os tápegyég rossz,azt is kijavítottam.A lényeg:Bekapcsolás után működik csak a katódfeszültség -1300 volt helyett csk -965,a függőleges vonal eltolás kicsit egyoldalas és valamilyen gerjedés is van a vertikális erősítőn,elmosódott a vonal.Másik szkóppal a nagyfrekvenciás tápegység tranzisztorának kollektorán(TR51) 78,5 kHz-es színusz frekvenciájú,csúcstól-csúcsig 50V-os jelet mértem holott csak 25V-ról van táplálva.A leírásokban 40-50 kHz-es 15 V cs-cs-g írnak.Kérem a segítségét annak akinek van ötlete,mi lehet a a hiba és mi a megoldás. PEXESO
Szia!
A HV táp teljesítmény színusz oszcillátor 50 KHz körülifrekvencián jár, ha ilyen a jelalak akkor rendben van kb 30-35 Vp-p https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1991649.html#1991649 https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1991778.html#1991778
A 80 KHz gerjedésre utal, az nagy baj mert ha a színusz oszcillátorból blocking oszcillátor lesz akkor a nagy impulzusok miatt megnó a nagyfeszültség és tönkre teheti a HV és a KS cső áramkör alkatrészeit sőt magát a KS csövet is.
Először is megköszönöm a segíségedet,nagyon rendes,hogy segítesz.Újabb méréseket végeztem,az anódfesz.kb.-1210,a rácsfeszültség kb.-1256 V de szerintem a valóságban még negatívabb mert a nagyfesz. szondám ellenállása csak 285 Mohm ami kicsit a pozitív irányba eltolja.Van egy kicsi(kínai) szkópom,a képeket küldöm,sok mindent elárulnak.A képek szerint gerjed az oszcil.csak nem világos,hogy a primér vagy a szekunder oldal? Észervettem azt is ,hogy a képen gerjedés mutatkozik de érdekes módon csak az érzékenység forgókapcslójának bizonyos állásaiban jelentkezik.Kérem a további ötleteket ha van még időd ezzel foglalkozni.
Idézet: „A képek szerint gerjed az oszcil” Az lenne a baj, ha nem gerjedne, mert akkor nem működik. A szkóp ábrája szerint blocking az az oszcillátor, amivel nincs is nagy baj, egyszerű, nagyszerű, csak vigyázni kell a zavarsugárzására. Ezért, meg érintésvédelem miatt szokott árnyékoló házba lakni. Úgyis egyenirányítódik, más felhasználása nincs, úgyhogy ha vannak is lengések az oszcilogrammon, nem nagy probléma, ha a meghajtó tranzisztor nem melegedik rendellenesen. Nem világos az, hogy amilyen kapcsoló néhány állásában van, a nagyfesz oszcillátor tájékán nem szokott kapcsoló lenni. Ha a függőleges eltérítés bemeneti kapcsolójának állításakor kerül rá, a vizsgálandó jelre, és a kapcsoló állásától függ, akkor a bemeneti osztó a hibás. Lehet tisztítással megjavul, lehet kompenzáló kapacitás hiba is.
A jelalakok jók, a frekvencia magasabb az átlagosnál nem a HV tápban kell a hibát keresni.
Lehet,hogy nem fogalmaztam érthetően,a függ. elt.fokozatkapcsolójáról van szó.Az egész azzal kezdődött,hogy megvettem a szkópot,a kis hibát kijavítottam,mindent beállítottam rajta.Ekkor egy halk pattanás után elhalt.A 110 V ment el,kicseréltem a 723-ast+ tranzisztort.Közben levettem a nagyfesz. árnyékolóit is.Azóta megy,azóta lett a zavarás is,nem hiszem,hogy az osztó lenne a hibás mert 110 V-os hibája előtt nem volt.A sugarat nem tudom az egész képernyőn át mozgatni és lett a zavarás de a legnagyobb baj az,hogy a nagyfesz.oszc.77kHz-en rezeg és a primer amplitúdó a kollektoron 50 V. A legtöbb helyen 40-50kHz-et írnakés 15-35 V-ot.Még egy hiba van,a nagyobb eltérítési sebbességeknél lerövidül a fényvonal.Katód fesz.-1210 V,rács -1256 V,gyorsító fesz kb.7200 V.Lemostam a nagyfesz.végtranzisztor kivezetéseiről a gyantát most már az emitteren is 77 kHz-es a frekvencia,előtte 3,47 kHz volt.
a zavarás a bemeneti osztó kapcsolgatásával függ össze, akkor ott hiba van. Lehet, hogy csak az árnyékolásokat kéne visszatenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |