Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Adott egy 92-es audi 100-as.. és nem müxik a központi zár.. Amíg működött, addig a vezető oldalról lehetett nyitni.. zárni.. + riasztóval nyitni.. de bezáráshoz elöbb manuálisan kp.zár vezető oldalról csuk, aztán rá a riasztó.. nyitásnál elég volt a riasztó távirányítója.. Most viszont manuálisan sem nyílik.. sőt, a balhátsó ajtó gombja néha szorul.. Ha vkinek ötlete van, azt kérem ossza meg velem.. pl ebben a típusban merre van a kp.i zár modulja.. fő vezérlője v. ilyesmi.. Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia Karesz!
A központi zár az Audiban szervomotoros vagy vákuumkamrás megoldású?
Ha levegős, akkor a csövek eltörtek, vagy lecsúsztak, kompresszor behalt...
Ha elektromotoros, akkor a motor, vagy a kapcsoló dőlt ki, vagy az ajtó átvezetőnél eltörtek a vezetékek. Ha egy ideig úgy ment, hogy a riasztó csak nyitni tudta, de egyébként működött, akkor a riasztó egyik vezetéke nem érintkezik a központizár moduljánál. Üdv Inhouse
Hali!
A múlt 7en szereltem Audi A4-es kombi központizárat, abban pneumatikus volt. A jobbhátsó kerék mögött volt benne a komresszor, onnan mennek a levegötömlök. Üdv
Sziasztok!
Autómba szeretnék valamilyen egyszerű pl. rejtett kapcsolós riasztót készíteni, de sehol nem találok hozzá rajzot. Tudnátok ebben segíteni? Köszönettel! Ádám
Ády!
Több megoldás is van...Kicsit konkrétabban (sziréna vs kürt, ajtónyitás, billentés, fesz esés, ütés,...) A legegyszerűbb riasztó amit láttam, olyan volt, hogy be volt sorosítva a kürttel egy rejtett (nagyáramú) kapcsoló meg egy csavarral beállított rugólemezke, pecássúllyal a végén. Ha az autó megbillent a lemezke belengett (az ólommal a végén) és ahogy a csavarhoz hozzá ütődött zárogatta a kürt áramkörét. Jeleggzetes tá-tá-tá-tá dudaszó hallatszott kb fél percig.
Hello!
Köszi a segítséget! Én valami olyasmit szeretnék, hogy ajtónyitásra induljon el és mondjuk egy szirénát, kürtöt vagy eleve a kocsiban lévő dudát szollaltassa meg. Nemtudom hogy lehetne ezt a legegyszerűbben megoldani.
Az ajtókban lévő kapcsolók nyitásra zárnak... ettől ég a lámpa, ha kinyitod. Legegyszerűbb az lenne, ha egyszerűen raksz egy kürtöt (vagy a dudát) a belső lámpa körére. Ebben az esetben viszont mindég szólni fog akárhányszor kinyitod, ami nem túl cseresznyés.
Szóval kell egy 5-10mp-es időzítő, amit az ajtó nyitása indít, ha ezen időtartamon belül nem történik deaktiválás, meghúz egy relé és indul a zenebona. Deaktiválni meg lehet egy rejtett kapcsolóval, vagy épp a gyújtás ráadásával. egyszerű időzítőt 555-el építhetsz, szerintem itt az oldalon is találsz kapcsolást hozzá (bár én még nem kerestem)
Az őtvezetékesnek a betápon kívül a vezérlőszáljai jönnek ki. de ezek általában csatikkal kapcsolódnak az "agyhoz". Ha a másik oldalon is 5 szálas, akkor ha onnan nyitod is nyílik mind.
Értem. Én is valami ilyesmire gondoltam. Időzítő rajzom van is 555-el. Köszi!
Ha esetleg van még valakinek ötlete azt szivesen várom!
Kikisérleteztem egy kis kapcsolást 555-el, ami hasonló működést eredményez, mint az autókban levő riasztó led. Csatoltam az eredeti rajzot is,amiből készült és a négyszögjel számolgatását is.
Bocs, ha kicsit ronda a kapcsolás, de az EWB néha kiakaszt, és gondoltam így átlátható már. A kimeneten levő jel fordítottja jelenik meg a leden. Remélem hasznos lesz másoknak is! (Lehet a címet autórisztóimitátorra kellene módosítani most jutott eszembe)
nem akarlak elkeseríteni, de létezik villogó led, nem kell hozzá semmi + elektronika, max egy ellenállás sorosan....
Tudom.
Nem is kesergek miatta.De áruld el hogyan változtatod a kitöltési tényezőit.
kitöltései tényező:91,67%
freki: 1,2Hz Így villog egy autóriasztó led?? szebben:
Csak invertálni kell a kimenetén a ledet, mert így fordítva fog "villogni".
Na most akkor 1 mikro, vagy 10 nano az 5-ös lábon?
Mert a többi érték azonos a 2 rajzon!
Megértjük az örömöd!
Talán ha nem álriasztós kapcsolásként tetted volna fel, hanem 555 alapkapcsolásként, ami jó lehet, pl. riasztóimitátornak is, bár arra tényleg inkább 1 villogó LED + 1 ellenállás. Üdv Inhouse
Jó a mikró is Amiből több van otthon olyat tegyél.
Na de azzal vagy a szünet, vagy a bekapcsolt időszak növexik.
Ezzel vitatkoznék, mert pont olyan van az autómban, de ahányszor otthagyom, mindig azon agyalok, hogy mekkorát röhög ezen az, aki kicsit is tájékozott abban hogy a riasztó hogy villog.
A zönmagában villogó led villogása: XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX A fenti kapcsolásé meg: X---X---X---X---X---X---X Bocs Inhouse, de abba gondolj bele, ha te lennél AT, melyiken röhögnél? Mert én a másodiknál meggondolnám. Nem azt, hogy elvigyem-e, hanem azt, hogy ezt feszegessem, vagy egy olyat, ami az első példa szerint villog, vagy sehogy...
Tisztelt topic indító.Az ewb-s oscilloscop bekötése híbás ,a két alsó kivezetés A és B csatorna éa a felsö kettő kivezetés trigger és föld.Helyes bekötés a földet a földre, és nem a másik bementre.
-Az oszcilloszkóp a földhöz képest mutatja a kimeneti jelet 111011101110 A led meg a + táphoz képeset van bekötve így annak a jele ha mérnénk, kijeleznénk 000100010001 lenne. Szerintem így megfelelő a kívánt célnak, és a kripower-nek igaza van. De ezért topikot nyitni?
Hobby Elektronika 2004/6 számában találtam ezt az egyszerű kapcsolást. A villogások ciklusideje kb. 1,5 s és a felvillanások ídőtartalma mintegy 3 ms. Az áramfelvétele 16V-on 220 uA. A LED extrafényű, víztiszta tokozású legyen. A villogó kiválóan alkalmas gépkocsiba, mint riasztószimulátor.
Idézet: „Ezzel vitatkoznék, mert pont olyan van az autómban, de ahányszor otthagyom, mindig azon agyalok, hogy mekkorát röhög ezen az, aki kicsit is tájékozott abban hogy a riasztó hogy villog. A zönmagában villogó led villogása: XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX-XXX A fenti kapcsolásé meg: X---X---X---X---X---X---X Bocs Inhouse, de abba gondolj bele, ha te lennél AT, melyiken röhögnél? Mert én a másodiknál meggondolnám. Nem azt, hogy elvigyem-e, hanem azt, hogy ezt feszegessem, vagy egy olyat, ami az első példa szerint villog, vagy sehogy...” Ezt most nem mondod komolyan????!!!!! Egy ilyen cucc semmire sem jó, akárhogy is villog. Ha az autót pl. egy kicsit is megfigyelik, amikor ki/beszállás van, látják, hogy nincs benne riasztó. A másik, hogy hogyan villog...ezzel kikészítesz...hány riasztót láttál már életedben? Mind egyformán villogott???? Elárulom, hogy van olyan riasztó amiben gyárilag egy villogó LED van... Csak óvatosan a vitatkozással... Üdv Inhouse
Gyerekek!
Nem villogó/villogtatott LED kell az autóba, hogy el ne vigyék! A gyújtáselosztó kábelek közül ki kell egyet venni. Nincs az az AT, aki minden kívánatos (neki kívánatos) márkához hurcolna magával egy-egy kábelt! De ha kivenni nem akarod, elég, ha kettőt felcserélsz a fedélnél. Tuti nem fog beindulni, és még csak fel se tűnik, ha nem a gyertya felőli végét variálod! (Csak arra vigyázz, hogy ha elfelejted, melyik kettőt cserélted fel, akkor egy ideig játszogathatsz vele, mire a helyes sorrendet megtalálod! ) Idézet: „kettőt felcserélsz a fedélnél” Az a helyzet hogy amelyiknél ezt meglehet csinálmi azt már nemigen lopják,az már nem egy ifju menyecske. Amúgy az AT"urak" szakosodtak,s mindeggyik csak azt tudja elhozni amihez "ért". Ám nehogy azt hidjük hogy ők a profik. Ők csak megkapják a "csúcstecnikát"és betanitott "munkás"-ként dolgoznak néha egy egy zacskó "por"-ért. A Tolvajtempó cimü filmbeni technika 75%-a valóban működik,és már nem a gyujtáskapcsoló kábeljait érintgetik össze. |
Bejelentkezés
Hirdetés |