Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   283 / 341
(#) zaza99 válasza BarnaPili hozzászólására (») Aug 13, 2019 /
 
Ez nincs eltörve de van égett szaga a motornak, szerintem menetzárlatos lett.
Én egy arduino nano segítségével gondoltam csinálni neki egy 10 másodperces időzítőt. Valamint pwm szabályzással kiváltanám a fűtőmotor előtét ellenállását mert pont a egy hosszú úton ment el benne a hőbiztosíték. Csak azt nem tudom hogy 978Hz-es pwm jel mennyire zavarná a környező autók rádióját. Vagy a kimenetre is kellene tennem egy folytót + kondit, nem tudom.
(#) toma3757 hozzászólása Aug 18, 2019 /
 
Sziasztok!

Egy barátom szeretett volna beépíteni az autójába egy USA-modult, meg is tette, de sajnos pár percen belül elromlott illetve nem is megfelelően működött.
Megjavítottam, működik de valószínűsítem, hogy az tette tönkre, hogy nem fix 12V-ra kötötte, hanem a helyzetjelzőre - így nem kell külön kapcsolgatnia.A helyzetjelző CAN-buszos, legalábbis az biztos, hogy a kiégésről ad visszajelzést a műszerfal.Hogyan lehetne, úgy megoldani, hogy működjön és ne is kelljen plusz kapcsolóra kötni?
Első körbe arra gondoltam, hogy valami lágyindító szerű elektronikával késleltetni egy kicsivel az usa modul bekapcsolását, vagy éppen egy avr adc-jével figyelni, hogy mikor áll be "fixen" a feszültég(bár ehhez megint kell egy fix feszültség...).
Arra lennék kíváncsi igazából, hogy erre tud e valaki gyorsabb, praktikusabb megoldást.
Válaszokat előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2019
(#) Progres hozzászólása Aug 18, 2019 /
 
Segítséget szeretnék kérni amarok xenon beszerelés témában
Vettem egy valeo 2h 941 017 és egy 2h 941 018 cikkszámú első lámpát
A gyári csatik, fülek stbk megegyeznek és csatlakoznak egymáshoz
De csak a magasság állító motorok működnek, a világítás nem kapcsol.
Valaki aki jártas ebben a témában, tudna e útbaigazítást adni ?

Bővebben: Link amarok bixenon
(#) synergy válasza Progres hozzászólására (») Aug 19, 2019 /
 
Szia,
Nagyon szép lámpák. Bár nem írtad, de gondolom halogén gyáriról váltanál erre.
Mivel a vezérlő egység "tudja" ezt, javaslom keress egy hozzáértő VW-s szervizest, aki átparaméterezi a vezérlést.
Ha már működik, mindenképp állíttasd be pontosan, mert (gondolom) gyárilag nincs dinamikus magasság állítás, és ez már nagyon vakíthatja a szembe jövőket. (ha tévedtem, bocsi)
(#) synergy válasza synergy hozzászólására (») Aug 19, 2019 /
 
Még egy dolog eszembe jutott. Érdemes lenne kipróbálni egy adaptert, ami a halogén többlet terhelését egy ellenállással "emulálja", így nem tiltja le a vezérlés izzó hiba miatt a működést.
Ezeket tuning boltokban árulják.
Sok sikert.
(#) Uviktor hozzászólása Szept 2, 2019 /
 
Üdv Mindenkinek!
Már kérdeztem ezen a fórumon,de teljesen megakadtam.
Egy kollega egy fapados Fiat Seicentoba szeretne bekötni egy Sporting-ból származó fordulatszám mérőt.
Több külföldi fórumot is olvastam,gyakorlatilag ahány hozzászóló,annyi féle megoldás.
Tovább nehezíti a helyzetet,hogy több motor változat is van.
A megoldásokból egy csokor:
-a kettő közül elég az egyik(a kettőből) gyújtótekercs vezérlését megkötni,és az óra elektronikája automatikusan megszorozza kettővel
-Össze kell diódázni a két tekercs vezérlését
-A 9-es pin (foglalt,teljesen más szín,semmi négyszögjel)a motorvezérlőben
-23-as pin a motorvezérlőben ua.

Egyik sem működik.(egy tekerccsel mér felet)
Generátor W nincs kivezetve.
Esetleg valakinek lenne még ötlete?
(#) proli007 válasza Uviktor hozzászólására (») Szept 2, 2019 /
 
Hello! Nem tudom milyen/mekkora jel van ott, ahonnan a diódák jelét leveszed, de ellenállást tettél a diódák után a test felé?
(#) Uviktor válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Szia,
Úgy érted,hogy a diódák közös pontját egy ellenállással (pl10k) húzzam le testre?
Jó gondolat,kipróbálom.
Köszönöm a segítséget.

Eddig abban gondolkodtam hogy a két tekercs vezérlőjelének eredője a szkópon "egyenes",de egymasra húzva a két "sugarat, nem volt egyértelmű.
Hú de amatőr vagyok.

Találtam még hozzászólásokat,és az én fordításomban van egy és két gyújtótekerccsel készült motor.
Ezek szerint szerencsétlen volt a párosítás.
Ha mégsem jönne be a diódával közösítés,létezik valami egyszerűbb kapcsolás pl.555-el,amivel kétszerezhetem a frekvenciát?
(#) proli007 válasza Uviktor hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Hello!
Így van, mert csak ellenállással lesz a diódákból "VAGY" kapu. Mert ha egy kondi van a bemeneten, az feltöltődik, és akkor tényleg csak egy egyenes vonalat látsz.

Hogy mit kell tenni, az akkor derül ki, ha ismert a jel feszültsége és jelalakja. Valamint, hogy milyen jel szükséges a fordulatméréshez. Akkor lehet valamit kitalálni. 555-el nem igazán tudsz kétszerezni, mert változó a frekvencia. De pld. "szinuszközeli" jel esetén, a kétutas egyenirányítás pld. kétszerezi a frekit. Ha a tekercs egyik vége a testen van, akkor valami optocsatoló elválasztással pld. meg lehet hajtani a fordulatmérőt. De én nem ismerem ezeket a kocsikat, így nem is tudhatom milyen jelről beszélsz.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2019
(#) Uviktor válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Szia,
A jelalakok.
Nekem úgy tűnik,hogy az eredő jel gyakorlatilag egyenes.
Akkor már csak az marad,hogy bele kell nyúlni az órába.
Vagy kiváltom az egész elektronikát egy LM2907-el,
Vagy a műszer tekercsére kerülő feszültséget kétszerezni.
(#) proli007 válasza Uviktor hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Hello! Gondolom az utolsó kép az összegzett jel. De nem egyenes az, legfeljebb van egyenáramú tartalma is. Mondjuk nem tudom az ábrákon hol van a nullvonal helye.. De ezt már lehetne egy kondival leválasztani és tranyóval erősíteni. Persze Te tudod mit teszel.
(#) Uviktor válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Szia,
A nullvonalak a szkóp kép két szélén vannak, sárga 1-es és kék 2-es jelöli.
5V/div,a tüskék amik 2,5 osztás fölé ugranak gyanítom a gyújtótekercs által gerjesztett indukciós "rúgás".

A fordulatszám mérő bemenete táp felé van húzva,ha "üresjárásban" mérem szkóppal,akkor tápfeszt mérek rajta.
(#) proli007 válasza Uviktor hozzászólására (») Szept 3, 2019 /
 
Akkor esetleg próbáld meg így. Ha a műszer bemenetén van felhúzó ellenállás, esetleg R3 nem is kell. A VG1 jele az utolsó sárga kép összegzett jele lenne. A VM1 meg ami a fordulatmérőre megy.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2019

RPM-FORM.png
    
(#) Uviktor válasza proli007 hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Szia,
Köszönöm szépen a kapcsolást,és hogy foglalkoztál a problémámmal.
Ahogy időm engedi, kipróbálom.
Még egyszer köszönet.
Üdv!
(#) Kari55 hozzászólása Szept 4, 2019 /
 
Szervusztok.
Előszöris, hogy jó témába írok-e.

Egy ultrsonic (HC-SR04) szenzort szertnék haasználni "tolató radarnak"egy személyautóban, és arra lennék kíváncsi, hogy a vezeték hossza befolyásolja-e a szenzor működését?

Köszönettel: Karesz
(#) pompidu válasza Kari55 hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Szia,
Én nem javasolnám ennek a szenzornak a használatát erre a célra mivel nem fogod tudni rendesen lefedni a teret és fals jelzéseket fogsz kapni, illetve az esztétikus beépítése is érdekes lehet a vízállóságról nem is beszélve.
Én azt ajánlanám, hogy vegyél egy készletet bármelyik autósboltban, szerintem jobban jársz.

A kérdésedre válaszolva adatlap szerint TTL rendszerű a kommunikáció így szerintem megfelelő árnyékolással és táppal azt a kis távolságot kibírja (bár autóról lévén szó vannak benne zajok bőven)
TTL rendszer működése
(#) Kari55 válasza pompidu hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Köszönöm a gyor/kielégítő választ, akkor felejtős a terv.
(#) Kari55 válasza pompidu hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Ezt szerinted érdemeslenne?
(#) pompidu válasza Kari55 hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Én inkább innen csemegéznék:
Bővebben: Link

Nem bízok az ilyen pár ezerforintos érzékelőkbe (kötöttem már be egy párat nem sok jó tapasztalatom van velük)

Inkább költs rá kicsit többet, mert egy lökhárító fényezés kicsit többe kerül
(#) Kari55 válasza pompidu hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Köszönöm, nézelődöm.
(#) pana-papa válasza Kari55 hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Szia!
A pár ezer forintos radarokkal kapcsolatban nekem a Sencor márka nagyon bejött. Van, ami már 10 éve hibátlanul teszi a dolgát, de minimum 5 évig elmegy 5 ezer forintért. Nem kell a vizuális kijelző, az csak parasztvakítás, mert ha a folyamatos sípolás ellenére is tovább tolatsz, nem mindegy, hogy a lökhárító jobb-, vagy bal oldalát töröd szarrá? Sencor A beszerelése is pofon egyszerű, a csomagtérbe teszed a kütyüt, a tolatólámpáról adsz neki tápot és ha a hangszóróját is ott helyezed el, az behallatszik az utastérbe. Körkivágót is mellékelnek hozzá.
(#) Kari55 válasza pana-papa hozzászólására (») Szept 5, 2019 /
 
Szia!

Ez tetszik, egész jónak tűnik.

Kösz a linket.
(#) gergedamon hozzászólása Szept 15, 2019 /
 
VW jetta 2011 crtdi 1.6
Hátsó csomagtartó világítás probléma.
Jó az izzó, testelésre világít azonban alapból nem működik.
Korábban az csomagtér felnyitását követően világított aztán fokozatosan már csak a nyitást követő 5 10mp cél később, majd egyszer csak nem.
Van tippetek?
Microkapcsoló?
(#) Petyaa válasza gergedamon hozzászólására (») Szept 15, 2019 / 1
 
Lehetséges hogy az a baja. Ki kellene szerelni és multival ránézni. A WD 40 csodákra képes. Ha az sem segit akkor már semmi sem
(#) pompidu válasza gergedamon hozzászólására (») Szept 17, 2019 /
 
Multival nézd meg, hogy a test hiányzik vagy táp nem jön meg. illetve a csomagtér ajtó kis kapcsolóját nézd meg lehet az a rossz (műszerfalon jelzi ha nyitva van az ajtó?)
(#) küzmös Gergely hozzászólása Szept 18, 2019 /
 
Sziasztok! Húgom 19 éves 2000-es 1.3-as "bakancs" Nissan Micra-ja leszívta a 2 éves aksit 9,5V-ig. Feltöltöttem, s ilyenkor első körben a fantomfogyasztást néztem meg. Sorba kapcsoltam a multiméterem az aksival, 10A-es mérőállásban. Ekkor érdekes dolgot produkált. A duda egy pillanatra megszólal, ekkor a fogyasztás megugrik, majd a fogyasztás visszaesik 80mA körülire. Ez most oké, vagy valami defekt?
(#) kokozo válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
A legtöbb autóban a rádió, riasztó stb mindig fogyaszt valamennyit. A duda valószínűleg a riasztó miatt szólalt meg.
(#) küzmös Gergely válasza kokozo hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Igen van benne riasztó, s igen hangos füttyöt tol a duda, ha a "rossz gombot" nyomom, a távon.
(#) Uviktor válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Szia,
Ha soros körben mérsz áramfelvételt az akkunál,soha ne a műszeren keresztül csatlakoztasd vissza a sarut.
Több 10A is folyhat ilyenkor,lehet hogy feltűnt már hogy ilyenkor szikrázik és csattan is,nem véletlen.
Könnyen tönkreteszi a műszert.
Áramfelvételt távirányítóval lezárt állapotban, (ha van riasztó,a motortér kapcsolóra figyelni)
lezárástól számítva min.2 perc után (a bakancs Micra esetén,de pl.egy BMW -nél ez 45 perc!)
az egyik mérőcsúcsot az akku kivezetésére,a másikat az autó kábelvég sarura teszed és óvatosan leemeled a sarut az akku kivezetésről hogy a kör ne szakadjon meg.
A 80mA kicsit sok,10-30 a jó.Riasztóval együtt 80,hát...lehetne jobb is,de várj pár percet zárás után és úgy nézd meg.
Szia!
(#) violin hozzászólása Szept 22, 2019 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok , hogy szerintetek mi okozhatja azt.....adott egy Magnetti Marelli IAW5-ös vezérlő (Fiat,Alfa, Ducati,Moto Guzzi.....) ami kombinált szenzor (szívócső nyomás+hőmérséklet) hibát jelez , de közben működik és méri-mutatja az aktuális értéket.
Törlés után rögtön visszajön.....

Mi lehet a baj? Ha működik, akkor miért jelez hibát? Mit lehet vele csinálni?

Köszönöm!
Következő: »»   283 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem