Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 338
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Egyenletesebb járás, kevesebb füst hideg motornál.
Nem minden gyárto alkalmazza (nem mindnél van rá szükség
)
Találkoztam olyan megoldással is, ahol nem ki-bekapcsolgatja az elektronika a gyertyákat, hanem folyamatosan félfeszültséget kap.(pl. 6hengeres Nissan Patrolnál 3+3 gyertya sorba van kötve utoizzitásnál.)
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Idézet:
„Egy nagyobb ellenállás, ami jobban bírja a hőt, az megfelelő lenne?”


Szerintem egyértelmüen ez a legegyszerübb, legolcsobb, igy a legmegfelelöbb megoldás.

Esetleg kombinálhatod azzal, hogy szerzel egy erre a célra használt potméteres szabályzot. Az autok többségében használnak ilyet, bontokban szerintem ezekkel csuzliznak az inasok.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Csak mintának linkelem be, az ára eléggé irreális.

Bővebben: Link
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Van itthon egy nagy marék mindenféle bontott ellenállásom (kaptam).
találtam benne kettőt, amit jónak találtam, mindkettő 100ohm körüli (nem egyformák), nem tudtam pontosan kimérni, folyamatosan mást mutatott a multiméter. Kipróbáltam velük az órát, a fénye jó lesz így. kb 5-10 percig hagytam rajta, kicsit melegedett, de nem volt még forró, úgy mint egy kis méretűnél.

A kérdésem? ez lehet az ami nekem kell, a 2W-os?
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
A 3 közül nem tudom melyikre gondoltál a kérdésnél , talán a legnagyobbra? A képen úgy látom, hogy régi típusok, a legnagyobb kb. 1W-os lehetett fénykorában... Mivel úgy látom, hogy meg van pörkölve csak akkor javasolnám a beépítését, ha nem tudsz újat beszerezni ( nem drágák, csak esetleg a lakóhely okozhat gondot!)! Egyébként ha ökölszabályt akarok mondani, akkor próbáld ki, válaszd ki a Neked megfelelő fényerőhöz tartozót és ha üzem közben nem érzed forrónak ( a kezed állja percekig!), akkor az ellenállás is bírni fogja!

Steve
(#) kadarist válasza izsakig hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
Szia!

Az első nagy szürke egy NTC ellenállás, ami csöves tévékben volt fellelhető a múlt században.
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
igen, a legnagyobb szürkére gondoltam, az volt a legjobb. a nagy bordó még határeset. lehet holnap reggel beteszem, hagyom 1-2 órát, mennyire melegszik.

Ha meg nem lesz jó, akkor addig nem teszem be, vagy majd utólag átcserélem.
(#) izsakig válasza kadarist hozzászólására (») Okt 5, 2009 /
 
mint mondtam, mindenféle bontott. a kicsik is kétszer akkorák (fizikailag), mint az ugyanakkora értékűek újjonan


Ezek vannak ráírva:
P1-7-2
27 RK
S9
(#) izsakig válasza izsakig hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Mégiscsak szereztem új ellenállatokat.
A botban nem volt 100Ohmos. Ezt a kettőt adták, mint 80 és 120 Ohmosat. 2W-os volt kérve.
(#) Krisz03 válasza izsakig hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
A felső csak 68 Ohm-os, de az alsó az tényleg 120 Ohm.
(#) izsakig válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Én is így értelmeztem, de sztem a régiek is ekkorák lehetnek.
és a 2W az tuti ?
(Csak mert nem én vettem, hozattam)
(#) Krisz03 válasza izsakig hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Így ránézésre 2W-osnak tűnnek.
(#) izsakig válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
ebéd után kipróbálom. elképzelhető szerintem, hogy a régiek is 2w-osak. mindegy, nem nagy összeg.
(#) kadarist válasza izsakig hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
A piros orosz biztosan 2W-os.
(#) izsakig válasza kadarist hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Köszi!
(hogan tudok OHM jelet beírni? ASCII 234, de nem udom bevarázsolni...)
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Tapasztalatok?

Steve
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
a kisebbik (68Ohm) az ugyanolyan, mint a régi.
A nagy bordó (120Ohm) viszont már túl erős, a régi, szürke nagy az 40 körüli lehetett, mert azzal nagyobb volt a fény... és az lenne az ideálisabb. szóval még gondolkodom, hogy mi lesz. (vagy a 68-ast tesze be, vagy a régi szürkét, vagy veszek majd még egyet)
(#) izsakig hozzászólása Okt 6, 2009 /
 
Mit jelent az ellenállások nevében a számok után álló K és R betű?
(#) izsakig válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Köszi! Ohm
(#) nagymate1970 hozzászólása Okt 6, 2009 /
 
Sziasztok vettem egy fiat mareat de valami elektromos probléma van minden világító berendezés pulzál amikor a töltésjelző nem világít.Amikor hibát jetez akkor minden jónak tűnik.Mi lehet a baj? a motort lemosták eladás előtt.Töröt volt lehet hogy nem jol kötötték vissza? Ha tud valaki segítsen
(#) potyo válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Valami a feszültségszabályzással nincs rendben. Csak úgy menet közben kigyullad és elalszik a töltésjelző? Fordulatszámfüggő a pulzálás és a töltésjelző jelzése?
(#) nagymate1970 válasza potyo hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Nem fordulatszám függő amikor aszébe jut kigyullad de ha kigyullad minden jónak tünik
(#) nagymate1970 válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Mi lehet a megoldás? vagy hol keressem a hibát?
(#) tgaben válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Biztos hogy a generátor felé kéne nézelődni, ott lesz valami gubanc. Érdemes volna megnézni van-e normális töltés, egy multiméterrel pl
(#) potyo válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Amikor kigyullad, akkor nincs töltés, minden az akkuról megy, azért nincs vibrálás. Első körben meg kellene tisztítani és meghúzni a csatlakozásokat a generátoron és a szabályzóján, aztán a generátor keféit megnézni, nincsenek-e megszorulva vagy elkopva. A generátor felrögzítését is nézd meg, nincsenek-e véletlenül gumiágyban a rögzítő csavarok, mert akkor a testelése is lehet hibás, és néha érintkezik, néha nem.
(#) nagymate1970 válasza tgaben hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
megnézem addigis köszönöm
(#) tgaben válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Szerintem cserélj szabályzót, valószinű, nem kefe baj, vagy testprobléma lehet, mert akkor nem tudna világítani a töltéslámpa
(#) tgaben válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
de a legjobb ha megnézeted a generátort szakemberrel, ha leveszed. Mer pl az 5hengeres mareáról nagyon nehéz leszedni, azt a pár száz forinntot inkább megéri kifizetni a próbapados vizsgálatért, mint többször leszedni a gencsit
(#) antalautovill válasza nagymate1970 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
A pulzálás tuti, hogy fesz.szab. csere, viszont az aggasztóbb, hogy hol van töltés, hol nincs. A szabályzó akkor is el tud " szállni " , ha terheletlenül forog a generátor, ezért mindenképp meg kell győződni arról. hogy a generátor kap-e jó testet, ill. hogy az ún. töltőszálkivezetés és az akku + között meg van-e a jó kontaktus. A régi Lada-Skoda világban sokan úgy nézték meg, hogy van-e töltés, hogy járó motornál levették az akkusarut. Ez a módszer elektronikus fesz.szab.- nál = a halállal.
(#) mardal hozzászólása Okt 14, 2009 /
 
Sziasztok.

Nemrég szereltem be az autómba egy központi zárat,teljesen jól működött eddig de már sajna 2szer is azt csinálta hogy mikor mentem le az autóhoz nyitva volt az autó.Lehet az hogy valami más távirányító bezavar vagy valakinek van valami megoldása?
Következő: »»   27 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem