Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Vásároltam egy voltmérőt az autómba, egészen 18Vig van skálázva, 3 darab lába van +2 a világításnak. A 3 lába: +,-,S, ha a +,--ra megkapja a feszültséget akkor mér, az lenne a kérdésem hogy mi az az S láb? Nem kísérletezgettem ráadni feszültséget, nem akartam elrontani. Előre is köszi aki tud segíteni. üdv. Dani
A voltmérönek csak 2 vezeték kell. Nem lehet, hogy még van valami funkcioja? Esetleg 1-2 kép lehet segitene.
Lehet hogy az s annyit tesz signal, azaz jel, de már működik akkor is ha csak simán ráadom a pluszminuszt...
Mellékelek 2 képet, az egyiken bekötöttem a világítást, a másik pedig a hátulja, a vezeték a világításé.
Egész pofás. Sajna nem ismerem ezt a müszert.Nyugodtan használhatod igy, 2 vezetékkel. Estleg nem lehet, hogy egy visszajelzö van elrejtve a számlap mögé? (pl. töltésvisszajelzö) Kiváncsiságbol méregess rá multiméterrel arra a kivezetésre.
szia ha szakadás vizsgálóval méred egymáshoz képest össze vissza akkor rájósz hogy mihez van kötve.
Holnap kipróbálom amiket mondtatok! Köszi!!
Méregettem szakadásvizsgálóval, és az jött ki hogy a + és - között csak helyes polaritással mutatott értéket (255) viszont az S és a - között mindkét irányban mutatott értéket mégpedig 149-et, ugyanezt csinálja az S és + között mindkét irányban 108at mutat. Na szerintetek mi ez a titokzatos S?
Lehetséges hogy maga a műszerház és a kivezetések kialakítása univerzális.... ugyanis olajhőfok, nyomás stb műszereknek az S -re a szondától kell jelet húzni, és a +-ra fesz.-t adni, mindenesetre szerintem bekötöm gyújtásra a pluszt hogy ne mérjen mindig!
A Swiftnél a rádió akkor kapcsol be, ba egyet fordítasz a kulcson (ACC álalpot). bekötheted erre is)
Csomagtér-világítás is elő lehet készítve, pl. az első ködlámpa is olyan, hogy gyárilag be van kábelezve, neked csak épp a lámpát, a kapcsolót meg a relét kell betenned. egyszerűbb volt egyfajta kábelköteget gyártani
Feltételezem, hogy az S mint Signal. Szerintem arra is + kell, de olyan, amit csak gyújtáskor kap, hogy ne mutasson állandóan.
Igen, csak amikor megkapja a pluszt és a mínuszt, akkor már mér!
hello valoszinü valahova bevankötve. azok meg a dioda vagy trnzisztor nyitó feszek lehetnek. de mi lehet? most már nagyon kíváncsi vagyok, utánanézek
és mi az a két szál. ami jön ki belőle?
szerintem kösd rá - ra ha nincs semmi utána meg + ra szerintem biztos hogy nem megy tönkre. minden autos cucot 12 voltra gyártanak és ha dioda vagy tranzisztor annak ki kell birni 12v ot. Amugy menyit mér simán, inditozáskor, és járo motornál?
Ezt talán mégse kéne. Egy 2-3W-os probalámpán keresztül viszont viszonylag biztonságosan lehetne kisérletezni.
Talán... 12V / 3 W--> 0,25 A kis tranzisztor Icmax ~200 mA Mivel nem ismerjük a belsejét ne adjunk nem "bolondbiztos" tanácsokat! Ha már műszer nélkül akarja vizsgálni ( de tudja azzal is, hiszen leírta az értékeket!) ,akkor max. LED a mai autóknál, az is kis árammal és superbright LED-el!
Steve
Azt irtam, "viszonylag biztonságosan", tehát sokkal biztonságosabban, mint direkt plusz-minusszal.
Egyébként nem tudok nem egyetérteni veled.
Mi ellen kéne védeni ennyire? ha nagyon precízen kéne számolni akkor 14,4v kéne számolni de mindenki tudja hogy ez a valóságban ingadozik akár 15v ig. Én a próba lámpásat támogatom ha tönkremegy így is Úgyis tönkremegy ha nem akkor még ki kell találni, hogy mi a funkciója és hova kell kötni? (Megéri szétbarmolni a kocsit hogy lássam hány volt van az akkumulátor-ban, úgysem ad hiteles mérést) Ez csak marketing másnéven át..ás. ez az én véleményem és elnézést ha valakit megsértek vele de ez a való világ. Kicsit elmentem a témától.
Pedig jó ez a mérés, miért lenne csak marketingátb...s? Az inkább az, amikor indítás után egy perccel már a hőmérő azt mutatja, hogy üzemmeleg a motor, aztán valójában meg még a kezednél is hidegebb a hengerfej. Amúgy sem értem, hogy milyen szétbarmolásról beszélsz? Kell neki két drót a gyujtáskapcsoló utánról, a műszert meg teszi, ahová neki tetszik. Nem kell úgy nézni az autóra, mint valamire, ami úgy tökéletes, ahogy a gyárban összerakták, és azon csak rontani lehet...
Órákig lehetne érvelni hogy miért jó meg miért nem de nem ez a célom hanem hogy segítsek. De mi lehet az a rejtéses S most már nagyon kíváncsi vagyok.
Sziasztok,most regisztráltam ide a fórumba.Segítséget szeretnék kérni,1es cliomba akarok központizárat szerelni és olyan kérdésem volna hogy jó-e az ha pozitív és a testes a központi vezérlő egység a magnónak a pozitív és testjéről adom.a másik kérdés hogy hol lehet a legegyszerűbben az irányjelzőkre rácsatlakozni,én az elakadásjelzőre gondoltam mert ugye ott minden irányjelző villog.
Üdv itt a fórumon!
Az elakadás jelzős dolog az jó ötlet viszont, a +12V ot nem a rádiótól vinném el biztos működne de nem valami jó megoldás akkor inkább biztosítéktáblába keress valamit ami elbírná.
Én lebontanám a kormányburkolatot, pluszt vehetnék a gyujtáskapcsolotol (bizti van a közpoonti vezérlöjének vezetékében), testet valami csavarrol, az indexkapcsolonál meg ott van mindkét oldali index. De izlés dolga.
Sziasztok!
Nekem a rádióm direktbe van kötve a gyújtástól függetlenül, így kikapcsolt állapotban 0.1A áramfelvétele van. Viszont elég kicsi akksi van a kocsiban, így kb. 5-6 nap után úgy lemerül, hogy bikázni kell. Ezen kívül a többi kütyü még 0.05A-t vesz fel (központizár), így ha a rádiót ki tudnám iktatni, akkor harmadára csökkenne a kocsi áramfelvétele kikapcsolt állapotban. A probléma a következő: - leállított autónál is szeretném hallgatni a rádiót, nem akarom a gyújtást ráadni ahhoz, hogy hallgatni lehessen - ha túlságosan lemerül az akku, akkor le kellene kapcsolni a fogyasztókat úgy, hogy a rádió ne felejtse el a beprogramozott dolgokat Erre a dologra én azt találtam ki, hogy kellene egy akksi feszültség figyelő elektronika, ami ha túl alacsony értéket mér, akkor egyszerűen megszakítja a tápot azon a ponton, ahol kell (pl. a rádió gyújtás bemenete ezen keresztül menne, ha túl alacsony az érték, akkor megszakítja, illetve ugyan ez a központi zárhoz). Amikor pedig ráadom a gyújtást, akkor visszakapcsolja magát, azaz ismét átengedi a megszakított szálakat. Ez mondjuk kiváltható lenne azzal, ha gyújtás helyett inkább az akksi feszültségét figyelné és ha elér egy adott szintet (tölt a generátor), akkor kapcsol vissza. Ennek a komplex rendszernek a megvalósításához szeretnék segítséget kérni. Elképzeléseim szerint a bss elektronika feszültség ellenőrét használnám a feszültség figyelésére, és egyben kijelzésre is. Viszont mivel se UAA170, se UAA180 nemigen kapható (és amúgy is inkább a 180 mellett döntenék, hogy folyamatos ledsoros visszajelzésem legyen, ne csak egy pont), így ez a kapcsolás már nem használható átalakítás nélkül. A problémák, illetve kérdések: - ennek az ellenőrző áramkörnek a kimenetét fel lehet-e használni valahogy, mint ki/bekapcsolásra jelet adó érzékelőt? - vajon mekkora áramfelvétele van a rendszernek? (ezt úgy képzelem megvalósítani, hogy a ledek csak gyújtásra világítanának, ezt meg lehet valósítani valami leválasztással, hogy az áramkör azért mérjen mindig?)
szia a + én is a biztitáblától venném. Az irányjelző általában (nem mindegyik autónál) a vezetőoldali küszöbnél a kábelkorbácsba benne van mindkét oldal (benyomod vésszvillogot és kipróbalámpázod) ehhez nem kell annyira szétbontani a műszerfalat .
szia hát ez így elsőre szépen hangzik csak, a rádió miért vesz fel 0.1? azt nézted? Az egész autó áramfelvétele bezárt állapotba olyan 0,04 és 0.09 kellene legyen. De ha megvalosítod ezt a kapcsolást amit írtál akkor + a fogyasztok mellet ez is fogyaszt de ha lekacsol akkor ez továbbra is fogyaszt és ahhoz hogy ki és bekapcsolja a fogyasztókat, még kellenek relék vagy tranzisztorok ami valamelyik állapotba biztos kelen működjön. Az akkumulátor az hány éves és milyen autó?
Köszönöm a válaszokat,az elakadás jelzőt azért gondoltam mert az pont a biztosítéktábla fölött van és mellé szeretném betenni a központi vezérlőt.A központizár kábelkötegében van 2 sárga vezeték,ha megbontom az elakadásjelző kapcsolója után a vezetéket és rácsatlakozok akkor elvileg működnie kéne a fényjelzésnek?
Az akku nincs egy éves, 44Ah. Egy kis számolgatással kijön, hogy 5 nap alatt 18Ah használódik el (ez bizony közel a fele! nem csoda, ha nem indul utána az autó).
A rádió pedig azért vesz fel ennyit, mert direktbe van kötve a gyújtásjel is, azaz gyújtás elvételére nem veszi el tőle a tápot. Ha pedig sikerül megvalósítani a kapcsolást, akkor reményeim szerint jóval kevesebbet fog fogyasztani, mint amennyit le kell kapcsolnia (különben nem is lenne értelme megcsinálni). |
Bejelentkezés
Hirdetés |