Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Köszönöm a válaszokat!
Van nekem még itt egy n-Power 500W-os tápegységem, 2012-es. Tudom, hogy nem a legjobb márka, de úgy kaptam. Ennek mik a tipikus hibái, tönkre teheti a gépet? Számíthatok rá, hogy kb. egy 250W-ot elbír huzamosabb ideig? Elvileg 12v1=15A és 12v2=15A, de belül nincsenek külön, néztem.
Meg lehet cserélni a két kettősdiódát ÉS át kell tenni a visszacsatoló (feszültségfigyelő) ágat a 12V-ra. Így az lesz a stabil kimenet és az +5V jobban fog mászkálni a terhelés függvényében.
Az össz teljesítményt nem lehet túllépni és korlát lehet még, hogy a trafót milyen keresztmetszetű huzallal folytatták az 5V-tól. Ha csak a 12V van terhelve, akkor ki kell iktatni a feszültségek összehasonlítását végző áramköröket, különben leoldja a tápot.
Sziasztok.
Lenne egy kis gondom, egy Be Quiet táppal... (BE QUIET! Dark Power Pro 11 750W). https://ipon.hu/webshop/product/be_quiet!_dark_power_pro_11_750w/1247872 Tegnap kaptam kézhez, beraktam a masinába, kapott 220-at, kiskapcsoló ON, és semmi... Nem indul a gép... Visszaraktam a másikat, (csak az alaplapot, és a procit csatoltam vissza) 220 be, és elindul. Lekapcs, vissza az új, és ezután elindult az újjal. Reggel szépen rendben elindult. Ma - mivel hogy kimaradt a DVD író - , ezért újra lekapcs, bekötöttem az írót a körbe, meg sem mukkan... Régi táp vissza, (mint előző nap "megbikáztam") utána az újat, és elindult... Lekapcsoltam windowsból, újraindítottam windowsból, és megy... Mi lehet a probléma? Ha áramszünet lesz vmi miatt, megint játszhatom el az egészet? Gigabyte GA-Z97-D3H alaplap Core i7 4790 processzor 16 GB Ram Nvidia 1080 MSI vga kártya (Régi tápom enermax 600W) Köszi az észrevételeket előre is.. Marczy
Sziasztok!
Van egy Codegen 300 W-os tápom, ami egy RPI2-őt, illetve RPI3-at, 3db usb-s vinyót és egy 12 V/os routert szolgál ki. A vinyók 2,5-es vinyók, a tápot közvetlenül a tápról kapják és nem a Raspberry pi-k usb portjáról. A Raspberry PI 3 folyamatosan rinyál, h kevés a feszültség neki. Multival mérve terhelés mellett 5,08-09V ot mérek az 5V-os ágban. Valakinek van valami ötlete, mi lehet a baj? Üdv Máté
Szia.
Az RPI paneljén is mérted, hogy mennyi pontosan a tápfeszültség? Az oda vezető vezetéken vagy USB kábelen a terhelés hatására hamar leeshet a feszültség. Másik tápegységgel próba? Lehet, hogy a tápegységedben vacakolnak a kondik és a nem jól szűrt, hullámzó feszültség bekavar. Ezt multiméterrel nem érzékeled.
Szia!
Ez már egy másik tápegység. Eredetileg egy régi AT-s táp volt, azt lecseréltem erre az ATX-esre. Ez sem új, hozzáteszem. Hát az rpi tápvezetékén mértem a feszt.
Üdv!
Van egy használt 300w-os atx tápom, akku töltőt szoktam róla tápolni, és a ház és egy földelt pont között 12 váltófeszt mérek. A táp földelése nincs bekötve mert a lakásban a konnektorhoz nincs kihúzva a föld, viszont a táp háza közel van a földelt ponthoz (radiátor), ezért már meg is rázott egyszer. Átnéztem a nyákot, sehol sem találtam zárlatot, vagy valami rosszank tűnő alkatrészt. (Szétszedve méregetni nem fogom, nem szeretnék a 230V-al is kontaktolni) Van valami ötlet hogy mi lehet rossz?
Nézd meg a betáp csatlakozóját...lesz ott egy-egy kondi a ház meg a N és az L között. Ha nem földeled, akkor a nulla/ház vagy fázis/ház között 100V feletti AC-t fogsz mérni, de csak egy "csípés" erejéig...
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Csak egy kondi van, a fázis meg a nulla között.
Tiszteletem!
Van egy Chieftec (GPS 400A8) tápunk 400W. Elméletileg jó...de nem indul el vele a számítógép. A +5V kimenetén 4,95-4,93V-ot mérek, a 12V-on 12,5V-ot. Hol állítódhatott el a tápegység egyik napról a másikra, természetesen a garancia után fél évvel? Mit mérjek, mit cseréljek ki benne, hogy +5V felé menjen a +5V érték? Köszönettel: Jenő
A +5V értéke bőven belül van a szabványon. Más lesz ott a gond, nézz körül a készenléti körben (az ott lévő 1000 - 1500 µF-os kondenzátor kiszáradása nagyon gyakran okoz ilyen hibát.
Nem biztos az , hogy a tápnak van baja . Magában a táp számítógép nélkül elindul ?
Találtam egy teljesen szép kinézetű 1000µF 10V-os kondit a 5vST mellett, ami közvetlenül a hűtőbordára volt rátéve. Semmi különleges nem látszott rajta. Ezt kicseréltem.
Most működik. Köszönöm az ötletet! Idézet: „...Találtam egy teljesen szép kinézetű 1000µF 10V-os kondit” Az a gond, hogy némelyik kondenzátor kiszáradáskor nem mutat tüneteket (púposodás, kifolyás), hanem szép csendben elveszíti a kapacitását. Nálad is ez lehetett. Legjobb megoldás ha az alkatrészt nem „szemmelverjük”, hanem a megfelelő műszerrel (ESR mérő) megmérjük. Ha van ilyened, rögtön megtalálod a hibát. (máskülönben csak a gyakorlat segíthet)
Van egy műszerem, ami csak 100mikroF-ig tud kapacitást mérni. Ez felett volt a kondi.
Ma reggel is elindult a táp. A jelzett kondit cseréltem ki. Ez "gyárilag" rá volt építve a hűtőlapra. Az esettel a bajom mindössze az, hogy nem noname tápról van szó, valamint két és fél év után adta meg magát - szinte programozva. Túlterhelve nem volt 40-50W-ot fogyaszt a gép. Napi 9 órát megy, többit áramtalanítva áll... Ismételten köszönöm a segítséget!!!!
Hát igen - kicsit cinikusan fogalmazva lehet mondani, hogy ez egy gyárilag előre beprogramozott hibalehetőség (bár én inkább konstrukciós hibának nevezném). A borda hőmérséklete ugyanis üzem közben 60 - 70 °C is lehet, ez több mint elég hogy a kondenzátor gyorsabban, idő előtt kiszáradjon.
Ha ilyen helyen cserélek kondenzátort, előtte az újra mindig teszek egy zsugorcsövet - meglepő, de az így „preparált” példányok sokkal tovább bírják - legalábbis ugyanezzel a hibával még egy sem került vissza hozzám. A GPS szériának ez egyébként típushibája (ezért is tudtam rögtön miről van szó), de számos más gyártónál (FSP, Corsair, DTK) is jellemző hiba. A kapacitásmérés ebben az esetben mit sem ér, mint már írtam az ESR értékét kell ellenőrizni (jobb műszerekkel ez kiforrasztás nélkül is elvégezhető - in circuit mérés), ha ez túlságosan megnö, akkor hiába van a kondenzátornak még valamennyi kapacitása, a feladatát nem tudja ellátni - tehát rossz.
Jó régen nem volt itt mozgás, de talán mégis tud válaszolni valaki.
ATX táp, minden feszültség megvan és terhelhető, kivéve a +12v-ot. üresen megvan de kis terhelésre is letiltja a tápot. Szerintetek mi lehet a baj? Előre is kösz.
Első körben és a +12V-os körben lévő elektrolit kondenzátor /ok/ -at cserélném, vagy ha van, ESR mérővel ellenőrizném. Majd megnézni a visszacsatolásban lévő ellenállás értékét nem változott e jelentősen és emiatt tilt be a védelem.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Meg kell mérni a +12V egyenirányító dupla-diódáját, lehetőleg kivéve a helyéről. Ugyancsak a többi nagyáramú egyenirányítót is érdemes megmérni. Szigetelésekre vigyázni kell!
A kondenzátorok cseréje nem mindig megoldás, ha púposak, akkor igen, cserélendők, - de egyébként méréssel kell azokat is ellenőrizni. Táp IC-től függően az IC tápszűrő kondenzátorát is mérjük meg, a szabályozó kör kondenzátorait is, valamint a primer kört is mérjük meg! Sok sikert! Üdv!
Van egy 240W ATX,de sajnos mikor az elindító szállal zárnám az áramkört,akkor éppen csak belöki a ventit. A kondik jók
Kapacitását vesztett kondenzátorok a szekunder körben, vagy zárlat.
Mérni kell, hasonlóan a fentebb írtakhoz. Terheletlenül nem mindegyik táp indul el, jó egy autós-izzó terhelésnek valamelyik kimenetre, így látni is ha beindult.
Üdv!
Sziasztok
Pure Power L8 730W-os tápegységemmel előált egy olyan probléma,hogy minden 10 pásodbercben bekapcsol,majd 5mp mulva kikapcsol.Folyamatosan ezt csinálja egyformán. Hol keressem a hibát? Látható problémákat nem lehet látni rajta.Pld(kondi púp,stb)
Sziasztok! Egy 400w-os atx-et alakítanék változtatható feszültségűvé, de minden próbálkozásom ellenére nem mozdul a fesz sehova. Ezzel a vezérlő ic. Valaki tudna segíteni, hogy mitől függ itt a feszültség?
Üdv
Egyszerűbb kicserélni a vezérlőt 494-re, mert ez az IC az összes tápfeszt figyeli, azokat egyenként be kell csapni hogy egyáltalán működjön, aztán jöhet csak a szabályozókör kialakítása és egyebek...
Ez is megoldás lehet, kérdés kompatibilis-e a helyére. Este nézek adatlapot, de jó lenne, ha más is ránézne.
Hello! Kompatibilis, mint a Trabant a BMW-vel. Mind kettővel el lehet jutni valahova.
Durván, ami a TL-t körbe veszi, itt az be van integrálva a tokba. De ha átalakítasz, akkor miért nem abban a topikban vagy? Ott valahol találsz egy rajzot az oroszok tollából (ha jól emlékszem) ahol a készenléti tápból megoldották az IC feszültség figyeléseinek "átverését". A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2019
Nos, néztem azt a topicot is, de nem találtam hozzá semmit. Másrészről elengedtem a dolgot, inkább keresek egy tápot amiben TL van, ez így nem éri meg a kínlódást. Este már làttam az adatlapban, hogy hülyeséget kérdeztem.
Nagyon rég foglalkoztam vele, van fent itt is rajz ezzel az ic-vel. A régebbi hozzászólásaimban találhatsz sok infót. (Emlékeim szerint)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |