Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Félreérted, azt hittem, ott nem lesz fesz.
De közben visszaolvastam, azt írtad, csak a tápot kötötted be... Azért érdemes lenne megnézni hangszóróval,hátha figyeli,hogy van-e terhelés a kimeneten. Szerk: A proci 8-as lábán megvan a fesz? (Ampstb) A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
Sajnos a kocsiba bekötve nem csinál semmit se. Vagyis pontosan annyira képes, mint így. Egy másik fejegység viszont rendesen működik ugyanabban a kocsiban.
Előzményekről lehet tudni valamit? Nem lett túlterhelve a végfok?
Mára feladom, majd folyt.köv.
A proci 8-as lábán nem volt fesz. Az előzményekről pedig nem tudok semmit sem sajnos. hozzám már ebben az állapotban került.
Átforrasztottam a kicsi nyák összes alaplaphoz menő csatlakozását, mind az alaplapon, mind a kis nyákon.
A kis nyákon az esetlegesen gyanúsnak látszódó, illetve nagyobb pontokat szintén átmelegítettem, de a tünet még mindig megvan. Hallgatás közbeni kocogtatással nem igen lennék előrébb, mert elég sűrűn produkálja a tünetet, így egyértelműen közel se lehet eldönteni, minek az eredménye... Készítettem egy 12MP-es képet: http://data.hu/get/7349317/P1260008.ZIP ezen -is- keresgélek. Mert talán ez a módszer jobb, mint nagyítóval... Egyelőre eredménytelenül... :S A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2014
A 83-as lábon biztos 3,3V-ot mértél?
Ami még érdekes, hogy mi az a TESZTIN bemenet, ami a hátlapi csatlakozóra megy, mert amit mértél, az nem stimmel a rajzzal. Szóval valamiért a proci nem hajlandó indítani bizonyos dolgokat, de még nem tiszta, hogy miért. Bár erős a gyanúm, hogy a végfokkal nem stimmel valami, és azért nem engedi....
Üdv!
Help! Sony cd rádió,cd error felirat,cdx-l450 tipus,fej hiba lehet vagy más esetleg? Aki tudna segíteni,megköszönném! Üdv!
Szia! a hetem nagyon gáz volt, talán ma este lesz már időm megmérni megint a 83-as lábat. Amúgy kicsit olvasgattam a neten, és egyenlőre nem egyértelmű számomra, hogy a TDA8588AJ/N2/R1/M5 helyettesítésére alkalmas-e egy TDA8588AJ jelzésű végfok. (ebay-en 3500ft postával egy ilyen IC, míg a pontos jelzéssel ellátott IC-t nem találtam meg, csak itthoni boltban, és ott meg 15000ft körül mozgott ennyit nem szeretnék kiadni érte).
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
Szia! Első körben megnézném, hogy koszos-e a fej. Ha nem segít rajta egy takarítás, akkor lehet fej hiba. (Nekem volt olyan fejegységem, ami eléggé le volt már strapálva, és a mechanika nem fogta be rendesen a cd-t, és emiatt imbolygott a cd felpörgés után. Érdemes ezt is ellenődizni.)
Az a lényeg, hogy AJ-s legyen, a többi amit írtál szerintem csak gyártókód. De javaslom az IC adatlapját átböngészni...
De a vásárlásba még azért ne fogj bele. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
Amúgy azt nem lehet valahogy egyértelműen kiderítetni, hogy a processzor jó-e? Minden más cserélhető, csak az nem
Ez jó kérdés... Az a baj, hogy olyan eset is lehet, hogy csak bizonyos része nem működik.
De ez igaz a végfokra is, mert a táprésze jónak tűnik, de attól még az erősítő részén lehet akár zárlat is, ami miatt letilt.
Hello!
Az FM panel közepén van egy nagy IC: LA1787. Most itt üzemel PC tápról a rádió és meglehetősen forró fejű... Nem lehet, hogy ez pusztult meg? Olyan, mintha ennek hőmérsékletétől függne a működés... Közben az IC-re rákeresve a Google sorra ezt a telejs nyákot dobálja ki... Gondolom sok fejegységben ugyanez van... Többek között megtaláltam a teljes nyák kapcsolási rajzát is: LINK Viszont eddig nem találtam sehol eladó újat... Ha pár száz FT, ennyit még megérne... UPDATE: Közben találtam ITT, de ez nagyon borsos ár... És csak egy erős megérzés ez... Akkor azt hiszem ideje a fejegység cserének... A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2014
ITT azt írják, hogy
Idézet: . Ez tuti nem 25°C-os. Pár perc után már nem kellemes megérinteni ujjbeggyel... Ami 50-60°C-ot jelent kb szerintem... Sajna pont lemerült az infrás hőmérőm...„Operating Characteristics = 25°C, VCC= 8.0V, in the specified test cricuit for the FM IF input” UPDATE: Letöltöttem a teljes datasheet-et és abban 55°C szerepel max disszipációs értékként... Uh előbbi téves. (DATASHEET) UPDATE2: Idézet: -mivel ezzel is gond van, egyre nagyobb valószínűséggel állítom, hogy ez a hibás alkatrész. „Automatic stereo/mono switching” A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2014
Üdv!
Segítséget kérnék, a projekt egy aux/line in bemenet varázslása gyári fejegységbe (Saab, Pioneer FX-M2017ZSA). Neten talált és másnak bevált módszer a kazetta egység "megcsapolása", annak alaplapi csatlakozójára ugyanis normál line jel fut. Egyszerű tehát, "csak" be kell forrasztani a kábelt és működnie kéne. (A kazetta egységet ezen felül még be kell csapni, hogy a kazetta forgását észlelje.) Bekapcsolás után azonban fixen 4,3V jelenik meg a kivezetett csatlakozón, kikapcsolva is 0,2-0,3V. Hangot természetesen nem ad. Audiotechnikában nem vagyok jártas, de ezt nagyon nem értem. Gondolom nem így kéne működnie. iPhone például jack bedugása után automatikusan visszavált a saját hangszórójára, mintha be sem lenne dugva a kábel. A kazetta egységben az IC, melyből normál esetben származik a line jel, Sony CXA2560Q Zárlat nincs, forrasztási hiba/összeérő kábelek, forrpontok nincsenek. Mit kéne tennem? Köszönöm!
Ha tudod , mérd meg a tápját.Lehet nem 8V hanem több, és azért melegszik.
Az a feszültség normális dolog.A fülesre tegyél egy ellenállást a hangszóró, és egyéb figyelt helyekre, a vezetéket a rádióba meg ne direktbe, hanem egy 1-2mF kondenzátoron keresztül kösd be.(ha lehet ne elektrolit)
Hello!
Az IC dokumentációja alapján: a 6,7,40,45,54,59,60,61 és a 26-os lábak a tápok. 26-os kivételével(5V) 8V kell rajtuk legyen "Recommended supply voltage". Mikor bekapcsoltam és volt sztereó: 6-8,23V 7-5,64V 40-8,31V 45-0,14V 54-0,00V 59-3,52V 60-8,16V 61-8,34V A 26-os lábon, ami elvileg a sztereot jelzi 0,69V volt. Mikor már annyira meleg lett, h nem el-eldobálta a jelet, hanem már fel se villant sosem a sztereó jel, megismételtem a mérést. Eltérések előzőhöz képest itt tapasztaltam: 54-7,11V 59-8,17V 26-4,94V A táp, amiről hajtottam(PC táp) 11,29V-ot adott le. Specifikáció szerint V26<0,5V amennyiben sztereó jel van. Ez nem teljesült, mivel 0,69V volt... Ez probléma? Viszont a V26>3,5V amennyiben mono az teljesült.
Hacsak valamely lábnál nem találsz átvezető kondenzátort, nem tudom mi lehet még IC hibán kívül.Ami furcsa számomra , az 59 és a 60 lábon azonos feszültségnek kellene lennie (szerintem) amikor jó. Szerinted viszont ha jó akkor térnek el az értékek. Azt a tekercset /kondikat ( ha gyári kapcsolás van megvalósítva) körbe nézném.
Köszi! Megoldódott, végül más részre lett bekötve a bemenet, hibátlanul üzemel.
Szia. Megmertem a 83as lavat,es 3,3V van rajta. Ha jol lattam, akkor a cd mechanikahoz vezet a Testin.
Amugy ha menne a vegfok, akkor a mechanikanak is berregnie kellene nem? Eddig minden fejegyseg berregett, ha rakotottem az ISO csatival 12V-ra. CD jelenletenek ellenőrzése ez a hang (azt hiszem).
Sziasztok!
Van egy Ford Kuga amiben egy utólagos Cakes multimédiás rádió van, és az vele a probléma, hogy minden indítás után elfelejti a beállításokat, úgy mint a rádió adókat és minden egyebet! Olyan mintha levennék róla a 12 voltot, és újra is indul a rádió teljesen! Valakinek lenne ötlete hogy mit is lehetne vele kezdeni? üdv PIXI
Össze van keverve az állandó 12V és a gyújtás szál, vagy nincs is állandó 12V. Meg kell nézni a bekötést, egy sárga és egy piros az említett két vezeték.
Ezt tudom, de ez nem egészen így van ennél a rádiónál! Igaz a sárga fix 12 volton van a piros meg a kapcsolton, de ennél a piros nem az mint a másik autóknál, mert van egy piros ami a leírás szerint CAN-H, és van egy kék ami CAN-L. Pl ezeket sem értem minek vannak, és a kék az testre van kötve.
A probléma nem áll fenn egész addig míg nem indítok! Ráadom a gyújtást, leveszem, bezárom a kocsit, otthagyom órákra nem felejt el semmit, de amint indítok abban a pillanatban újraindul és elfelejt mindent. Nem tudok másra gondolni mint hogy túl igényes és amint 12V alá esik a fesz újraindul. Próbáltuk azt is hogy másik autót kötöttünk rá az akkura bikakábellel, és járó motorral a problémás autóban 13,9-es fesz mellett indítottuk, és ugyan az volt a helyzet! Sosem találkoztam még ilyennel!
A CAN-H és CAN-L CAN bushoz való kivezetés lehet. Testre kötni? Nincs esetleg meg a leírása?
Többször találkoztam már olyannal, hogy a piros és a sárga össze volt keverve, néhány gyártó másképp gondolja. Épp ezért sok autórádiónál egyszerűen cserélhető a 2 vezeték.
Ez fordokba való rádió, a gyáriak helyére megy be, és a csatija is a gyári ford csati. Csak a multimédia miatti plusz csatik vannak kábelekkel. Így nem lehet bekötési probléma. Olyan mintha maga a rádió lenne hibás, és más rádiókkal ellentétben nem bírja ki az a pár tized másodperces fesz esést amig indítjuk az autót, és kevés már neki a 9-10 volt!
Nem tudom mi lehetne rá a megoldás. Amúgy én is tudok a piros sárga csereberéről, és pl a pio rádióknál ezért sarus ez a két kábel. Az opelek esetén is fel van cserélve a kettő. De itt ez nem áll fenn, mert minden jól van kötve. Idézet: ellentmondás:„Olyan mintha maga a rádió lenne hibás, és más rádiókkal ellentétben nem bírja ki az a pár tized másodperces fesz esést amig indítjuk az autót, és kevés már neki a 9-10 volt!” Idézet: „Próbáltuk azt is hogy másik autót kötöttünk rá az akkura bikakábellel, és járó motorral a problémás autóban 13,9-es fesz mellett indítottuk, és ugyan az volt a helyzet!” Idézet: ellentmondás:„nem lehet bekötési probléma. ...mert minden jól van kötve” Idézet: „van egy piros ami a leírás szerint CAN-H, és van egy kék ami CAN-L. Pl ezeket sem értem minek vannak, és a kék az testre van kötve.” A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |