Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy suzuki swiftem és abban egy Selca FC6.21 ami tönkrement. Helyette vásárolnék egy másikat, már ki is néztem. A Selca gyári szóval gondolom rendesen be van kötve. Véleményetek szerint mennyire bonyolult átkötni az egészet illetve szeretném bekötni az automatikus ablakfelhúzást is. Ez van benne: Selca Fc 6.21 Ezt szeretném: Mistral MAX2 R
Elvileg csak meg kell feleltetni a megfelelő pontokat a másik riasztónak. A 2 leírás alapján mennie kell. A színek nem szabványosak, ne párosíts ez alapján! Cimkézd fel az eredeti rajza alapján őket és akkor nem lesz baj.
Köszi a választ!
A címkézést úgy érted, hogy az eredeti riasztó leírása alapján írjam rá a vezetékekre hogy mi hová megy aztán párosítsam az új rendszerhez az alapján? Jól gondolom? Köszönöm!
Jól gondolod.
Lehetnek különbségek: - index villogtatás kimenet (1 v. 2, stb) - gyújtástiltás rész, ha be volt kötve - külön bemenetek a motorháztetőnek, csomagtérnek, ajtóknak, esetleg bal elsőnek, vagy egyben az egész 1 bemenettel - stb... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Sziasztok van nekem egy BMW 316-i compact autóm amiben van központi zár, vettem bele egy riasztót hogy távirányítóval be tudjam zárni illetve ki tudjam nyitni. Már majdnem mindent be kötöttem, de a központi zárral nem boldogulok.
![]()
Inhouse nagyon köszönöm!
Nem várhatom el, de ha időd energiád engedi a fentieket kifejtve leírnád a buktatókat és a helyes megoldásokat (már ha van olyan). Nem vagyok elektronikai analfabéta, de ezt nem szeretném elcseszni. Tudom mehetnék szervizbe is, de szeretem a kihívásokat, de szeretek előtte utána nézni/kérdezni. Köszönöm az eddigieket is.
Szia. Feltenni nagyobb felbontású képet a kapcsolási rajzról? Homályos minden, vagy csak nekem nem jó?
bocsánat nagyon le kicsinyítettem a méretét .
tetem fel egy kicsit jobbat az a baj hogy az oldalra nem tehetek nagyobb fájlt 6mb lenne az eredeti fájl
A motorok amik a rajzon vannak, melyik mit nyit-zár? Fentről lefelé haladva.
A6812 = Bal első ajtózár egység
A9726 = jobb első ajtózár egység
Így próbáld ki, ahogy berajzoltam, ha még nem próbáltad volna. A közösítés nem fontos, elég ha egy motorral próbálod ki. Email-ban elküldhetnéd a teljes dokumentációt.
ez egy autós program és abból fotóztam ki. holnap ki próbálom és vissza üzenek.
Annyi volna amúgy a lényeg, hogy megkeressük a motor vezérlő szálát(+/-) és akkor arra már rá lehetne kötni a kp. zárat.
hat db vezeték megy a motorhoz. egyesével tetem pluszt rájuk és nem történt semmi úgy hogy be zártam az ajtót ne hogy az legyen a baj hogy valami kapcsoló nyitva érzékeli. Van két vezeték ami a kilincs érintkezője az egyik állandó plusz a másikra pluszt téve le zárnak az ajtók de úgy hogy belülről semmire nem reagál még mechanikusan sem lehet kinyitni csak kívülről kulccsal.
Kellene egy GND is ahhoz, hogy a +t rakosgatva legyen valami reakció. ( Elvileg ez a gyári rajz szerint a KÉK/SZÜRKE kábel!) Lehet, hogy pozitív a közös pont, így lehetőleg először mérj rá multival a kábelre(kék/szürke) a testhez képest, hogy van-e tápfesz, nehogy zárlatot csinálj!
Igen az lehet hogy a dobozka meg szakítja a test szálat is és azért nem volt semmi változás. Holnap minden képen ki próbálom köszönöm szépen a segítséget.
Szia így sajnos nem volt jó. Ma kaptam egy rajzot csak kell még vennem két relét a ki próbáláshoz. Remélem így már működni fog. Azt írják hogy így már be fogom tudni zárni csak nem fog le reteszelni a zár. fel teszem a rajzot amit kaptam. Köszönöm szépen hogy foglalkoztál a problémámmal köszönöm.
Szia! A kulcsos kapcsolónál levő kábelekre mérj rá! (ajtózárnál) Ott meg kell lenni a nyitás és zárás kábeleinek, ha az megvan akkor már rá lehet kötni a központit is!
![]()
Mielőtt bármit is érintgetnél, előtte nem árt mérni és tanulmányozni! Ellenkező esetben erősen füstszagú lehet az autó. Ha már +12V-ot kell adni valahova (vagy akár testet), akkor érdemes nem közvetlenül, hanem egy izzós próbalámpán keresztül tenni azt.
Ha már van rajzod is használd! Nem szabvány kp zár, a reteszelés miatt lehet? Kellene a : - RED/GRN vezetéken levő feszültség - a hozzá tartozó WHT/GRN és WHT/BLK szálakon nyitva, csukva, zárva (mindnél így) - a BLU/GRY vezetéken szintén - a BLK és WHT szálakon is kellene mérni Sajnos nem ismerem konkrétan ezt a megoldást, de mintha lett volna már itt erről. Tippelném, hogy a RED/GRN szálas az ajtónyitás érzékelő, ezt kiderítheted, ha kinyitod, majd becsukod az ajtót. A motorral kapcsolatban levő pedig a zár nyitva/zárva állapota lenne....? Annyi kis gond van a talált rajzoddal kapcsolatban, hogy nincs meg a motor 2 kivezetése nálad, hiszen alapból sorban van vele egy mikrokapcsoló. Ez az utólagos rajz feltételezi, hogy a 2 motor szál alaphelyzetben testen, van és ő felváltva tud rá +12V-os kapcsolni. Ez jó is lenne egy sima vezérlőnél, bár ott meg felesleges közvetlenül a motorokat vezérelni... A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2014
A red-grn vezetéken állandó 12 V plusz van .
A wht-grn zárt helyzetben 12 V plusz; nyitot helyzetben semmi A wht-blk Nyitot helyzetben 12V plusz; zárt helyzetben semmi A többin minusz van. Két red-grn vezeték van mind a kető plusz 12V van egy red-wht azon nincs semmi de ha adok neki pluszt akkor úgy be zár az ajtó hogy csak kintről lehet kulccsal kinyitni bent nem reagál semmire .
Én tavaly egy ismerősnek a kocsijával nem boldogultam, mert gyári zár, roiasztó volt benne és nem tudtam ki-kivel van, mert rajz se volt. Leszedtem sofőr oldali ajtó kárpitot és ott volt a kulcsos zárnál 3 vezeték. Az a 3 vezeték volt a nyitás-zárás (centrálzár). Volt egy betáp +12V, a másik kettő nyitáskor vagy záráskor kapcsolta a +12V-ot. Ezekre kötöttem az új távirányítós kp. zár nyitó-záró vezetékeit(+12V) és működik azóta is. A reteszelést a gyári végzi, mert így olyan mintha kulccsal nyitná vagy zárná az autót. Ezt megnézhetnéd Te is, veszteni nem vesztel semmit.
Tehát az a motorral nem összekötött mikrokapcsoló jelzi az ajtózár nyitott/zárt állapotát?
Természetesen, ha a RED/GRN állandó +12V, akkor a 2 kapcsolt szálon ez lesz felváltva. A BLU/GRY és a BLK? valamint a WHT szálakon nem lehet állandóan test, legalább a zárás, vagy nyitás alatt lennie kell +12V-nak. Nem tudom mit is csinál a motorral sorba kapcsolt mikrokapcsoló. Nem látszik a képen minden szál, hogy hova fut... Jó lenne tudni, hogy mikor vált az a mikrokapcsoló. RED/WHT-ot nem látok a képen. Lehet,hogy egy BMW fórumon jobban járnál, ahol már végigzongorászták a lehetőségeket és van kész megoldás.
Sziasztok !
Hát ha van valakinek a fenti címen ilyen riasztója. ugyan is egy másik autóba kötném be, de elveszett a bekötési rajza. Ott a bibi, az elöző központi levegő rendszerü volt, a mostani elektró mágneskapcsolós. Így módüsul a bekötés. ![]() Üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Sziasztok !
Köszönöm meglett, de ha kell valakinek, feltöltöm. Az elözőleg lemaradt, a tipus, mert átt lett helyezve : C-014-es. Üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2014
Sziasztok!
Pár hete kérdeztem, hogyan tudom régi riasztóm helyére az újat bekötni, de végöl arra jutottunk szakembert fogadok és ő beköti azt. Ez meg is történt és teljesen is elégedett vagyok vele. Viszont amit nem köttettem be de van hozzá mindenem az a csomagtér nyitás: Ilyen a riasztó: Riasztó Ilyen a motor: Motor Ilyen a relé: Azt írják mindenhol hogy egy ilyen relét kell bekötni a motor és a riasztó központi egység közé. kep1 kep2 A kérdésem mi a pontos bekötése ennek a megvalósításnak? Köszönöm!!!
Valaki szánjon meg, holnap megvalósítanám....
Köszönöm
Szia.
5. oldalon a 14-es pontban van írva ha jól emlékszem, a csomagtérnyitó funkció. Ott azt írja, hogy +12V-os impulzust ad ki, ha megnyomod a gombot 3 másodpercig. Ez az impulzus alapbeállításban 0.5 mp. Erre a kimenetre kötöd a motor + kivezetését, a negatívját pedig le testeled. Mivel ez a zár rugós, így csak "meg kell rántanod a motort" hogy nyisson, majd visszaáll alaphelyzetbe a rugó miatt. Relék nem kellenek, mert közvetlen lehet hajtani a motort róla, egy 5A-es biztosítékon keresztül. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2014
Szia
Több weboldalon is ahol lehet kapni írják hogy szükséges relézni mivel leéghet..... Idézem: Figyelem!!! A csomagtér kimenetet minden esetben relézni kell, mert a központi egység csak pár száz mA-es jelet ad ki és nem alkalmas közvetlenül a nagy áramfelvételű fogyasztót vezérelni, könnyen leéghet relé nélkül! Most akkor mi a helyzet vajon? |
Bejelentkezés
Hirdetés |