Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Egyenletesebb járás, kevesebb füst hideg motornál.
Nem minden gyárto alkalmazza (nem mindnél van rá szükség ![]() Találkoztam olyan megoldással is, ahol nem ki-bekapcsolgatja az elektronika a gyertyákat, hanem folyamatosan félfeszültséget kap.(pl. 6hengeres Nissan Patrolnál 3+3 gyertya sorba van kötve utoizzitásnál.) Idézet: „Egy nagyobb ellenállás, ami jobban bírja a hőt, az megfelelő lenne?” Szerintem egyértelmüen ez a legegyszerübb, legolcsobb, igy a legmegfelelöbb megoldás. Esetleg kombinálhatod azzal, hogy szerzel egy erre a célra használt potméteres szabályzot. Az autok többségében használnak ilyet, bontokban szerintem ezekkel csuzliznak az inasok.
Van itthon egy nagy marék mindenféle bontott ellenállásom (kaptam).
találtam benne kettőt, amit jónak találtam, mindkettő 100ohm körüli (nem egyformák), nem tudtam pontosan kimérni, folyamatosan mást mutatott a multiméter. Kipróbáltam velük az órát, a fénye jó lesz így. kb 5-10 percig hagytam rajta, kicsit melegedett, de nem volt még forró, úgy mint egy kis méretűnél. A kérdésem? ez lehet az ami nekem kell, a 2W-os?
A 3 közül nem tudom melyikre gondoltál a kérdésnél
![]() Steve
Szia!
Az első nagy szürke egy NTC ellenállás, ami csöves tévékben volt fellelhető a múlt században.
igen, a legnagyobb szürkére gondoltam, az volt a legjobb. a nagy bordó még határeset. lehet holnap reggel beteszem, hagyom 1-2 órát, mennyire melegszik.
Ha meg nem lesz jó, akkor addig nem teszem be, vagy majd utólag átcserélem.
mint mondtam, mindenféle bontott. a kicsik is kétszer akkorák (fizikailag), mint az ugyanakkora értékűek újjonan
![]() Ezek vannak ráírva: P1-7-2 27 RK S9
Mégiscsak szereztem új ellenállatokat.
![]() A botban nem volt 100Ohmos. Ezt a kettőt adták, mint 80 és 120 Ohmosat. 2W-os volt kérve.
A felső csak 68 Ohm-os, de az alsó az tényleg 120 Ohm.
Én is így értelmeztem, de sztem a régiek is ekkorák lehetnek.
és a 2W az tuti ? (Csak mert nem én vettem, hozattam)
ebéd után kipróbálom. elképzelhető szerintem, hogy a régiek is 2w-osak. mindegy, nem nagy összeg.
Köszi!
(hogan tudok OHM jelet beírni? ASCII 234, de nem udom bevarázsolni...)
a kisebbik (68Ohm) az ugyanolyan, mint a régi.
A nagy bordó (120Ohm) viszont már túl erős, a régi, szürke nagy az 40 körüli lehetett, mert azzal nagyobb volt a fény... és az lenne az ideálisabb. szóval még gondolkodom, hogy mi lesz. (vagy a 68-ast tesze be, vagy a régi szürkét, vagy veszek majd még egyet)
Mit jelent az ellenállások nevében a számok után álló K és R betű?
Sziasztok vettem egy fiat mareat de valami elektromos probléma van minden világító berendezés pulzál amikor a töltésjelző nem világít.Amikor hibát jetez akkor minden jónak tűnik.Mi lehet a baj? a motort lemosták eladás előtt.Töröt volt lehet hogy nem jol kötötték vissza? Ha tud valaki segítsen
Valami a feszültségszabályzással nincs rendben. Csak úgy menet közben kigyullad és elalszik a töltésjelző? Fordulatszámfüggő a pulzálás és a töltésjelző jelzése?
Nem fordulatszám függő amikor aszébe jut kigyullad de ha kigyullad minden jónak tünik
Mi lehet a megoldás? vagy hol keressem a hibát?
Biztos hogy a generátor felé kéne nézelődni, ott lesz valami gubanc. Érdemes volna megnézni van-e normális töltés, egy multiméterrel pl
Amikor kigyullad, akkor nincs töltés, minden az akkuról megy, azért nincs vibrálás. Első körben meg kellene tisztítani és meghúzni a csatlakozásokat a generátoron és a szabályzóján, aztán a generátor keféit megnézni, nincsenek-e megszorulva vagy elkopva. A generátor felrögzítését is nézd meg, nincsenek-e véletlenül gumiágyban a rögzítő csavarok, mert akkor a testelése is lehet hibás, és néha érintkezik, néha nem.
megnézem addigis köszönöm
Szerintem cserélj szabályzót, valószinű, nem kefe baj, vagy testprobléma lehet, mert akkor nem tudna világítani a töltéslámpa
de a legjobb ha megnézeted a generátort szakemberrel, ha leveszed. Mer pl az 5hengeres mareáról nagyon nehéz leszedni, azt a pár száz forinntot inkább megéri kifizetni a próbapados vizsgálatért, mint többször leszedni a gencsit
A pulzálás tuti, hogy fesz.szab. csere, viszont az aggasztóbb, hogy hol van töltés, hol nincs. A szabályzó akkor is el tud " szállni " , ha terheletlenül forog a generátor, ezért mindenképp meg kell győződni arról. hogy a generátor kap-e jó testet, ill. hogy az ún. töltőszálkivezetés és az akku + között meg van-e a jó kontaktus. A régi Lada-Skoda világban sokan úgy nézték meg, hogy van-e töltés, hogy járó motornál levették az akkusarut. Ez a módszer elektronikus fesz.szab.- nál = a halállal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |