Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Analóg oszcilloszkóp javítása
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Lapozás: OK   47 / 248
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A másik szkópom "jól" működik, de az is több mint 25 éves. Nem mondható hitelesnek és frekimérőm sincs a multiméterem frekimérője meg persze, hogy nem jó erre a célra.
Vaterán licitáltam egy frekimérős generátorra, de igen fellőték az árát.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Kalibráld DC-re az Y-erősítődet. Az is több a semminél, ha már kalibrálásra adtad a fejed. Egy korrekt multiméter hitelesnek tekinthető egyenfeszültségen.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Idézet:
„ha már kalibrálásra adtad a fejed”


Kénytelen vagyok különben használhatatlan a szerkezet. Meg persze nem kellett volna eltekergetnem, de azt már sikerült helyrehozni. Csak most ellenőriznem kellene, hogy pontosan mér-e. Ehhez kell az 1V/1kHz jel.
Ha nem pontos akkor kénytelen leszek elmélyülni a klaibrálás útvesztőjében.

Egyébként miért olyan macerás dolog ez? Mik a fő buktatói és vannak-e alapvető alapelvek?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Nem tudom, hogy milyen méréseket szeretnél végezni ezzel az analóg szkóppal, de lehet, hogy érdemesebb lett volna belefektetni a pénzt egy egyszerűbb digitálisba, amiben van mindenféle mérési funkció. Jelalakvizsgálathoz a kompenzált Y-osztót és a mérőfejet érdemes belőni négyszögjellel a szép négyszögátvitel érdekében. Ezen kívül az Y-erősítő hitelességét is meg lehet nézni, hogy osztásra pontos-e. Amatőr körülmények között szerintem a fűrészgenerátort nem érdemes hitelesíteni, mert az eléggé macerás. Egy jó frekimérővel egyszerűbb a periódusidőt-frekvenciát meghatározni, mint szkóppal számolgatni.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A fűrészjelet nem akarom bántani ekkora mazoista nem vagyok

Ingyenbe volt a szkóp így sok pénzem nem bánja csak a cserélt alkatrészek ára. Pár ellenállás, potméter.
Arra is jó, hogy ismerkedem a lelkivlágával meg hát szeretem a régi és működőképes gépeket.

Amúgy teljesen kezdő/amatőr/hobby célra kell.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Szerintem rakd össze és használd. Esetleg még az elkókat cseréld ki, és ezzel még a szerelési vágyadat is kielégítheted.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 

Azért valahogy helyre kell hoznom a CH1 képét.
Hiába kalibrálom hozzá a mérőfejet pl. 0.1V/cm állásban továbbkapcsolva 50mV/cm már túlkompenzált lesz. Ha ebben az állásban kalibrálom a fejet akkor ismét jó amíg megint el nem kapcsolom.
És ez nagyon zavaró.
Az, hogy két csatorna egy kicsit eltéríti egymást az már nem is érdekel.
Ennyire sokat számítana az elkó csere? Bazi sok van benne.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A kompenzálási hibához nem lehet sok köze az elkóknak, esetleg a csatornák egymásrahatásához lehet. A kompenzált osztót mérőfej nélkül vizsgáld, rövid árnyékolatlan vezetékkel kösd a négyszögjelet a BNC-re. A már említett '76-os RTÉK cikk etalonnak tekinthető a témában.
(#) blackdog hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Németül hogy nevezik a TRACE beállítást?
Kicsit ferde a csík és nem találom a beállítását a német könyvben.
(#) peterpan válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Strahldreheinheit /Google fordító/
(#) blackdog válasza peterpan hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Megnézem.
Én csak TRACE-re kerestem rá
(#) blackdog hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Ezt mindig elfelejtem:

Néha bekapcsolás után 1-2 percel hallok egy kics csattanást a szkópból. Ilyenkor eldurran valami vagy csak valahol áthuzott?
A garázsban ált 17-20 °C van és kicsit magas néha a páratartalom, de ezzel nem tudom összefüggésbe hozni.
(#) proli007 válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Hello!
Pedig lehet, mert a szkópban is nagyfesz van. Be sem szabad kapcsolni, míg át nem melegszik és meg nem szűnik a kondenzáció..
üdv! proli007
(#) blackdog válasza proli007 hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Azt, hogy érted, hogy be sem szabad kapcsolni?
Mit értesz bekapcsolás alatt?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Bedugni a konnektorba a vezetékét és a hálózati kapcsolójával feszültséget kapcsolni a hálózati transzformátorára. Ezt jelenti a bekapcsolás.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Ja, hogy ő a levegő páratartalmának kondenzációjára gondol. Értem. De a műszer mindig itt van a garázsban így kondenzáció max. power utáni melegedés közben léphet fel.
Esős időben nem is állok be addig az autóval míg itt vagyok. De hiába a Hörmann kapu akkor sem szigetel tökéletesen.
Csak azért érdekes mert a másik két szkóp nem csattog.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Keresd meg a csattogás helyét. Sötétben, levett burkolat mellet megláthatod a szikrát.
(#) pucuka válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Az egyszerűbb szkópokban levő katódsugárcső 1000, 1200 V közötti anódfeszültséggel működnek. A komolyabb szkópok ks csöveinél még van egy gyorsító feszültség ami 10 15 kV között van. Ez már párás időben áthúzhat, pláne ha már némi por is van a dobozon bellül.
(#) gkari válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
A kondenzáció akkor történik, amikor a hideg tárgyra kicsapódik a levegő páratartalma, ha ilyen állapotban kapcsolod be a cuccot, akkor az ott lévő víz vezetése miatt átütés történik(-het). Ezt csak a bekapcsolás előtti melegítéssel (szárítással)lehet megelőzni!
(#) dB_Thunder válasza blackdog hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Hali!
Az én szkópom nem csattogott hanem sistergett, ha rá leheltem a képcső oldalára még jobban csinálta...
Meguntam és megtakarítottam a a nagyfesz bevezetőt és környékét, azóta csöndbe van...
(#) bankimajki hozzászólása Nov 7, 2010 /
 
Na végre, sikerült a szkópomat rendbe szedni. Beállítottam itthon amit tudtam rajta. (Egy 5V-os ref.. fesz-gel belőttem az érzékenységi szintet is.) De majd a suliban a tektronix digit szkóppal még összehasonlítom és utánaállítom ha szükséges. Annyi mindent lehet állítani egy szkópon belül, hogy lehet érdemes lenne egy cikket írni belőle. Hogy mi mit csinál, hogyan kalibráljuk...stb. Ki vállalkozik rá?
(#) jocoka hozzászólása Nov 8, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy kérdésem, nemrég szereztem egy Metrix OX 710-es szkopót ms1-egyes állásba ezt a képet produkálta szerintetek, mi lehet a baja?
(#) kadarist válasza jocoka hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia!
Nincs kioltás. Auto és normal állásban is ilyen a kép?
(#) gkari válasza bankimajki hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Jó lenne, ha lenne ilyen, de nincs; de ez a tudomány összevarázsolható, ha figyelmesen letöltögeti valaki az innen lehetségeseket, pl."Makai:Oszcilloszkópia", Sipos Gyula cikkeit az RTÉK-ekből, meg még sok más is.
(#) jocoka válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia!

Ez csak akkor jön elő ha 1ms-re vagy alacsonyabbra állítom time/div kapcsolót ha pl.: 0,5ms akkor jó a kép.
(#) kadarist válasza jocoka hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Lehet, hogy egy kiszáradó elektrolitkondenzátor miatt alacsonyabb eltérítési frekvenciáknál kevés a kivilágosító erősítő vezérléséhez szükséges feszültség. Ezért nincs kioltva az elektronsugár a visszafutás ideje alatt. Ez csak egy lehetséges ok, nem biztos, hogy ez a hiba oka.
(#) pucuka válasza jocoka hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Próbáld meg, a fényerőt egy kicsit alacsonyabbra venni. Amúgy is túl nagy a fényerő.
(#) sector99 hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Sziasztok !

Van egy EMG 1568/A típusú szkópom.

Olyan gondom van vele, hogy 15-20 perc üzemidő után a fényerejét nem lehet leszabályozni. Pontosan nem lehet meghatározni, hogy mennyi ez az idő, de kb. 10 percig a fényerő szabályozó - a focus és az asztig. is - megfelelően működik.

Melyik részen kezdjem el keresni a hibát ?

Köszönettel !
Üdv:
sector99
(#) jocoka válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!
Köszi a válaszokat, de nem próbálkozok tovább vele vissza adom a gazdájának akitől vettem mert egyre több hiba jön ki rajta.
De azért köszi.
(#) kadarist válasza sector99 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!
Szerezz be egy palack hűtő sprét és kezdd el fújkálni különféle helyeken az elektronikát. Főleg a nagyfeszültségű részen. A hiba oka lehet ks-cső zárlat is.
Következő: »»   47 / 248
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem