Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy suzuki swiftem és abban egy Selca FC6.21 ami tönkrement. Helyette vásárolnék egy másikat, már ki is néztem. A Selca gyári szóval gondolom rendesen be van kötve. Véleményetek szerint mennyire bonyolult átkötni az egészet illetve szeretném bekötni az automatikus ablakfelhúzást is. Ez van benne: Selca Fc 6.21 Ezt szeretném: Mistral MAX2 R
Elvileg csak meg kell feleltetni a megfelelő pontokat a másik riasztónak. A 2 leírás alapján mennie kell. A színek nem szabványosak, ne párosíts ez alapján! Cimkézd fel az eredeti rajza alapján őket és akkor nem lesz baj.
Köszi a választ!
A címkézést úgy érted, hogy az eredeti riasztó leírása alapján írjam rá a vezetékekre hogy mi hová megy aztán párosítsam az új rendszerhez az alapján? Jól gondolom? Köszönöm!
Jól gondolod.
Lehetnek különbségek: - index villogtatás kimenet (1 v. 2, stb) - gyújtástiltás rész, ha be volt kötve - külön bemenetek a motorháztetőnek, csomagtérnek, ajtóknak, esetleg bal elsőnek, vagy egyben az egész 1 bemenettel - stb... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Sziasztok van nekem egy BMW 316-i compact autóm amiben van központi zár, vettem bele egy riasztót hogy távirányítóval be tudjam zárni illetve ki tudjam nyitni. Már majdnem mindent be kötöttem, de a központi zárral nem boldogulok. Ma teljesen szét szedtem a kocsit minden dobozt az kalaptartó alatt és az ajtót is szét szedtem. Mértem hol jelenik meg feszültség mi változik. Találtam egy piros fehér vezetéket adtam neki 12v pluszt lezárt az őszes ajtó de ki már nem lehetett nyitni sehogy csak kintről kulccsal. Egyszerűen nem boldogulok sehogy sem. Bármilyen segítség jól jönne mellékelek képeket is hátha valaki már találkozott ilyen problémával, vagy tud segíteni nekem.válaszotokat előre is köszönöm szépen .
Inhouse nagyon köszönöm!
Nem várhatom el, de ha időd energiád engedi a fentieket kifejtve leírnád a buktatókat és a helyes megoldásokat (már ha van olyan). Nem vagyok elektronikai analfabéta, de ezt nem szeretném elcseszni. Tudom mehetnék szervizbe is, de szeretem a kihívásokat, de szeretek előtte utána nézni/kérdezni. Köszönöm az eddigieket is.
Szia. Feltenni nagyobb felbontású képet a kapcsolási rajzról? Homályos minden, vagy csak nekem nem jó?
bocsánat nagyon le kicsinyítettem a méretét .
tetem fel egy kicsit jobbat az a baj hogy az oldalra nem tehetek nagyobb fájlt 6mb lenne az eredeti fájl
A motorok amik a rajzon vannak, melyik mit nyit-zár? Fentről lefelé haladva.
A6812 = Bal első ajtózár egység
A9726 = jobb első ajtózár egység
Így próbáld ki, ahogy berajzoltam, ha még nem próbáltad volna. A közösítés nem fontos, elég ha egy motorral próbálod ki. Email-ban elküldhetnéd a teljes dokumentációt.
ez egy autós program és abból fotóztam ki. holnap ki próbálom és vissza üzenek.
Annyi volna amúgy a lényeg, hogy megkeressük a motor vezérlő szálát(+/-) és akkor arra már rá lehetne kötni a kp. zárat.
hat db vezeték megy a motorhoz. egyesével tetem pluszt rájuk és nem történt semmi úgy hogy be zártam az ajtót ne hogy az legyen a baj hogy valami kapcsoló nyitva érzékeli. Van két vezeték ami a kilincs érintkezője az egyik állandó plusz a másikra pluszt téve le zárnak az ajtók de úgy hogy belülről semmire nem reagál még mechanikusan sem lehet kinyitni csak kívülről kulccsal.
Kellene egy GND is ahhoz, hogy a +t rakosgatva legyen valami reakció. ( Elvileg ez a gyári rajz szerint a KÉK/SZÜRKE kábel!) Lehet, hogy pozitív a közös pont, így lehetőleg először mérj rá multival a kábelre(kék/szürke) a testhez képest, hogy van-e tápfesz, nehogy zárlatot csinálj!
Igen az lehet hogy a dobozka meg szakítja a test szálat is és azért nem volt semmi változás. Holnap minden képen ki próbálom köszönöm szépen a segítséget.
Szia így sajnos nem volt jó. Ma kaptam egy rajzot csak kell még vennem két relét a ki próbáláshoz. Remélem így már működni fog. Azt írják hogy így már be fogom tudni zárni csak nem fog le reteszelni a zár. fel teszem a rajzot amit kaptam. Köszönöm szépen hogy foglalkoztál a problémámmal köszönöm.
Szia! A kulcsos kapcsolónál levő kábelekre mérj rá! (ajtózárnál) Ott meg kell lenni a nyitás és zárás kábeleinek, ha az megvan akkor már rá lehet kötni a központit is!
Mielőtt bármit is érintgetnél, előtte nem árt mérni és tanulmányozni! Ellenkező esetben erősen füstszagú lehet az autó. Ha már +12V-ot kell adni valahova (vagy akár testet), akkor érdemes nem közvetlenül, hanem egy izzós próbalámpán keresztül tenni azt.
Ha már van rajzod is használd! Nem szabvány kp zár, a reteszelés miatt lehet? Kellene a : - RED/GRN vezetéken levő feszültség - a hozzá tartozó WHT/GRN és WHT/BLK szálakon nyitva, csukva, zárva (mindnél így) - a BLU/GRY vezetéken szintén - a BLK és WHT szálakon is kellene mérni Sajnos nem ismerem konkrétan ezt a megoldást, de mintha lett volna már itt erről. Tippelném, hogy a RED/GRN szálas az ajtónyitás érzékelő, ezt kiderítheted, ha kinyitod, majd becsukod az ajtót. A motorral kapcsolatban levő pedig a zár nyitva/zárva állapota lenne....? Annyi kis gond van a talált rajzoddal kapcsolatban, hogy nincs meg a motor 2 kivezetése nálad, hiszen alapból sorban van vele egy mikrokapcsoló. Ez az utólagos rajz feltételezi, hogy a 2 motor szál alaphelyzetben testen, van és ő felváltva tud rá +12V-os kapcsolni. Ez jó is lenne egy sima vezérlőnél, bár ott meg felesleges közvetlenül a motorokat vezérelni... A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
A red-grn vezetéken állandó 12 V plusz van .
A wht-grn zárt helyzetben 12 V plusz; nyitot helyzetben semmi A wht-blk Nyitot helyzetben 12V plusz; zárt helyzetben semmi A többin minusz van. Két red-grn vezeték van mind a kető plusz 12V van egy red-wht azon nincs semmi de ha adok neki pluszt akkor úgy be zár az ajtó hogy csak kintről lehet kulccsal kinyitni bent nem reagál semmire .
Én tavaly egy ismerősnek a kocsijával nem boldogultam, mert gyári zár, roiasztó volt benne és nem tudtam ki-kivel van, mert rajz se volt. Leszedtem sofőr oldali ajtó kárpitot és ott volt a kulcsos zárnál 3 vezeték. Az a 3 vezeték volt a nyitás-zárás (centrálzár). Volt egy betáp +12V, a másik kettő nyitáskor vagy záráskor kapcsolta a +12V-ot. Ezekre kötöttem az új távirányítós kp. zár nyitó-záró vezetékeit(+12V) és működik azóta is. A reteszelést a gyári végzi, mert így olyan mintha kulccsal nyitná vagy zárná az autót. Ezt megnézhetnéd Te is, veszteni nem vesztel semmit.
Tehát az a motorral nem összekötött mikrokapcsoló jelzi az ajtózár nyitott/zárt állapotát?
Természetesen, ha a RED/GRN állandó +12V, akkor a 2 kapcsolt szálon ez lesz felváltva. A BLU/GRY és a BLK? valamint a WHT szálakon nem lehet állandóan test, legalább a zárás, vagy nyitás alatt lennie kell +12V-nak. Nem tudom mit is csinál a motorral sorba kapcsolt mikrokapcsoló. Nem látszik a képen minden szál, hogy hova fut... Jó lenne tudni, hogy mikor vált az a mikrokapcsoló. RED/WHT-ot nem látok a képen. Lehet,hogy egy BMW fórumon jobban járnál, ahol már végigzongorászták a lehetőségeket és van kész megoldás.
Sziasztok !
Hát ha van valakinek a fenti címen ilyen riasztója. ugyan is egy másik autóba kötném be, de elveszett a bekötési rajza. Ott a bibi, az elöző központi levegő rendszerü volt, a mostani elektró mágneskapcsolós. Így módüsul a bekötés. Üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Sziasztok !
Köszönöm meglett, de ha kell valakinek, feltöltöm. Az elözőleg lemaradt, a tipus, mert átt lett helyezve : C-014-es. Üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Sziasztok!
Pár hete kérdeztem, hogyan tudom régi riasztóm helyére az újat bekötni, de végöl arra jutottunk szakembert fogadok és ő beköti azt. Ez meg is történt és teljesen is elégedett vagyok vele. Viszont amit nem köttettem be de van hozzá mindenem az a csomagtér nyitás: Ilyen a riasztó: Riasztó Ilyen a motor: Motor Ilyen a relé: Azt írják mindenhol hogy egy ilyen relét kell bekötni a motor és a riasztó központi egység közé. kep1 kep2 A kérdésem mi a pontos bekötése ennek a megvalósításnak? Köszönöm!!!
Valaki szánjon meg, holnap megvalósítanám....
Köszönöm
Szia.
5. oldalon a 14-es pontban van írva ha jól emlékszem, a csomagtérnyitó funkció. Ott azt írja, hogy +12V-os impulzust ad ki, ha megnyomod a gombot 3 másodpercig. Ez az impulzus alapbeállításban 0.5 mp. Erre a kimenetre kötöd a motor + kivezetését, a negatívját pedig le testeled. Mivel ez a zár rugós, így csak "meg kell rántanod a motort" hogy nyisson, majd visszaáll alaphelyzetbe a rugó miatt. Relék nem kellenek, mert közvetlen lehet hajtani a motort róla, egy 5A-es biztosítékon keresztül. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2014
Szia
Több weboldalon is ahol lehet kapni írják hogy szükséges relézni mivel leéghet..... Idézem: Figyelem!!! A csomagtér kimenetet minden esetben relézni kell, mert a központi egység csak pár száz mA-es jelet ad ki és nem alkalmas közvetlenül a nagy áramfelvételű fogyasztót vezérelni, könnyen leéghet relé nélkül! Most akkor mi a helyzet vajon? |
Bejelentkezés
Hirdetés |