Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Részemről az Exide márkájú eléggé bevált. Az előzőt 7 évesen cseréltem, és tán tovább is ment volna, ha egy hiba miatt nem merítem nullára. A másik dolog, amit már többször írtam, a gondozás mentesnek nevezett akkukban is kell pótolni az elpárolgó vizet. Hiszen attól, hogy a kupakokat eldugják nem lesz más az akkumulátor.
Tudom hogy működik a generátor !
De érdekes hogy mostanában nem ritka a 100-150 amperes típus sem.
Igen, de nem az akku miatt kell, hanem a fogyasztók miatt.
Általában én is jobban bízom a márkás alkatrészekben, de..
2 db Hoppecke aksim nyúvadt meg a (3 éves) garanciaidő lejárta előtt pár nappal. (Elsőt gariban ki is cserélték, másodiknál már nem volt pofám hozzá.) Ezután vettem egy Motorcar-t ami 5 évet bírt! (Az ára kb. 60%-a lehet a Hoppecke-nek). És most egy hónapja került bele egy szintén kommersz nemistudomminekhívják tipusú aksi. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eléggé mostoha körülmények közt szolgálnak nálam az aksik, napi sok-sok izzítás-indítás, sok rövid táv, trehány gazda ![]()
Az Exide-ot én is forgalmaztam régen rövid ideig, nem volt olcsó, de garis panasz talán sosem volt rá.
A másik dolog: :yes:
Olvasgatva a hozzászólásokat, úgy látom jól döntöttem az Exide mellett. A premium sorozatból vettem, előtte körbe bóklásztam a netet, kb. 3-4 ezer forintok a különbségek. De ennyivel többért, közel ugyanazon külméretben nagyobb kapacitást és nagyobb indító áramot kapok! Ha elmegy megint 5 évet és nemkell a téli indítástól reszketnem, akkor mindeképpen megérte.
Abban az időben az akkunak nem volt sok feladata, indítás és a szikra biztosítása, világítás, ablaktörlő, ventilátor...
Nézd meg a mostani autókat, már minden elektromos bennük... Ettől függetlenül valóban nem sokat változott a technika, a Ca került be a képbe, a párolgást megakadályozandó. Az élettartam szerintem beépített, mint az összes terméknél, fogyasztói társadalomban élünk. Üdv Inhouse
Milyen volt benne gyárilag? Nem ajánlott az alá menni, inkább egyel nagyobbat érdemes rakni bele helyette. A gyárban a lehető legkisebbet rakják bele, ami az alap autót elműködteti. De az autó öregszik, és kerülnek bele új kütyük...
Üdv Inhouse Idézet: „Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eléggé mostoha körülmények közt szolgálnak nálam az aksik, napi sok-sok izzítás-indítás, sok rövid táv, trehány gazda stb.” Hát igen. De hogyan is várható el egy átlag felhasználótól, hogy képben legyen. Nagyon nehéz elmagyarázni az ügyfeleknek, hogyha télen a csillaggarázsban áll az autó és egész nap városban megy vele ide-oda, akkor várható lesz előbb-utóbb, hogy nem fog indulni reggel, mivel szinte csak kivétel van az akkuból, nem lesz feltöltve... Mostanában van pár (ha hiszek az ügyfélnek) érdekes eset, ahol az akku mérés alapján jó, megfelelő az indítózás áramfelvétele, jó a töltés, nincs állófogyasztó, jók az érintkezők, és az ügyfél szerint nem maradt rajta semmi és volt hosszabb út is... Na erre lenne jó egy PIC-es fekete doboz, az ilyen autókba berakni 1 hétre, az meg rögzítené az akkufeszt, x mintavételezéssel...aztán szépen csinálni belőle egy grafikont, hátha kisül, hol esett le, mennyi idő alatt a feszültség pl. 12,5V alá. Elég lenne 8-16V között mérni, de jó lenne századvoltra. Elég sűrű mintavételezés kellene ahhoz, hogy látszódjon egy indítózás, de beleférjen az 1 hét adata...aztán beleért a kezem a bilibe... Üdv Inhouse
Fogalmam sincs, kezelési útmutató 36/45/55/70Ah vagy valami ilyesmi sort ír, nem találtam sehol sem, hogy az 1,3-as motorhoz konkrétan mekkora a gyári méret. Hozzám 55Ah-val jött, de ez már legalább harmadik-negyedik akku lehet. Ha utána tudsz nézni valahol, akkor 13NB motor E Kadettben.
De mindez lényegtelen, én láttam már néhányszor azt, hogy hiába volt nagyobb akku, az sem volt hosszabb életű, mint a kisebb, és itt ilyen 60/97Ah szintű eltérések voltak, nem 55/65Ah. Persze vannak körülmények, amikor számíthat (sok rövid üzem, taxiknál állóhelyzetben is valami lámpa, rádió, ilyesmi), de én nem esek ezek közé, meg ezeknél sem biztos, hogy annyival hosszabb életű az akku, mint amivel drágább. A másik meg, hogy lemértem az indítóáramot, ami kb. 110A volt 0 fok körül. Ilyen hidegben legyen 150, az még mindig lazán kijön egy 45Ah akkuból is, a fogyasztók ellátását meg a generátor kell, hogy biztosítsa. Plusz az autót jövőre le tervezem cserélni, meg valószínűleg a vásárolt akku így is tovább fog tartani, mint maga az autó (korésszériázás is kellene 1-2 éven belül, olajat is csipegeti, lengéscsillapítók is lassan cserére fognak szorulni, stb.), annyira nem éri már meg költeni rá. Vagy ha esetleg marad is nálam jövőre, akkor kell rá valamit költeni, de akkor is pár éven belül le lesz cserélve, szóval akkura megint nemnagyon érdemes sokat költenem.
Minden jó, és mégse jó. Bizony, van ilyen, főleg ilyenkor télen.
Egyszerű a magyarázat a ügyfél felé (meg magam felé is, mert volt már ilyen): nem rendeltetésnek megfelelő használat. Ha valaki így kénytelen használni az autót (van ilyen, nem vitatom), az vállalja az ezzel járó plusz karbantartást, rövidebb akkuélettartamot. A fekete doboz meg csak tovább merítené az aksit. ![]()
A 45-ös is biztosan megteszi ilyen használat mellett.
Mondjuk az önindító fajtájától is függ, épp akkoriban kezdtek áttérni az áttételes indítókra, ami jóval kisebb fogyasztású. Szerintem az E Kadettet mindkét félével szerelték, évjárattól függően.
Szerintem ezen még az egyszerűbb változat van, 1988-as. Lehet, hogy pl. a C14NZ-s motorokkal szerelten már az áttételes indítómotor van.
3-a után lehet, hogy meg tudom nézni katalógusban.
Látatlanban azt mondom, hogy a 45-ös lehet szerintem az alap, ha nem klímás. 1.3-as motorral gondolom nem az. Most az 55Ah lenne ideális, ha nem is az indítóáram miatt, hanem annak a kapacitása is nagyobb... Mostanában az lesz a tendencia az egyik gyártó szerint, hogy az indítóáram/kapacitás arány el fog tolódni a kapacitás javára. Az indítóáramok nem nőttek, sőt a bolygóműves önindítók miatt inkább csökkentek, viszont az állandó fogyasztók aránya jelentősen megnőtt. Üdv Inhouse
Gondolom pár 10mA-el megelégedne...vagy nem?
Igazság szerint a program is lehetne energiatakarékos. Valahogy azt kellene megoldani, hogy indítózáskor legyen meg 1-2 percig akár 10minta/1s, aztán elég 1minta/10s is. Üdv Inhouse
Simán megoldható lenne 1mA alatt is. Gyújtás nélkül pl. percenként felébred a kontroller, bekapcsolja a feszültségosztót, hogy lemérhesse a feszültséget, eltárolja egy SD kártyára és ismét alszik egy percig. Gyújtásra meg elindul a nagyobb sebességű mintavételezés, akár másodpercenként ezerszer. Egy óra motorjárás alatt az még mindig csak 7200000 bájtot igényel, kb. egy hét folyamatos üzem alatt jönne össze 1GB-nyi adat ezzel az 1000 minta/másodperc sebességgel. Csak aztán legyen aki végigbogarássza
![]()
Üdv!
Ez a mintavételezős kütyü ez elég bonyolult,simán elég néha rámérni az akkura. és mondjuk egy analóg műszerrel tökéletesen meg lehet álapítani a feszt az akkuban,még indításkor is ![]() Most nekem van egy olyan 55Ah-os akkum a kocsiba ami már tavaly télen sem akarta hajtani rendesen a motort,de nem dobtam ki azzal a szándékkal hogy majd csinálok egy szivargyujtós töltőt amit reggel az indítás előtt bekapcsolok és egy kicsit feléleszti az akkut. Ez olyan nagyon bevált hogy minden reggel indult pöccre,az egész nyarat végigvitte azzal az akkuval, és még mostis jó!!(ja és nyáron nem kellett a töltő mindig szépen dolgozott) Igaz ha ilyen hidegbe nem használom 3 napig akkor a szivargyujtós 0.6A-os töltőnek kell egy kis idő mire életrekelti az akkut de nagyon tuti módszer nekem bevált.
Ezzel csak az a baj, hogy ha egyszer véletlenül nem ott állsz meg az autóval, ahol be lehetne dugni, akkor szívás van. Én pl. van, hogy másfél-két napig barátnőmnél vagyok, aztán ha indulnék, akkor hogy néz már ki, hogy "kérek egy konnektort, hoztam hosszabbítót" ?
![]()
A jelen időjárásról nem is beszélve. Ilyen hidegben, még azt a háromnapos leállást sem bírná ki. Lehet, hogy fél napot sem.
Hmmm....mesélj még, olyan szép!
![]() Nem kell bogarászni, excel tábla és látható minden... Üdv Inhouse
Ha kicsit visszább olvasol, akkor láthatod, hogy ez nem lenne megoldás...nem szándékozom az ügyfél autójába költözni egy hétre egy műszerrel...
Üdv Inhouse
És a sok ezer pont közül mit látsz? Esetleg ha leszűröd egy algoritmus alapján, akkor kaphatsz értelmezhető adatokat. Mert nem mond neked semmit 100ezer szám, amit nem tudsz átnézni se, értelmes idő alatt. Ha tudsz kivonatot csinálni, hogy ennyi indítás volt (feszültségből követve), eloltás után mennyi idő alatt esett a feszültség ennyire meg annyira, stb. Ha így kapsz tíz értéket amiből tudsz következtetni, akkor jó, de többezer monoton számot nem látsz át.
Igaz olyan szempontbol hogy nem a saját autód az alany tényleg nem jó a ráméregetés,de a sok adattal elég nehéz lenne boldogulni.(de nem lehetetlen)
Hát igen de ez a kocsi nem parkol sokat távol a garázstol
![]() Ezzel csak regel körül van szaladva a városba elintézni egy két dolgot vásárlás stb. Ha viszont azt nézzük hogy tavaly kicseréltem volna az akkut akkor már az "új" egy éves lenne, és ezzel most csúszott az akku csere 1 évet ![]() És idén sincs szándékomba kicserélni mert mindig indul. Ja és ha messzebbre mennénk van itthon 90Ah akku az talán elég ilyen hidegbe is ![]()
Ja, a forralt bor....nem excel tábla a lényeg, hanem az abból készült diagram!
![]() Egyből látszik minden! Üdv Inhouse
Hidd el abból a sok pontból nem látnál semmit.
Hát látni lehetne abbol sok mindent ha csak az a rész lenne kiragadva amikor valami történik: pl.indítás leálítás stb.
Mert a beindítás után nem sokkal 14,4V lesz a fesz és akkor ott nem látnál semmi érdekeset a grafikonon,kivéve ha valami probléma van a töltéssel.
Nem értünk egyet. Normális működés esetén 12,5-14,4V között kell lennie a feszültségnek. Rövid időre, indítózáskor 9V-ra is leeshet. A nagy része valószínűleg folytonos közel vízszintes vonal. Ahol érdekesség van, ott ki lehet ragadni azt a részt. Rá lehet szűrni, hogy hol vannak rossz, túl alacsony, vagy túl magas értékek... Erre való a grafikon.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Elöször is Boldog ÚJ Évet mindenkinek!! Másodszor segítséget szeretnék kérni. Volna egy japán diesel autó, melyben egy Hitachi LE150-428T 50A generátor van. A próbléma a következő: Gyújtást ráadva a kontrollámpák kigyuladnak, de a töltés jelző lámpa egy kicsit halványabbban világít a többihez képest. Majd motor indítás kontrollámpák elalszanak, de sajnos a töltés jelző lámpa halványan parázslik, de csak olyan mértékben, hogy nappal észre sem lehet venni, csak sötétben. Ha viszont valami fogyasztot müködtetek PL: autórádió, fűtés, világítás, vagy csak egy féklámpa akkor már a kontrollámpa elalszik. A töltés alapjáraton 14,3. Ha esetleg volna valakinek ötlete mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |