Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   26 / 338
(#) potyo válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
Mondjuk 150mA terhelés hatására nem kellene 5-6 nap alatt lemerülnie, de ezek a mostani rádiók, központizár, riasztó, stb. tényleg képesek benyelni ekkora áramokat, és nem tudjuk, hogy amikor megy a motor, akkor mennyit megy, és feltölti-e az akkut teljesen, vagy csak tölt valamennyit, aztán a következő 5 napot már csak mondjuk 70%-ról kezdi. A rádióból pl. kispórolják az eepromot a beállítások tárolására, helyette folyamatosan fogyaszt, ráadásul nemis keveset. Csak tudnám kik tervezik ezeket, amikor egy CMOS memória nA áramot igényel a tartalom megőrzéséhez...
(#) CsekmeCsaba válasza bbb hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
belenéztem a kacsolásba és a led helyére raksz egy ( bc 337 vagy 227 nem emlékeszem pontosan de kis áramú) tranzisztort és az meg működtetne egy relécskét ha lemerül az akumlátor 10 v akkor nem folyik áram a tranzisztoron és nem húz be a relé, meg van szakítva a fogyasztó. Valami ilyesmire gondoltál???
(#) akos70 válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
ha lemerül az akumlátor 10 v akkor már régen rossz...
(#) akos70 válasza bbb hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
Mi lenne, ha egy idözitön gondolkodnál? Mondjuk lehetne 1 ora. 1 ora után kikapcsolná a rádio ACC-tápját. Persze igy akkor is lekapcsolna, ha épp állohelyben hallgatod, de 44Ah-s aksival ne tessék orákig rádiozni.
(#) CsekmeCsaba válasza akos70 hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
az csak pl. volt. Meg kelene próbálni lehúzni a rádiót a riasztót meg központízárat és úgyis lemerül? hogy biztosak legyünk benne hogy ez az ok nem valami más.
(#) akos70 válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
De legalább a relécske segitségével hamarabb eléri a limitet.
(#) kissi válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
Hát nem tudom, Te hogy vagy vele, én amit megveszek azt szeretném használni sokáig, ezért ha nem tudom valaminek a funkcióját, akkor nem kötök rá próbalámpát, ha attól tönkremehet! Én sem furkálom szét az autómat, gondolom más sem teszi szándékosan rosszá, ezért nem gondolom, hogy az a helyes út, hogy "ha tönkremegy így is Úgyis tönkremegy".
A harmadik láb akár lehet egy közvetlen műszerkivezetés, vagy tranzisztoros túltöltésjelző és ha rátesz egy 12V/21W-os próbalámpát, akkor megszűnt a kis áramkör!
Összefoglalva: ha tudsz BIZTONSÁGOSAN segíteni, akkor segíts, ha nem, akkor legalább ne biztass valakit, hogy esetleg kárt okozzon magának!
Részemről a téma lezárva ( én sem akartam senkit megsérteni).

Steve
(#) CsekmeCsaba válasza akos70 hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
mert a számláló nem fogyaszt? de ha mindenki ellenkezik mindenkivel mindenki mindenkinél okosabb akar lenni akkor sz.. az egészbe és oldja meg mindenki maga gondját! sziasztok
(#) bbb válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
Szia!

Kimértem, biztos, hogy azok fogyasztanak ennyit.
(#) akos70 válasza CsekmeCsaba hozzászólására (») Okt 1, 2009 /
 
:kalap: :action:
(#) izsakig hozzászólása Okt 4, 2009 /
 
Sziasztok!
Autómban a digitális óra háttérvilágításának erősségét szeretném csökkenteni. Az izzó 3,4W-os. Kipróbáltam egy ~100Ohm-os ellenállással, jó lenne a fénye. Viszont a teljesítmény miatt melegszik a kis ellenállás. Mivel lehetne ezt megoldani, üzembiztosan?
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Szia!

PWM modulációra keress rá, akár egy 555-el is meg lehet csinálni ( + tranzisztor) !

Steve
(#) hideg83 hozzászólása Okt 4, 2009 /
 
Sziasztok.Nekem is ugyan az a problémám mint bbb-nek.Szerintetek ez megoldás lehet a problémánkra.Illetve még azt szeretném megtudni hogy mennyire lehet megbízni ezekbe az épitő készletekbe.Köszi .Sziasztok.
(#) bbalazs_ válasza izsakig hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Tegyel bele kisebb izzot (par rizsszemizzo pl.).
Vagy koss sorba kettot. De a lampa is ugyanugy melegszik, szoval nem nagyon latom a gazos reszt.
Vehetsz mondjuk nagyobb teljesitmenyu ellenallast, az jobban leadja a hot.
(#) antalautovill hozzászólása Okt 4, 2009 /
 
Sziasztok! Most regisztráltam a fórumon. Következő a gond: rengeteg izzót cserélek naponta autókban, bekapcsoláskor ill. fényváltáskor tudjuk, hogy mekkora " pofont" adunk az izzóknak, de most egy ügyfelem a 3 éves Hondájában hetente cseréli az izzókat, és elkeseredetten fordult hozzám, hogy találjak már ki valamit. Én sorba kötött fojtótekercsre gondolok, ami csillapítaná a tranziens jelenséget, de mégis milyen paraméterűt keressek. Vagy teljesen más irányba induljak el? Ha valakinek van jó ötlete, azt megköszönném.
(#) Krisz03 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Helló!

Csak egy ötlet, de mennyi az akkufeszültség? Arra gondolok, hogy túltölt a generátor, és emiatt ég ki az izzó.
(#) Amarton válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Nem lehet, hogy egy kicsit túltölt az autó?
Lehet izzó cserék helyett először a feszszabályzót kellene megnézni.
(#) antalautovill válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Generátor rendben, természetesen ez az első lépés amit mérek. Autóvill. műsz.-ként naponta találkozom e problémával, bár halkan megsúgom ez nekem hasznot hoz, mert egyre nyűgösebb feladat izzót cserélni az újabb típusokban, és inkább nem próbálkoznak házilag. De visszatérve a problémára minden esetben megfelelően működött a fesz.szab.
(#) Krisz03 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Értem. Akkor sajnos nálam ebben a témában megállt a tudomány.

Viszont ha megengeded, lenne egy kérdésem. Van egy 1.9-es dízel Berlingo-nk, aminek indítás után az akkufeszültsége alig haladja meg a 12V-ot. Ha be van kapcsolva valami fogyasztó, akkor még ennél is kevesebb. Felpörgetve a motort emelkedik kicsit a feszültség, de még így is csak 12.5-13V között van, ami gázelvétellel visszaesik 12V-ra. Aztán pár perc elteltével lassan felmászik a feszültség a normális 14.2V-ra, ami terheléssel sem esik 14V alá.
Vajon az akku vagy esetleg a generátor járja már a végét? Vagy valami más a magyarázat?
(#) antalautovill válasza Amarton hozzászólására (») Okt 4, 2009 / 1
 
Sajnos a töltés rendben. Ha extrém módon túltöltene akkor kiégnének a hátsó világítástól kezdve a legutolsó műsz.falizzóig. De 14,4 V-nál leszabályoz a fesz.szab. Még hozzá kell tenni, hogy az illető az 500Ft-os izzótól a márkás, puccos több ezer Ft-os izzókat is kipróbálta.
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
nem akarok computert rakni az autóba, csupán egyszerűen csökkenteni a háttérvilágatás fényerejét!
Egy nagyobb mertű ellenállás, ami jobban bírja a hőt pl?
(#) antalautovill válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Azt tudni kell, hogy általában a dízelmotoroknál a motor beindulása után ( típusfüggően ) az izzító áramkör utóízzítást végez, akár néhány percig is rajta hagyja az izzítást. Ez kb. 70-80 amper. Lehet, hogy az akksid fog meghalni, persze az időpontot nem tudom megjósolni. Jótanács: akkusaruk tiszták legyenek, test a motor és a kaszni közt jó legyen, ékszíjfeszesség megfelelő legyen és végül a generáror méltatlanul semmibe vett egyik legfontosabb alkatrésze: ÉKSZÍJTÁRCSA kopottsága
(#) Dudus válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Megpróbálhatod soros induktivitással, elektronikus lágyindítással, bár a fénykürtnél, lehet, hogy ez nem teljesen jó megoldás. De sok autóban az izzók éveket bírnak, az, hogy az adott autónál ilyen hamar kimegy lehet műszaki hiba eredménye is.
(#) Krisz03 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Ezt nem is tudtam, hogy még az indítás után is van izzítás. Akkor ez megmagyarázza az esetet. Mielőtt megvettük a kocsit, elég sokat állt, nem biztos, hogy törődtek az akkuval. Lehet, hogy ez az eredménye.
A kontaktusok jók, az ékszíj új és megfelelően feszes (allergiás vagyok a vonyító/csúszó ékszíjra), viszont az ékszíjtárcsáról nem tudok semmit sem, azaz látszólag nem volt semmi baja.
Köszi!
(#) akos70 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Ott lesz a kutya elásva!
Éspedig franciáéknál szokás az, hogy az utoizzitás szakaszosan, 2-2gyertyát váltogatva müködik. Igy a terhelés, és a feszültség is állando marad, persze a 70-80 A-nak csak a fele. Csak 1-2 perc elteltével, az utoizzitás kikapcsolása után megy fel a feszültség normál értékre.
(#) akos70 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Ezt én is rendszeresen tapasztalom H7-es és H1-es izzoknál. Viszont a H4-es és H3-asok sokkal jobban birják. Én nem tartom valoszinünek, hogy az auto a jelenség oka...
(#) akos70 válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Hogy biztos legyél a dologban, hideginditás után egy probalámpával ellenörizd le az izzitogyertyáknál. Valoszinüleg néhány másodpercenként felváltva fog áramot kapni 2-2 gyertya.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Az utóizzítás miért jó egyébként?
(#) izsakig válasza potyo hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Feltételezem, hogy minél kedvezőbb legyen már hideg motornál is az égés.


Bocs, hogy még egyszer felteszem a kérdésemet, de fontos lenne.
"A digitális óra háttérvilágításának erősségét szeretném csökkenteni. Az izzó 3,4W-os. Kipróbáltam egy ~100Ohm-os ellenállással, jó lenne a fénye. Viszont a teljesítmény miatt melegszik a kis ellenállás."
Egy nagyobb ellenállás, ami jobban bírja a hőt, az megfelelő lenne? feltéve, hogy létezik ilyen.
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Szia!

Bocs, de még csak most néztem rá megint a topicra.

Számolgattam egy kicsit a leírásod alapján kb. 0,7W-al fűt az ellenállásod. Ez azt jelenti, hogy vegyél 100 ohm / 2W-os ellenállást ( az üzembiztonság miatt szerintem érdemesebb, mint az 1W-os!) és az nagyobb felületen jobban le tudja adni a hőt!
A melegedésre viszont figyelj, ne érjen hozzá semmihez!

Amit az előző hozzászólásomban javasoltam, az azért még nem a "kompjúter"

Jó munkát!

Steve
Következő: »»   26 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem