Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Mondjuk 150mA terhelés hatására nem kellene 5-6 nap alatt lemerülnie, de ezek a mostani rádiók, központizár, riasztó, stb. tényleg képesek benyelni ekkora áramokat, és nem tudjuk, hogy amikor megy a motor, akkor mennyit megy, és feltölti-e az akkut teljesen, vagy csak tölt valamennyit, aztán a következő 5 napot már csak mondjuk 70%-ról kezdi. A rádióból pl. kispórolják az eepromot a beállítások tárolására, helyette folyamatosan fogyaszt, ráadásul nemis keveset. Csak tudnám kik tervezik ezeket, amikor egy CMOS memória nA áramot igényel a tartalom megőrzéséhez...
belenéztem a kacsolásba és a led helyére raksz egy ( bc 337 vagy 227 nem emlékeszem pontosan de kis áramú) tranzisztort és az meg működtetne egy relécskét ha lemerül az akumlátor 10 v akkor nem folyik áram a tranzisztoron és nem húz be a relé, meg van szakítva a fogyasztó. Valami ilyesmire gondoltál???
ha lemerül az akumlátor 10 v akkor már régen rossz...
Mi lenne, ha egy idözitön gondolkodnál? Mondjuk lehetne 1 ora. 1 ora után kikapcsolná a rádio ACC-tápját. Persze igy akkor is lekapcsolna, ha épp állohelyben hallgatod, de 44Ah-s aksival ne tessék orákig rádiozni.
![]()
az csak pl. volt. Meg kelene próbálni lehúzni a rádiót a riasztót meg központízárat és úgyis lemerül? hogy biztosak legyünk benne hogy ez az ok nem valami más.
De legalább a relécske segitségével hamarabb eléri a limitet.
![]()
Hát nem tudom, Te hogy vagy vele, én amit megveszek azt szeretném használni sokáig, ezért ha nem tudom valaminek a funkcióját, akkor nem kötök rá próbalámpát, ha attól tönkremehet! Én sem furkálom szét az autómat, gondolom más sem teszi szándékosan rosszá, ezért nem gondolom, hogy az a helyes út, hogy "ha tönkremegy így is Úgyis tönkremegy".
A harmadik láb akár lehet egy közvetlen műszerkivezetés, vagy tranzisztoros túltöltésjelző és ha rátesz egy 12V/21W-os próbalámpát, akkor megszűnt a kis áramkör! ![]() Összefoglalva: ha tudsz BIZTONSÁGOSAN segíteni, akkor segíts, ha nem, akkor legalább ne biztass valakit, hogy esetleg kárt okozzon magának! Részemről a téma lezárva ( én sem akartam senkit megsérteni). Steve
mert a számláló nem fogyaszt? de ha mindenki ellenkezik mindenkivel mindenki mindenkinél okosabb akar lenni akkor sz.. az egészbe és oldja meg mindenki maga gondját! sziasztok
Szia!
Kimértem, biztos, hogy azok fogyasztanak ennyit.
:kalap: :action:
Sziasztok!
Autómban a digitális óra háttérvilágításának erősségét szeretném csökkenteni. Az izzó 3,4W-os. Kipróbáltam egy ~100Ohm-os ellenállással, jó lenne a fénye. Viszont a teljesítmény miatt melegszik a kis ellenállás. Mivel lehetne ezt megoldani, üzembiztosan?
Szia!
PWM modulációra keress rá, akár egy 555-el is meg lehet csinálni ( + tranzisztor) ! Steve
Sziasztok.Nekem is ugyan az a problémám mint bbb-nek.Szerintetek ez megoldás lehet a problémánkra.Illetve még azt szeretném megtudni hogy mennyire lehet megbízni ezekbe az épitő készletekbe.Köszi .Sziasztok.
Tegyel bele kisebb izzot (par rizsszemizzo pl.).
Vagy koss sorba kettot. De a lampa is ugyanugy melegszik, szoval nem nagyon latom a gazos reszt. Vehetsz mondjuk nagyobb teljesitmenyu ellenallast, az jobban leadja a hot.
Sziasztok! Most regisztráltam a fórumon. Következő a gond: rengeteg izzót cserélek naponta autókban, bekapcsoláskor ill. fényváltáskor tudjuk, hogy mekkora " pofont" adunk az izzóknak, de most egy ügyfelem a 3 éves Hondájában hetente cseréli az izzókat, és elkeseredetten fordult hozzám, hogy találjak már ki valamit. Én sorba kötött fojtótekercsre gondolok, ami csillapítaná a tranziens jelenséget, de mégis milyen paraméterűt keressek. Vagy teljesen más irányba induljak el? Ha valakinek van jó ötlete, azt megköszönném.
Helló!
Csak egy ötlet, de mennyi az akkufeszültség? Arra gondolok, hogy túltölt a generátor, és emiatt ég ki az izzó.
Nem lehet, hogy egy kicsit túltölt az autó?
Lehet izzó cserék helyett először a feszszabályzót kellene megnézni.
Generátor rendben, természetesen ez az első lépés amit mérek. Autóvill. műsz.-ként naponta találkozom e problémával, bár halkan megsúgom ez nekem hasznot hoz, mert egyre nyűgösebb feladat izzót cserélni az újabb típusokban, és inkább nem próbálkoznak házilag. De visszatérve a problémára minden esetben megfelelően működött a fesz.szab.
Értem. Akkor sajnos nálam ebben a témában megállt a tudomány.
Viszont ha megengeded, lenne egy kérdésem. Van egy 1.9-es dízel Berlingo-nk, aminek indítás után az akkufeszültsége alig haladja meg a 12V-ot. Ha be van kapcsolva valami fogyasztó, akkor még ennél is kevesebb. Felpörgetve a motort emelkedik kicsit a feszültség, de még így is csak 12.5-13V között van, ami gázelvétellel visszaesik 12V-ra. Aztán pár perc elteltével lassan felmászik a feszültség a normális 14.2V-ra, ami terheléssel sem esik 14V alá. Vajon az akku vagy esetleg a generátor járja már a végét? Vagy valami más a magyarázat?
Sajnos a töltés rendben. Ha extrém módon túltöltene akkor kiégnének a hátsó világítástól kezdve a legutolsó műsz.falizzóig. De 14,4 V-nál leszabályoz a fesz.szab. Még hozzá kell tenni, hogy az illető az 500Ft-os izzótól a márkás, puccos több ezer Ft-os izzókat is kipróbálta.
nem akarok computert rakni az autóba, csupán egyszerűen csökkenteni a háttérvilágatás fényerejét!
Egy nagyobb mertű ellenállás, ami jobban bírja a hőt pl?
Azt tudni kell, hogy általában a dízelmotoroknál a motor beindulása után ( típusfüggően ) az izzító áramkör utóízzítást végez, akár néhány percig is rajta hagyja az izzítást. Ez kb. 70-80 amper. Lehet, hogy az akksid fog meghalni, persze az időpontot nem tudom megjósolni. Jótanács: akkusaruk tiszták legyenek, test a motor és a kaszni közt jó legyen, ékszíjfeszesség megfelelő legyen és végül a generáror méltatlanul semmibe vett egyik legfontosabb alkatrésze: ÉKSZÍJTÁRCSA kopottsága
Megpróbálhatod soros induktivitással, elektronikus lágyindítással, bár a fénykürtnél, lehet, hogy ez nem teljesen jó megoldás. De sok autóban az izzók éveket bírnak, az, hogy az adott autónál ilyen hamar kimegy lehet műszaki hiba eredménye is.
Ezt nem is tudtam, hogy még az indítás után is van izzítás. Akkor ez megmagyarázza az esetet. Mielőtt megvettük a kocsit, elég sokat állt, nem biztos, hogy törődtek az akkuval. Lehet, hogy ez az eredménye.
A kontaktusok jók, az ékszíj új és megfelelően feszes (allergiás vagyok a vonyító/csúszó ékszíjra), viszont az ékszíjtárcsáról nem tudok semmit sem, azaz látszólag nem volt semmi baja. Köszi!
Ott lesz a kutya elásva!
![]() Éspedig franciáéknál szokás az, hogy az utoizzitás szakaszosan, 2-2gyertyát váltogatva müködik. Igy a terhelés, és a feszültség is állando marad, persze a 70-80 A-nak csak a fele. Csak 1-2 perc elteltével, az utoizzitás kikapcsolása után megy fel a feszültség normál értékre.
Ezt én is rendszeresen tapasztalom H7-es és H1-es izzoknál. Viszont a H4-es és H3-asok sokkal jobban birják. Én nem tartom valoszinünek, hogy az auto a jelenség oka...
Hogy biztos legyél a dologban, hideginditás után egy probalámpával ellenörizd le az izzitogyertyáknál. Valoszinüleg néhány másodpercenként felváltva fog áramot kapni 2-2 gyertya.
Feltételezem, hogy minél kedvezőbb legyen már hideg motornál is az égés.
Bocs, hogy még egyszer felteszem a kérdésemet, de fontos lenne. "A digitális óra háttérvilágításának erősségét szeretném csökkenteni. Az izzó 3,4W-os. Kipróbáltam egy ~100Ohm-os ellenállással, jó lenne a fénye. Viszont a teljesítmény miatt melegszik a kis ellenállás." Egy nagyobb ellenállás, ami jobban bírja a hőt, az megfelelő lenne? feltéve, hogy létezik ilyen.
Szia!
Bocs, de még csak most néztem rá megint a topicra. Számolgattam egy kicsit a leírásod alapján kb. 0,7W-al fűt az ellenállásod. Ez azt jelenti, hogy vegyél 100 ohm / 2W-os ellenállást ( az üzembiztonság miatt szerintem érdemesebb, mint az 1W-os!) és az nagyobb felületen jobban le tudja adni a hőt! A melegedésre viszont figyelj, ne érjen hozzá semmihez! Amit az előző hozzászólásomban javasoltam, az azért még nem a "kompjúter" ![]() Jó munkát! Steve |
Bejelentkezés
Hirdetés |