Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   292 / 340
(#) zsolt58 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Köszönöm. De ez pontosan mire lehet használni?
(#) proli007 válasza zsolt58 hozzászólására (») Ápr 26, 2020 / 1
 
Szerinted? Arra a feladatra, amit szeretnél. Gyújtás (IGN) ráadására kb.10 másodperc múlva bekapcsolja a lámpát. (Hogy legyen idő lámpa nélkül indítani.) Motor leállítása után kb. 10 másodperc múlva kikapcsolja a lámpát. Egyébként pedig a nyomógombbal bár mikor ki-be kapcsolható. Akkor is ki-bekapcsolható, ha áll a motor. Ha ez nem tetszik, a C5 kapcsait rövidre zárhatod.
(#) zsolt58 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Értem. És ezt hová kellene kötni?
bocsi a hülye kérdésért
(#) mraulajos hozzászólása Ápr 27, 2020 / 2
 
Hali!
Én, ilyen LED izzóval oldottam meg a nappali menetfényt. Egy stabil, masszív, nagy fényerejű LED. 3-3 db van egy-egy oldalon. A gyári, helyzetjelző izzó (3W) pozitív oldalára van kötve a LED negatív szála, a pozitív szál pedig a gyújtás kapcsolóra. A gyújtás rákapcsolásakor, az alap helyzetben nem bekapcsolt helyzetjelző izzóról megkapja a negatív áramot a LED. Amint rákapcsolom a helyzetjelző kapcsolót, akkor az izzó pozitív áramot kap, tehát a LED, mind két oldalról pozitív áramot kap, és elalszik. Két éve használom, nagyon kényelmes, egyszerű. Az áram felvétele a 6db-nak 600mA. 1A biztivel van biztosítva.
(#) proli007 válasza zsolt58 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 / 1
 
Már megbocsáss, de hogy akarsz Te, ráadásul egy kocsiban csinálni bármit, ha ezt nem érted?
Odarajzoltam az áramkör jobb oldalára, azt hogy hogyan kell bekötni. Ott az aksi a relé a lámpa, a gyújtáskapcsoló. Mi itt a gond? Ráadásul mint írod az adatlapodon ilyesmi iskolába jársz. Mit tanítanak egyáltalán ott? Mert kitalálsz valamit, aztán nem tudod mit találtál ki? Vagy csak szórakozol velem, mert az még megbocsátható lenne..
(#) zsolt58 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Bocsi. Jobban meg néztem és értem. Azt hiszem. Ha kérdésem lesz írok. Nyomtatható változatot kapok?
(#) proli007 válasza zsolt58 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 / 1
 
Ott van a pcb.png kép, én mást nem tudok belőle készíteni. Kinyomtatod, és a nyomattal pofával lefelé kell a nyákra másolni. Ha ez nem működik (mert én nem készítek nyákot), akkor átrajzolod pld. a Sprint-be.
(#) zsolt58 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Rendben. Ezen a héten szerintem meg is csinálom.
(#) doominogame hozzászólása Ápr 27, 2020 /
 
Üdv mindenkinek.
A gondom a következő: Van egy Suzuki Burgman UH200 robogóm, amin nincs világításkapcsoló. Remek dolog, mert gyújtáskor automatikusan bekapcsol a helyzetjelző és a főfény is, nem tudom elfelejteni. A gond viszont az, hogy gyújtás után, vagy ha a piros leállítóval leállítom a motort például közlekedési lámpánál, akkor a főfény égve marad és szopja az amúgy is pöttömnyi akksit. Azt szeretném, hogy tudja a gép, hogy mikor jár a motor, s ha az áll, akkor kapcsolja le a főfényt. A helyzetjelzőt megoldottam ledes izzókkal, vagyis nincs nagy fogyasztás, a főfény 45W-tal meríti az akksit. Rossz tapasztalat, hogy egyszer emiatt nem tudtam újraindítani, és gyalogoltam uszkve 1 órát haza. (no berugókar . Viszont a jármű még bőven analóg, vagyis nincs benne "a motor jár" jelvezeték. Arra gondoltam, hogy a 3 fázisú generátor és a külső egyenirányító közötti 3 szál egyikét csapolnám meg, mert abban csak akkor van feszültség, ha a motor forog. Kapna egy diódát, hogy ne váltakozó jel, hanem szaggatott egyenáram legyen, kapna egy kondenzátort, hogy símítson rajta valamit. A főfényszóró testszálába betennék egy NPN kapcsolótranzisztort, és azt vezérelné meg a maszek "motor jár" jel, vagyis csak járó motornál nyitna ki a tranzisztor, ezzel kapcsolná fel a főfényt. Ráadás, hogyha megállítom a motort, akkor a kondenzátor kisülésével mintegy dimmelve aludna ki a főfény. Vélemények a tervről? (nem akarom túlbonyolítani az ügyet, szerintem ez a legegyszerűbb megoldás). Most jöttem rá, hogy mégjobb lenne, ha mindhárom szálból csatolnék ki feszültséget, lenne benne 3 dióda és akkor majdnem egyenletes lenne a kapott jel. Viszont ezzel a jellel meg lehetne húzatni egy relét is a testoldalon, akkor nem lenne feszültségesés a tranzisztor miatt. Hm ...
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2020
(#) proli007 válasza doominogame hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Hello! Ez a tranyó, meg dimmelés elég halott ötlet. Számolgass cseppet 45W-nál.
Anélkül, hogy ismerném a motorodat. De ha már diódát teszel a generátor és az aksi közé, akkor a lámpát átteheted a dióda elé és akkor fog világítani, ha megy a motor.
(#) proli007 válasza zsolt58 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 / 4
 
Hello! Csak a tisztánlátás végett és nem a parttalan vita kezdeményezéseként..
- Én nem vagyok közlekedésbiztonsági szakértő, de még autóvillamossági szerelő sem.
- Mindössze a megfogalmazott igények logikáját próbálom áramkörbe ültetni, tudásom szerint. Az áramkör installációja és felelőssége a feladatod és kötelességed.
- Ha a feladat /cél rosszul, vagy nem körültekintően van meghatározva (és az esetek többségében ez van), akkor az eredmény is várhatóan ilyen lesz.
- Én nem ismerhetem (és nincs is szándékomban megismerni) a Te járműved sajátosságait, kapcsolási rajzát. Ez a Te feladatod, mert igazából csak ez alapján lehet ténylegesen beépíteni járműbe bár mit. Tehát a "beépítési ábra" amit rajzoltam az áramkör mellé, csak tájékoztató jellegű, nem egy tényleges fizikai megoldás. Mindössze a működésének megértést szolgálja nem a beépítés lépésenkénti mikéntjét.

- Nos, ha egy járműben átalakítást végzel, annak vannak műszaki és jogi következményei. Ha a beltér világításán változtatsz, abba nem igazán fog beleszólni senki, ha a lápatest kialakításán/fényerején nem változtatsz, mert annak nincs közlekedésbiztonsági kockázata. De a jármű világítása már más más témakör. Annak bizony vannak előírásai és engedélyezett eszközei. Tehát elő van írva miként-hogyan működjön. De vannak műszaki feltételek is, pld. hogy a jobb és baloldali világítás más-más biztosítóról működik. (De én nem tudom ma mi az ide vonatkozó szabály/előírás.)
- Ha Te ezen változtatsz, akkor az ezzel kapcsolatos felelősséget is magadra vállaltad. Műszaki vizsgán ha kiszúrják, nem engedélyezik a közlekedésben való részvételt. De ha bármely közlekedési balesetben résztvevő vagy, és az ellenérdekelt azt állítja hogy elvakítottad, meg fogják vizsgálni a járművet és megállapítják, hogy engedély nélküli átalakítás van rajta végrehajtva, így a vezetőre fogják a vizes lepedőt húzni. Még akkor is ha ne Ő követte el, mert elő van írva az elindulás előtti ellenőrzés.
- Nos általában a topikban lakó tényleges szakértők ezért nem fognak segíteni, mert csak a minősített szabványos eszközök szabály szerinti beépítését fogják preferálni. Mert mint hozzáértő nem adhat ezzel ellentétes tanácsot.
- Ilyenkor szokott előjönni főleg a környező országokban lakók részéről, hogy "felénk ezt nem veszik szigorúan". Nos, hogy ez így van, vagy sem, azt nem lehet eldönteni, mert lehet hogy csak az állampolgárok jogkövető magatartásának hiánya az oka, nem az ellenőrző szervek lazasága.
- Minden estre úgy gondolom minden országnak van kidolgozott közlekedésbiztonsági jogszabálya (esetenként más mind hazánkban), de a bíróság előtt nem hivatkozhatsz arra, hogy felénk a faluban a "Józsi rendőr" nem szólt érte, vagy a proli ezt állította a hobbi fórumában. És mivel beszélsz magyar nyelven, át is jöhetsz a határon és már is megszűnt Józsi hatásköre.

Nos minden esetre ezeket kell átgondolni, ismereteket megszerezni és alkalmazni, mikor valaki egy közlekedési eszköz átalakításán mesterkedik. Mert a gyártók nagy pénzekért beszerzik a típusengedélyt és annak birtokában gyártják az autót. Elvben mód van egyedi típusengedély megszerzésére, ha tudod vállalni annak költségeit is idő vonzatát. De sétagalopp ez nem lesz soha. Még egy gyártási engedéllyel előállított eszköz beszerelésével is lehet hibát elkövetni, ha az szabályellenesen van felszerelve, de még a használatával is lehet véteni. Pld. tipikus a ködlámpa. Arra is lehet mondani hogy (sajnos) nem ellenőrzik használatát.

Vannak példák és ellenpéldák. Pld. a pótféklámpa esete. Elsőre látható volt, hogy jó dolog sz, de még is meg kellett várni míg a bürokrácián átverekedi magát. De ma már az izzókészletet sem követelik meg mert az út szélén nem lehet cserélni azt. De hogy megfelelően világítson azt meg lehetne követelni. Én pld. úgy tenném hogy a rend rendíthetetlen őre mellé beosztanám a villamossági embert és ellenőrzésnél lehetne választani bírság és a 30eFt-os helyszíni beállítás között. Talán nem lenne ennyi vakító félnótás, aki megelégszik azzal, hogy Ő lát.
(#) JoeA válasza mraulajos hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Van másik linked a LED-hez? Nálam nincs találat a linken
(#) zsolt58 válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Rendben. Meg értettem.
(#) lastewer hozzászólása Máj 2, 2020 /
 
Sziasztok!

Van egy 2004 es Audi A4 , 1.6 benzines autó és gyújtáson állandóan megy a hűtő ventilátor, kérdés miért?

- Akkor is megy, ha bekapcsolom a klímát
- A műszerfalon rendesen beáll 90 °C - ra pár km után a víz
- Ki lett cserélve 2 db hőérzékelő, egy a motor mögött fent, másik pedig lent a hűtő előtti csőszakaszban
- A biztosítékok rendben vannak
- A reléjét szétszedtem, nincs beégve, nem látszik rajta sérülés, rámérve nem szakadt.
- Termosztátról lehúzva a csatlakozót is megy a ventilátor
- Csatlakozók rendben vannak, vezetékeken sem látok sérülést.

Ezt a hibakódot dobja az autó:

17701 - Intelligens motorhűtés termosztát -F265- rövidzár pluszra
P1293 - 006 -

Szerintetek mi lehet?
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2020
(#) VIM válasza lastewer hozzászólására (») Máj 2, 2020 / 1
 
Szia! Nem sokat kellett keresgélnem ezzel kapcsolatban de szerintem nem a megfelelő érzékelőket cserélted ki a megoldáshoz. A termosztátja fűtött Bővebben: Link és az megy tönkre és amiatt megy állandóan a ventilátor mert nem megfelelő a hűtővíz hőfoka. EZT az oldalt olvasd el (fordítsd le google fordítóval, meg fogod érteni) és a mellékleteket is például ezt.
(#) lastewer válasza VIM hozzászólására (») Máj 2, 2020 /
 
Szia, köszönöm a linkeket. A termosztátot kicseréltem és úgy néz ki megoldódott a probléma. Helyette elkezdett visítani az éjszíj, a generátor megbontása miatt.
(#) Petyaa válasza lastewer hozzászólására (») Máj 2, 2020 / 1
 
Továbbá ne hidd azt, hogy pár km után 90C°-os lesz a vized. Szinte minden "mai" autóban 75-100 fokig 90-et fog mutatni.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2020
(#) lastewer válasza Petyaa hozzászólására (») Máj 2, 2020 /
 
Igen, ezt tudom, diagnosztikán láttam. Köszi
(#) VIM válasza lastewer hozzászólására (») Máj 3, 2020 /
 
Próbálkozhatsz egy ilyen megoldással. Ha mégsem hallgatna el akkor a szíj feszítő csapágya vagy a vezető görgő adja azt a hangot. Lehet, hogy jobban jársz ha a szíjat lecseréled.
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 3, 2020 /
 
Sziasztok!
Én először újrafeszíteném az ékszíjat. Ha nem, egy darabka olcsó szappandarab is megteszi...Aztán ha a vezető görgő a bűnös akkor a csere után jön sorra többi ami a szíj alatt van... Elvileg a vízpumpa csere is szet csere...
(#) Joe_001 hozzászólása Máj 3, 2020 /
 
Üdv!
Van egy Alfa 156-osom, A multikormány vezérlőjét 2x3 gombosról 2x4 gombosra cseréltem, mert a balos kontakthibás volt. A multivezérlő megy, csak a +1 gombokat nem lehet tárolni, az autórádió látja, csak a tárolás nem megy. Mi lehet az oka?
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) lastewer válasza VIM hozzászólására (») Máj 5, 2020 /
 
A generátor levétele előtt nem volt semmi hangja a szíjnak, se semminek. Ez a megbontás miatt volt tuti. Csak nem értem hogy miért. 4 csavar fogja a generátort, máshogy másmilyen szögben fel sem lehet tenni
(#) lastewer válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 5, 2020 /
 
Automata feszítős (rugós).
(#) kzozo válasza lastewer hozzászólására (») Máj 5, 2020 /
 
Csak egy ötlet: a generátor szíjtárcsáján a szíjat nem lehet 1 bordával eltolni valamelyik irányba? Magyarul keskenyebb a szíj, vagy pont olyan széles mint a tárcsa?
(#) Zsolesz71 hozzászólása Máj 15, 2020 /
 
Sziasztok!!!!

Új tag vagyok,ráadásul lakatos,de borzasztó mód szeretem az autót bütykölgetni,még ha elektromosságról van is szó!
A problémám,amiben segítségeteket szeretném kérni a következő!:
Adott egy 1994-es fiat Tipo,amiben a riasztó meghalt! Semmi baj,lett egy új beszerelve,de ez az új riasztó már zárás után az elektromosablak fehúzást is tudja,amit szeretnék is kihasználni.
A probléma az,hogy a riasztó zárás után állandó negatívot ad ki az ablakok felé,azok szépen fel is mennek,de azután,hogy felértek a motorok tovább erőlködnek,max. 7 másodpercig kellene a negatív(ennyi idő kell az ablakok zárásához.),tehát valahogy ezt a negatívot meg kellene szakítani.Hogyan lehetne megoldani ezt a problémát?Létezik 12 V-os időkapcsoló? Vagy valami egyszerűbb dolog,vagy más ötlet?

Válaszaitokat előre is köszönöm!!!
(#) VIM válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 15, 2020 /
 
Szia! Szerintem ezt egy komfort modulnak kellene kezelni.
(#) kzozo válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Én régen ezt használtam.
(#) xitibi válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Hello
Proli mestert keresd, szerintem neki van egy kapcsolási rajza...
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2020
Következő: »»   292 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem